robertus Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Ja do takich parkjetów daję rurke 5 lub 6mm. Rozcinam płat na całej grubości i wklejam na styk.
RAFALR30 Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Ja daję rurkę 4mm w depronie 7mm lub 3mm w depronie 6mm, wykrawam rowek i wklejam na polimerowy klej - w zupełności wystarcza. Wiem to z doświadczenia po dwóch nieudanych lotach na początku mojej przygody z modelami RC. Rozcięcie płata i jego klejenie do pręta lub rurki bez dodatkowego wzmocnienia np: bez zastosowania profila który całe łączenie przykryje nie daje takiej sztywności jak zalanie rurki w rowku.
przemo Opublikowano 14 Października 2012 Autor Opublikowano 14 Października 2012 Już mnie w sumie Wojtek Sz uświadomił że rurka jest sztywniejsza od pręta zatem wybór jest prosty. Zawszę węgiel wklejałem na żywicy epoksydowej ale że dragona mam spory zapas to tym razem wkleję na polimerowym, skoro mówicie że wystarczy
robertus Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 Wklejałem na polimerowy lub soudal pieniący. Oba dobrze trzymają
przemo Opublikowano 15 Października 2012 Autor Opublikowano 15 Października 2012 W końcu kurier dostarczył właściwy depron i robota od razu ruszyła z kopyta Szybka przymiarka i rzut oka na elementy, które mam nadzieję będą stanowić kiedyś całość Następne poszły pod papier ścierny boki kadłuba co by je ładnie przykleić pod kątem do skrzydła Z zielonego depronu wyciąłem prowadnice co by kąt na bocznych ścianach wyszedł identyczny po oby dwu stronach i po kolei klejenie raz jednej raz drugiej strony Doklejona dolna część dziobu i powolne pasowanie górnych elementu dziobu do reszty Jakoś udało mi się skleić dziób razem do kupy i powoli zaczyna nabierać kształtów choć jeszcze muszę co nie co popracować nad nim papierem ściernym a oto efekt ... Reasumując ... mając plany w ręce zakładałem że będzie oklejony papierem na wikolu ale po sklejeniu paru elementów doszedłem do wniosku że model jest dość skromnych rozmiarów (oczywiście według mnie i będzie to najmniejszy model jaki do tej pory zbudowałem) i będę się starał z tego tytułu wykonać go jak najlżej więc papier na wikolu odpada i dlatego pewnie pomaluje go jakimś spray'em do styro. Co do elektroniki to bardzo był bym rad jak by mi się udało wsadzić silnik emax 2812 i pakiet 1300. I jeszcze jedno pytanie do wielbicieli profili KFm bo coś się zagubiłem chyba po drodze ... załóżmy że mamy cięciwę skrzydła tak 10 cm i chcąc zrobić profil KFm -2 to wysokość stopnia jest od 7-9 % cięciwy ? Czyli w naszym wypadku przy cięciwie 10 cm stopień będzie wynosił 7% = 0,7 cm i 9 %= 0,9 cm ... dobrze rozumuje czy coś pokręciłem ?!
robertus Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 Trochę pokręciłeś. 7-9% to jest grubość całego profilu nie stopnia. Nie powinno się jej za bardzo przekraczać. Skoro na końcu skrzydła masz cięciwę 10cm to grubość skrzydła powinna mieć mniej więcej 7-9mm. Więc skrzydło 6mm+3mm powinno byc idealne. Z drugiej strony nieco wyższy stopień w części środkowej lepiej by działał. Tak czy siak, czy będzie 6+6 czy 6+3 powinno być ok. W tym modelu dałbym chyba profil 6+3
przemo Opublikowano 15 Października 2012 Autor Opublikowano 15 Października 2012 No to faktycznie pokręciłem ... Co do profilu KFm to dodam profil dopiero jak wrzucę górne poszycie ... i tak właśnie myślałem żeby górny stopień zrobić z 3 mm depronu. Znowu mały edit ... a że mi jeszcze coś browaru zostało na dnie w butelce korzystając z okazji tejże relaksacji no to jeszcze zabrałem się za dzióbek Przed .... Po ...
przemo Opublikowano 16 Października 2012 Autor Opublikowano 16 Października 2012 Dzióbek już przyklejony Na stół poszedł SW ... wzmocniłem go oklejając na około balsą 3 mm a na natarciu dałem balsę 6 mm żeby było łatwiej zaokrąglić natarcie SW Wycinanie rowka pod pręt węglowy za pomocą małego okrągłego pilniczka i wycięty rowek I kleje SW do kupy Poniżej film prezentujący wychylenie SW i wektora ciągu ... oczywiście wychylenia zostały już zmniejszone do wartości 60 % http://vimeo.com/51522002
Wojtek Sz Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 Na stół poszedł SW ... wzmocniłem go oklejając na około balsą 3 mm a na natarciu dałem balsę 6 mm żeby było łatwiej zaokrąglić natarcie SWO kolego podglądasz .
