Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

chciałbym przez zimę zbudować sobie taki samolot:

Ale mam kilka pytań które chciałbym zadać przed rozpoczęciem budowy.

Najbardziej martwię się że nie poradzę sobie z pilotażem ponieważ do tej pory latałem tylko dwoma modelami, najpierw sky surfer 1400

a następnie to-to 7. Oba te samoloty mają napęd śmigłowy a model który chce zbudować ma napęd edf.

Co prawda to-to 7 jak i sky surferem umiem dość gładko wylądować w zamierzonym miejscu czy wykonać jakieś proste figury w powietrzu.

Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy umiejętności pilotażu tych samolotów pozwolą mi latać takim 737?

Byłby to też mój pierwszy edf więc potrzebowałbym pomocy w jego doborze.?

Jeśli te umiejętności nie wystarczą mogę zbudować jakiś model dolnopłata żeby móc poćwiczyć.

Ewentualnie jak go zbudować aby był prostszy w pilotażu czyli np. zbudować go bardzo lekko.

 

 

Opublikowano

Cześć, nie wydaje mi się, aby to był dobry pomysł. Modelem dużym i w dodatku z dużym obciążeniem powierzchni nośnej i jeszcze z turbiną lata się inaczej. Błędy są bardzie widoczne i nie można ich łatwo naprawić np. szybkim dodaniem gazu. Zobacz na komentarze do filmu, który podlinkowałeś:

Hello everyone, that was a breathtaking maiden flight, the last landing was really bad because the plane was heavy and really fast, but I will do better next time, thank you for watching and please share the video if you like it

Opublikowano

Dlatego pytam, nie chciałbym aby ten lot trwał max 10 sekund.

Co w takim razie mogę zbudować aby się nauczyć?

Jakiś dolnopłat z edf?

Dodam jeszcze że mam drukarkę 3d i mogę wydrukować model na którym nauczył bym się latać samolotami takiego typu.

Opublikowano

Napęd to napęd. Może edf różni się trochę od śmigła ale to nie jest to jakiś kosmos. Pytanie jak zamierzasz zbudować tego pasażera? Masz czyjeś plany czy sobie sam wymyślisz?
Proponoewlbym ci na początek zbudować samolot na jednym edf bo jest po prostu łatwiej i z reguły wychodzi lżej.

Wstaw na plecy skysurfera edf 64mm i zobacz sam.

Opublikowano

Planów nigdzie nie znalazłem więc będę je wymyślał. Planuje go zbudować z XPS Diall z Castoramy.

Chciałbym żeby był jak najlżejszy max 3kg. Czy da się go zbudować tak aby był łatwy w pilotowaniu np. dobierając odpowiedni profil?

Czy muszę liczyć się z budową modelu na którym nauczę się latać tak żeby nie rozbić 737 w pierwszym locie?

Opublikowano

Jakiego modelu szukać abym potem mógł bez stresu latać 737?

Może to być samolot z napędem śmigłowym?

Znalazłem taki drukowany samolot:

Czy on by się tu nadał?

 

Opublikowano

Z tego co pamiętam z innego Twojego wątku, to masz lat naście lub coś ponad to, więc mam nadzieję wybaczysz sporo starszemu koledze.

To trochę tak jakbyś nauczył się "truchtania" na kucyku i po tym od razu zdecydował o udziale w Wielkiej Pardubickej na wiosnę.

W tym hobby doświadczenie zdobywa się etapami. Jedni szybciej, inni wolniej. Ty szybko się uczysz (patrz Twój wątek o Toto), ale jednak tempo narzuciłeś za szybkie. Najpierw naucz się metod i techniki budowy z gotowego zestawu. Potem naucz się czytania planów i robienia prostych modeli z prostych planów. Naucz się obróbki i specyfiki zastosowania różnych materiałów (w takim 737 zapewne potrzeba umiejętności pracy z laminatami). Zgromadź różne narzędzia i przyrządy. A wraz z nabywaniem umiejętności będą rosły Twoje możliwości realizacji coraz większych i bardziej złożonych modeli. I wtedy "dorośniesz" do budowy i pilotowania takich ładnych i dużych modeli. Piszę "dorośniesz" w cudzysłowie bo chodzi o doświadczenie, a nie o wiek.

Ja nie dorosłem ;)

 

Opublikowano

Dokładnie to mam 13lat. Rzeczywiście muszę trochę zwolnić i nabyć trochę doświadczenia. Nie chcę go rozbić ponieważ wiem po to-to 7 ile jest pracy przy takim modelu.?

Teraz zbuduję sobie jakiegoś mniejszego dolnopłata bo nigdy nie latałem samolotem z skrzydłem pod kadłubem. I potem zobaczę co dalej.

