Skocz do zawartości

Ubezpieczenia 2020


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 27.02.2020 o 20:26, TommyTom napisał:

a możecie podpowiedzieć, które to ubezpieczenie modelarza z modelem zawodniczym, na zawody F5J w kraju i Europie?

Nowa tabela polis PSP już dostępna

opis_polis.pdf 46 kB · 8 pobrań

 

Wygląda na to że to 7-ma propozycja od dołu w pliku:

OC/Świat/Polisa OC obejmująca loty dronowe, niekomercyjne i sportowe poza zasięgiem wzroku operatora BVLOS/nie obejmuje Kanady i USA/Drony amatorskie BVLOS/500/2000000/PLN

 

Dużo drożej niż rok temu (2,5x). To już nie jest w pakiecie z paraglajtami, tylko drony samodzielnie. Czy macie lepsze pomysły na 2020?

Opublikowano

Wg wariantu II ubezpieczenia proponowanego przez PSP cytuję:

 

Cytat

"Zakres ubezpieczenia obejmuje wypadki podczas uprawiania sportów: lotniarstwo, paralotniarstwo, paralotnie z napędem, skoki spadochronowe, snowboard, nurkowanie, narciarstwo, windsurfing, kitesurfing, jazda na rowerze, modelarstwo – z wyłączeniem DRONÓW (modele do 25 kg MTOM – zgodnie z załącznikiem nr 6 Rozporządzenie Ministra Transportu z dnia 26.03.2013)."

 

Po wejściu na załącznik:

Cytat

 

Załącznik nr 6

BEZZAŁOGOWE STATKI POWIETRZNE O MASIE STARTOWEJ NIE WIĘKSZEJ NIŻ 150 KG, UŻYWANE W OPERACJACH W ZASIĘGU WIDOCZNOŚCI WZROKOWEJ VLOS, ORAZ BEZZAŁOGOWE STATKI POWIETRZNE O MASIE STARTOWEJ NIE WIĘKSZEJ NIŻ 2 KG, UŻYWANE W OPERACJACH Z WIDOKIEM Z PIERWSZEJ OSOBY FPV, UŻYWANE W CELACH REKREACYJNYCH LUB SPORTOWYCH71)

Rozdział 1

Zastosowanie

1.1.72) Przepisy załącznika stosuje się do bezzałogowych statków powietrznych o masie startowej nie większej niż 150 kg, używanych w operacjach w zasięgu widoczności wzrokowej VLOS, oraz bezzałogowych statków powietrznych o masie startowej nie większej niż 2 kg, używanych w operacjach z widokiem z pierwszej osoby FPV, używanych w celach rekreacyjnych lub sportowych, zwanych dalej "modelami latającymi".

 

 

Zdecydowanie wygląda na to, że obojętnie czy latamy kopterem FPV czy zwykłym modelem akrobacje, czy cokolwiek to potrzebujemy wariantu IV.

 

Poproszę kogoś o zweryfikowanie mojego toku myślenia.

30 minut temu, TommyTom napisał:

 

Wygląda na to że to 7-ma propozycja od dołu w pliku:

OC/Świat/Polisa OC obejmująca loty dronowe, niekomercyjne i sportowe poza zasięgiem wzroku operatora BVLOS/nie obejmuje Kanady i USA/Drony amatorskie BVLOS/500/2000000/PLN

 

Dużo drożej niż rok temu (2,5x). To już nie jest w pakiecie z paraglajtami, tylko drony samodzielnie. Czy macie lepsze pomysły na 2020?

To co pokazałeś ewentualnie są inne:

 

Polisa OC obejmująca loty dronowe, niekomercyjne i sportowe wyłącznie w zasięgu wzroku (LOS)

 

Polisa OC obejmująca loty dronowe, niekomercyjne i sportowe poza zasięgiem wzrogu operatora BVLOS

 

są mniej więcej pozycja 17 od góry

Opublikowano

Z mojej perspektywy ważne jest ubezpieczenie z opcją SWIAT (na Europę). Te warianty z lataniem w zasięgu wzroku dla dronów niekomercyjnych są tylko na Polskę.

Opublikowano

Marcin masz rację, 7 i 8 pozycja od góry jest alternatywą do tego co przedstawił Tomek. W Twoich propozycjach jest trochę inna składka oraz ewentualna suma odszkodowania. A że to ubezpieczenie grupowe to te 350 000,- odnosi się do wszystkich ubezpieczonych łącznie. I jak tfu tfu przez lewe ramię, znajdzie się 10-15 modelarzy którzy przed Tobą skorzystają z tego ubezpieczenia i dostaną np. po 20000,- odszkodowania za straty w mieniu osób trzecich to suma się skurczy lub wyczerpie całkowicie. Wówczas ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania.

