Viper Opublikowano 6 Lipca 2022 Opublikowano 6 Lipca 2022 Dzięki za odpowiedź. Tez jestem zwolennikiem dopasowywania napędu do rodzaju modelu. Ogólna zasada, którą podał Kolega Kesto jak najbardziej się sprawdza, do warbirdów (bo to jednak nie akrobaty, nawet te tylko 250W byłoby w zupełności OK. A każdy przewymiarowany silnik to nic innego jak zakamuflowany balast. Polecam eCalc do dokładnych symulacji, a z silników na temat, których mam dobre opinie, a które są i tańsze i lżejsze od zaproponowanego Axi polecałbym rozważyć również Dualsky, ale serii GA (tu dla przykładu GA 4000, aczkolwiek posymulowałbym w ecalcu wagę planowanego zestawu napędowego - silnik, regiel i bateria, bo może po redukcji wagi całości i GA 3000 byłby dobry) https://nastik.pl/produkt/dualsky-ga4000-6-kv210-4000w/ Dość wymądrzania, dalej podziwiam i dopinguję
Lucjan Opublikowano 7 Lipca 2022 Autor Opublikowano 7 Lipca 2022 W dniu 6.07.2022 o 14:58, Viper napisał: Dzięki za odpowiedź. Tez jestem zwolennikiem dopasowywania napędu do rodzaju modelu. Ogólna zasada, którą podał Kolega Kesto jak najbardziej się sprawdza, do warbirdów (bo to jednak nie akrobaty, nawet te tylko 250W byłoby w zupełności OK. A każdy przewymiarowany silnik to nic innego jak zakamuflowany balast. Polecam eCalc do dokładnych symulacji, a z silników na temat, których mam dobre opinie, a które są i tańsze i lżejsze od zaproponowanego Axi polecałbym rozważyć również Dualsky, ale serii GA (tu dla przykładu GA 4000, aczkolwiek posymulowałbym w ecalcu wagę planowanego zestawu napędowego - silnik, regiel i bateria, bo może po redukcji wagi całości i GA 3000 byłby dobry) https://nastik.pl/produkt/dualsky-ga4000-6-kv210-4000w/ Dość wymądrzania, dalej podziwiam i dopinguję Dziękuję bardzo za sugestie.
Viper Opublikowano 7 Lipca 2022 Opublikowano 7 Lipca 2022 Aż mi się zrobiło głupio (po czasie), że się wymądrzam w wątku jednego z moich ulubionych Twórców. W ramach przeprosin mogę przeliczyć coś w eCalcu
Lucjan Opublikowano 7 Lipca 2022 Autor Opublikowano 7 Lipca 2022 1 godzinę temu, Viper napisał: Aż mi się zrobiło głupio (po czasie), że się wymądrzam w wątku jednego z moich ulubionych Twórców. W ramach przeprosin mogę przeliczyć coś w eCalcu Ja w elektrykach jestem słaby, więc każda sugestia kolegów którzy mają doświadczenie w elektro napędach może mi tylko pomóc. To jest takie hobby w którym ciągle się czegoś nowego uczymy, więc nie jest nudno .?
Andrzej Klos Opublikowano 7 Lipca 2022 Opublikowano 7 Lipca 2022 W tym artykule pisza, ze do szybkich modeli redukcyjnych polecaja 90-110W/lb, czyli 200-240W/kg. The Perfect Electric Power Setup.pdf 1 1
Viper Opublikowano 8 Lipca 2022 Opublikowano 8 Lipca 2022 A najlepiej i tak na końcu sprawdzić w eCalcu To najlepszy przyjaciel "modelarza elektryka"
paulusr Opublikowano 8 Lipca 2022 Opublikowano 8 Lipca 2022 Cześć, Fajne i trochę tańsze motorki ma T-motor. Tutaj idealnie nadaje się "40 ccm". Jest lekki (780g) i ma niezłe parametry. Wykonanie silnika na 6. https://store.tmotor.com/goods.php?id=1094 Silnik z dużą "przekładnią" 24N22P dla większych śmigieł. T-motor ma referencje. Jeszcze go nie testowałem ale wkrótce trafi na tył Do335. Ciężko go trafić w EU niestety. Choć Ciebie masa raczej będzie interesować w kontekście wyważenia. Ps. Nawet jest https://rc-innovations.es/Tmotor-at-7224-160kv-motor-brushless-avion-rc-30cc-40cc-equivalente
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Lucjan Opublikowano 14 Lipca 2022 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 14 Lipca 2022 Jest silnik, więc zaczynam montaż . 5
