przemo Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2014 Jeśli chodzi o skrzydło to najbardziej charakterystyczny jest ten skos przy kadłubie w natarciu. Na planach masz coś takiego, ale bardzo symboliczne. Dorobisz to spokojnie z grubszej płytki balsy. Nie ruszając konstrukcji skrzydła. w sumie można by to dorobić ale przedłużając tak natarcie może to wyglądać dość komicznie ... jedyne rozwiązaniem to wydaje mi się ale wydłużenie żeber przy kadłubowych ale to może wpłynąć na resztę konstrukcji ... tak że czy będę przerabiał skrzydło tego jeszcze nie wiem na chwilę obecną zajmę się kadłubem. Taka mała propozycja. Myślę że budowę modelu maż przemyślaną na 100% ale zastanów się nad chowanym podwoziem na wadze za wiele nie przybędzie a wyglądał by jak rasowy Mustang. Andrzej. no tak w 100% to jeszcze nie bo pewnie coś się jeszcze pozmienia w trakcie budowy, a podwoziu czy chowanemu podwoziu mówię nie ... zrobienie podwozia to duży wzrost masy modelu jak dla mnie a chce się zmieścić w zadanych 750 g do lotu. Robiąc podwozie trzeba by wzmocnić skrzydło, dodać SK i zrobić mechanizm skrętnego koła a to się wiążę z dodatkowymi gramami. Jest to mały model i podwozie jest w nim naprawdę zbędne. Jak bym miał dostęp do utwardzonego lotniska to jak najbardziej można by przemyśleć podwozie ale w tej wielkości na lotnisko trawiaste podwozie naprawdę odpada. W locie podwozie i tak jest schowane więc sylwetką będzie przypominał Mustanga o ile będzie chciał polecieć Póki co wyciąłem boki kadłuba z balsy 2 mm i wzmocniłem tylko jeden bok bo na tyle starczyło mi balsy i listwy sosnowej czekam na przesyłkę z materiałem ... CDN ...
sławek Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Kołpak postaraj się kupić z nie ostrym czubem . Skrzydło zrób jak napisałes - przez powiększenie wręg przykadłubowych (powiekszono je dla podwozia) Wlot pod smigłem -sam jego początek wykonaj z klocka balsowego -będzie można go ładnie wyprofilować. Pomyśl czy nie poprawić wlotu chłodnicy pod kadłubem -jest bardzo uproszczona.
przemo Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2014 Wlot chłodnicy pod kadłub jak najbardziej do poprawy w sumie to punkt nr 2 na moje liście poprawek ale ująłem to jako wlot powietrza pod skrzydłem ale poprawię na pod kadłubem co do kołpaku to myśle nad Gemfan'em ma ostre zakończenie to minus ale podoba mi się w nim montaż śmigła i lepsza jakość w porównaniu do Kavan'a który jest dość tempo zakończony to plus ale jakościowo niestety ustępuje Gemfan'owi. Ale jeszcze może uda mi się jakiś fajny kołpak namierzyć. Czy ktoś z was zaglądający do wątku może coś powiedzieć a najlepiej polecić farbę srebrną ? Oczywiście z dostępnych na Polskim rynku farb modelarskich tak żeby nadawała się do malowania aerografem ... malowanie ze srebrnym kolorem musi być Model i tak na sam koniec cały będzie malowany lakierem wodnym bezbarwnym z Vidaronu tak samo jak mój BF 109, model bardzo się nie świeci a powłoka lakiernicza jest bardziej wytrzymalsza.
Emhyrion Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 osobiście używam humbroli, świetnie trzymają się na folii i plastiku. Ale piękne aluminium ma Tamiya.
przemo Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2014 osobiście używam humbroli, świetnie trzymają się na folii i plastiku. Ale piękne aluminium ma Tamiya. Dzięki Pawle za odpowiedź z pewnością będę miał na uwadze przy wyborze farb jak dojdzie do malowania póki co czas jest, materiału część brakuje ale sklejki pod dostatkiem więc wyciąłem całe 3 wręgi. Wręgę środkową ciut przerobiłem w sensie nie wycinałem całego środka tylko na tyle żeby półka na pakiet miała w niej oparcie. Wyciąłem wręgę silnika i troszeczkę ją podziurawiłem dwa otwory (ten na samej górze i na samym dole) fi 4 mm posłużą do kołków ustalających maskę silnika cztery otwory fi 6 mm posłużą jako łoża magnesów neodymowych dla trzymania maski silnika i cztery nacięcia są przewidziane na domek silnika z tym że dolne nacięcie jest ciut większe bo w nie będzie kotwiczyła półka na pakiet. no i klejenie dwóch pozostałych wręg do kadłuba, na zdjęciu kolorem czerwonym zaznaczyłem miejsce wklejenia listwy sosnowej 3x3, z pewnością usztywni ogon jak również zwiększy powierzchnię do klejenia dolnego poszycia kadłuba. Kadłub w porównaniu do mojego BF 109 jest o wiele węższy ale chyba dam radę upchnąć tam całą elektronikę na chwilę obecną nie wiem gdzie wyląduje regulator ale myślę nad tym cały czas .... CDN ...
