skippi66 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Innymi słowy, robić klapy czy nie robić? Model to dolnopłat własnej konstrukcji, ok. 140 cm rozpiętości, masa myślę 1500 - 1800 gr. Koledzy, robić klapy czy nie? Wolałbym nie bo budowa prostsza i szybsza. Podpowiecie?
BRoman Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 A daj sobie spokój ! Latawiec leciutki , malutki .Klapy maja swój cel, a do takiego drobiazgu szkoda zachodu.
japim Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Gdyby ważył 3.5 - 4kg przy tej rozpiętości to tak. Inaczej daj sobie spokój.
skippi66 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2019 Aaaa, to dam sobie spokój. Tak myślałem że szkoda zachodu. Choć przez chwilę chciałem żeby było bardziej bajerancko. Dzięki.
Grifon Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Ja zrobilem w małym lekkim modelu, na poczatku żalowałem, ale jak wszystko wytrymerowałem to zabawa była przednia.
d9Jacek Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 zrób klapy i dodaj skrzela i będzieśz miał STOL-a [ edit ] nie zartuję, mówię absolutnie poważnie.....popatrz na Cessnę 188 agwagon, mam plany tego samolotu , przy rozpietości ~~1500 mm ma , sloty , klapy i lotki
sbogdan1 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 140cm rozpiętości i 1500g.wagi Bombowiec czy ki czort że takie ciężkie.
model Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Dołączam do kolegi Grifona w moim mustangu też mam klapy (120cm rozpietosci) moglo by ich nie być ale lądowanie na klapach pod wieczór kiedy nie ma wiatru wygląda bardzo realistycznie jak na filmie 1
young Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Klapy warto uruchomić choćby dla doskonalenia sztuki pilotażu.
Vesla Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Mam klapo-lotki. Co mnie nauczyły? Bardzo ważnej sparawy. Na małej prędkości nie steruj lotkami tylko kierunkiem. Klapolotki dają duży opór na jednym skrzydle przy wychyleniu lotki i zaczyna się zabawa. Jak już pisano. Doskonalisz się w sterowaniu.
skippi66 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2019 140cm rozpiętości i 1500g.wagi Bombowiec czy ki czort że takie ciężkie. Normalny samolot. Na razie mam zrobiony kadłub i założone dwa serwa. No, prawie, trzeba jeszcze czymś pokryć balsę i waży 430 gr. A zbudowany dość pancernie. Więc ze skrzydłami, malowaniem i napędem, powinienem się w 1500 - 1700 zmieścić. W sumie to żadna waga. To może zrobię jednak klapy... Jutro pokażę Wam kadłub. zrób klapy i dodaj skrzela i będzieśz miał STOL-a Taa, trzy żyrdki se zbiję, bramkę ustawię i będę na nią startował. Taki mini Challenge AD 2020
Jarek1925 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Ja bym zrobił. Jeśki się da i nie przeszkadza. Jeśli całkiem odpuszczać bajery to kierunek też nie jest potrzebny. Lotki na Y kablu, wysokość i gaz i aby 3 kanały wystarczają.
skippi66 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2019 Aż takim profanem nie jestem. Kanałów mam 9. Ale trochę jestem: co to jest model klasy 10 albo 15? Taki mam opis silnika i za cholerę nie wiem o co chodzi.
Andrzej Klos Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Tak ogolnie to zalezy raczej od obciazenia powierzchni skrzydel a nie rozpietosci. Ja bardzo lubie ladowac na klapach,nawet w lekkich modelach; mozesz podejsc do ladowania bardziej stromo, ladujesz na mniejszej predkosc, dobieg jest krotszy. Mniejsza predkosci=mniej uszkodzen (E=mv2/2). Energia jest proporcjonalna do predkosci w kwadracie, Obnizenie predkosci ladowania o 10% obniza wartosc energi do zaabsorboania (tej poziomej ) o 21%.
skippi66 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2019 Właśnie, obciążenie powierzchni. Muszę policzyć powierzchnię. Potem zdecyduję.
Bartek Piękoś Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Rób klapy. Lądowanie z klapami to zupełnie inna bajka, także w lekkim modelu (1.4m, 1.5kg). Poza tym, jeśli modelarstwo jest dla Ciebie choćby w części emanacją lotnictwa, to klapy niesamowicie dodają realizmu.
Jarek1925 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 A wagi ile one dodadzą? 20g z serwami i popychaczami? To taki argument jeśli ktoś stwierdziłby że zbędna waga.
japim Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Ale trochę jestem: co to jest model klasy 10 albo 15? Taki mam opis silnika i za cholerę nie wiem o co chodzi. 10 I 15 to oznaczenie pojemności silnika. 10 czyli .10 czyli 0.1 cala sześciennego czyli siliczek 1.5cm3. .15 to 2.5cm3 (tyle nie wychodzi z obliczeń ale silnik OS 15 LA ma 2.5cm3).
skippi66 Opublikowano 12 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2019 A wagi ile one dodadzą? 20g z serwami i popychaczami? To taki argument jeśli ktoś stwierdziłby że zbędna waga. Wagą zupełnie się nie przejmuję. Mam dosyć gazetowo latających samolotów. Rób klapy. Lądowanie z klapami to zupełnie inna bajka, także w lekkim modelu (1.4m, 1.5kg). Poza tym, jeśli modelarstwo jest dla Ciebie choćby w części emanacją lotnictwa, to klapy niesamowicie dodają realizmu. Oczywiście że jest emanacją lotnictwa. Bo przecie nie narciarstwa... 10 I 15 to oznaczenie pojemności silnika. 10 czyli .10 czyli 0.1 cala sześciennego czyli siliczek 1.5cm3. .15 to 2.5cm3 (tyle nie wychodzi z obliczeń ale silnik OS 15 LA ma 2.5cm3). Widzisz, nie wiedziałem. Może dlatego że latam na prądzie. Dzięki.
Bartek Piękoś Opublikowano 12 Grudnia 2019 Opublikowano 12 Grudnia 2019 Oczywiście że jest emanacją lotnictwa. Bo przecie nie narciarstwa... Wiesz, dla niektórych modele RC to tylko latające zabawki RC i lotnictwem jako takim się nie interesują, nie mówiąc o pasjonowaniu. 1
Rekomendowane odpowiedzi