Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ze względu na jesienną pogodę z cyklu nazwanego przez Przemka pt.: "Poznań się nudzi" mała fotka z postępujących prac przy Gripenie.

Model otrzyma nowy kokpit. Pilot także ma nowy mundur i wyposażenie ;)

 

post-10327-0-25771100-1435242226.jpg

Opublikowano

No to nieźle :) szaleństwo znowu czas zacząć ;)

 

Powoli kończę to "szaleństwo"  ;) . Czas wybrać się do Biedronki po Colę , tzn.: po butelkę na nową osłonę kabiny.

 

post-10327-0-25130700-1435578741_thumb.jpg

Opublikowano

A jak tam cola juz wypita? Gdzie owiewka? Przy tych upałach zważywszy na uzupełnianie płynów w organizmie powinno już być cała armia owiewek ;)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Gripen przechodzi gruntowną przebudowę po zaliczonym tegorocznym "krecie" - model nie zareagował na ruch drążka pilota  :( . Przyczyna braku wychylenia steru wysokości nieznana.

Owiewka kabiny przetrwała!
 

Mówiąc słowami Ryszarda Ochódzkiego - "...To się odbuduje" .

 

No i się odbudowuje:

- nowa część dziobu

- szpachlowanie

- wzmacnianie

- malowanie

- zdarte naklejki (stare i te starsze)

 

- będzie nowe malowanie: splinter camouflage

 

post-10327-0-84309700-1478986998.jpg

 

post-10327-0-30490200-1478987000.jpg

 

post-10327-0-35241300-1478986999_thumb.jpg

 

Poniżej -prawie jak wykopaliska archeologiczne - gryf Przemka  :)

post-10327-0-86292100-1478986999.jpg

 

  • 2 lata później...
Opublikowano

Odkleiłem stare kalkomanie i powierzchnia depronu jest obecnie chropowata. Dlatego statecznik pionowy i kanardy pokryłem cienką balsą. Pytanie: czym teraz balsę pokryć abym mógł potem pomalować te powierzchnie farbą akrylową i aby model za dużo nie przybrał na wadze?

Opublikowano

Łooo ile mnie tu na forum nie było ... czas wolny nie pozwala ale dzisiaj końcem roku udało mi się zawitać i tu proszę jakieś wykopaliska my oczom się ukazują :P 

coś mi się wydaję że Grpena to znowu się nie będzie dało poznać jak Rafał z nim skończy ... choć po glebie też nie szło go poznać jak Rafał z nim skończył :P ... co do pokrycia balsy spróbuj papier japoński przykleić na lakierze wodnym do drewna ... oczywiście jest wodny więc depronu nie zje no ale nie wiadomo jak się balsa zachowa po kontakcie z nim tzn czy jej nie wygnie ... jak to mówią jest ryzyko jest zabawa ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby wykonać próbę na oddzielnym kawałku depronu oklejonego balsą  ;) 

Pozdro dla Poznania ;) 

Opublikowano

Witaj Przemo. Pozdro dla Januszy Downhillu. :-)). Słyszałem też o metodzie papieru śniadaniowego i wikolu. Ale zależy mi aby model nie przybrał zbyt dużo na wadze.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Grippen przechodzi gruntowny remont...pod turbinę EDF 64mm 3900 kV na LiPo 2300mAh 3s 45C o ciągu 900g.

FSA wlotów powietrza = FSA turbiny.

Możliwe, że zrobię dodatkowe wloty z boku lub na spodzie kadłuba.

Pusty korpus waży 370g, elektronika 300g, LiPo 170g + detale. Optymistycznie więc stosunek ciągu do wagi na poziomie 1:1 może zostać osiągnięty.

post-10327-0-67199700-1575642388_thumb.jpg

post-10327-0-83966900-1575642399_thumb.jpg

post-10327-0-01242500-1575642416_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

W długim tunelu zawsze są straty. Jak będziesz miał mało ciągu to jakieś lewe wloty trzeba będzie zrobić. Typu skrzela czy coś w ten deseń.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Docinanie, szpachlowanie, szlifowanie...

Wycinanie, szpachlowanie, szlifowanie...

Doklejanie, szpachlowanie, szlifowanie...

Szybciej zrobiłbym nowy model od podstaw ale... ? z sentymentu przerabiam, dorabiam, wymieniam.

Turbina EDF pasuje idealnie - jest możliwość przesunięcia do przodu lub do tyłu w zależności od CG.

 

 

20200108_215456~2.jpg

20200108_215427.jpg

20200108_215506~2.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 11.01.2020 o 10:25, robertus napisał:

Do edf zamontuj koniecznie ten kołnierz z przodu. On bardzo pozytywnie wpływa na sprawność napędu.

Musiałbym przesunąć turbinę do przodu aż o 3,5 cm aby w kadłubie zmieścił się ten pierścień i wtedy pakiet mocno przesunąć do tyłu dla prawidłowego wyważenia modelu. Przesunięcie pakietu zabierze mi miejsce na... mechanizm podwozia skrętnego (może zrobię stałe podwozie po próbach ciągu turbiny).

A o ile wg Ciebie zmieni się sprawność napędu po założeniu pierścienia?

Opublikowano
3 godziny temu, robertus napisał:

To są zyski rzędu 10%, co przy 1200g ciągu daje ponad 100g różnicy, jest o co walczyć.

 

Moja turbina wg producenta ma ciąg 900g . Czy jest to ciąg uwzględniający  zamocowany pierścień? Jeżeli tak to bez pierścienia będę miał ciąg tylko na poziomie 810 g (różnica 10%) - a to już duża strata.

Opublikowano

Tak, producenci podają pomiary z kołnierzem i w idealnych warunkach. EDF w kadłubie i bez tego kołnierza sporo straci.

Zbadaj ciąg tak jak masz, a potem, jak nie będziesz zadowolony próbuj z kołnierzem, później jakiś lewy wlot w pobliżu EDF.

Opublikowano

Kołnierz turbiny EDF zmieścił się po kilkumilimetrowych przycięciach po bokach oraz z góru i z dołu.

Kanał wylotowy, dysza silnika, pierścień LED spasowane.

Stare kable i sterowniki oświetlenia zdemontowane - będzie nowe.

 

Może zrobię podwozie jako demontowalne do lotów na łące (wyrzut z ręki). Przednie koła będą mniejsze.

20200118_103248.thumb.jpg.c377278f7e2a4384f9e4bddc33d521a7.jpg

 

Mam prośbę do modelarzy szczególnie modeli makietowych lub redukcyjnych o podanie nr farb np.: Gunze odpowiadających malowaniu Jas39 Gripen wg schematu Splinter Camo jak na zdjęciu poniżej.

534805_4939954170763_1432478841_n_zps05fd4fc0.jpg

521815_4939953650750_1851829883_n_zps25d43347.jpg

 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.