Dariusz Dudzik Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Witam to ile on tego piwa wypił.
pacek Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 to zielone na statecznikach, to blacha rowkowana ? z czego jest zrobiona ?
Henryk S. Opublikowano 21 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2016 Darku. Piotr podczas budowy lubi wypić napój chmielowy ale z butelki , model jest pokryty blachą używaną w zakładach drukarskich. Arek. To zielone to nie jest blacha , tylko karton kupiony w sklepie papierniczym , Piotr już pokrywa tym kartonem trzecią P.11. ja tego nie używam na pokrycie mojego modelu gdyż są to fale wysokie szerokie i dosyć duży ciężar. Taki karton pasował by do modelu w skali 1:2
Eugeniusz Opublikowano 26 Stycznia 2016 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Proszę o podpowiedz - czy kryjąc model oratexem, wcześniej pokryty deskami balsowymi, np. kesony skrzydeł, można balsę cellonować, czy folia dobrze się przyklei?
JacekK Opublikowano 26 Stycznia 2016 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Oratex, jest bardzo "wybaczającym" materiałem. Klei się dobrze, zarówno do balsy jak i balsosklejki. Moim zdaniem cellonowanie nie ma prawa zaszkodzić, może wręcz pomóc...
kesto Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Moim zdaniem cellonowanie nie ma prawa zaszkodzić, może wręcz pomóc... Tu byłbym ostrożny. W instrukcji oklejania foliami jest informacja , iż okleja się na powierzchnię przeszlifowaną i odkurzoną, NIE LAKIEROWANĄ. Osobiście oklejałem modele folią bez uprzedniego cellonowania i wychodziło przyzwoicie. Po polakierowaniu zaczynały się schody. Odradzam więc wszelkie cellonowania.
Bartek Piękoś Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Czytałem i słyszałem wielokrotnie, że folia na surowe, wyszlifowane na gładko drewno, ew. wcześniej przeszpachlowane w celu wypełnienia porów.
agadoskat Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Drodzy, zaśmiecając jeszcze post Henryka bo zupełnie nie w temacie. Przed położeniem foli (oratex, solarfilm, co tam chcecie - mam na myśli jednak klejone na gorąco) warto przemalować drewno nitrocellonem ze względu na lepszą przyczepność. Zwłaszcza jeśli mówimy o balsie, na powierzchni której zawsze zostają drobne pyłki po szlifowaniu i może to osłabić jakość klejenia. "Buły", które wychodzą po kilku miesiącach od oklejania są często tym spowodowane. Henryku, czekamy na kolejne relacje
Henryk S. Opublikowano 27 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2016 Statecznik poziomy i pionowy już jest na swoim miejscu , podwozie zamontowane , napędy też zrobione i osłonki napędów. Nie podobała mi się osłona silnika , odciąłem kolektor wydechowy i od środka wypełniłem twardym styropianem , na styropian dałem włókno szklane na żywice teraz kolektor ma lepszy wygląd , silnik też jest na swoim miejscu i serwomechanizm gazu. jak zawsze kilka zdjęć do oglądania.
Gość horn3t Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Henryk kawał dobrej roboty, a maska silnika oryginalna to nie wiadomo do czego może do SU-26
Pit Opublikowano 28 Stycznia 2016 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Piękna robota i ogromna wartość edukacyjna wątku. Panie Henryku widzę, że dokleił Pan imitację kolektora wydechowego. W jakiej technologii to jest zrobione?
Henryk S. Opublikowano 7 Lutego 2016 Autor Opublikowano 7 Lutego 2016 Pomalutku budowa modelu przybliża się końca , bardzo mało już pozostało do zrobienia , ale jeszcze wymyśliłem bomby i na dodatek zrzucane w locie i wybuchowe. Teraz jeszcze co po tak długim czasie zrobiłem : rurkę pitota , chłodnice oleju , karabiny , zastrzały płatów i statecznika poziomego , wyrzutnik łusek i mocowanie końcówek płatów , do tego celu użyłem patentu stolarskiego do montażu mebli , który bardzo dobrze trzyma i mocno dociąga płaty no i jeszcze dokończyłem osłonę silnika.
Ralu Opublikowano 8 Lutego 2016 Opublikowano 8 Lutego 2016 Heniu, na oblot to chyba będzie trzeba orkiestrę zamówić.... 1
Henryk S. Opublikowano 9 Lutego 2016 Autor Opublikowano 9 Lutego 2016 Mariusz zamawiaj orkiestrę dętą , ale jeszcze zamów księdza , grabarza no i pasowało by zrobić jakąś stypę , aby zwłoki modelu z godnością pochować.
Pit Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 Panie Henryku jak zrobić taki kolektor o profilu zamkniętym? Chciałbym coś takiego dorobić w mojej wersji dwumetrowej tylko nie mam pomysłu jak się za to zabrać. Będę wdzięczny za podpowiedź mistrza
Henryk S. Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Opublikowano 13 Lutego 2016 Piotrze opisywałem już wcześniej jak zrobiłem ten kolektor wydechowy , kolektor odciąłem z pozostałej części obudowy silnika , potem ze styroduru wyciąłem kółko dopasowane do kolektora , wkleiłem to na żywicę 10 minutową i obrobiłem do kształtu kolektora jak widać na zdjęciu. Lakier rozpuszcza styrodur aby zapobiec topieniu styroduru , położyłem jedną warstwę włókna szklanego przy użycie epidianu 53.
Henryk S. Opublikowano 17 Lutego 2016 Autor Opublikowano 17 Lutego 2016 Budowa modelu dobiegła do końca , teraz będę czekał na lepszą pogodę na malowanie modelu , gdyż będę go malował w garażu przy otwartej bramie , więc musi być troszkę cieplej.
Rekomendowane odpowiedzi