Ubezpieczając się na 2 000 000,- szansa otrzymania odszkodowanie wzrasta kilkukrotnie.

 

A dla czego BVLOS to już Tomek mi wytłumaczył. Był kilka lat temu przypadek, że jednemu bardzo dobremu modelarzowi uciekł szybowiec i uderzy w samochody na parkingu wybijając szyby. No i teraz będzie interpretacja czy to był lot w zasięgu wzroku czy nie.

Żeby uniknąć tego typu dywagacji u ubezpieczyciela wybieramy z Tomkiem wersję BVLOS. 

 

 

 

 

 

Opublikowano
10 godzin temu, Marcin napisał:

Wg wariantu II ubezpieczenia proponowanego przez PSP cytuję:

 

 

Po wejściu na załącznik:

 

Zdecydowanie wygląda na to, że obojętnie czy latamy kopterem FPV czy zwykłym modelem akrobacje, czy cokolwiek to potrzebujemy wariantu IV.

 

Poproszę kogoś o zweryfikowanie mojego toku myślenia.

To co pokazałeś ewentualnie są inne:

 

Polisa OC obejmująca loty dronowe, niekomercyjne i sportowe wyłącznie w zasięgu wzroku (LOS)

 

Polisa OC obejmująca loty dronowe, niekomercyjne i sportowe poza zasięgiem wzrogu operatora BVLOS

 

są mniej więcej pozycja 17 od góry

Tak samo mi się wydaję.

Opublikowano

Ok, ale dalej tu mówimy o modelu ważącym do 2kg czy do 25kg? 

 

W dniu 28.02.2020 o 21:56, Marcin napisał:

1.1.72) Przepisy załącznika stosuje się do bezzałogowych statków powietrznych o masie startowej nie większej niż 150 kg, używanych w operacjach w zasięgu widoczności wzrokowej VLOS, oraz bezzałogowych statków powietrznych o masie startowej nie większej niż 2 kg, używanych w operacjach z widokiem z pierwszej osoby FPV, używanych w celach rekreacyjnych lub sportowych, zwanych dalej "modelami latającymi".

 

W dniu 28.02.2020 o 22:18, Konrad_P napisał:

Był kilka lat temu przypadek, że jednemu bardzo dobremu modelarzowi uciekł szybowiec i uderzy w samochody na parkingu wybijając szyby

 

Pamiętam ten przypadek to chyba okolice Raciborza jeśli mnie pamięć nie myli. Ale nie pamiętam czy koledze firma ubezpieczającą wypłaciła pieniądze czy nie i szkody musiał pokryć że swoich pieniędzy? Czy to jego ubezpieczenie było kupowane w PSP? 

Opublikowano
21 minut temu, Exu napisał:

Ale nie pamiętam czy koledze firma ubezpieczającą wypłaciła pieniądze czy nie i szkody musiał pokryć że swoich pieniędzy? Czy to jego ubezpieczenie było kupowane w PSP? 

Niestety ale publicznie tu na forum nic nie było powiedziane jak to się skończyło, bardzo szkoda bo to byłaby cenna informacja dla nas. Nie wiem czy ubezpieczyciel pokrył szkody czy pilot musiał sam sięgnąć do kieszeni.

Też nie było napisane gdzie miał ubezpieczenie.

Opublikowano

nie wiem czy o tą samą osobę i o  ten wypadek chodziło -ale ja kiedyś  kupiłem (chyba na alledrogo lub olx) w dobrej cenie fajny model z komentarzem sprzedającego, że sprzedał bo miał wypadek modelem - szkody spore do pokrycia a ubezpieczenie się na Niego wypięło więc musi wyprzedać modele... sporo zbieżności było...

Opublikowano
6 minut temu, latacz napisał:

miał wypadek modelem - szkody spore do pokrycia a ubezpieczenie się na Niego wypięło więc musi wyprzedać modele... sporo zbieżności było...

Jeśli to o tej samej osobie mówimy to wielka szkoda że nie skorzystał z mojej propozycji pomocy prawnej.

Było minęło życie leci dalej i trzeba teraz tak się ubezpieczyć żeby nie trzeba było całego majątku wyprzedać na pokrycie ewentualnych szkód.