jarek_aviatik Opublikowano 19 Lipca 2022 Opublikowano 19 Lipca 2022 No toś Pan zaszalał ? Do 11 kg taki motor, wow. No, ale fakt biorąc pod uwagę sprawność całego zespołu śmigło- silnik, to z tych prawie 4200W trochę spadnie. W samolotach z napędem elektrycznym sprawność zespołu napędowego liczy się jako = sprawność silnika * sprawność śmigła, * sprawność rozładowania akumulatora. Ten AXI pokazuje, że ma sprawność w dużym zakresie prądowym >85%, czyli 0,85. Ale nie podają dla jakiego napięcia. Śmigła modelarskie nie mają więcej niż 0,75 Pomijam sprawność rozładowania akumulatora, to sprawność zespołu napędowego = 0,85 * 0,75 = 0,64 = 64% Czyli może realnie moc zespołu śmigło-silnik będzie na poziomie 2700 W Zrobiłem arkusik Excel na bazie tego pliku, który zamieścił Andrzej - dla makiety 11 kg wyszło mi 2750 W. Jak go wyczyszczę i sprawdzę, to wrzucę dla ciekawych. Dodając moje przemyślenia. Dziwne, że taka firma jak AXI nie publikuje wykresów - jak inna mniej zaca firma w swoich instrukcjach. Tyle kasy i tylko mizerna tabelka z danymi. Patrząc na wykres dla tego silniczka BLDC_A2212_13T, od razu widać jaki akumulator wybrać. 530 Jaki akumulator, ile S? 2
Lucjan Opublikowano 11 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2022 Godzinę temu, kesto napisał: Poleciał? Pozostało mi jeszcze zamontować regulator , poustawiać wszystko , dobra pogoda i będzie oblot.
Marek_Spy Opublikowano 11 Sierpnia 2022 Opublikowano 11 Sierpnia 2022 Gdzie będziesz latał ? Bobrowniki ?
Lucjan Opublikowano 11 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2022 3 godziny temu, Marek_Spy napisał: Gdzie będziesz latał ? Bobrowniki ? Tak Bobrowniki.
Marek_Spy Opublikowano 12 Sierpnia 2022 Opublikowano 12 Sierpnia 2022 To daj znać może się wybiorę choć to daleko.
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Lucjan Opublikowano 3 Października 2022 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 3 Października 2022 Regulator zamontowany, model wyważony . Teraz czekam na odpowiednią do oblotu pogodę. 6
jarek996 Opublikowano 3 Października 2022 Opublikowano 3 Października 2022 W dniu 6.07.2022 o 10:49, Andrzej Klos napisał: Czy w te 11kg sa wliczone baterie i silnik? Ale baterie puste, czy naladowane ? ? Jak bedziesz chlodzil regulator ? Pisales , ze dziura po cylindrze "zaklajstrowana", a on ma dosyc szczelny dziob.
kesto Opublikowano 4 Października 2022 Opublikowano 4 Października 2022 Lucjan, podoba mi się sposób zamocowania regulatora. Jarek ma rację z chłodzeniem. Musisz trochę "podziurawić" owiewkę silnika, bo zagotujesz wszystko. Trochę amperów ten napęd szarpnie. Czekam niecierpliwie na oblot.
Lucjan Opublikowano 4 Października 2022 Autor Opublikowano 4 Października 2022 14 godzin temu, jarek996 napisał: Ale baterie puste, czy naladowane ? ? Jak bedziesz chlodzil regulator ? Pisales , ze dziura po cylindrze "zaklajstrowana", a on ma dosyc szczelny dziob. Jarku , myślę że takie chłodzenie w zupełności wystarczy. Model gotowy do lotu waży 11kg. 27 minut temu, kesto napisał: Lucjan, podoba mi się sposób zamocowania regulatora. Jarek ma rację z chłodzeniem. Musisz trochę "podziurawić" owiewkę silnika, bo zagotujesz wszystko. Trochę amperów ten napęd szarpnie. Czekam niecierpliwie na oblot. Dzięki Krzyśku. Myślę że akceptujesz taki sposób chłodzenia jak na powyższym zdjęciu. 3
jarek996 Opublikowano 4 Października 2022 Opublikowano 4 Października 2022 Ozebrowanie regla na 100% dostanie swoja dawke chlodzenia, ale moze dobrze byloby zrobic "przeciag" (czyli jakies dziurki, zeby to co wplynie do srodka, moglo z niego wyplynac) ? Tak sobie tylko glosno mysle .
Lucjan Opublikowano 4 Października 2022 Autor Opublikowano 4 Października 2022 1 godzinę temu, jarek996 napisał: Ozebrowanie regla na 100% dostanie swoja dawke chlodzenia, ale moze dobrze byloby zrobic "przeciag" (czyli jakies dziurki, zeby to co wplynie do srodka, moglo z niego wyplynac) ? Tak sobie tylko glosno mysle . Przeciąg jest zrobiony , powietrze leci przez cały kadłub a wylot jest od spodu tuż przed sterem kierunku. 1
Rekomendowane odpowiedzi