AndrzejC Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Następny "cukiereczek"... kto wie co to za motorek? Jeszcze w stanie przed konserwacją ( z braku czasu). Ale na 100% go odrestauruję A.C.
RomanJ4 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Mk17? Wróć! Mk17 ma gaźnik z tyłu.
Paweł Prauss Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 A mnie toto wygląda na wytwór naszych przyjaciół Węgrów.... Record K-6 (2,5 cm3), produkowany w latach 1957-1958.
ahaweto Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Pomyliłem się. OTM Koliber 0,8 (czy dobrze pamiętam tę nazwę ?) miał nakręcaną głowicę. Wyglądał jak pomniejszona wersja radzieckiego Sokoła 2,5. A to jest oryginalny MVVS 1,5D. Mam go już chyba 30 lat . Nie mogę powiedzieć że nówka , ale nie był nigdy odpalany. Miałem dwa, jeden latał w modelu na uwięzi. Niestety nie pamiętam co się z nim stało. Ten na zdjęciu Andrzeja nie ma tej śruby blokującej dyszę gaźnika.
AndrzejC Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Paweł, masz takiego RECORDA? Bo to własnie jest ten silnik , a jak masz, to jaki ma numer? Podobno zrobili ich tylko 680 szt A.C.
MASK Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Odnosnie IKARA, to średnica otworu mierzona suwmiarką, to 8,8mm głębokość 4,5mm. jako,że nie mam większego doświadczenia w silnikach iskrowych,więc na razie w temacie swiecy też, nie wiele mogę powiedzieć. W kazdym razie jakby gdzieś tam znalazła się taka świeca to chętnie ją wkręce do mojego "zabytku" A.C. Miałem nadzieję, że może to być 3/8-24, miałbyś świecę Champion V. Niestety europejskie silniki często miały świece produkowane specjalnie do konkretnego modelu silnika, przykładem może być polski IZ-5. A tak na marginesie polecam bardzo dobry mały polski programik do celów warsztatowych bardzo pomocny przy identyfikacji różnych gwintów: http://www.open-engi...programy/gwinty
Paweł Prauss Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Paweł, masz takiego RECORDA? Bo to własnie jest ten silnik , a jak masz, to jaki ma numer? Podobno zrobili ich tylko 680 szt A.C. Niestety nie mam tego pięknego silniczka w swoich zbiorach, cóż nie można mieć wszystkiego. Gratuluję ciekawego motorka. Napisz jak do Ciebie trafił.
AndrzejC Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Faktem jest, że ten motorek ma swoją historię, ale to nie jest temat na forum. O tym sobie pogadamy, jak się kiedyś jeszcze spotakamy . Jedno jest pewne: dla mnie ma wartość pamiątkową i troszkę osobistą. . A.C.
Teos Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Najpierw go podgrzej, powinien puścić. Jeśli to samozapłon, to przemyj go naftą ewentualnie benzyną ekstrakcyjną, jak żarowy, to denaturatem. Dzięki serdeczne, nie wiedziałem że wystarczy podgrzać i katowałbym silniki różnymi rozpuszczalnikami.
stema Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Dziękuję Pawle. Świeca jakaś średnio cieplna? Podpowie Ktoś jaką świecę wkręcić z obecnie dostępnych?
Paweł Prauss Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Trudno cokolwiek definitywnie w tej chwili wyrokować, na początek proponuję coś średniego, a w przyszłości możesz zrobić próby z innymi rodzajami świec, z tym że ja raczej później szedłbym w kierunku tych chłodniejszych...
stema Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Trudno cokolwiek definitywnie w tej chwili wyrokować, na początek proponuję coś średniego, a w przyszłości możesz zrobić próby z innymi rodzajami świec, z tym że ja raczej później szedłbym w kierunku tych chłodniejszych... Dziękuję. Kupię więc taką i taką.
Marcin K. Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Panowie możecie uaktualnic zdjęcia w waszych postach? Dużo mądrych rzeczy piszecie ale nie można fotek zobaczyć...
MASK Opublikowano 4 Lutego 2014 Opublikowano 4 Lutego 2014 Nowy obywatel w mojej kolekcji: OS Max 40 VR-P (do F3D) prawdopodobnie z lat 80. Problem z nim jest taki, że nic nie można o nim znaleźć w sieci
Paweł Prauss Opublikowano 4 Lutego 2014 Opublikowano 4 Lutego 2014 Moje gratulacje Marcinie!!!Ja od niedawna cieszę się z obecności w mojej kolekcji jednego z następców Twojego motorka:a takie też były, niestety ten nie należy do mnie, ale może kiedyś...trochę o motorkach do F3D można poczytać w poniższym linku.http://www.mh-aerotools.de/airfoils/pylon_engines.htm
MASK Opublikowano 5 Lutego 2014 Opublikowano 5 Lutego 2014 Noooo, Nelson to Nelson, nie ma porównania z jakimś OSem. Ale trzeba oddać Japończykom sprawiedliwość, że... chociaż próbowali Ten drugi Nelson, to prawdziwy rarytas, wersja eksperymentalna, wyprodukowany w niewielkiej ilości. Z moim OSem jest taki problem, że wszystkie jakie w sieci znalazłem OS 40 VR-P są z rozrządem dyskowym, a mój ma bębnowy. I bądź tu mądry
symon5 Opublikowano 5 Lutego 2014 Opublikowano 5 Lutego 2014 a może jest to przeróbka silnika , czy wykluczyłeś taką możliwość
MASK Opublikowano 10 Lutego 2014 Opublikowano 10 Lutego 2014 Moim zdaniem przeróbka byłaby wykonana nieco prościej i mniej dokładnie. Ale ważniejszym argumentem za oryginalną konfiguracją jest to, że identyczne rozwiązanie (konstrukcyjnie i technologicznie) było stosowane później w silnikach do napędów tunelowych.
Rekomendowane odpowiedzi