Skocz do zawartości

Olej do silników żarowych


Ares

Rekomendowane odpowiedzi

Grzesiek, W FSR 15 15% nitro od zawsze, w 7,5 od dwóch lat 16% nitro jak weszły przepisy EU. 16% wagowo, lub 12% objętościowo.

Niedługo będziemy mieli testery, które IMBRA szykuje i NAVIGA się do tego dołączy i ja pierwszy będę miał taki tester. I w każdej chwili będziesz mógł ,sprawdzić. I ja także na zawodach z racji pełnionej funkcji, wszystkim.

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, MASK napisał:


Jeszcze nie było tutaj wątku olejowego, który nie skończyłby się bijatyką :D

 

Żeby rozładować załadowane taka historia o oleju:

Dziewczyna telefonuje do mechanika : "Panie mechaniku coś mi cieknie z dołu samochodu". Mechanik mówi "To olej". "OK, olewam" odpowiada dziewczyna.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AndrzejC napisał:

Czy możesz uzasadnić swoją tezę w tej kwestii?

oczywiście ,że mogę

ad1/ preparat do mycia hamulców jak najbardziej sie nadaje

ad2/ preparat do mycia chamulców to juz jak napisałem raczej nie.

widzisz róznicę ?

1 godzinę temu, witold_pi napisał:

Ortografia!!!

no gratulacje Witku, przynajmniej jeden  wie o co chodzi?

Godzinę temu, AndrzejC napisał:

Ale co złego jest w płynie do mycia hamulców?

A.C.

nic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw kto w efeserkach  kiedykolwiek przyznawał się do ilości nitra . Przy grzaniu silników na starcie łzy od nitra leciały ? ja nie lałem w 15 nigdy mniej jak 20% a dla syna w 3.5 bywało że 50 % , lałem do silników i rycynę i shela z dodatkiem rycyny a teraz do benzyny przestałem dodawać całkowicie 2% rycyny tylko 16% motul kart 2t  . Ale co do rycyny jedna rzecz uważam ważna , z apteki rycyna zawiera cukier . W czasach minionych wiadomo kupowało się wszędzie ale teraz można kupić dedykowaną do silników spalinowych i taką należy stosować .

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o ilość nitrometanu w paliwie, to  ja uważam, że w silnikach lotniczych wystarczy 5, max 10%

W autkach, a zwłaszcza w naszych łódkach potrzeba go więcej, ale też bez przesady.

Kiedyś  robiłem próby z różnymi paliwami i wyszło mi, że  silniki 15cm mają w zasadzie takie same osiągi zarówno przy 15% jak i 20, czy 30% nitrometanu.

To po co lać do paliwa nitrometan bez opamiętania?

Oczywiście są tacy co ich stać więc niech sobie leją. Kto bogatemu zabroni?

Jeżeli chodzi o mniejsze pojemności to w moim paliwie było 25%, dwa lata temu zmniejszyłem na 20%

W zeszłym roku zaczęliśmy pływać na 16% ponieważ w nowym sezonie będzie obowiązywać max 16%, więc chciałem się do tego przygotować.

Bo komu najpierw sprawdza paliwo? Nam

 

Trochę się boję o osiągi silników 3,5cm, bo w najmniejszych pojemnościach Nitro min25% znacznie poprawia osiągi

Wiem z rozmów, że próbują sobie radzić z obowiązkiem max 16% nitro i już od długiego czasu kombinują z silnikami, że by nadal łódki szybko pływały

 

Koledzy z Niemiec  zakupili urządzenie do sprawdzania paliwa (na zdjęciu) i ono będzie na każdych naszych zawodach NAVIGA.

Zostały zrobione testy różnych paliw  min mojego i wiem, że urządzenie jest skuteczne.

 

. Niezależnie jak pisałem wcześniej IMBRA już robi testy z pływakami podobnymi do tych, które ma EFRA. Pływaki są już przetestowane, teraz szukają odpowiednich pojemniczków.

Jak tylko testery będą dostępne to SEKCJA na pewno zakupi. Każdy zawodnik będzie mógł sobie zakupić taki tester i nie będzie kłotni o skład, bo wszyscy będą mieli to samo. I po stronie zawodnika będzie dbanie o skład paliwa.

 

Odnośnie oleju rycynowego, od 2005 r.  w FSR STD Używam oleju rycynowego rafinowanego kosmetycznego i nic się ani w moich MVVSach , a teraz w ROSSi , złego nie działo. Silniki są czyste, nagaru brak. W FSR STD obowiązuje zakaz nitro.

Skład mojego paliwa 15% oleju, reszta spiryt.

 

Być może olej apteczny ma jakieś dodatki, ale ja ostatni raz lałem go do paliwa w latach 70-tych i 80-tych. Więc w sumie niewiele mogę o tym powiedzieć, choć zastanawiam się jak rozpuścić cukier w rycynie

 

gęstościomierz DMA 46.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie kupujecie Metanol, interesuje  mnie bańka 5l i powyżej.

Mile widziane adresy do hurtowni chemicznych lub składów rozlewniczych.

Taki nadający się mieszania z olejem  do silników żarowych , w dobrej cenie .

