Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wszystko rozchodzi się o pieniądze a nie o żadne bezpieczeństwo , wprowadzane są zmiany OK,  więc jak to ktoś wyżej napisał trzeba je wprowadzić na 120% bo ktoś naiwny łudzi się że będą z tego pieniądze.

Dzięki temu ma się rozwijać gospodarka , będzie kwitł transport powietrzny a modelarzy najlepiej unicestwić i to jak najszybciej.

Fakt gospodarka w tej dziedzinie będzie sie rozwijać tylko że nie nasza, jeśli drony będą coś transportować to będą to chińskie drony.

Jakiś czas temu pamiętam jak hodowcy psów , kotów itp z Polskiego Związku Kynologicznego ujadali i lamentowali żeby zakazać sprzedaży zwierząt i dopięli swego wywalczyli przepisy regulujące taki handel.

Tylko nie brali pod uwagę że strzelają sobie w kolano , taki kundelek kupiony za symboliczne pieniądze był drzazgą w oku hodowców PZK , po wprowadzeniu przepisów okazało się że nie strzelili sobie w kolano tylko prosto w łeb.

Drobni hodowcy skrzyknęli się w stowarzyszenia i zaczęli handel na masową skalę , szczeniaki z stowarzyszeń były 4 razy tańsze (albo i więcej) przy symbolicznych nakładach pieniężnych , wszystko było legalnie , pieski miały chip, miały dokumentację.

A moja znajoma która była właścicielką hodowli  z PZK i najwięcej ujadała, niestety była zmuszona zlikwidować swoją hodowlę bo nie była dość konkurencyjna, miało być wspaniale a wyszło jak zwykle ;).

I tu będzie tak samo , zarobi chińczyk a my zostaniemy  jedynie z zakazami.

Opublikowano

Tu w Szwajcarii działa to (a raczej było) od kilku miesięcy. Po kilku wypadkach na jakiś czas zostało to zawieszone. Do tej formy transportu obok służby medycznej przymierzało się także InPost. Te wypadki zdarzyły się bodajże w czerwcu. Jak jest obecnie trudno mi cokolwiek napisać, bo nie mam najświeższych informacji, ale było to szeroko komentowane w TV i w prasie. Szwajcarzy wszelkie nowinki bardzo szybko wprowadzają w życie. Tu nie ma takich ograniczeń jak w UE i chwała im za to. Można wszelkimi dronami prawie wszędzie latać do nieograniczonej wysokości poza wyznaczonymi terenami, jak np. Parki Narodowe.

Opublikowano (edytowane)

Już za pół roku. Warto już teraz podjąć decyzję czy przechodzi się na ciemną miękką stronę mocy czy postawi wartości i ideały ponad własne ja, wygodę i spokój.

 

A jeśli się już kłócić to chyba lepiej w tym temacie. To przynajmniej nie będzie bezsensowna kłótnia. Może ktoś skorzysta. Mam taką nadzieję.

Edytowane przez rc.fpv.poland
Opublikowano

Ale przecież przechodzenie na "ciemną stronę mocy" to często skutek stawiania własnego ja ponad inne sprawy.

 

Pośpiech jest wskazany tylko przy łapaniu much. Jeżeli np. wartością i ideałem jest działanie zgodnie z prawem nie ryzykując przyszłości swojej i rodziny to bardziej skłaniałbym się na rozeznaniu sytuacji jak pokierować legislacją, czy też w jakim zakresie będzie można uprawiać modelarstwo w ramach planowanych zmian i jak nowe przepisy mogą być interpretowane np. aby móc latać w ramach stowarzyszeń modelarskich i rozgrywać zawody.

 

Jeżeli ktoś chce latać poza przepisami to nie potrzebuje do tego żadnych porad z forum. Po prostu jedzie gdzie mu pasuje, wyciąga model jaki chce i lata narażając siebie i ew. przypadkowe osoby oraz mienie i robi to na własną odpowiedzialność. No chyba, że chce w to wciągnąć innych aby poczuć się lepiej.

