Skocz do zawartości

przemo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie rób sobie jaj Przemo. Przecież nie dla takiego efektu siedziałeś przez kilka dni nad kabinką. Zrób jak Rafał pisze. Najprościej Ci to wyjdzie jak zrobisz nowy domek silnika, ale najpierw zrób samą maskę, potem dopiero przypasuj silnik ze skłonem i wykłonem. Jeśli przykleisz maskę na stałe i silnik zamocujesz za wręgą pewnie też będzie dobrze, ale według mnie więcej roboty będziesz miał przy tym. W każdym razie bardzo Cię proszę nie zostawiaj tego tak byle jak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwyższenie domku nie wchodzi w grę bo nad domkiem mam magnesy neodymowe do mocowania maski więc stracę mocowanie maski i dlatego podjąłem decyzję że zamocuje silnik za wręgą. Ogólnie silnik i tak był przez producenta przewidziany do montażu za wręgą a ja go przerobiłem do mocowania na wręgę.

Ogólnie daję sobie troszeczkę spokoju z modelem na przemyślenia ale tak w 80% nie mam zamiaru tego zostawiać więc temat będzie z pewnością popchnięty bo już za dużo jest zrobione przy modelu żeby zarzucać cały projekt :) będzie kontynuacja tylko trzeba przemyśleć pewne rzeczy na spokojnie ... może mi się to uda bo z reguły jestem osobą nerwową i czasami nie przemyślę swoich działań.

 

EDIT ...

teraz jestem pewien że tak kadłuba nie zostawie w 100% ... prace ruszyły

Edytowane przez przemo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracę poszły ... dychałem jeden dzień i wystarczy ;)

Ogólnie przeróbka dość konkretna się szykuje a nawet już się podziała ... odciąłem domek silnika jak również górną cześć wręgi silnika. Stara klapka na pakiet idzie na śmieci. Pod nową klapka będzie krył się pakiet jak również będzie dostęp do silnika. Pomysł z większym kołpakiem wdrożony dla przypomnienia na planach 38 mm docelowy 45 mm i trzyma się tego cały czas jak też to było ustalone wcześniej. Górna cześć kadłuba wyjdzie łagodnie, czyli tak jak chciałem a na dole kadłub może wyjść dość pękaty w porównaniu do oryginału ale tym się nie przejmuje ponieważ mam zamiar zrobić dość obszerny otwór wentylacyjny (ale bez przesady) żeby ochłodził coś silnik (który i tak już jest dość zamaskowany) jak również pakiet i regulatora.

post-8897-0-23735600-1392404219_thumb.jpg

 

post-8897-0-03148800-1392404221_thumb.jpg

 

Kadłub muszę ciut podrównać stąd naklejona balsa na bokach kadłuba a przy okazji wzmocni połączenia przy nowym kawałku kadłuba.

 

Tak będzie wyglądać po ściągnięciu klapki, tutaj proszę się nie prze starczyć bo pracę są w toku więc papier ścierny czeka aż klej wyschnie ;)

post-8897-0-27870000-1392404223_thumb.jpg

 

Dostęp do regulatora przez klakę od spodu, akurat z nią nic nie trzeba kombinować ;)

post-8897-0-57095100-1392404225_thumb.jpg

 

post-8897-0-03413700-1392404228_thumb.jpg

 

W planach jeszcze wzmocnienie wręgi silnikowej tkaniną lub matą szklaną na żywicy ...

 

A już mnie nerwy szarpały po nieudanej masce i bokiem zaczął mi wychodzić ten Mustang ale warto zrobić choć dzień przerwy po którym człowiek inaczej patrzy na cały projekt :) ... w moim przypadku dzień okraszony cytrynówką i szarpaniem na konsoli ... naprawdę pomaga :P

 

a tak wygląda wstępnie z owiewką kabiny choć to nie docelowa wytłoczka bo troszeczkę muszę ją tylko zwęzić na szerokość kształtu nie będę zmieniał

post-8897-0-65379600-1392406326_thumb.jpg

 

post-8897-0-61131000-1392406328_thumb.jpg

 

 

 

CDN ...

Edytowane przez przemo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z rana sobie porysowałem "domowym autocadem" czyli cyrkiel, linijka i ołówek i narysowałem kształt wlotu powietrza. Jak też pisałem wlot powietrza pod kołpakiem będzie nieco większy dla lepszego zapewnienia chłodzenia szpejów w kadłubie

post-8897-0-93017500-1392541147_thumb.jpg

 

zabieram się za robotę więc jak dobrze pójdzie to wrzucę jeszcze dzisiaj postęp prac nad kadłubem i mam nadzieję że będzie bardziej owocny jak ostatnio ;)

 

już niebawem CDN ...

