Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myślę ze przeżyje bo to jest ciekawsze niż elektryki

 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

 

Mimo , ze dzisiaj polatalem TYLKO elektrykiem , to zgadzam sie w 100% z opinia kolegi  ;)

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Nieźle "zapindala" machina  !!!  :)

Miód lejesz na moje serducho Piotrze latając tym COXem !!!  :D  :D  :D  :D

Może zapoczątkujemy razem "COXOREAKTYWACJĘ" w modelarstwie silnikowym  !!!!  :wub:  :D

Napisz kilka słów i wstaw kilka fotek  modelu - rękodzieło, zestaw, Guillows czy jeszcze coś innego ?

A może dostosowany piankowiec z EPP ( robiłem już to kilka razy i znakomicie się sprawdza) od aircombata - nie do zajechania ( paliwo coxowe nie bierze EPP !! - sprawdzone w boju - można zobaczyć to tu : https://pfmrc.eu/index.php/topic/73588-taki-%C5%BCarcik-czyli-historia-pewnej-transformacji/)   !! B)

Plusa dostaniesz jutro bo mi się dzisiaj skończyły !!!  ( załatwione)  :P

Pozdrowienia dla COXomaniaków - zabawa z tymi mikrusami jest szybka, przednia  i niskobudżetowa, a dźwięk zupełnie nieadekwatny do gabarytów jednostki napędowej !! :)

Edytowane przez kaszalu
Opublikowano

Daleko latasz :D


Mam i ja coxa,  a mianowicie tadaaa .... cox babe bee 0.49, kompresje ma. żarnik w głowicy wydaje się być dobry tylko dziwi mnie luz osiowy wału korbowego. Jeszcze tylko model dobudować jakiś z piankolot i ... polatac, Moze jakiś cessnopodobny gornopłat ? albo wilgopodobny ? Jeszcze mam troche czasu na to

 
Opublikowano

No proszę - a tak się wszyscy klamkowali, a COXiaki w stajenkach jednak stoją !!  :D

Luz osiowy wału w COXie to normalka - tam jest łożysko ślizgowe, wał sobie trochę "pływa" i ustawia sie optymalnie podczas pracy.

Wyciągać te mikrowierzchowce i do galopu w powietrze - niech jeszcze trochę wolnością pooddychają przed osiągnięciem stopnia "półkownika" !!!!  B)

Dychy i "piętnastki" jeszcze znajdą swój czas !! :rolleyes:

Opublikowano

no więc tak... zrobiłem przegląd wszystkich moich Cox-ów TD...a mam  049 i 09 i wszystkie mają podessanie pod tłokiem :)  :) ( tak miały też polskie Jaskółki)..

Moim zdaniem , ten "custom made engine " nie będzie  działał  , ale mogę się mylić :rolleyes:  :rolleyes: ...niech  wypowiedzą się fachowcy  od  konstrukcji i budowy silników modelarskich :P  :P ...........może Kubuś ????

 

Co prawda pytanie nie do mnie, ale powiedz nam Jacku czemu taki silnik miałby nie działać? Jaka jest różnica między działaniem "podessania" w sterowaniu rozrządem tłokiem a dyskiem, membraną, czy wałem? Mills, proszę:

 

post-351-0-84840800-1559951631_thumb.jpg

Opublikowano

Co prawda pytanie nie do mnie, ale powiedz nam Jacku czemu taki silnik miałby nie działać? Jaka jest różnica między działaniem "podessania" w sterowaniu rozrządem tłokiem a dyskiem, membraną, czy wałem? Mills, proszę:

 

attachicon.gifDSC_0871-2.jpg

napisałem tak ...[ Moim zdaniem , ten "custom made engine " nie będzie  działał  , ale mogę się mylić ]..   dlatego poprosiłem o poradę fachowców B)

Opublikowano

 

Daleko latasz :D

Mam i ja coxa,  a mianowicie tadaaa .... cox babe bee 0.49, kompresje ma. żarnik w głowicy wydaje się być dobry tylko dziwi mnie luz osiowy wału korbowego. Jeszcze tylko model dobudować jakiś z piankolot i ... polatac, Moze jakiś cessnopodobny gornopłat ? albo wilgopodobny ? Jeszcze mam troche czasu na to

 

Nie daleko tylko aparat w telefonie bardzo szerokokątny.

Luz osiowy nie powinien byś problemem (chyba że jest jakiś ogromny), każdy COX go ma, nawet nowe egzemplarze. O ile nie ma luzu promieniowego będzie działał. 

Głównym problemem w odpalaniu silników z zaworem membranowym, jeśli stały długo na półce, jest membrana zaklejona stężałym olejem. Poznasz ten objaw po tym, że silnik będzie zaskakiwał na sekundę na wysokich obrotach i gasł. To znaczy, że nie bierze paliwa ze zbiornika. Rozłożenie silnika i przemycie zaworu acetonem lub spiytusem załatwia sprawę, przy okazji warto sprawdzić stan uszczelek zbiornika i dyszy venturiego. Fałszywe powietrze dostające się przez uszkodzone uszczelki ma fatalny wpływ na osiągi silnika.