Może wtedy jakiś treningowy model z edf.

A 737 zbuduję, tylko jeszcze nie teraz?

Opublikowano

Filip- i to jest tzw. "słuszna racja"! W lotnictwie i dużym i naszym małym, nie powinno się chodzić na skróty, bo następstwa mogą być przykre. Trudniejsze, złożone tematy przechowuj w szufladce "marzenia", wrócisz do nich w stosownym czasie. Patrząc po tym co i jak robisz, jak to relacjonujesz, widzę, że idziesz dobrą drogą, edf-y, w tym wielosilnikowe na pewno się spełnią.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Poszukaj planów fan-trainer, jest nawet wątek o tym na forum. Zbuduj go. Brakuje Ci doświadczenia w lataniu, ale tez i w budowie aby porywać sie na ciężki samolot z dwoma EDF, startującego z kół.

Ale chęci Ci nie brakuje to dobrze, masz cel i krok po kroku go osiągniesz.

Taka rada, jak chcesz aby model był lekki to musisz go zbudować samemu, prosty przyklad. Zbudowałem A-10 wielkości A-10 freewinga. Model freewinga waży ok 6 kg a mój nieco ponad dwa kg.

Do tego potrzebujesz doświadczenia w budowie.

Przyjmij radę i zbuduj cos prostego na edf na początek,

Moj pierwszy edf wyglądal tak

IMGP1940.JPG


Potem dodaj do tego co zbudujesz chowane podwozie i naucz się lądowań

a potem myśl o budowaniu modelu dwusilnikowego wielkości 3kg.

Założę się, że wtedy sam dojdziesz do wniosku, że jeszcze coś po drodze zrobisz aby się nauczyć aby projekt ostateczny był jak najlepszy, jak sie da.

 

Opublikowano

Dokładnie tak planuje zrobić.

Przeszukałem internet i nie znalazłem planów fan-trainer, może źle szukam.

Rozmyślałem też o budowie modelu z planów Roberta. 

Znalazłem również taki model:

https://youtu.be/eH820Q3tEdU?si=mK8szzwdNdsg3fyI

Model chciałbym zbudować sam więc wszystkie modele ze sklepu odpadają.

Co w moim przypadku będzie najlepsze? Któryś z tych modeli czy jakiś jeszcze inny? 

Opublikowano

Dzięki, 

zbuduję go z tych powiększonych planów. Podoba mi się ten model.

Mam jeszcze pytania odnośnie napędu edf. Jaki wybrać ?

Na aliexpress jest dużo edf firmy 

QX-motor. Wybrać 12 czy 6 łopatkowy?

Ile kv?

Sorry że tyle pytań o tego edf'a ale to będzie mój pierwszy i nie chciałbym żeby przy pierwszym odpaleniu odleciały mu łopatki.?

 

Opublikowano

Ja bym ci proponował FMS 64mm na 4s i żaden inny (albo 70mm też FMS jak chcesz większy). Może droższy ale wydasz raz i będziesz zadowolony. Kupiłem qx i to jest wg mnie straszne badziewie.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Cena edf fms 70mm to 250zł, (wiem że w tym hobby nie powinno się oszczędzać bo może to wywołać większe straty) ale według mnie to trochę dużo jak na edf do nauki. Nie zna ktoś jakiś tańszych zamienników średniej jakości?

 

Nie oczekuje jakoś wysokiej jakości, nie chce poprostu żeby rozpadł się po paru lotach.

Dobre edf'y kupię sobie w przyszłości do 737.

Opublikowano

Kupisz coś tańszego rozpadnie się po kilku lotach, będziesz musiał kupić następną i gdzie tu oszczędność( na samolotach edf się za bardzo znam ?) ale radził bym słuchać co kolega robertus ma do powiedzenia w sprawie edf.

Opublikowano

Skompletowałem sobie takie wyposażenie:

Edf FSM 70 4s 12 łopatek 2845 KV2750

 

Reg. Hobbywing Skywalker 80A V2-UBEC

 

Pakiet SLS Quantum 4s 3000mAh 30/60C (nie wiem czy C wystarczy ponieważ w tym przypadku 30C to 90A)

 

Odbiornik FlySky FS-IA6B 6CH

 

Serwa MG90S 13g 180°

 

Powie mi ktoś czy jest to dobrze dobrane?

Opublikowano
W dniu 20.09.2023 o 23:18, Market napisał:

Ja nie dorosłem

 

Ja pomimo mojego wieku tez nie. W uzytym przez Ciebie znaczeniu rosniemy cale zycie.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.