 

EDIT ...

 

No i przodu ciut przybywa ... dół jest pękaty i taki zostaje choć i tak coś udało mi się go zwęzić ;)

post-8897-0-06685000-1392561881_thumb.jpg

 

post-8897-0-18712500-1392561884_thumb.jpg

 

post-8897-0-09355200-1392561886_thumb.jpg

 

jeszcze muszę wkleić pierścień z balsy grubości 5 mm między wręgą silnika a kołpakiem i mogę się zabierać za klapkę na pakiet

post-8897-0-57114700-1392561882_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monologu ciąg dalszy :P

dzisiaj nadszedł dzień w którym zakończyłem pracę nad przeróbką przodu mego rumaka :)

wpierw zabrałem się za dorobienie nowej klapki. Oczywiście wykorzystałem wręgi ze starej klapki więc musiałem dorobić tylko jedną wręgę ostatnią

post-8897-0-31405200-1392626617_thumb.jpg

 

post-8897-0-09768900-1392626615_thumb.jpg

i tak to mniej więcej wyglądało przed oklejeniem ... jak widać magnesy zostawiłem tylko z tylnej strony klapki a od przodu mocowanie na kołek fi 4 mm bukowy.

 

A potem to już poszło i Mustang wygląda tak

post-8897-0-49807900-1392626619_thumb.jpg

 

post-8897-0-78035200-1392626623_thumb.jpg

 

post-8897-0-86283300-1392626625_thumb.jpg

 

post-8897-0-66612300-1392626627_thumb.jpg

 

post-8897-0-73659000-1392626621_thumb.jpg

Jeszcze tylko szpachlowanie w kilku miejscach i pora na nitrocellon i papier japoński.

A między czasie wrzuciłem całość na wagę i waga wskazała 600 g (w tym pakiet, regiel, 3 serwa, kołpak ze śmigłem i piastą, silnik, figurka pilota, lotki, klapki serw lotek)) tak że na wykończenia pozostało mi jakieś 100 - 150 g więc zapas raczej dość konkretny ;)

Mi się podoba a jak wam ?

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beznadzieja Przemo, beznadzieja. Najlepiej wyrzuć przez okno. Tylko najpierw uprzedź abym wiedział pod którym oknem stanąć ;)

A poważnie, wygląda świetnie i tak smukle. Bardzo mi się podoba. :)

 

Jak będę wyrzucał dam znać ;) ... dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na rzut boczny planu. Górna linia maski, od kabiny do kołpaka to łuk. U Ciebie to linia prosta. Tak mi się wydaje bo bardzo mi się to rzuciło w oczy. Gdyby w tym miejscu nakleić jeszcze balsę o grubości 3mm i przeszlifować w łuk.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt silnik mogłem opuścić w dół jeszcze o 2-3 mm. Łuk jest ale delikatny po przyłożeniu linijki różnica jest może tak 2-3 mm więc potwierdzam że łuk jest słabo zauważalny. No raczej ten zabieg już jest ciężko wykonać z doklejeniem balsy i już nie chce żeby model tył od budulca tylko nabierał delikatnie wagi już na wykończenia, zależy mi na wadze końcowej modelu ... a i tak jest o wiele lepiej jak za pierwszym razem gdzie miałem ochotę już zaniechać projekt. Mogę jeszcze zeszlifować dosłownie o 1 mm pierścień z balsy co jest między wręga silnika a kołpakiem. ... dzięki za zwrócenie uwagi Andrzeju i za zainteresowanie się tematem z Twojej strony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert tutaj ma rację ... ta maska dużo mi krwi napsuła i troszeczkę snu z oczu spędziła więc już nawet jej nie tykam zostaje jak jest, choć macie rację i zgadzam w 100% że wyszła mi za płaska ale powiedzmy że jest do przyjęcia tak samo jak kształt skrzydła ;) teraz szpachlowanie i biorę się za nitrocellon. Przy okazji muszę w końcu zrobić próbę farby z humbroli do polerowania i zobaczyć jaki będzie efekt po jej wypolerowaniu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest świetnie Przemo a będzie jeszcze lepiej po malowaniu i....

Mała przymiarka...