Opublikowano

Wciągnąć innych aby poczuć się lepiej? Dokładnie tak samo pisałem o tych co się chcą rejestrować :-)

 

I nie zgodzę się, ponieważ nawet takie forum jest opiniotwórcze. Jak ktoś słyszy tylko jeden głos to często się nie zastanowi nawet. Warto się zastanowić. I wybrać wcześniej.

 

Na razię sam się zastanawiam. Pomomo powyższej wypowiedzi.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Rejestracja w UK trwa na całego, serwery się przegrzewają.

 

Na chwilę obecną zarejestrowanych jest ........ 30 TRZYDZIEŚCI osób

 

Z czego połowa to jutuberzy którzy robili tutoriale, część testerzy, i kilku ... nie wiadomo jak ich nazwać, wyrzutków?

Opublikowano

We Francji natomiast nikt chyba nie robi z tego afery i modele są rejestrowane. Można to zrobić w 10 min razem z oznakowaniem modelu, co też uczyniłem z moimi.

Odbyłem również szkolenie online z podstaw dotyczących użytkowania modeli i mam stosowny certyfikat hy hy.

 

W połączeniu z licencją FFAM i zapewnionym przez nią ubezpieczeniem mam spokój. Latam, cieszę się z tego. Co będzie dalej, czas pokaże. Nie ma się co napinać, bo jeszcze żyła pęknie i... spod poziomu gruntu już nic nie da się zrobić. No może tylko cieszyć "świętym spokojem" ;)

 

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jeżeli nowe przepisy mają być wdrożone to życzyłbym sobie aby rejestracja i szkolenia + wysokość oraz wypłacalność odszkodowań była u nas jak we Francji.

Opublikowano

 

 

W czasie WW2 Francja też poddała się bez walki ... to fakt.

Też nie lubiłem historii, ale powtarzanie w kółko tej samej bzdury wpojonej przez komuchów, to już przesada. Nieładnie "towarzyszu" ;)

 

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Panowie to jest dział o przepisach a nie historii.

Obawiam się że za chwilę zacznie się niepotrzebna przepychanka.

 

Łukasz wyraził swoją opinie jak to jest we Francji. 

Jeśli chcecie się odnieść, czy taka metoda jest dobra, czy zła, to proszę ale historie zostawcie w spokoju.

Opublikowano

Usunięte zbędne wywody historyczne. Racja, trzymajmy się tematu.

 

Warto pokazać jak jest w kanadzie, tam wisać że tu nie chodzi o drobną kwotę 9 funtów tylko niezłą kasę.

Opublikowano

to ja tylko wtrącę drobny absurd z Danii - tam również należy zdać test i zarejestrować się

Koledzy, którzy zrobili to dwa lata temu - nie mieli problemu.

 

Jednak obecnie do zalogowania się do rejestracji/testu potrzebny jest NEM ID - coś podobnego jak nasz profil zaufany,

by go otrzymać trzeba mieć ich numer ubezpieczenia/być obywatelem Danii lub rezydentem - można się o to ubiegać po 31 dniu pobytu w Danii - uśmialiśmy się z urzędnikami próbując wyjaśnić to w jednym z urzędów w Klitmoeller :)

Opublikowano

To jest raczej działanie ogólnoświatowe, wszyscy idą w tym samym kierunku tylko każdy w innym tempie.

 

Koszt całości rośnie lawinowo. Sprawdźcie sobie ile kosztuje w kanadzie. Ile kosztuje już teraz kurs + ubezpieczenie dronowe komercyjne w uk? A ile kosztowało jeszcze 2 lata temu.

 

A że to Polska, to szykujcie się na większe koszty niż w reszcie świata :)

Opublikowano

Łukasz, a "sufit" na 120m AGL Was obowiązuje, czy nie?

O ile dobrze pamiętam materiały i test, max 150m. Czy było coś o strefach to już jakoś nie moja bajka i nie pamiętam. Skupiłem się na tym, co mnie dotyczy bezpośrednio na naszym lotnisku :(

 

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Podpowie ktoś co z modelarstwem sportowym gdzie wysokość lotu zaczyna się na 200m + ? Latanie na termice będzie nielegalne?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.