Jak chcesz to założyć na piankowca to sprawdź czy paliwo nie rozpuszcza pianki. Mi to paliwo rozpuściło nawet plastikową butelkę, w której je trzymałem.

Opublikowano

...

Ciekawe też jak chodziła ta przeróbka , bo COX miał system w którym w ZZP dolna krawędź tłoka otwierała na krótko swobodny przelot mieszanki paliwowo-powietrznej  między karterem a atmosferą !

 

...

 Mam pod ręką aktualne w użyciu silniki wyścigowe F2C.

W dobie regulaminowego ograniczenia  średnicy w gaźniku do 3 mm ograniczono także do 0,6 mm szczelinę gdy tłok przechodzi przez górny martwy punkt, dolna krawędź tłoka otwiera szczelinę. (szczelina ograniczona regulaminowo do 0,6 mm). Podciśnienie wytwarzane przez wznoszący się tłok powoduje zassanie dodatkowego powietrza(czyli tlenu) do skrzyni korbowej, Dzięki temu rozwiązaniu jest większa ilość mieszanki paliwowo-powietrznej do spalania. 

Pod warunkiem że odkręcimy więcej paliwa. Wpływa to oczywiście na zużycie paliwa a mam go na każdym tankowaniu tylko 7 ccm.

 Reasumując ja tu tylko jestem pilotem ale skoro w najnowszych silnikach widzę że konstruktorzy silników stosują szczelinę pod tłokiem gdy tłok jest w górnym martwym punkcie i bilans jest dodatni. Mimo ograniczeń regulaminowych wyniki końcowe czy prędkość modelu w trakcje wyścigu znacząco się nie zmniejszyły.

 

post-16795-0-96302800-1559987809_thumb.jpg

silnik PROFI 2018.

post-16795-0-70128100-1559987819_thumb.jpg

wyraźnie widać przez szczelinę korbowód

post-16795-0-83154200-1559987828_thumb.jpg

silnik LERNER 2018.

post-16795-0-26017800-1559987834_thumb.jpg

widoczny korbowód w szczelinie.

post-16795-0-11123500-1559988017_thumb.jpg

ograniczenie regulaminowe do fi3 mm średnicy wewnętrznej w gaźniku. Na zawodach bada się ten wymóg prostym przyrządem o regulaminowych kontrolnych wymiarach.

Opublikowano (edytowane)

Tylko jak duży i jaka waga tego piankowca ? 

 

Rozpiętość x długość  spokojnie do 1000 x 800 mm i waga do ok. 900 gram max ( dla COX Black Widow) , dla COX Baby Bee waga z 700 - 800 gram max. ( im lżej tym lepiej ale bez przesady)

Dobrze się sprawdza do przerobienia model "Terry" Graupnera ( sam to przećwiczyłem) - gabaryt właśnie 1000x800, lata super  . :)

Spokojnie można zastosować któryś z piankowych modeli warbirdów do aircombat o rozpiętości 800 - 900 mm do nabycia w częściach do złożenia np. z "Na polskim niebie" ..

Tylko pozostaje wzmocnienie łoża silnika - np. kołkami lub prętami  w głąb kadłuba  i malowanie Humbrolem, który jest odporny na paliwo żarowe !

Nadają się też dobrze modele "Hackera" o rozpiętości 700 - 1000 mm po niewielkich przeróbkach i wzmocnieniach . 

Powodzenia w realizacjach !!  :D

 

Ps.

Mariusz - fajne wyjaśnienie sprawy "podsysania" pod tłokiem !!  :)

Też się wcześniej  zastanawiałem, czy otwarcie przelotu do karteru pod tłokiem nie powoduje jakichś zaburzeń napełniania lub utraty nowego ładunku - teraz moje wątpliwości zostały rozwiane bo wyjaśnienie jest przekonujące  !!

post-3419-0-07791700-1559991360_thumb.jpg

post-3419-0-98930300-1559991380_thumb.jpg

post-3419-0-00269400-1559991575.jpg

post-3419-0-08683600-1559991787.jpg

post-3419-0-44297900-1559997833_thumb.jpg

Edytowane przez kaszalu
Opublikowano

No nie wiem czy sie nada bo on szybko lata, nie szybuje i jest typowym warbirdem czyli wrednie lata... Myślę w co go wsadzić

 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Fajny patent - ciekawe jaka jest  skuteczność takiego napędu !! 

U mnie też dzisiaj polatane - chyba z 8 lotów . 

COXik wykręcał  na lotach ok 16 200 - 17 900 obr/min.

Dołożyłem jeszcze zdjęcia które zrobił kolega Damenix dzisiaj na łączce - dzięki ! :)

post-3419-0-18019000-1560689826.gif

post-3419-0-51039900-1560689858_thumb.jpg

post-3419-0-76041100-1560689882_thumb.jpg

post-3419-0-92449000-1560689905_thumb.jpg

post-3419-0-85921300-1560719548_thumb.jpg

post-3419-0-75139000-1560719562_thumb.jpg

Edytowane przez kaszalu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.