Opublikowano

Właśnie ciekawi mnie czy za zmiana samych przepisów dotyczących lotów, będzie też zmiana w ubezpieczeniach i nakaz odgórny na stworzenie oc dla bsp. 

 

Osobiście wydaje mi się że takie typowe oc dla nas będzie bardzo drogie z uwagi że każdy kto ma wgniote na aucie będzie mógł zgłosić się do ubezpieczenia ze to szkoda zrobiona przez model. Wiemy jak nasze januszowanie działa w tym kraju. 

 

17 minut temu, latacz napisał:

miał wypadek modelem - szkody spore do pokrycia a ubezpieczenie się na Niego wypięło więc musi wyprzedać modele

 

To wielka szkoda jeśli to ta sama osoba. Z drugiej strony patrzac jak wszelakie firmy odmawiają wypłaty odszkodowania (mówię teraz o autach) to wcale się nie dziwię ze odmówili wypłaty, np. Bo model znajdował się zbyt blisko jądra ziemi.. Itp głupie powody. 

 

P. S swoją drogą latając od x lat znając x osób do tej pory nie słyszałem od nikogo: przy lądowaniu wpadłem w auto kolegi wgniotlem drzwi i uszkodziłem lakier ale moje oc pokryło wszystkie koszty. 

Znacie może taka osobę? 

Opublikowano

Ja z różnych wypowiedzi wspomnianego kolegi zrozumiałem, że było to zwykłe OC na życie bez dodatkowych - specjalnych zapisów odnośnie modeli poza standardowym zapisem.

 

Wiele razy pisałem aby czytać polisy, które się podpisuje. Pomijając OC dla modelarstwa miałem przypadek polisy samochodowej oferowanej przez "specjalistę d/s ubezpieczeń", w której jak się doczytałem przed podpisaniem nie dostałbym żadnego odszkodowania z AC gdyby pojazd kierowała inna osoba niż ta, na którą jest polisa OC/AC, czyli ja. Ale w tej samej polisie było napisane, że wystarczy dopisać na załączniku osoby, które będą kierowały pojazdem, podbić pieczątkę, podpis agenta i wtedy polisa obowiązuje.

Wielu umów w swoim życiu nie podpisałem bo nie lubię jak ktoś chce kasę za nic.

Opublikowano
4 minuty temu, Exu napisał:

Osobiście wydaje mi się że takie typowe oc dla nas będzie bardzo drogie z uwagi że każdy kto ma wgniote na aucie będzie mógł zgłosić się do ubezpieczenia ze to szkoda zrobiona przez model.

Piotrze chyba nie bardzo. Żeby dostać odszkodowanie z OC musisz mieć sprawcę, taką wgniotę w karoserii to tylko z AC i wówczas nie ma to kompletnie znaczenia kto i kiedy. Masz AC i żądasz naprawy bez podania sprawcy. 

Ale na pewno nie będzie prosto otrzymać odszkodowanie. Ja korzystałem dwa razy ze swojego ubezpieczenia i domu i samochodu i w obu przypadkach kończyło się to na sądzie (no prawie). Jest ciężko żeby nie powiedzieć, że baaaaaardzo ciężko dostać odszkodowanie.

Opublikowano

To wiem że mając oc musi być sprawca i poszkodowany ? Ale przecież każdy ma na lotnisku kolegów a czego dla nich się nie robi, prawda ?

 

Stąd właśnie jestem ciekaw czy ktoś faktycznie w tym kraju dostał takie odszkodowanie, czy firma pokryła szkody przez niego wyrządzone. 

 

A odnaszac się do mojego pytania o oc od PSP to mówimy tu o modelu ważącym do 2kg czy do 25kg? 

 

Cytat

 

W dniu 28.02.2020 o 21:56, Marcin napisał:

1.1.72) Przepisy załącznika stosuje się do bezzałogowych statków powietrznych o masie startowej nie większej niż 150 kg, używanych w operacjach w zasięgu widoczności wzrokowej VLOS, oraz bezzałogowych statków powietrznych o masie startowej nie większej niż 2 kg, używanych w operacjach z widokiem z pierwszej osoby FPV, używanych w celach rekreacyjnych lub sportowych, zwanych dalej "modelami latającymi".

 

 

Opublikowano

Jak dla mnie to jest mowa o modelach do 150kg w lataniu VLOS oraz o modelach do 2kg w lataniu FPV bez wskazania czy są to loty VLOC czy BVLOS. 