robertus Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Przepraszam, skoro na zdjęciu jest wręga silnikowa, to jakie ja tam widzę nakrętki? Od czołgu? 1
przemo Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2014 Przepraszam, skoro na zdjęciu jest wręga silnikowa, to jakie ja tam widzę nakrętki? Od czołgu? czy od czołgu to nie wiem ale pewne jest to że nie są od Mustanga nakrętki dość ciężkie i służą jako prasa jak kleję coś małego
sławek Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Ja używam Kavana -są dosyć mocne (tak naprawdę to kołpaki do spalin) a montaż wymaga jedynie dłuższej piasty a Gemfan- tego nie używałem więc się nie wypowiem ale kołpak ma być tępy i kropka Gefmana możesz zastosować jak będziesz robił P-40 lub PZL11 tam będzie lepiej pasował .
robertus Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Kavana na trzy łopaty miałem w Hurricane. Otwór na piastę jest 6mm.
f-150 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 mówisz i masz tępy http://www.marvio-rc.pl/kolpak-plastikowy-bialy-45mm-1szt,3,28,1038 Co do tej listewki 3x3.Ja osobiście wstawiłbym grubą balsową listwę trójkątną,tak oby po sklejeniu można było szlifując nadać kadłubowi kształt bardziej okrągły zbliżony do oryginału.
przemo Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2014 Super ... po kołpak zgłoszę się początkiem lutego żeby przy okazji coś jeszcze kupić bo szkoda przesyłaki na jeden kołpak. Myślę nad zakupem serw i wpadły mi w oko serwa REDOX S90 http://www.marvio-rc...x-s90,3,24,2008 Ktoś używał ? Sądzę że takie serwa by spokjnie wystarczyły w sumie fakt mogłem wkleić listwy balsowe np 4x4 lub nawet 5x5 ... zoabczę czy uda mi się oderwać tą listwę sosnową i wtedy zmienię na listwy balsowe. Zastanawiam się nad napędem SW znaczy czy by nie zastoswać dwóch bowdenów czyli po jednym na połówkę SW i podłączyć te bowdeny pod jedno serwo ... mam tylko obawy że przy takim podłączeniu SW obie połówki mogą nie wychylać się jednakowo ... może macie jakieś doświadzcenie w tym temacie i może się ze mną nim podzielić ... jak bym zasosował taki napęd to nie będę musiał dziurawić statecznika pionowego żeby przeprowadzić łączenie dwóch połówek SW.
kesto Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Zastanawiam się nad napędem SW znaczy czy by nie zastoswać dwóch bowdenów czyli po jednym na połówkę SW i podłączyć te bowdeny Nie kombinuj. Masz plany to się ich trzymaj i nie próbuj wprowadzać niepotrzebnych modyfikacji.
przemo Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2014 Nie kombinuj. Masz plany to się ich trzymaj i nie próbuj wprowadzać niepotrzebnych modyfikacji. w sumie co racja to racja nie ma co ulepszać konstrukcji ... wzmocniłem drugą połówkę kadłuba i skleiłem je razem ale niestety oderwanie listwy sosnowej 3x3 nie było już za bardzo możliwe więc jestem zmuszony zostawić tak jak jest ... potem ze sklejki 2 mm wyciąłem wręgi kadłuba za kabiną (świeżo po wycięciu i jeszcze nie ruszone papierem ściernym) i wkleiłem je w kadłub Po wklejeniu wręg do kadłub na dole kadłub troszeczkę zaczął się rozłazić więc wkleiłem poprzeczkę z sosny która uchwyciła kształt kadłuba taki jak na górze. no i kleję wręgę silnika i porównanie kadłubów z przeciwnikiem Widzę że co do serw Redos'a S90 nie ma przeciwwskazań lub nikt z nich nie korzystał więc trzeba przetrzeć szlak i takowe zamówię ale na lotki a SW dam 11g serwo NewPower. Z domkiem i maską silnika będę musiał poczekać do przyszłego miesiąca, jak uda mi się zakupić kołpak. CDN ...
przemo Opublikowano 18 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2014 Dzisiaj znowu coś podłubałem przy kadłubie i zanosi się na to że jeszcze coś podłubie dalej póki co prezentuje zdjęcia z postępu prac nad kadłubem. Wręga F-7 z planów do mojego modelu zagościła nie raz a trzy razy żeby wykonać klapkę. dzisiaj sądzę że uda mi się zamknąć kadłub od góry, teraz na tapecie są półki sklejkowe pod magnesy neodymowe do zamknięcia klapki na pakiet a potem oklejenie klapki balsą 1,5 mm. Po tym zabiegu trzeba zabrać się powoli za zrobienie miejsca na serwo SW i poprowadzić bowden. EDIT ... na dzisiaj koniec z Mustangowaniem ufff kadłub od góry zamknięty, magnesy wklejone do klapki ... a tak kadłub wygląda teraz mocowanie klapki CDN ...