 

post-10327-0-83694700-1392640735.jpg

 

Rafał super :) czyli na dniach mogę się spodziewać wysyłki detali od Ciebie ? :) a ja w tym tygodniu pakuje paczkę do Ciebie obowiązkowo ;)

 

Koledzy faktycznie krytycznie oceniają ale sam sobie jesteś winny - gdybyś od początku nie ciągnął tak w górę z jakością i dokładnością to teraz nie byłoby się czego przyczepić :P

 

Jest super!!!

 

ms

 

Krytyka musi być :P dzięki Mirku za "jest super" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem próbki najważniejszych kolorów w malowaniu które wybrałem, najważniejszych czyli tych które mają przewagę na poszyciu,

reszta to:

- żółty (humbrol 69)

- czarny (humbrol 21),

- biały (humbrol 22)

- granat na malowanie oznaczenia USAAF (humbrol 15)

 

I próbki najważniejszych kolorów ze zdjęcia to

kolor aluminium 27001 i jest to farba do polerowania ale dopiero po 10 dniach

i błękit humbrol nr 47

post-8897-0-81148600-1392712616_thumb.jpg

 

Powierzchnia do balsa raz przemalowana nitrocellonem a potem naklejony papier japoński, pominąłem tutaj malowanie jeszcze nitrocellonem z talkiem co mam zamiar oczywiście wykonać przy Mustangu. Oczywiście cały model po malowaniu dodatkowo zabezpiecze lakierem wodnym bezbarwnym który będę nakładał aerografem czyli tak samo jak w BF 109 ;)

 

EDIT ...

 

Pierwszy dzień walki z nitrocellonem za mną :) kadłub pokryty w całości japonką a reszta to już pikuś ;)

post-8897-0-38007500-1392748689_thumb.jpg

 

post-8897-0-28813900-1392749148_thumb.jpg

 

i pomalowany nitrocellonem z dodatkiem talku techniczengo później przeszlifowany papierem wodnym 800 na sucho ... powierzchnią pod dłonią jest gładka :) więc pełne przygotowanie do malowania ... ale na chwilę obecną to mogę sobie pozwolić tylko na pomalowanie klapki na czarno i fragmentu przodu na żółto na resztę muszę dokupić farby ... więc początkiem marca po święcie matki boskiej pieniężnej nastąpi zamówienie większej ilości farb i ruszam z konkretnym malowaniem :) teraz już wiem że kolor aluminum z humbroli 27001 z pewnością zamawiam bo ładnie kolor wygląda nawet bez polerowania ;) a co najważniejsze kadłub po oklejniu japonką i pomalowaniu nitrocellonem z talkiem przytył całe uwaga 6 g :) wynik zadowalający ;)

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tyle ile mi starczy farby więc malowanie rumaka zaczęte :)

klapka na pakiet gotowa :)

post-8897-0-78881000-1392844821_thumb.jpg

statecznik poziomy wraz z SW na razie tylko od jednej strony. Plan mam taki żeby go najpierw pomalować, potem do statecznika poziomego przymocować SW i wkleić w kadłub (w sumie innej możliwości nie widzę żeby malowanie przeszło na spokojnie bez wariactw) na stateczniku celowo nie malowałem środkowej części żeby klej lepiej złapał.

post-8897-0-08539600-1392844824_thumb.jpg

 

klapka na regiel

post-8897-0-57356800-1392844825_thumb.jpg

 

i na razie tyle kolor aluminium 27001 jest idealnie przygotowany do aerografu wystarczy dobrze wymieszać i nakłada się bajecznie :) pomalowałem klapkę na regiel, statecznik poziomy wraz z SW i mam połowę puszki więc idzie go dość sporo. Przy wykonaniu prób wyszedł mi może taki mankament może i nie że ten kolor aluminium jest dość ciężko przykryć innym kolorem ale muszę to jeszcze zweryfikować na 100%. Jak będzie go ciężko przykryć to najpierw wezmę się za malowanie pasów inwazyjnych i oznaczeń USAAF na kadłubie a potem dopiero kolor alu pójdzie w ruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie odwrotnie? Cały model na srebrno a na to resztę kolorów. Wtedy będą się naturalnie wycierać jak na oryginale i będzie alu prześwitywać przy odrapaniach jak na prawdziwym.

 

Przy robieniu próbki kolorów fragment deseczki przypylił mi się tym "srebrnym" i po nałożeniu błekitu "srebrny" prześwitywał. Ewentualnie mogłem za bardzo rozcięczyć błekit lub jest kłopot z kryciem srebrnego stąd właśnie muszę się jeszcze raz upewnić gdzie tkwi problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.