Skocz do zawartości

SAAB JAS - 39 GRIPEN - park jet


przemo

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Gripen przechodzi gruntowną przebudowę po zaliczonym tegorocznym "krecie" - model nie zareagował na ruch drążka pilota  :( . Przyczyna braku wychylenia steru wysokości nieznana.

Owiewka kabiny przetrwała!
 

Mówiąc słowami Ryszarda Ochódzkiego - "...To się odbuduje" .

 

No i się odbudowuje:

- nowa część dziobu

- szpachlowanie

- wzmacnianie

- malowanie

- zdarte naklejki (stare i te starsze)

 

- będzie nowe malowanie: splinter camouflage

 

post-10327-0-84309700-1478986998.jpg

 

post-10327-0-30490200-1478987000.jpg

 

post-10327-0-35241300-1478986999_thumb.jpg

 

Poniżej -prawie jak wykopaliska archeologiczne - gryf Przemka  :)

post-10327-0-86292100-1478986999.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odkleiłem stare kalkomanie i powierzchnia depronu jest obecnie chropowata. Dlatego statecznik pionowy i kanardy pokryłem cienką balsą. Pytanie: czym teraz balsę pokryć abym mógł potem pomalować te powierzchnie farbą akrylową i aby model za dużo nie przybrał na wadze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łooo ile mnie tu na forum nie było ... czas wolny nie pozwala ale dzisiaj końcem roku udało mi się zawitać i tu proszę jakieś wykopaliska my oczom się ukazują :P 

coś mi się wydaję że Grpena to znowu się nie będzie dało poznać jak Rafał z nim skończy ... choć po glebie też nie szło go poznać jak Rafał z nim skończył :P ... co do pokrycia balsy spróbuj papier japoński przykleić na lakierze wodnym do drewna ... oczywiście jest wodny więc depronu nie zje no ale nie wiadomo jak się balsa zachowa po kontakcie z nim tzn czy jej nie wygnie ... jak to mówią jest ryzyko jest zabawa ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby wykonać próbę na oddzielnym kawałku depronu oklejonego balsą  ;) 

Pozdro dla Poznania ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Grippen przechodzi gruntowny remont...pod turbinę EDF 64mm 3900 kV na LiPo 2300mAh 3s 45C o ciągu 900g.

FSA wlotów powietrza = FSA turbiny.

Możliwe, że zrobię dodatkowe wloty z boku lub na spodzie kadłuba.

Pusty korpus waży 370g, elektronika 300g, LiPo 170g + detale. Optymistycznie więc stosunek ciągu do wagi na poziomie 1:1 może zostać osiągnięty.

post-10327-0-67199700-1575642388_thumb.jpg

post-10327-0-83966900-1575642399_thumb.jpg

post-10327-0-01242500-1575642416_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Docinanie, szpachlowanie, szlifowanie...

Wycinanie, szpachlowanie, szlifowanie...

Doklejanie, szpachlowanie, szlifowanie...

Szybciej zrobiłbym nowy model od podstaw ale... ? z sentymentu przerabiam, dorabiam, wymieniam.

Turbina EDF pasuje idealnie - jest możliwość przesunięcia do przodu lub do tyłu w zależności od CG.

 

 

20200108_215456~2.jpg

20200108_215427.jpg

20200108_215506~2.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.01.2020 o 10:25, robertus napisał:

Do edf zamontuj koniecznie ten kołnierz z przodu. On bardzo pozytywnie wpływa na sprawność napędu.

Musiałbym przesunąć turbinę do przodu aż o 3,5 cm aby w kadłubie zmieścił się ten pierścień i wtedy pakiet mocno przesunąć do tyłu dla prawidłowego wyważenia modelu. Przesunięcie pakietu zabierze mi miejsce na... mechanizm podwozia skrętnego (może zrobię stałe podwozie po próbach ciągu turbiny).

A o ile wg Ciebie zmieni się sprawność napędu po założeniu pierścienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, robertus napisał:

To są zyski rzędu 10%, co przy 1200g ciągu daje ponad 100g różnicy, jest o co walczyć.

 

Moja turbina wg producenta ma ciąg 900g . Czy jest to ciąg uwzględniający  zamocowany pierścień? Jeżeli tak to bez pierścienia będę miał ciąg tylko na poziomie 810 g (różnica 10%) - a to już duża strata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kołnierz turbiny EDF zmieścił się po kilkumilimetrowych przycięciach po bokach oraz z góru i z dołu.

Kanał wylotowy, dysza silnika, pierścień LED spasowane.

Stare kable i sterowniki oświetlenia zdemontowane - będzie nowe.

 

Może zrobię podwozie jako demontowalne do lotów na łące (wyrzut z ręki). Przednie koła będą mniejsze.

20200118_103248.thumb.jpg.c377278f7e2a4384f9e4bddc33d521a7.jpg

 

Mam prośbę do modelarzy szczególnie modeli makietowych lub redukcyjnych o podanie nr farb np.: Gunze odpowiadających malowaniu Jas39 Gripen wg schematu Splinter Camo jak na zdjęciu poniżej.

534805_4939954170763_1432478841_n_zps05fd4fc0.jpg

521815_4939953650750_1851829883_n_zps25d43347.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.