Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przeglądając otchłań internetu znowu trafiłem na stronę http://www.parkjets.com/ i przypadkiem wydrukowałem plany F-22 Raptor'a ;) Wersja pełno kadłubowa ze zmiennym wektorem ciągu. Link do rcgroups http://www.rcgroups....812#post6761174Co do wyposażenia to:- silnik Emax GF 2210/20 1534 kv 170 W- regiel 30 A- serwa : SW - SG 91R 1/2 metal, lotki - 2 x SG 91R i sterowanie ciągiem NewPower XL-9HMB metal - 3,0kg/cm - 11g http://abc-rc.pl/p/1...gowe-serwa.htmlSter kierunku sobie odpuszczam a w zamian choć i tak już za dużo pod reglem chce zrobić podświetlanie silników włączane z poziomu aparatury w postaci jakiś 2 diod SMD w kolorze pomarańczowym coś na taki efektpost-8897-0-28614700-1353656671_thumb.jpgZamiast deski wrzucę profil Kfm-2. Co do podpięcia zmiennego wektora ciągu to albo połączę serwa na kablu Y lub zmiksuje dwa kanały z akcentem raczej na mikser, im mniej przedłużaczy tym lepiej. Ale dręczą mnie pewne dylematy z czego budować ... albo depron i tym razem oklejenie całości papierem śniadaniowym na wikolu tylko boję się że za bardzo utyje przy tym oklejaniu lub EPP. Jak EPP to myślę że skrzydło wykonać z 8 mm EPP a poszycie z 3 lub 4 mm. Za budowę będę się zabierał powoli z racji ograniczonych funduszy. Kabinka oczywiście z kawałka butelki PET.Co do malowania to tradycyjnie kolor szarypost-8897-0-63167700-1353656809.jpg

Opublikowano

No właśnie i tego się boję. Myślę że z EPP wyjdzie z pewnością lżejszy jak depron i papier na wikolu wyglądu ładnego nie będzie ale jak się patrzy na nasze forum ile modeli z EPP mają ładne malowania to jakoś faktura odchodzi w niepamięć choć model ładny gładki i świecący to jednak coś i z pewnością bardziej cieszy oko ;) Z drugiej strony EPP droższe jak depron tylko zyskuje przy krecie wytrzymałością i możliwością szybszej naprawy i można rzec, że co tanie to drogie a co drogie to tanie.

Opublikowano

Plan w oryginale jest pod depron, w sumie nie chodzi o to żeby rozbijać samolot, możesz przerobić szkielet przedniej części, żeby pierwszy się łamał i składał jak harmonijka, chroniąc resztę, naprawa wtedy to banał. Możesz zrobić sam nosek z epp. Depron nawet bez papieru możesz wymalować i doszlifować na gładko jak Robertus zauważył.

Opublikowano

W sumie gładka powierzchnia wzięła górę jak szaleć to szaleć buduje z depronu a co mi tam ;) jak będzie kuku to zbuduje z EPP, ale najbardziej pociąga mnie fakt zmiennego wektora ciągu :) ... depron tańszy więc może uda mi się małżonkę uprosić o jeszcze parę groszy na depron ;) co do noska to oczywiście że z EPP mam taki w moim MIgu 25 co zdało egzamin na 5 z plusem. kmada czym malowałeś swojego Miga 29 ?

Opublikowano

Uhh, u mnie to śmiesznie wyszło, bo niewprawne oklejanie dało dużo nierówności, wiec puszka szpachli akrylowej motipa poszła pierwsza, potem i tak musiałem dołatać kilka miejsc szpachlówka akrylową, szlifowanie,szary podkład akrylowy, szlifowanie, podkład. Potem była próba malowania pactrami areografem zasilanym propan-butanem, ale zaczął pluć i się zaklejać, także po jednej buteleczce z próbą kolorów na kartce poleciałem dobrać kolory w sprayach w castoramie. Znalazłem niemal idealne, tylko na różnych osnowach, akryl i syntetyki - mogą się gryźć. Akryle schną w 2h, syntetyki ponad dobę, chociaż termowentylatorem można zdziałać cuda i czas ten zejdzie do 5-6h :) Na to bezbarwny lakier matt - najlepiej nie akrylowy - gryzą się farby.

Opublikowano

Wcale nie śmiesznie Ci to wyszło ... mi się podoba efekt końcowy jak dla mnie z kalkomanią zwala z kopyt ;) a jeszcze jak Zdzichu zasiadł za sterami to brak słów :) ... reasumując żona na "tak" więc depron zamówiony :D z pewnością w tym tygodniu ruszę z pracami

Opublikowano

No z daleka wygląda fajnie, ale z bliska szkoda mi trochę takich drobnych wgłębień, wygląda jak klepany młotkiem na warsztacie. Jeślibędziesz robić z papierem śniadaniowym, uważaj żeby wyrównać wszystko przed oklejaniem, a papier sprawdź czy się nie rwie za łatwo, dokładnie wyrównuj wyciskając klej spod papieru i jest taka niemiła właściwość, ze papier na przejściach np. kadłub - statecznik, odrywa się od samego załamania pod kątem 45% naciągając. Chyba nie powinno się zakładek robić w takich miejscach, ja to rozrywałem i zamalowywałem gęstszym wikolem.

