Skocz do zawartości

Klapy czy nie klapy, oto jest pytanie...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Innymi słowy, robić klapy czy nie robić?

Model to dolnopłat własnej konstrukcji, ok. 140 cm rozpiętości, masa myślę 1500 - 1800 gr. Koledzy, robić klapy czy nie? Wolałbym nie bo budowa prostsza i szybsza. Podpowiecie?

Opublikowano

Aaaa, to dam sobie spokój. Tak myślałem że szkoda zachodu. Choć przez chwilę chciałem żeby było bardziej bajerancko. :) Dzięki.

Opublikowano

zrób klapy i dodaj skrzela i będzieśz miał STOL-a :D  :D

 

[ edit ] nie zartuję, mówię absolutnie poważnie.....popatrz na Cessnę 188 agwagon, 

mam plany tego samolotu , przy rozpietości ~~1500 mm ma , sloty , klapy i lotki

Opublikowano

Dołączam do kolegi Grifona w moim mustangu też mam klapy (120cm rozpietosci) moglo by ich nie być :) ale lądowanie na klapach pod wieczór kiedy nie ma wiatru wygląda bardzo realistycznie jak na filmie :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Mam klapo-lotki. Co mnie nauczyły? Bardzo ważnej sparawy. Na małej prędkości nie steruj lotkami tylko kierunkiem. Klapolotki dają duży opór na jednym skrzydle przy wychyleniu lotki i zaczyna się zabawa. Jak już pisano. Doskonalisz się w sterowaniu.

Opublikowano

140cm rozpiętości i 1500g.wagi

Bombowiec czy ki czort że takie ciężkie.

Normalny samolot. Na razie mam zrobiony kadłub i założone dwa serwa. No, prawie, trzeba jeszcze czymś pokryć balsę i waży 430 gr. A zbudowany dość pancernie. Więc ze skrzydłami, malowaniem i napędem, powinienem się w 1500 - 1700 zmieścić. W sumie to żadna waga.

To może zrobię jednak klapy... Jutro pokażę Wam kadłub.

zrób klapy i dodaj skrzela i będzieśz miał STOL-a :D  :D

Taa, trzy żyrdki se zbiję, bramkę ustawię i będę na nią startował. Taki mini Challenge AD 2020  :)

Opublikowano

Ja bym zrobił. Jeśki się da i nie przeszkadza. Jeśli całkiem odpuszczać bajery to kierunek też nie jest potrzebny. Lotki na Y kablu, wysokość i gaz i aby 3 kanały wystarczają.

Opublikowano

Aż takim profanem nie jestem. Kanałów mam 9.

Ale trochę jestem: co to jest model klasy 10 albo 15? Taki mam opis silnika i za cholerę nie wiem o co chodzi.

Opublikowano

Tak ogolnie to zalezy raczej od obciazenia powierzchni skrzydel a nie rozpietosci.

 

Ja bardzo lubie ladowac na klapach,nawet w lekkich modelach; mozesz podejsc do ladowania bardziej stromo, ladujesz na mniejszej predkosc, dobieg jest krotszy.  Mniejsza predkosci=mniej uszkodzen (E=mv2/2).  Energia jest proporcjonalna do predkosci w kwadracie, Obnizenie predkosci ladowania o 10% obniza wartosc energi do zaabsorboania (tej poziomej ;)) o 21%.

Opublikowano

Rób klapy. Lądowanie z klapami to zupełnie inna bajka, także w lekkim modelu (1.4m, 1.5kg).

Poza tym, jeśli modelarstwo jest dla Ciebie choćby w części emanacją lotnictwa, to klapy niesamowicie dodają realizmu.

Opublikowano

Ale trochę jestem: co to jest model klasy 10 albo 15? Taki mam opis silnika i za cholerę nie wiem o co chodzi.

10 I 15 to oznaczenie pojemności silnika. 10 czyli .10 czyli 0.1 cala sześciennego czyli siliczek 1.5cm3. .15 to 2.5cm3 (tyle nie wychodzi z obliczeń ale silnik OS 15 LA ma 2.5cm3).

Opublikowano

A wagi ile one dodadzą? 20g z serwami i popychaczami? To taki argument jeśli ktoś stwierdziłby że zbędna waga.

Wagą zupełnie się nie przejmuję. Mam dosyć gazetowo latających samolotów.

Rób klapy. Lądowanie z klapami to zupełnie inna bajka, także w lekkim modelu (1.4m, 1.5kg).

Poza tym, jeśli modelarstwo jest dla Ciebie choćby w części emanacją lotnictwa, to klapy niesamowicie dodają realizmu.

Oczywiście że jest emanacją lotnictwa. Bo przecie nie narciarstwa... :)

10 I 15 to oznaczenie pojemności silnika. 10 czyli .10 czyli 0.1 cala sześciennego czyli siliczek 1.5cm3. .15 to 2.5cm3 (tyle nie wychodzi z obliczeń ale silnik OS 15 LA ma 2.5cm3).

Widzisz, nie wiedziałem. Może dlatego że latam na prądzie. Dzięki.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.