Skocz do zawartości

Klapy czy nie klapy, oto jest pytanie...


skippi66
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Mam klapo-lotki. Co mnie nauczyły? Bardzo ważnej sparawy. Na małej prędkości nie steruj lotkami tylko kierunkiem. Klapolotki dają duży opór na jednym skrzydle przy wychyleniu lotki i zaczyna się zabawa. Jak już pisano. Doskonalisz się w sterowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

140cm rozpiętości i 1500g.wagi

Bombowiec czy ki czort że takie ciężkie.

Normalny samolot. Na razie mam zrobiony kadłub i założone dwa serwa. No, prawie, trzeba jeszcze czymś pokryć balsę i waży 430 gr. A zbudowany dość pancernie. Więc ze skrzydłami, malowaniem i napędem, powinienem się w 1500 - 1700 zmieścić. W sumie to żadna waga.

To może zrobię jednak klapy... Jutro pokażę Wam kadłub.

zrób klapy i dodaj skrzela i będzieśz miał STOL-a :D  :D

Taa, trzy żyrdki se zbiję, bramkę ustawię i będę na nią startował. Taki mini Challenge AD 2020  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ogolnie to zalezy raczej od obciazenia powierzchni skrzydel a nie rozpietosci.

 

Ja bardzo lubie ladowac na klapach,nawet w lekkich modelach; mozesz podejsc do ladowania bardziej stromo, ladujesz na mniejszej predkosc, dobieg jest krotszy.  Mniejsza predkosci=mniej uszkodzen (E=mv2/2).  Energia jest proporcjonalna do predkosci w kwadracie, Obnizenie predkosci ladowania o 10% obniza wartosc energi do zaabsorboania (tej poziomej ;)) o 21%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale trochę jestem: co to jest model klasy 10 albo 15? Taki mam opis silnika i za cholerę nie wiem o co chodzi.

10 I 15 to oznaczenie pojemności silnika. 10 czyli .10 czyli 0.1 cala sześciennego czyli siliczek 1.5cm3. .15 to 2.5cm3 (tyle nie wychodzi z obliczeń ale silnik OS 15 LA ma 2.5cm3).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wagi ile one dodadzą? 20g z serwami i popychaczami? To taki argument jeśli ktoś stwierdziłby że zbędna waga.

Wagą zupełnie się nie przejmuję. Mam dosyć gazetowo latających samolotów.

Rób klapy. Lądowanie z klapami to zupełnie inna bajka, także w lekkim modelu (1.4m, 1.5kg).

Poza tym, jeśli modelarstwo jest dla Ciebie choćby w części emanacją lotnictwa, to klapy niesamowicie dodają realizmu.

Oczywiście że jest emanacją lotnictwa. Bo przecie nie narciarstwa... :)

10 I 15 to oznaczenie pojemności silnika. 10 czyli .10 czyli 0.1 cala sześciennego czyli siliczek 1.5cm3. .15 to 2.5cm3 (tyle nie wychodzi z obliczeń ale silnik OS 15 LA ma 2.5cm3).

Widzisz, nie wiedziałem. Może dlatego że latam na prądzie. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.