rajaner Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Zaczyna przypominać samolot,ładnie to wszystko spasowane wgląda jak byś wystrugał to z jednego kawałka. Czy trzy magnesy to nie za mało? ja na mocowanie kabiny lub czegoś podobnego montuję minimum cztery ale pewnie maż to sprawdzone. PS. Nie pokusił byś się zrobić wnętrze kabiny z jakimś pilotem.
przemo Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2014 Troszeczkę teorii z rana zanim wezmę się za struganie Pierwsze w zamiarach było zrobienie przodu tylko z jedną klapką rewizyjną na pakiet ale pojawił się kłopot z umieszczeniem regulatora.W BF 109 regulator mam schowany pod półką na pakiet bo było tam dużo miejsca i przy okazji wykorzystałem wlot powietrza do jego chłodzenia ... według mnie jak najbardziej optymalne wyjście takie zdjęcie przypominające w Mustangu jednak też planuję zrobienie jeszcze jednej klapki właśnie na regulator bo w sam raz pod kołpakiem śmigła znajduje się wlot powietrza idealny dla chłodzenia regulatora, a przy okazji będę miał oddzielony regulator od pakietu co z pewnością wniesie dużo porządku w dość wąski kadłub Mustanga ... więc w myśl nowego założenia rozkład segmentów przodu będzie się tak prezentował. Zdało to egzamin w BF 109 więc spokojnie można to skopiować do P-51 kolor czerwony maska silnika kolor niebieski klapka na pakiet kolor zielony klapka na regulator kolor żółty półka na pakiet która będzie oddzielała komorę na pakiet od komory na regulatora a mamy już wlot powietrza do chłodzenia regla i w sumie pakietu więc trzeba by znaleźć ujście powietrza i chyba znalazłem ... w takiej postaci bym to widział CDN ...
przemo Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2014 Zaczyna przypominać samolot,ładnie to wszystko spasowane wgląda jak byś wystrugał to z jednego kawałka. Czy trzy magnesy to nie za mało? ja na mocowanie kabiny lub czegoś podobnego montuję minimum cztery ale pewnie maż to sprawdzone. PS. Nie pokusił byś się zrobić wnętrze kabiny z jakimś pilotem. znowu mi umknął post ... nie zauważyłem bardzo przepraszam Dzięki Andrzeju co do magnesów trzymających klapkę 3 sztuki w zupełności wystarczą, klapka jest małych rozmiarów jak w BF 109 a trzyma się bardzo mocno ... co do wnętrza kabiny to niestety będzie trzeba się zadowolić zdjęciem z góry przyklejonym w miejsce kabiny ... powód bardzo prosty mały model i mało miejsca a tuż pod kabina przewiduje miejsce na odbiornik i obok serwo SW. Pilot będzie oczywiście ale w wersji budżetowej i sprawdzonej czyli tzw profilowo-sklejkowej
kesto Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 trzeba by znaleźć ujście powietrza i chyba znalazłem ... w takiej postaci bym to widział CDN ... Ja tak właśnie zrobiłem w swoim Mustangu
przemo Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2014 (edytowane) Ja tak właśnie zrobiłem w swoim Mustangu a miałem obawy bo gdzieś słyszałem że najlepiej robić ujście powietrza robić na samym ogonie ale teraz zostały rozwiane a gdzieś już widziałem Twojego Mustanga ... jest o nim jakiś temat na naszym forum ? Wczoraj zabrałem się za klapkę regulatora i prezentuje postęp prac nad nią. Pierwsze trzeba było zrobić ulepek balsy a potem zrobiłem mocowanie na 4 magnesach neodymowych i klapka po zabiegu wpierw nożykiem do tapet a potem papier ścierny ... na dniach ma przyjść do mnie monografia o Mustangu ... coś się poczyta i przy okazji jest 10 wzorów malowania więc coś może mi się fajnego trafi EDIT ... jeszcze trzeba namieszać we wlocie powietrza pod kadłubem ... postanowiłem że co nie co wlot powiększę na wysokość jak i na długość ... skrzydło będzie odejmowane więc wlot będzie składał się z dwóch segmentów. Segment czerwony przymocowany do kadłuba i segment zielony przymocowany do skrzydła. Mocowanie skrzydła postanowiłem że tym razem zrobię na jednej śrubie nylonowej 6 mm ... po naniesieniu na plany (najbardziej skrajne linie) CDN ... Edytowane 21 Stycznia 2014 przez przemo
Bartek Piękoś Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 na dniach ma przyjść do mnie monografia o Mustangu ... coś się poczyta i przy okazji jest 10 wzorów malowania więc coś może mi się fajnego trafi Ta książka to nie jest monografia. W monografii miał byś znacznie więcej przydatnych informacji, ale tu też coś na pewno znajdziesz. A robota jak zwykle bardzo estetyczna.
Rekomendowane odpowiedzi