 

P.S. u mnie w wątku 29ki są przyrosty masy po każdym etapie, jakby ominąć szpachlę i może nawet podkład, mieć od razu farbę matt jedną warstwą, to przyrost masy może być znacznie mniejszy.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Efekt końcowy i tak masz super :) będę miał na uwadze przy oklejaniu papierem Twoje rady bo w zasadzie będę to robił drugi raz w życiu więc każda rada się przyda ... a tym czasem czeka mnie powtórna lektura na stronie motylastego :)

Opublikowano

Heh, to i tak doświadczenia więcej od Ciebie nie mam :) Na stronie motylastego, to efekt na modelach jakby z jakiegoś laminatu były :o

Opublikowano

Model po złożeniu na pewno będzie prezentował się kozacko. Zamieszczam link z lotu takiego modelu zbudowanego przez mojego kolegę na podstawie planów w oparciu o które budujesz swój model. Jego F-22 nie ma zmiennego wektora ciągu. Wykonany z depronu, oklejony taśmą, piekielnie szybki i zwrotny.

http://www.youtube.com/watch?v=bpEnYWhkEoI

 

Model latał z zamocowaną kamerą jak na zdjęciu poniżej

post-10327-0-54597500-1349896999.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Piękny pocisk :) a może coś napisać o wyposażeniu tegoż Raptora ... chodzi mi o silnik, pakiet i wagę modelu gotowego do lotu :) był bym bardzo wdzięczny ... a propos budowy dzisiaj powoli dłubałem i zdążyłem wydłubać kawałek przodu ze ścinek depronu co się walały po domu i mocowanie silnika zdjęć na razie brak. Bawiłem się też dzisiaj aparaturą i mikserami i udało mi się zmiksować ster wysokości i drugie serwo odpowiedzialne za wektor ciągu. Aparaturę mam Radiolink T6EAP mode 2 i zrobiłem to w ten sposób że serwo do wektora ciągu podpiąłem pod kanał numer 4 (SK) i na tym kanale DR ograniczyłem do zera żeby drążek od SK był martwy czyli nie poruszał silnikiem a następnie zmiksowałem kanał 2 (SW) z 4 (SK) i ku memu zdziwieniu działa, czyli jak poruszam drążkiem od SK to nic się nie dzieje a jak SW to oba serwa działają :)

Opublikowano

Ten model wykonany jest w powiększeniu w stosunku do pierwotnych planów - 120%.

 

Długość: 1185mm

Rozpiętość: 860mm

Waga: 1530g (z baterią)

Silnikr: Turnigy 3648 1450kv

Śmigło: TGS Sport: 7x5, 7x6, 8x5 (zależy od LiPo)

ESC: HobbyKing Red Brick 100A (Opto)

BEC: Turnigy 3A UBEC

LiPo: 4000mAh (3S), 3000mAh (4S), 2450mAh (5S)…2200mAh(6S)

Serwa: 4x HK929MG

 

post-10327-0-49479200-1349987329_thumb.jpg

 

A w linku poniżej ciekawe kalkomanie do pobrania, wydrukowania i naklejenia na F-22 ( na samym dole)

http://www.6mmflyrc.com/decals/

  • Lubię to 1
Opublikowano

RAFALR30 dzięki za odpowiedź i link z kalkomaniami plik już zassany :) Dzisiaj zawitał kurier radości co nie miara do czasu jak się okazało że zamiast depronu 6 mm przysłali mi 3 mm :( no ale sprawa wyprostowana zapewniono mnie że w poniedziałek dotrze już odpowiedni :)

Już mam gotowe mocowanie silnika tylko zamiast gwoździa muszę skręcić to jakaś 2 mm śrubką, której gdzieś muszę poszukać

post-8897-0-15432600-1353656963.jpg

 

Dolna część kadłuba ...

post-8897-0-26592000-1353657062.jpg

 

Wycięte część elementów a na resztę będzie trzeba poczekać

post-8897-0-44343000-1353657126_thumb.jpg

 

Dzióbek raptor'a się już klei czyli 8 sztuk kawałków 6 mm EPP i dwa zakończenia kadłuba

post-8897-0-66271300-1353657180_thumb.jpg

Opublikowano

Skala 1:1, kabinkę mam zamiar zrobić przeźroczystą i oczywiście że ze zmiennym wektorem ciągu mój F będzie ... wszystko to napisałem w pierwszym poście ;) i dzięki za link do galerii ten Raptor jest piękny :) a jakimi farbami był malowany ?

W sumie mam pręt węglowy 3 mm i starczy na usztywnienie skrzydła ? Przeważnie dawałem 4 mm. Rozpiętość modelu 66 cm a długość jakieś 92 cm

 

...

 

mały UP z pracami

już prawie gotowe sterowanie silnikiem, trzeba tylko wkleić listwę z łożem na silnik i skleić snap z popychaczem. Popychacz metalowy to drut 1,5 mm. Serwo ma ciągu 3,5 kg więc raczej z pewnością wydoli :)

 

post-8897-0-12515800-1353657338.jpg

Opublikowano

Hej ponowie pytanie czy według was pręt węglowy 3 mm wystarczy na wzmocnienie skrzydła ?

 

Może zamiast pręta wstaw rurkę węglową ø 4 mm?.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.