Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Faktycznie robisz szybko i staranie,w takim tempie to do wakacji pewnie powstanie następny model,na dwa silniki?

Zdradzisz co to ma być czy szykujesz niespodziankę.

Opublikowano

Miałem jeden model dwusilnikowy zrobiony z EPP i fajnie się nim latało, więc dwu silników-ka chodzi za mną praktycznie cały czas ... a co to będzie za konstrukcja o ile w ogóle podejmę się budowy to nie mam pojęcia ... narodziła się taka idea jakiś czas temu ale nie szukałem na chwilę obecną nawet planów ... jednego jestem pewny że z pewnością konstrukcja z okresu drugiej wojny światowej :)

Opublikowano

No P-82 jest konkretnym wyzwanie muszę powiedzieć :)

 

a co do mojego Mustanga to jeszcze dzisiaj się zmobilizowałem i do usterzenie dowędrował SW. W kadłubie muszę jeszcze delikatnie pod szlifować otwory pod belkę łączącą połówki SW żeby nic nie ocierało ... a tak to wygląda ...

post-8897-0-79726000-1390585443_thumb.jpg

 

post-8897-0-98437500-1390585430_thumb.jpg

 

spód SW podkleiłem dla lepszego połączenia połówek SW sklejką 1 mm. SW zyskał na sztywności jak również będzie dobrze podłoże pod przykręcaną dźwignie. To samo zrobię od górnej strony (identycznie zrobiłem w BF 109)

post-8897-0-80924000-1390585457_thumb.jpg

 

i jeszcze mały off top ... zmodyfikowałem swój stojak na modele żeby Mustang się na nim zmieścił ;)

post-8897-0-27919200-1390585476_thumb.jpg

 

CDN ...

Opublikowano

Trochę mnie razi ten chudy płaski statecznik pionowy. Nie dałoby rady go troszkę podrasować? Teraz wygląda bardziej jak Fokker Dr.1 niż Mustang :)

 

proszę o konkrety :) chudy chodzi o grubość ?

Opublikowano

Ładnie :) Jedyne co, to ja czekam aż zaczniesz budować modele powyżej 1.2m, ja mam tylko fun-cub'a 1.4m ale lądowanie na płytach betonowych w dodatku niezbyt równych to bajka, a w locie zachowuje się jak prawdziwy. Zdaje sobie sprawę że każdy mierzy siły na swój sposób lub na możliwości garażowania :P no ale pomarzyć można. A mustang jak zwykle świetnie wykonany i to w trybie błyskawicznym (czyżbyś brał przykład z niemców? "blitz" czy jakoś tak to szło :P)

Opublikowano

tak, chodzi mi o grubość.Teraz to jest płaska decha, w rzeczywistości były dużo bardziej "mięsiste"...

Oczywiście nie musisz brać mojego marudzenia poważnie. Fajnie to wygląda a skala modelu ma swoje wymagania. Ale jakby się dało...

Opublikowano

Robercie filmu nie oglądałem ale już go szukam żeby oglądnąć :)

 

Jacku jaki tam tryb błyskawiczny przecież jeszcze nie jest skończony :) "blitz" to będzie jak taki model będę wykonywał w tydzień no góra dwa :P oczywiście żart :) z modelem z większą rozpiętością się zobaczy jak skończę tegoż rumaka :)

 

Pawle jest płaska decha ale w planach była balsa 3 mm ja i tak zwiększyłem do 4 mm ... sądzę że przy krótkim przodzie modelu to nie ma sensu się pchać w grubszy materiał na ogon bo mogą być kłopoty z wyważeniem. W BF 109 po wymawianie silnika na mniejszy i mniej amperożerny musiałem dołożyć ołowiu do poprawnego wyważenia.

Opublikowano

Jak o to chodzi to krawędzie będę zaokrąglone i to obowiązkowo :) dzisiaj tylko pokleiłem i więcej już mi się z nim nic nie chciało robić ...

Opublikowano

Możesz zbudować statecznik konstrukcyjnie i okleić go np. japonką na nitrocellon. Będzie lekki i nie będziesz musiał dokładać ołowiu do wyważenia

Opublikowano

Może i jest to jakieś wyjście ale zostawie tak jak jest. Model jest mały a jak bym miał już oklejać to wolałbym folią. Japonka jest dość podatna na uszkodzenia a model podwozia nie będzie posiadał i lądował będzie w trawie. Mi osobiście nie przeszkadza grubość steru pionowego ;)

Opublikowano

Mi również nie przeszkadza, bo w modelu w tej skali nie ma to żadnego znaczenia. Mógłbyś w ten sposób podnieść wyłącznie wizualne walory samolotu ;) . Zaproponowałem japonkę, bo można ją pomalować, a folia nie bardzo mi pasuje do warbirda. Tak jak budujesz , jest jak najbardziej w porządku.

Opublikowano (edytowane)

Marcin tak czy siak będzie dobrze ... a przy najmniej w moim mniemaniu :P

 

Jakoś ta zima wpływa na mnie strasznie ospale i ogarnia mnie leń ... cała niedziele i wyciąłem tylko komplet żeber za skrzydła bo w końcu nadszedł czas żeby się za nie zabrać ... pierwsze żebra wycięte z balsy 3 mm reszta balsa 1,5 mm.

