czarobest Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Ponieważ prawdopodobnie niedługo będę miał kolejny silniczek i jednocześnie będę robił zamówienie w modelarskim (bo przyszła ściągnięta nietypowa nakrętka do innego motorka) to chciałbym od razu zamówić śmigło. Z powodu tego, że to już większy (jak dla mnie) silnik bo 15cm3 w czterotakcie to naszła mnie refleksja nad śmigłem drewnianym, wcześniej takowych nie używałem, gdyż jakoś drewniane śmigła kojarzą mi się właśnie z większymi motorkami to do dotychczasowych brałem bez wahania kompozytowe, choć jak teraz widzę drewniane są już nawet od 10 cali. U nas na forum nie znalazłem jakoś informacji co lepsze, w internecie za widziałem opinie że śmigło drewniane powinno być lepszym wyborem za to mniej trwałym. Gdzieś widziałem, że drewniane wymaga wyważania po jakimś czasie z uwagi na wchłanianie wilgoci czego jednak do końca nie rozumiem, bo przecież jest lakierowane. Generalnie na razie śmigło będzie tylko do odpalenia, ale oczywiście w późniejszym czasie planuję wykorzystać silnik do modelu akrobacyjnego (prawdopodobnie nieco powiększony Madman, ale to jeszcze kupa czasu , (jeszcze mam inne rzeczy do zrobienia, z Zero ruszę ostro po maturze..)). Więc śmigło było by wykorzystane właśnie do tego. Znając życie przy moim "profesjonalnym" lataniu i tak nie odczułbym różnic ale chcę wiedzieć . Potrzebuję śmigła mniej więcej 14x8, w sklepie jest Master Airscrew kompozytowy oraz BAMBULA (drewno). Są jeszcze śmigła Xoar (drewno) niestety akurat nie w tym rozmiarze, choć spotkałem się z opinią że ten motorek pociągnie nawet 15x6 co może do akrobacji było by dobre (ale o tym jeszcze muszę poczytać). Cena Xoar'a już trochę odrzuca , ale jeśli byłoby warte to kto wie. W takim razie co byście brali/polecali do motorka YS 91AC i tego typu modelu? Choć pytanie w zasadzie jest raczej ogólne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 kompozytowe są odporniejsze na uszkodzenia w przypadku gdy 'drasną' ziemi podczas lądowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Noker, święta racja! Jeden niepewny ruch i śmigło do utylizacji. Nawet lądując na pasie trawiastym czy gruntowym końcówki łopat dostają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chuck Yeager Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 W takiej 15-tce czterosuwowej najlepiej sprawdzi się właśnie Master Airscrew. To dość odporne i co najważniejsze cięższe niż drewniane śmigło a takie małe czterosuwy na drewnianych śmigłach nie mają zbyt stabilnych wolnych obrotów. Jak miałem ASP15 cm czterosuwa to na drewniaku trzeba było ustawić ze 300-400 obrotów więcej bo miał zbyt małą masę i powodował niżej gaśnięcie silnika. To mi przy bardzo lekkim modelu przeszkadzało w lądowaniu (model leciał i leciał i nie chciał lądować). Jak założyłem Master Airscrew to mogłem obniżyć jałowe obroty i problem się wyeliminował. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Dziękuję wszystkim, faktycznie szkoda by było tak łatwo uszkodzić śmigło które jednak trochę kosztuje. Właśnie czytałem też o tym, że drewniaki są lżejsze i przez to oczywiście silnik lepiej się wkręca, ale faktycznie może mieć to skutki w wolnych obrotach i stabilności, a do tego 4T tak ładnie brzmią na niskich obrotach . Jeszcze się zastanawiam czy to 15x6 (które do akro byłoby chyba lepsze) da radę tak jak piszą czy lepiej jednak mniejsze, ale to już inny temat . Wysłane przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Jeżeli to YS 91AC to bez problemu kręci 15x8 ale to do makiety.Ta 91 ma doładowanie i jej moc odpowiada standardowej 120.Mam takowy .Ciekaw jestem czy go uruchomisz i poprawnie wyregulujesz.Paliwo oczywiście 20% nitro dedykowane do Yamady.Jedyne 200zł za 5L Najlepsze z drewnianych śmigieł to Xoar.Ale na początek załóż kompozyt. A gwoli ścisłości śmigła kompozytowe też są higroskopijne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Tak to YS91AC, szczerze mówiąc właśnie ten kompresor spowodował, że kupiłem ten motorek, jestem ciekawy jak to działa i zawsze to coś innego . Silnik używany (oby tylko przyszedł), ale chyba w niezłym stanie, mam nadzieję że wyregulować się uda. Najwyżej znowu będę się męczył aż do skutku - tak ciężko? Paliwo mam, ale z trochę mniejszą ilością oleju bo MT F/I CHAMPION 20%. No i to Yamadowe widzę trochę taniej, bo za 160 . Zastanawia mnie tylko stosowanie zaworów jednokierunkowych do paliwa o których jest w instrukcji, bo wcześniej tego nie używałem. U nas czegoś takiego nie widzę, ale zamówiłem kilka z Chin i zastosuję może też w FS-48. Dzięki za informację, śmigło kupię kompozytowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Szwajcar pisal przed swietami , ze wysyla ....... Ja osobiscie nie przepadam ani za Master Airscrew , ani za APC . Latam glownie na GRAUPNERach i AERO - NAUTach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Zawór potrzebny jest tylko na powrocie z pompy do zbiornika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 No to Wojtek , bedziesz nas uczyl obslugi YSow . Niechcacy stalem sie posiadaczem YS F-120 ( moze raz uruchomiony ? ) . Nie mam co do niego planow , ale w przyszlosci gdzies go bedzie trzeba wkrecic. Ostatnio na jakims hamerykanskim forum byla dyskusja YAMADOWCOW i pisali , ze czesc z nich ( moze ci ktorzy nie potrzebuja CALEJ mocy ) lata na normalnych paliwach do czterotaktow ( 15% nitro / 15-18 % oleju ) . Pisali , ze oprocz malej straty mocy NIC zlego nie stwierdzili. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Ja latam na dedykowanym Byron,ale zostało mi już tylko 2 galony.Jeżeli potrzebne będą części to nie szukajcie nigdzie tylko bezpośrednio u producenta.Obsługa pierwsza klasa,zamawiam w niedzielę wieczorem a w poniedziałek mam na mailu już rachunek do opłacenia przez Pay pal,a po siedmiu dniach części w domu.I wszystko mają nawet do takich staroci jak nasze AC.Teraz zamawiałem iglicę wraz z całym mocowaniem,uszczelki kolektora ssącego ,uszczelkę do puchy doładowania,nakrętki śmigła,uszczelki iglicy i przepustnicy,membrana regulatora ciśnienia pompy.Części ok.120 zł natomiast przesyłka 80 zł a to z powodu że wysłali EMS,Poprzednio zapłaciłem 23zł zwykłą pocztą i też miałem po 7 dniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Szwajcar pisal przed swietami , ze wysyla ....... Ja osobiscie nie przepadam ani za Master Airscrew , ani za APC . Latam glownie na GRAUPNERach i AERO - NAUTach. Spoko, nie spieszy mi się Ja się przyzwyczaiłem do MA, bo akurat zawsze są w sklepie w którym głównie kupuje no i... są ładne . Dzięki za rady Wojtku, choć mam nadzieję że przynajmniej na razie części nie będę musiał domawiać . Ale dobrze wiedzieć, że są bo ostatnio kupiłem takiego OS'a, że nawet sam producent nie ma już do niego niektórych rzeczy . Jak przyjdzie i odpalę to pewnie gdzieś pokażę . Wysłane przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi