Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja daję rurkę 4mm w depronie 7mm lub 3mm w depronie 6mm, wykrawam rowek i wklejam na polimerowy klej - w zupełności wystarcza. Wiem to z doświadczenia po dwóch nieudanych lotach na początku mojej przygody z modelami RC. Rozcięcie płata i jego klejenie do pręta lub rurki bez dodatkowego wzmocnienia np: bez zastosowania profila który całe łączenie przykryje nie daje takiej sztywności jak zalanie rurki w rowku.

Opublikowano

Już mnie w sumie Wojtek Sz uświadomił że rurka jest sztywniejsza od pręta zatem wybór jest prosty. Zawszę węgiel wklejałem na żywicy epoksydowej ale że dragona mam spory zapas to tym razem wkleję na polimerowym, skoro mówicie że wystarczy ;)

Opublikowano

W końcu kurier dostarczył właściwy depron i robota od razu ruszyła z kopyta ;)

Szybka przymiarka i rzut oka na elementy, które mam nadzieję będą stanowić kiedyś całość :)

post-8897-0-09279500-1353657522.jpg

 

Następne poszły pod papier ścierny boki kadłuba co by je ładnie przykleić pod kątem do skrzydła

post-8897-0-48989600-1353657616.jpg

 

Z zielonego depronu wyciąłem prowadnice co by kąt na bocznych ścianach wyszedł identyczny po oby dwu stronach i po kolei klejenie raz jednej raz drugiej strony

post-8897-0-81694900-1353657689.jpg

 

Doklejona dolna część dziobu i powolne pasowanie górnych elementu dziobu do reszty

post-8897-0-95029200-1353657774.jpg

 

Jakoś udało mi się skleić dziób razem do kupy i powoli zaczyna nabierać kształtów choć jeszcze muszę co nie co popracować nad nim papierem ściernym a oto efekt ...

post-8897-0-59253900-1353657877_thumb.jpg

 

post-8897-0-09163900-1353657895.jpg

 

Reasumując ... mając plany w ręce zakładałem że będzie oklejony papierem na wikolu ale po sklejeniu paru elementów doszedłem do wniosku że model jest dość skromnych rozmiarów (oczywiście według mnie i będzie to najmniejszy model jaki do tej pory zbudowałem) i będę się starał z tego tytułu wykonać go jak najlżej więc papier na wikolu odpada i dlatego pewnie pomaluje go jakimś spray'em do styro. Co do elektroniki to bardzo był bym rad jak by mi się udało wsadzić silnik emax 2812 i pakiet 1300. I jeszcze jedno pytanie do wielbicieli profili KFm bo coś się zagubiłem chyba po drodze ... załóżmy że mamy cięciwę skrzydła tak 10 cm i chcąc zrobić profil KFm -2 to wysokość stopnia jest od 7-9 % cięciwy ? Czyli w naszym wypadku przy cięciwie 10 cm stopień będzie wynosił 7% = 0,7 cm i 9 %= 0,9 cm ... dobrze rozumuje czy coś pokręciłem ?! :blink:

Opublikowano

Trochę pokręciłeś. 7-9% to jest grubość całego profilu nie stopnia. Nie powinno się jej za bardzo przekraczać.

Skoro na końcu skrzydła masz cięciwę 10cm to grubość skrzydła powinna mieć mniej więcej 7-9mm. Więc skrzydło 6mm+3mm powinno byc idealne. Z drugiej strony nieco wyższy stopień w części środkowej lepiej by działał. Tak czy siak, czy będzie 6+6 czy 6+3 powinno być ok. W tym modelu dałbym chyba profil 6+3

Opublikowano

No to faktycznie pokręciłem :P ... Co do profilu KFm to dodam profil dopiero jak wrzucę górne poszycie ... i tak właśnie myślałem żeby górny stopień zrobić z 3 mm depronu.

 

Znowu mały edit ...

a że mi jeszcze coś browaru zostało na dnie w butelce korzystając z okazji tejże relaksacji no to jeszcze zabrałem się za dzióbek

Przed ....

post-8897-0-85372500-1353658052.jpg

 

Po ...

post-8897-0-20011600-1353658067.jpg

Opublikowano

Dzióbek już przyklejony

Na stół poszedł SW ... wzmocniłem go oklejając na około balsą 3 mm a na natarciu dałem balsę 6 mm żeby było łatwiej zaokrąglić natarcie SW

post-8897-0-27755500-1353658212.jpg

 

Wycinanie rowka pod pręt węglowy za pomocą małego okrągłego pilniczka

post-8897-0-32380300-1353658228.jpg

 

i wycięty rowek

post-8897-0-40022300-1353658246.jpg

 

I kleje SW do kupy :)

post-8897-0-60784900-1353658301.jpg

 

Poniżej film prezentujący wychylenie SW i wektora ciągu ... oczywiście wychylenia zostały już zmniejszone do wartości 60 %

 

http://vimeo.com/51522002

Opublikowano

Na stół poszedł SW ... wzmocniłem go oklejając na około balsą 3 mm a na natarciu dałem balsę 6 mm żeby było łatwiej zaokrąglić natarcie SW

O kolego podglądasz . ;)
Opublikowano

O kolego podglądasz . ;)

 

no cały czas podglądam chyba już od dobrego pół roku mi się wydaję ... a jak tam oświetlenie do mojego F'a ? :) zlutowane już ? ;)
Opublikowano

Rafale wszystko pisze w moim pierwszym poście ... SK odpuszczam na rzecz oswietlenia silnikow ktore bedzie włączane z poziomu aparatury ;)

 

To poproszę o wskazówki w zakresie wykonania oświetlenia - chętnie to zaadoptuję w moim F-18.