Dziwny zapis.

Opublikowano

A tak reasumując  ??? bez zbędnych wywodów bowiem tych już jest sporo.
PSP czy Finansowa chata,  a może coś innego.

Nie ukrywam że czaszka powoli pęka
A może jakiś  ranking. 

Opublikowano
W dniu 28.02.2020 o 22:18, Konrad_P napisał:

Żeby uniknąć tego typu dywagacji u ubezpieczyciela wybieramy z Tomkiem wersję BVLOS. 

 

 

Nie liczyłbym na to. Jeżeli nic się nie zmieniło to aktualnie do BVLOS trzeba mieć świadectwo kwalifikacji z odpowiednim uprawnieniem, ważne badania lekarskie, zezwolenie ULC i zgłoszenie lotu 7 dni przed jego wykonaniem. O wpisie" drona" do ewidencji nie wspomnę. Obawiam się, że w tym przypadku ubezpieczyciel wypnie się twierdząc, że nawet niezamierzony lot BVLOS wykonywany był z naruszeniem prawa co zwalnia go z odpowiedzialności.

Opublikowano

Ja od 3 czy 4 lat miałem w PSP - nie korzystałem z "ich usług" ale sam nie wiem właśnie czy nie płace za "pusty" papierek. 

Sporo osób ma też w Finansowej Chacie ale czy to OC jest coś warte ?? 

 

Również próbowałem się dodzwonić do babeczki gdzie jest podany jej numer telefonu na stronie PSP ale bez rezultatu. Co prawda, czego by nie mówiła nam pięknego przez telefon, wydaje mi się że i tak powinniśmy mieć to min. przesłane na @ jako oficjalna odpowiedź, na zadane pytanie do Ubezpieczyciela.

 

 

5 minut temu, kpawel napisał:

Nie liczyłbym na to. Jeżeli nic się nie zmieniło to aktualnie do BVLOS trzeba mieć świadectwo kwalifikacji z odpowiednim uprawnieniem, ważne badania lekarskie, zezwolenie ULC i zgłoszenie lotu 7 dni przed jego wykonaniem. O wpisie" drona" do ewidencji nie wspomnę. Obawiam się, że w tym przypadku ubezpieczyciel wypnie się twierdząc, że nawet niezamierzony lot BVLOS wykonywany był z naruszeniem prawa co zwalnia go z odpowiedzialności.

 

No właśnie, i bądź tu mądry człowieku i wybierz odpowiednie OC dla modelarza. Mimo że 90% Polaków ma auta i tam już każda sytuacja była przećwiczona z OC to i tak dalej trzeba walczyć o swoje w sądach...

Opublikowano
5 minut temu, kpawel napisał:

Nie liczyłbym na to. Jeżeli nic się nie zmieniło to aktualnie do BVLOS trzeba mieć świadectwo kwalifikacji z odpowiednim uprawnieniem, ważne badania lekarskie, zezwolenie ULC i zgłoszenie lotu 7 dni przed jego wykonaniem. O wpisie" drona" do ewidencji nie wspomnę. Obawiam się, że w tym przypadku ubezpieczyciel wypnie się twierdząc, że nawet niezamierzony lot BVLOS wykonywany był z naruszeniem prawa co zwalnia go z odpowiedzialności.

Ciekawa uwaga. Problem w tym że my nie latamy dronami tylko szybowcami.:wacko:

Co do świadectw to być może takowe będę musiał wyrobić w tym wypadku. Pojęcie BVLOS jest pojemne i czy tylko odnosi się do dronów i czy w tym momencie można nazwać szybowiec dronem który się urwał i czy lot VLOS zawiera się w BVLOS.

Hmmm... naprawdę ciekawie się zaczyna robić.

 

PS

W taki sposób rozumując to żaden wariant nie daje pełnego ubezpieczenia.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Może ktoś ma chęci i czas (Ja się tam zgłosiłem, może będzie jeszcze miejsce) - wrzuciłbym to do wątku o zmianach w przepisach ale jest dalej zamknięty. - Prośba o przeniesienie.

 

https://www.ulc.gov.pl/pl/aktualnosci/4953-nowe-europejskie-przepisy-dotyczace-dronow-rozpoczynamy-cykl-seminariow-w-polsce

 

Rozporządzenie Wykonawcze Komisji (UE) 2019/947

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:32019R0947

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.