 

post-8897-0-89418100-1390755062_thumb.jpg

 

plany przewidują zrobienie skrzydła bez całościowego krycia balsą więc część żeber musiałem ciut zmodyfikować przy pomocy krzywki, znaczy odciąć nadmiar żebra żeby skrzydło było można pokryć całe balsą ... z pomocą przyszła krzywka

post-8897-0-35493700-1390755060_thumb.jpg

 

EDIT ...

Co do samego skrzydła, kształt biorę z planów niestety ale nie będzie charakterystycznego wydłużenia cięciwy przy kadłubie w obecnej fazie budowy jest zbyt duża ingerencja w samą konstrukcję, chcą to zrobić trzeba by było myśleć o tym na etapie budowy kadłuba ... ogólnie nie mam zamiaru rozpaczać nad tym :P

lotka zostanie wydłużona o niecałe 6 cm, kolorem czerwonym zaznaczony nowy kształt lotki, a między żebrami nr 4 i 5 będzie osadzone serwo lotki (kolor zielony), w sam raz bo klapki od serw nie powinny mi wejść w oznaczenia na skrzydle.

 

post-8897-0-23908200-1390761760_thumb.png

 

CDN ...

Edytowane przez przemo
Opublikowano

W warsztacie mi się dość wyziębiło i palce kostnieją więc tempo pracy spada ale nie daję za wygraną i dłubię się dalej ... do końca tygodnia mam zamiar skończyć skrzydło i skupić się nad dokończeniem kadłuba.

a póki co jedną połówkę mam prawie gotową, brakuje tylko spływu i muszę delikatnie zmniejszyć otwór w skrzydle pod klapkę sera lotki bo wydaje się być za duża. Skrzydło buduję analogicznie jak w moim BF 109

 

post-8897-0-26844300-1390992196_thumb.jpg

 

post-8897-0-54554100-1390992198_thumb.jpg

 

CDN ...

Opublikowano (edytowane)

Przestój w temacie dość konkretny więc trzeba pchać temat dalej ...

Tak wygląda wnętrze skrzydła. Przy linii spływu widać wklejone wzmocnienia z balsy 6 mm na zawiasy lotki.

post-8897-0-58194300-1391080662_thumb.jpg

 

W każdej połówce skrzydła zrobiłem pochewkę w która wejdzie bagnet wykonany ze sklejki 3 mm dla lepszego połączenia przy klejeniu połówek skrzydła

post-8897-0-89361500-1391080687_thumb.jpg

 

Bagnet ze sklejki 3 mm w którym został uwzględniony wznios skrzydła czyli 5 stopni

post-8897-0-29502900-1391080676_thumb.jpg

 

przymiarka bagnetu do skrzydła

post-8897-0-91858300-1391080697_thumb.jpg

 

i już przymiarka skrzydła w całości ale jeszcze bez spływu ... tutaj poszedłem na łatwiznę i zamówiłem gotową listwę spływu 8x30 mm.

post-8897-0-82442800-1391080711_thumb.jpg

 

klapki troszeczkę odstają ale po przykręceniu tematu nie będzie ...

co do samej listwy spływu to wyszło tak że skrzydło zyska całe 5 mm cięciwy więc tragedii z tego typu rzeczy nie będzie a raczej na plus ;)

 

EDIT ...

 

Teraz proszę o radę w sprawie kolorów ...

Trafiłem na aukcje na allegro z farbami Humbrol

http://allegro.pl/hu...3928036597.html

 

i pojawia się pewna w niej gruba "metalcote" czyli farby metaliczne do polerowania i jest w mniej farba "polished aluminium 27002" czyli chyba nadawała by się w sam raz do mojego rumaka ... teraz pytanie czy ktoś miał do czynienia z tymi farbami do polerowania ? I może się podzielić jakimiś spostrzeżeniami w tym temacie ?

Od kolegi Bartka wiem że kolor na oznaczenia USSAF z humbroli to 189 insignia blue ale na allegro nie mogę namierzyć (jakiś biały kruk) więc pokombinuje coś z innym odcieniem czyli 15 Midnighht blue. I błękit na kadłubie to albo 48 mediterranen blue lub 47 seablue.

 

Ogólnie farby zamówię i zrobię próbkę i się okaże jak to będzie wyglądać ;)

 

EDIT ...

na aukcji był kolor "polished aluminium" ale po kupnie zabrakło więc idzie do mnie inny kolor aluminium 27001 i tez do polerowania więc będę testował i podzielę się wrażeniami ...

CDN ...

Edytowane przez przemo
Opublikowano

Dzisiaj spodziewałem się przesyłki z listwami spływu ale się nie doczekałem więc poszło to czego najbardziej nie lubię a mianowicie kopyto owiewki ...

Myślałem że wygięte trójkątne boczki w owiewce BF 109 to jakaś tragedia ale więcej kłopotów nastarczyło mi kopyto do Mustanga ... dzisiaj cały dzień walki z kopytem

...

przed "tłoczeniem"

post-8897-0-30770600-1391185959_thumb.jpg

 

i po "tłoczeniu"

post-8897-0-64316300-1391185961_thumb.jpg

 

i ściągnięty pierwszy odcisk owiewki jeszcze ciepły i wymagający gdzie nie gdzie jeszcze przycięcia ;)

post-8897-0-17492600-1391185965_thumb.jpg

 

post-8897-0-15582300-1391185967_thumb.jpg

 

post-8897-0-74252000-1391186262_thumb.jpg

 

Co o tym sądzicie ? Wydaję się ciut wysoka ale jak dojdzie malowanie krawędzi to owiewka się optycznie skurczy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.