Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pomyliłem się. OTM Koliber 0,8 (czy dobrze pamiętam tę nazwę ?) miał nakręcaną głowicę. Wyglądał jak pomniejszona wersja radzieckiego Sokoła 2,5.

A to jest oryginalny MVVS 1,5D. Mam go już chyba 30 lat :o . Nie mogę powiedzieć że nówka B) , ale nie był nigdy odpalany. Miałem dwa, jeden latał w modelu na uwięzi. Niestety nie pamiętam co się z nim stało.

 

a0d62e9d859d71e5.jpg

 

Ten na zdjęciu Andrzeja nie ma tej śruby blokującej dyszę gaźnika.

Opublikowano

Odnosnie IKARA, to średnica otworu mierzona suwmiarką, to 8,8mm głębokość 4,5mm. jako,że nie mam większego doświadczenia w silnikach iskrowych,więc na razie w temacie swiecy też, nie wiele mogę powiedzieć. W kazdym razie jakby gdzieś tam znalazła się taka świeca to chętnie ją wkręce do mojego "zabytku" :)

A.C.

Miałem nadzieję, że może to być 3/8-24, miałbyś świecę Champion V. Niestety europejskie silniki często miały świece produkowane specjalnie do konkretnego modelu silnika, przykładem może być polski IZ-5.

A tak na marginesie polecam bardzo dobry mały polski programik do celów warsztatowych bardzo pomocny przy identyfikacji różnych gwintów:

http://www.open-engi...programy/gwinty

Opublikowano

Paweł, masz takiego RECORDA? Bo to własnie jest ten silnik :) , a jak masz, to jaki ma numer? Podobno zrobili ich tylko 680 szt

A.C.

Niestety nie mam tego pięknego silniczka w swoich zbiorach, cóż nie można mieć wszystkiego. Gratuluję ciekawego motorka. Napisz jak do Ciebie trafił.

Opublikowano

Faktem jest, że ten motorek ma swoją historię, ale to nie jest temat na forum. :) O tym sobie pogadamy, jak się kiedyś jeszcze spotakamy :). Jedno jest pewne: dla mnie ma wartość pamiątkową i troszkę osobistą. .

A.C.

Opublikowano

Najpierw go podgrzej, powinien puścić. Jeśli to samozapłon, to przemyj go naftą ewentualnie benzyną ekstrakcyjną, jak żarowy, to denaturatem.

Dzięki serdeczne, nie wiedziałem że wystarczy podgrzać i katowałbym silniki różnymi rozpuszczalnikami.

Opublikowano

Trudno cokolwiek definitywnie w tej chwili wyrokować, na początek proponuję coś średniego, a w przyszłości możesz zrobić próby z innymi rodzajami świec, z tym że ja raczej później szedłbym w kierunku tych chłodniejszych...

Opublikowano

Trudno cokolwiek definitywnie w tej chwili wyrokować, na początek proponuję coś średniego, a w przyszłości możesz zrobić próby z innymi rodzajami świec, z tym że ja raczej później szedłbym w kierunku tych chłodniejszych...

Dziękuję.

Kupię więc taką i taką.

Opublikowano

Nowy obywatel w mojej kolekcji: OS Max 40 VR-P (do F3D) prawdopodobnie z lat 80. Problem z nim jest taki, że nic nie można o nim znaleźć w sieci :(

 

DSC_7706.JPG

 

DSC_7709.JPG

Opublikowano

Noooo, Nelson to Nelson, nie ma porównania z jakimś OSem. Ale trzeba oddać Japończykom sprawiedliwość, że... chociaż próbowali :) Ten drugi Nelson, to prawdziwy rarytas, wersja eksperymentalna, wyprodukowany w niewielkiej ilości.

Z moim OSem jest taki problem, że wszystkie jakie w sieci znalazłem OS 40 VR-P są z rozrządem dyskowym, a mój ma bębnowy. I bądź tu mądry :unsure:

Opublikowano

Moim zdaniem przeróbka byłaby wykonana nieco prościej i mniej dokładnie. Ale ważniejszym argumentem za oryginalną konfiguracją jest to, że identyczne rozwiązanie (konstrukcyjnie i technologicznie) było stosowane później w silnikach do napędów tunelowych.

 

DSC_7745.JPG

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.