przemo Opublikowano 16 Października 2012 Autor Opublikowano 16 Października 2012 O kolego podglądasz . no cały czas podglądam chyba już od dobrego pół roku mi się wydaję ... a jak tam oświetlenie do mojego F'a ? zlutowane już ?
przemo Opublikowano 16 Października 2012 Autor Opublikowano 16 Października 2012 Rafale wszystko pisze w moim pierwszym poście ... SK odpuszczam na rzecz oswietlenia silnikow ktore bedzie włączane z poziomu aparatury
RAFALR30 Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Rafale wszystko pisze w moim pierwszym poście ... SK odpuszczam na rzecz oswietlenia silnikow ktore bedzie włączane z poziomu aparatury To poproszę o wskazówki w zakresie wykonania oświetlenia - chętnie to zaadoptuję w moim F-18.Już teraz Twój F-22 zapowiada się znakomicie...
przemo Opublikowano 17 Października 2012 Autor Opublikowano 17 Października 2012 Dziękuje za dobre słowa Włącznik to nic innego jak elektroniczne bebechy z serwa a co lutowania i konkretnego rodzaju diód to Wojtek Sz musiał by się wypowiedzieć bo to dzięki jego uprzejmości oświetlenie powstaje ... EDIT. Już wiem że oświetlenie jest gotowe, muszę je tylko odebrać ... jutro wrzucę zdjęcia z montażu światełek zanim spód kadłuba nie został zamknięty choć przewiduję wykonanie dwóch włazów rewizyjnych do wyposażenia
RAFALR30 Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Co do wykonania włazów rewizyjnych pomyśl czy nie warto wykonać jeden duży właz jak to zrobił kolega - dodał wzmocnienie poprzeczne i spód zamknął na nylonowe śrubki.
przemo Opublikowano 18 Października 2012 Autor Opublikowano 18 Października 2012 Co do pokrywy to jak dla mnie odpadam ... model ma rozpiętość ponad 60 cm i długość 80 cm więc przez dwa otwory rewizyjne spokojnie ogarnę wyposażenie tegoż modelu a dodatkowe takież wzmocnienia i mocowanie śrub nylonowych wydaję mi się zbędnym wzrostem wagi.Otwory rewizyjne wycięte na wysokości serw od SW i sterowania ciągiem.Co do oświetlenie ... od Wojtka Sz przywiozłem taki zlepek kabli Oświetlenie będzie obejmować:- silniki; 4 diody 5 mm czerwone- skrzydła; 2 diody mrugające 5 mm zielona i czerwona (przewody w skrzydłach zostaną schowane pod stopniem profilu KFm 2)- oświetlenie kabiny pilota dioda zielona 3 mmOczywiście oświetlenie włączane z poziomu aparatury :DMocowanie diod oświetlenia silnika wykonane ze sklejki 0,8 mmWklejenie półek pod diody w silnikuDodatkowo dla lepszego rozproszenia światła wykleiłem końcową części w okolicach diod taśmą aluminiowąI jeszcze film na koniec prezentujący prawie całość http://vimeo.com/51699360
RAFALR30 Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 Przemo - bajer na maksa. Miło patrzeć na taki postęp prac.
przemo Opublikowano 19 Października 2012 Autor Opublikowano 19 Października 2012 Przemo - bajer na maksa. Miło patrzeć na taki postęp prac. dzięki fajnie że się podoba chwała Wojtkowi Sz za namówienie mnie na mrugające diody na skrzydłach i cierpliwość w lutowaniu bo bez przygód się nie obeszło dzisiejsze prace ... rozmieściłem światła w skrzydłach a następnie kable przykrył pierwszy stopień KFm Jak już oświetlenie trafiło tam gdzie miało i wszystkie serwa również nadszedł czas na przykrycie dolnej części kadłuba w której są dwa otwory rewizyjne do serw. Dół kadłuba już oszlifowany na gotowo Zamknięte otwory rewizyjne Po doklejeniu stopnia KFm postanowiłem na natarcie skrzydła do kleić kawałek balsy dla wzmocnienia krawędzie natarcia, które z kolei zostało zeszlifowane i zaokrąglone Wzmocnienie boku skrzydła i przy okazji mocowanie diody Wzmocniłem również balsą miejsce ozawiasowania lotki Dzisiaj wrzuciłem wszystko co mam na wagę i pianka widoczna na zdjęciu wraz z oświetleniem, 4 serwami, regulatorem i odbiornikiem waży ponad 320 g więc na razie nie jest źle choć jeszcze przytyje
Gołek Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 Fajna czysta robota, czekamy na ciąg dalszy i oblot, zdążysz przed śniegiem ??
RAFALR30 Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 Wojtkowi podsunąłem temat który już zrealizował - diody na silniku świecą jaśnieje wraz ze zwiększaniem obrotów silnika. Taka imitacja dopalacza. Zrób to w F22.
Rekomendowane odpowiedzi