Skocz do zawartości

Space Walker II EP 1,6m Seagull


Pioterek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zrobiliście mi apetyt.... Przeszukuję zapasy napędów i mam silniki o niskim kV, co daje duże średnice śmigieł. I tu pytania do Piotra:

 

Jaką największą średnicę śmigła można zastosować, żeby nie wyglądało śmiesznie i nie kosiło trawy?

Jaka jest odległość osi silnika do ziemi w trakcie startu?

14" da radę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam śmigła XOAR 12x6 i silnika o KV 850 i pakietu 4 celowego 4500mAh. Przy tym napędzie max prąd wynosi 38A a ciąg statyczny 2,3Kg. Model waży całości 2,55 kg. To śmigło nie zahacza o trawę.  Myślę że 13,14" nie zahaczy o ziemię, ale na pewno będzie kosiło nie przystrzyżoną trawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jak najbardziej jestem tego pewien co piszę. Spice przepraszam - poprawiłem :)

 

Po niżej zdjęcie modelu z którego przy nieco twardszym lądowaniu wypadł silnik spalinowy benzynowy. Mocowanie silnika za delikatnie wykonane nie wytrzymało drgań. Waga tego 2,5 m modelu to tylko 6 kg dobry temat na napęd elektryczny.

 

attachicon.gifKonstrukcja01.jpg

 

 

Masz rację że pakiety ważą ale jest to obciążenie statyczne - dla modelu idealne. To drgania obciążają b.mocno konstrukcję i wszystkie części ruchome modelu stąd potrzebne są np. większe serwa i dodatkowe zabezpieczenia wszystkich śrub i połączeń.

 

 

I drugi przykład - oba modele to Texan o rozpiętości 1,6m:

 

Texan SEA X11A-B EP waga do lotu 2,4-2,7 kg - elektryk - ten ma powozie stałe, sugerowany akumulator LiPol 5S 5000 mAh

Texan SEA 110 waga do lotu 2,8-3,5 kg - spalina - ten ma chowane podwozie drutowe i figurki pilotów na wyposażeniu

 

to są dane z katalogu producenta Seagull jaki otrzymałem w moim zestawie ARF.

 

Dlatego jak chcesz budować elektryki to najlepiej kupować modele zaprojektowane już pod napęd elektryczny. Często producenci załączają do swoich modeli konwersję na model elektryczny (domek pod silnik) i uważają, że oferują również wersję EP.

 

A nie jest to do końca prawda bo oferują ciężki model pod spalinę z możliwością włożenia napędu elektrycznego. Zazwyczaj konsekwencją tego jest to, że po założeniu napędu EP otrzymujemy w sumie "latającą cegłę" z brakiem dostępu do łatwej wymiany akumulatora i brakiem dostatecznego chłodzenia wnętrza modelu. Piszę to z własnego doświadczenia.

 

Dlatego Seagull ze swoim Space Walkerem II zasługuje tu na wyraźną pochwałę bo uczciwie oferuje osobno dwie wersje tego samego modelu pod spalinę i EP co zresztą zaznaczyłem na początku tego tematu.

 

A oto film z lotów tego modelu:

 

 

http://youtu.be/9-wN0aQIGG4

Cześć Piotr.

Mam duzo pytań w sprawie Wilgi. Daj znać na maila: and.gdy@wp.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...

Jak to żółte na niebieskim  :)   - dobrze kontrastuje podczas lotu. Ładne starty i lądowania w sumie  model bardzo przyjazny w lataniu.

W przyszłym miesiącu kupię go w nastiku foteczki podeślę tutaj jak wyrazisz zgodę :) serwa mam ale silnika nie mam także możliwe że poleci w 2016R lub jeszcze w tym na jesień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.