Proszę nie podawać, gotowych paliw ze sklepów modelarskich .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Artur Lis napisał:

Gdzie kupujecie Metanol, interesuje  mnie bańka 5l i powyżej.

Mile widziane adresy do hurtowni chemicznych lub składów rozlewniczych.

Taki nadający się mieszania z olejem  do silników żarowych , w dobrej cenie .

Proszę nie podawać, gotowych paliw ze sklepów modelarskich .

Aledrogo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Artur Lis napisał:

Gdzie kupujecie Metanol, interesuje  mnie bańka 5l i powyżej.

Mile widziane adresy do hurtowni chemicznych lub składów rozlewniczych.

Taki nadający się mieszania z olejem  do silników żarowych , w dobrej cenie .

Proszę nie podawać, gotowych paliw ze sklepów modelarskich .

https://archem.com.pl/kontakt/

Można kupić metanol bez problemu, ale są pewne obostrzenia.

Trzeba kupić na tzw firmę i podpisać oświadczenie,że  metanol nie będzie składnikiem paliw do transportu. O paliwach do modeli nic tam nie ma?

Im więcej się kupuje tym taniej

My kupujemy w beczkach 200 kg więc wychodzi dość tanio.

Można kupić w pojemnikach 10 i 30 kg i tu jest drożej.

Myślę, że w każdym większym mieście jest taka hurtownia

A.C.

  • Dzięki 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy się zdarzają i proszę na nie zwracać uwagę lub poprawiać jeśli ktoś podpowiada (nawet nie wiecie ile razy moderatorzy robią to bez Waszej wiedzy) ale to nie powód by ciekawy temat przeplatać dyskusją o ortografii dlatego trochę posprzątałem i trzymajmy się wątku.

 

  • Dzięki 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, symon5 napisał:

Jestem ciekaw kto w efeserkach  kiedykolwiek przyznawał się do ilości nitra . Przy grzaniu silników na starcie łzy od nitra leciały ?

No właśnie coś mi się przypomniało... ?

Chodzi o to, że nitrometan spala się bezzapachowo...

Sprawdziłem to już dawno temu. ?

Oczy łzawiły nie od nitra, tylko od dziwnych olejów wszelkiej maści mieszanych w nadmiarze ze spirytem.

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2023 o 20:10, AndrzejC napisał:

No właśnie coś mi się przypomniało... ?

Chodzi o to, że nitrometan spala się bezzapachowo...

Sprawdziłem to już dawno temu. ?

Oczy łzawiły nie od nitra, tylko od dziwnych olejów wszelkiej maści mieszanych w nadmiarze ze spirytem.

A.C.

Ty chyba Andrzej jajka sobie robisz.Nitro pali w oczy jak cholera.Olej to inna para kaloszy.Każdy olej śmierdzi inaczej ale nie szcypie.Andzej wszystkie zwiazki nitrowe przy rozpadzie smierdzą .

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Shock napisał:

posprzątałem i trzymajmy się wątku.

 

Dzięki Rafał. W końcu będzie na temat.

11 godzin temu, AndrzejC napisał:

Używam oleju rycynowego rafinowanego kosmetycznego i nic się ani w moich MVVSach , a teraz w ROSSi , złego nie działo. Silniki są czyste, nagaru brak.

Przez dobre 15 lat latałem tylko na syntetykach i byłem sceptycznie nastawiony do rycyny. Obecnie przy trudnościach w zakupie małych ilości olejów syntetycznych coraz bardziej się przekonuję do takiego paliwa szczególnie ,że latam rekreacyjnie i  nie zależy mi na bardzo wysokich osiągach.

Propo tych nowych dyrektyw z nitrometanem powiem krótko: cyrk na kółkach . Kolejne bezsensowne prawo , przynajmniej jeśli chodzi o modelarzy.

No ale nic nie poradzimy trzeba się dostosować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek, ja Cię miałem za fachowca. Okazuje się, że Ty niewiele wiesz ani o naszych paliwach, i ani chyba  o naszych motorkach...

 

Jakbyś  sobie sprawdził, to nitrometanu czystego żywym ogniem ( np zapalniczką) normalnie nie podpalisz, bo się nie zapali.

Nie ma opcji (chyba,że podgrzejesz do odpowiedniej temperatury).

 

Owszem zapali się, ale po zmieszaniu z metanolem, ale nawet wtedy nie ma żadnego dymu, który powoduje łzy w oczach, W OGÓLE NIE MA DYMU, i  ani tym bardziej zapachu, czy smrodu przy spalaniu oprócz pary wodnej. dym jest wtedy, kiedy dodasz oleju

Sprawdź to  sobie.. Nitro na pewno nie szcypie,

 

I nigdy więcej nie zarzucaj mi kłamstwa!!!

A.C.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do palności nitrometanu nigdy go nie podpalałem , bo po co  ? pachnie wiadomo jak ale jak   piszą w CIOP BIP  jest to - Substancja ciekła i łatwopalna, kat. 3, H226; i myślę że tego się trzymajmy.T o nie ma byś złośliwe tylko gwoli ścisłości faktów . Choć jak pamiętam z książki Miniaturowe silniki to jak pisał Schier sam nitrometan pali się marnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.