Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Stanowczo protestuje przeciwko pisani takich postów , proszę zedytować model do wersji z przed kraszu i uzupełnić forum odpowiednim filmem

Opublikowano

Edycja już trwa, uszkodzone elementy już amputowane :) Co nieco się poprawi, pakiet do przodu, mocowanie silnika lżejsze - bo nie trzyma serw i bez błędu który spowodował jego złamanie, stożek osłony radaru - dziobek zostanie bardziej wydrążony, żeby ustąpił w razie kraksy na całej długości - teraz rozlazł się do 2/3 no i żeby balastu więcej mógł zmieścić, atrapy dysz skrócę trochę, może podniesie to sprawność napędu. No ale film to chyba na śniegu będzie :)

Opublikowano

To może taki mały before & after:

 

post-8856-0-07284400-1350138272.jpg

 

post-8856-0-92673800-1350138253.jpg

 

post-8856-0-17035800-1350138275.jpg

 

post-8856-0-70125400-1350138279.jpg

 

co obrazuje szkody, kleją się kawałki styropianu na nowy nos.

 

Intensywnie dumam nad napędem.

 

To co nie dało rady to Turnigy L3010C 1300kv 420W na śmigle 10x6.

 

Szukam czegoś o mocy ok. 700 - 800 W, jak widać, dużo dupki modelu zasłania śmigło więc KV raczej niskie a śmigło spore, na razie szukam typów w bazie Drive Calculator. Zasilanie dam 4s. Mile widziałbym wskazówki bardziej doświadczonych kolegów - co do cegły 1600g rzucanej z ręki :)

 

 

L3010C-1300kv (420w)

 

L3010L3010C-1300kv (420w)C-1300kv (420w)

Opublikowano

Nie bardzo, przez cała gondole idzie pionowa podłużnica, która ma wytrzymywać lądowania i ledwo dwie wręgi które nadają kształt. Na wielkiej prędkości mi nie zależy, więc duże śmigło było w założeniu.

Opublikowano

Może to głupie, ale w miejscu złamania wstawiłbym wręgę ze sklejki i do niej przykleił nowy dziób.

W czasie następnego PUK PUK PUK kontaktu z matką ziemią, różnica w materiale zadziała jak strefa zgniotu i dziób się oderwie od wręgi, ale reszta modelu będzie bezpieczniejsza.

Opublikowano

Wręga z depronu za styropianowym dziobkiem nie ucierpiała. zagniecenia poszycia są raczej efektem skasowania przedziału miedzy 1 i 2 wręgą przez pakiet - tam wstawię teraz 2 części podłużnicy, przedłużając korytko na pakiet do przodu i jakoś wzmocnie wycięcie kabiny. Nowy nosek będzie ustępować w całości w razie W.

 

Zamawiać coś takiego o niskim KV:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14734__Turnigy_L3020B_600_Brushless_Motor_800w_.html

czy bardziej w strone taką:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18230__Turnigy_D3542_4_1450KV_Brushless_Outrunner_Motor.html

 

troszkę się pogubiłem, w tych programach do szacowania napędów :(

Opublikowano

RAFALR30 widziałem te dane, potężny silnik, tylko ja nie chce bić rekordów prędkości :) Na pakietach 3s i 4s też F22 też lata, jak wtedy się przedstawia moc pobrana/wydana, ciąg i prędkość strumienia?

Opublikowano

Nie jestem specjalistą od maszyn latających a tym bardziej od napędopchających ;) ale czy jet pozbawiony lotek nie jest delikatnie mówiąc "trudny do oblatania"?

Opublikowano

bzik4 - model jest wyposażony w sterolotki (elevony) - powierzchnie stateczników wychylają się niezależnie - duży Mig tez tak ma ale tylko przy małych prędkościach - do wspomagania lotek w płacie.

Opublikowano

cyt. "model jest wyposażony w sterolotki (elevony) - powierzchnie stateczników wychylają się niezależnie" - to wiem, ale czy skuteczność ich będzie wystarczająca, wyjdzie w praniu.

Mam nadzieję że masz rację i poleci bo łady jest skubaniec :)

Opublikowano

No na razie nie zadziałały :P Ale prędkość była dużo za mała. Lotki są maleńkie w jetach - skuteczne są na dużych prędkościach, stąd przy małych więcej powierzchni je wspomaga. Stery są dużo skuteczniejsze w strumieniu zaśmigłowym, swoim trenerkiem to i kobrę na luzie robiłem :D

 

 

Odbudowa modelu trwa - wykrój kabiny wzmocniony płaskownikami węglowymi, ramka doklejona, stożek osłony radaru w trakcie wytaczania, kawałeczek odcięty przez śmigło doklejony, wyschnie dostanie szpachle i farbę. Silnik wybrany:

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16233__NTM_Prop_Drive_35_42_Series_1000KV_700W.html

 

śmigło 11x5,5, 11x6, 11x7, dwa ostatnie przeciążające silnik, zamówię jeszcze 10 calówki o większym skoku, dla większej prędkości... Silnik orientacyjnie osiągnie na 11x5,5 dla 4s:

moc pobrana: 704,6 W

wydana: 476,1 W

prąd: 47,6A

ciąg statyczny: 2450g

prędkość strumienia zaśmigłowego? (Vpitch): 91km/h

 

Zbieram duperelki do zamówienia jeszcze. Trenerka nowego muszę zrobić, taśma klejąca odłazi ze Skyfahrera, silnik od niego sobie sam kable przeciął i źle zlutowałem - któreś uzwojenie nie łączy. A silnik niepasujący do Miga leży i korci mnie zrobić duże półmakietowe RWD-5 do spacerowego latania, takie kombo z planów pana Shiera z przodu z resztą z zielonej ekstrudowanej makabry.

Opublikowano

Korcący do zrobienia jest ten zespół przedniej i tylnej klapy, zasadniczo zmienia profil... Przekrój profilu Miga wygląda trochę jak oszlifowana płaska płytka, opuszczenie klap, daje do niego ugięcie. Lotka to takie pitu pitu na skrzydle :)

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.