Już teraz Twój F-22 zapowiada się znakomicie...

Opublikowano

Dziękuje za dobre słowa ;) Włącznik to nic innego jak elektroniczne bebechy z serwa a co lutowania i konkretnego rodzaju diód to Wojtek Sz musiał by się wypowiedzieć bo to dzięki jego uprzejmości oświetlenie powstaje :) ...

EDIT.

Już wiem że oświetlenie jest gotowe, muszę je tylko odebrać :) ... jutro wrzucę zdjęcia z montażu światełek zanim spód kadłuba nie został zamknięty choć przewiduję wykonanie dwóch włazów rewizyjnych do wyposażenia ;)

Opublikowano

Co do wykonania włazów rewizyjnych pomyśl czy nie warto wykonać jeden duży właz jak to zrobił kolega - dodał wzmocnienie poprzeczne i spód zamknął na nylonowe śrubki.

post-10327-0-37592700-1350504053_thumb.jpg

 

post-10327-0-90476000-1350504078_thumb.jpg

 

post-10327-0-70991400-1350504092_thumb.jpg

Opublikowano

Co do pokrywy to jak dla mnie odpadam ... model ma rozpiętość ponad 60 cm i długość 80 cm więc przez dwa otwory rewizyjne spokojnie ogarnę wyposażenie tegoż modelu ;) a dodatkowe takież wzmocnienia i mocowanie śrub nylonowych wydaję mi się zbędnym wzrostem wagi.Otwory rewizyjne wycięte na wysokości serw od SW i sterowania ciągiem.post-8897-0-85747300-1353659841.jpgCo do oświetlenie ... od Wojtka Sz przywiozłem taki zlepek kabli :)post-8897-0-18374800-1353659863.jpgOświetlenie będzie obejmować:- silniki; 4 diody 5 mm czerwone- skrzydła; 2 diody mrugające 5 mm zielona i czerwona (przewody w skrzydłach zostaną schowane pod stopniem profilu KFm 2)- oświetlenie kabiny pilota dioda zielona 3 mmOczywiście oświetlenie włączane z poziomu aparatury :DMocowanie diod oświetlenia silnika wykonane ze sklejki 0,8 mmpost-8897-0-27756500-1353660014.jpgWklejenie półek pod diody w silnikupost-8897-0-43469300-1353660026.jpgDodatkowo dla lepszego rozproszenia światła wykleiłem końcową części w okolicach diod taśmą aluminiowąpost-8897-0-95079800-1353660036.jpgI jeszcze film na koniec prezentujący prawie całość ;)http://vimeo.com/51699360

Opublikowano

Przemo - bajer na maksa. Miło patrzeć na taki postęp prac.

 

dzięki fajnie że się podoba ;) chwała Wojtkowi Sz za namówienie mnie na mrugające diody na skrzydłach i cierpliwość w lutowaniu bo bez przygód się nie obeszło ;)

 

dzisiejsze prace ... rozmieściłem światła w skrzydłach a następnie kable przykrył pierwszy stopień KFm

post-8897-0-97640800-1353660340.jpg

 

post-8897-0-57545400-1353660356_thumb.jpg

 

Jak już oświetlenie trafiło tam gdzie miało i wszystkie serwa również nadszedł czas na przykrycie dolnej części kadłuba w której są dwa otwory rewizyjne do serw. Dół kadłuba już oszlifowany na gotowo ;)

 

post-8897-0-04472600-1353660513_thumb.jpg

 

post-8897-0-29410200-1353660561.jpg

 

post-8897-0-35888300-1353660573.jpg

 

Zamknięte otwory rewizyjne

 

post-8897-0-26584900-1353660535.jpg

Po doklejeniu stopnia KFm postanowiłem na natarcie skrzydła do kleić kawałek balsy dla wzmocnienia krawędzie natarcia, które z kolei zostało zeszlifowane i zaokrąglone

post-8897-0-57743000-1353660778.jpg

 

Wzmocnienie boku skrzydła i przy okazji mocowanie diody

post-8897-0-23497000-1353660799_thumb.jpg

 

Wzmocniłem również balsą miejsce ozawiasowania lotki

post-8897-0-21567900-1353660811.jpg

 

 

Dzisiaj wrzuciłem wszystko co mam na wagę i pianka widoczna na zdjęciu wraz z oświetleniem, 4 serwami, regulatorem i odbiornikiem waży ponad 320 g więc na razie nie jest źle choć jeszcze przytyje ;)

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.