Skocz do zawartości

F3RES


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Ta forma latania jest teraz bardzo popularna w Australji : F3RES i ERES.

Modele o rozpietosci do 2m.

Zbudowalem model SLITE  ( Holzmodelbau Schweiger kit ). Pierwszy do latania pary pomocy " Bungee " sila ciagu 4kg.

Waga modelu 468 g. Lata wspaniale.

Zbudowalem także drugi kadłub z silnikiem elektrycznym od Snipe 2 ( Vladimir model ).Jeden zestaw kołpak, śmigło,silnki i speed controller.

Uzywam to samo skrzydlo. Elektryczny zestaw wazy 475g. Bateria Tattu 450 mAh. Serwa Blue Bird HV. Baterie zmieniam po dwóch lotach.

Latam głównie w parku  :  Victoria Parkw zasadzie w centrum Adelajdy. To tylko 5 min od domu. Ten park był używany do wyścigów konnych w przeszłości teraz jest jak Central Park w NY. Trzeba uważać tylko jak zaczynaja grac w cricketa. Dopuszczalna wysokość 400 feet ,okolo122m. To wystarcza na taki model.

Zawody sa tylko na naszym klubowym lotnisku i możemy latac az do 1400 feet.

Czasami latam w tym parku elektrykiem Grand Tundra.IMG_0396.thumb.jpg.5a8d4e399a2fbd4c568fdebf43e32680.jpg.IMG_0333.thumb.jpg.ca65ce913e3c77e6a72ed62ea6679e06.jpg

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Pięknie. Takie lekkie szybowce to fajna sprawa. Buduję podobny model, będzie ciut cięższy bo do latania przy wietrze ale idea podobna. 

Ja mieszkam w małej miejscowości i często z  braku odpowiedniej nawierzchni muszę lądować na zbożu lub na polnych drogach. Modele motoszybowców o małym obciażeniu powierzchni nośnej się do tego celu znakomicie nadają a i termikę nisko można łapać.

Pozdrowienia z Polski do dalekiej Austalii;)

Opublikowano

Witaj Ziggy,

 

tak, RES staje się bardzo popularny. Ja u twórcy Twojego Slite (SETA Modelltechnik - Josef Gergetz) kupowałem cały osprzęt do startu - świetna guma! Jako model wybrałem jednak Pulsara 2500 w wersji RES. Wykonany jest na gotowo rewelacyjnie i to zniechęciło mnie do samodzielnej budowy. Ogólnie świetna zabawa i fajny relaks.

Pozdrawiam

Krzysztof

Opublikowano

Mam RES-y klasyczne tj. bez lotek jak też motoRes w wersji motoszybowcowej (silnik Hacker z reduktorem). W locie szybowcowym i termicznym przyjemniejszy jest klasyk, zakręt przy użyciu steru kierunku wykonuje bez utraty wysokości.

F3Res.JPG

MotoRES z Lotkami 2.jpg

Opublikowano

Gdyby ktoś chciał powalczyć tego typu modelami to przed Covidem organizowaliśmy w Pińczowie (woj. świętokrzyskie) 2x w roku zawody wszelkich szybowców do 2m rozpiętości. Regulamin jest u nas trochę szerszy, więc lotki, klapy czy jakaś inna mechanizacja płata jest dopuszczona gdyby komuś brakowało tego w F3RES :)

Ostatnie lata lataliśmy na zboczach, ale pojawiają się też głosy żeby przełamać tą formułę i jeden dzień zrobić na lotnisku. Tak te zawody były rozgrywane kilkanaście lat temu.

Mam nadzieję, że w tym roku uda się choć raz te zawody zorganizować - polecam obserwować stronę fb https://www.facebook.com/zonkteampl :)

Opublikowano

Z Angielskiego znam dwa słowa - copy ... i paste ...;-) i jakoś sobie radzę.

Gdyby jednak ktoś chciał przeczytać po polsku z grubsza przetłumaczone , to służę ...

Można poprawić jeżeli goglwy tłumacz coś pochrzanił

 

Przepisy klasowe F3- RES .doc

 

Ja to zrozumiałem w skrócie tak - F3-RES drewniane modele szybowców o rozpiętości do 2000 mm sterowane tylko sterem kierunku i wysokości wypuszczane z holu gumowego gdzie punktacji  podlega  celność lądowania.

Proszę poprawić jeżeli coś się nie zgadza.

Opublikowano

RobRoy,

 

idea tej klasy powstała w związku z chęcią powrotu do prostoty szybowania w miarę tanimi modelami. Dla młodzieży uczestnictwo w dzisiejszych zawodach F5J jest praktycznie nieosiągalne ze względu na cenę modeli często już w okolicach 2000 Euro.  Nazwa RES to skrót od: R - Rudder, E- Eileron, S-Spoiler czyli kolejno: ster kierunku, wysokości oraz hamulec czy jakoś tam. Cała reszta przepisów jest już drugorzędna. Ma być prosto i tanio - no i to wypaliło!

Opublikowano

Mam plany ciekawego modelu klasy F3RES .Trzeba by w wolnej chwili zbudować bo idea klasy bardzo fajna nie tylko do rywalizacji w zawodach. Można sobie rekreacyjnie polatać ,tanio ale efektownie .Zobaczcie film: można nawet tak: (widać ,że doskonałość tych modeli jest całkiem dobra) zwłaszcza ,że teraz coraz trudniej o duże przestrzenie do latania cieżkimi i szybkimi modelami. Takim szybowczykiem można latać praktycznie wszędzie a jeszcze jak się dołoży jakiś mały silniczek do wyciągania to już w ogóle rewelacja.

 

Opublikowano
W dniu 23.04.2021 o 19:21, bagdus napisał:

...RES to skrót od: R - Rudder, E- Eileron, S-Spoiler czyli kolejno: ster kierunku, wysokości oraz hamulec czy jakoś tam...

E -Elevator, czyli ster wysokości...

Opublikowano

Ciekawa klasa jak dla mnie.  Spokojne latanie. Może to z wiekiem przychodzi ... ?

Ma ktoś dokładne plany modelu FRESH albo coś równie ciekawego?

Tak - wiem, w sieci tego pełno, powiecie. Dlatego pytam o sprawdzony model...

 

Opublikowano

dziobak

Dzięki za pomoc.

Dla mnie na dzień dzisiejszy - każdy  szybowiec sterowany tylko R-E  będzie RESem. Poszukam coś w zasięgu wzroku, albo przerobię mój wiekowy A2 na RESa.

Zobaczymy jak mi się to spodoba.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Bardzo zaciekawił mnie temat. To jest coś dla mnie ale czy istnieją gotowe zestawy takich modeli ? .Prosze o namiary jak by ktoś coś za co z góry dziękuje.

  • 2 lata później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.