solainer Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Zastosuj serwo cyfrowe, można je zaprogramować w rewersie i nie potrzeba wtedy 2 kanałów, możesz dwa serwa podpiąć w jeden kanał na kablu Y. Ja tak robię na sterach wysokości bo nie mam wszystkomającej aparatury i wtedy mam po serwie na polówkę wysokości i nie muszę na to zużyć 2 kanałów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 6 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Rozwinąłem model i zaczynam go sklejać. Dzisiaj był owocny dzień. Metoda dla mnie klasyczna, czyli ala mały modelarz. Wręgi są z climaporu 7mm jak i skrzydła, całkiem fajny materiał. Pokrycie głównie będzie z depronu 6mm. Te dwa przednie segmenty bedą z 3mm depronu. Średnica czubka to ledwie 28mm. Tutaj widać zwężenie kadłuba z uwagi na wloty które wchodzą w kadłub I z wklejoną płaska płytką Popracowałem tez trochę nad skrzydłem. Zrobiłem kieszonki na serwa, klapy przednie i tylne. Między ruchome cześci skrzydła dałem celofan w nadzieji zwiększenia poślizgu. Na dziś koniec pracy, wyglada tak. I kadłub z bliska. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZWBPiotr Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Piekna czysta robota. Czekam na dalsze postepy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 12 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 Kolejny owocny dzień w modelarni. Dzisiaj skupiłem się na kadłubie. Tak wygląda podskrzydłowa część kadłuba. Trochę przeliczyłem się z wymiarami, konkretnie z grubością skrzydła i nie zmieścił się cały tunel dla edf. Brakujący kawałek wydrążę w dolnej części skrzydła, powinno styknąć. Tylna cześć jeszcze nie owinięta Kadłub w całości I z przyłożonym skrzydłem Od spodu nakleiłem paski depronu, będę je szlifował na okrągło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 14 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Taki malutki update To co widać waży 470gram Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 19 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Może tego nie widać, ale mam już pracujące powierzchnie sterowe. Zostało jeszcze opracować wloty Taki waży 570gram. Zakładam, że do lotu zamknę się w wadze do 1200 gram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZWBPiotr Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Robert swietna robota! Tylko ja zostalem w tyle z Iskra Czekam na wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 20 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Obliczyłem środek ciężkości i poszedłem rzucać. Rzucałem z kolan, z większej wysokości się nie odważyłem ale obliczony SC okazał się być prawie idealny. Musiałem zdjąć ciężarek z ogona aby ładnie ślizgiem lądował na trawie. Doświadczalny środek ciężkości okazał się 0,5 cm bardziej z przodu. No ale w związku z tym mam teraz dylemat gdzie rozłożyć EDF pakiet i regulator. Bo o ile EDF to tam by miał dobre miejsce to pakietu nie mam gdzie wstawić bo tam jest dolot. Pojawiła się koncepcja by pakiet włożyć w dodatkowy zbiornik paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 20 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Druga koncepcja, dzieki Sławek, to przebudowanie dolotu w kadłubie. Wtedy pakiet będzie między tunelami, muszę to dokładnie pomierzyć. Coś mi tak nie pasowało jak oglądałem zdjęcia MiG-23 i mojego modelu. Szybki quiz z gatunku znajdź rożnicę Ech, jak się człowiek spieszy to potem musi poprawiać Dobrze, że teraz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Wydłużyłeś ramię statecznika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 21 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Widzę, że nie ma chętnych do zgadywania. Skrzydło! Skrzydło przestawiłem! Szok, Gdzieś w procesie projektowania skrzydło uciekło mi aż o 10cm do tyłu. Dlatego sylwetka coś mi nie pasowała. Dobrze, że to teraz zauważyłem, łatwo poprawić. W związku z tym musiałem jeszcze raz go porzucać pustego dla sprawdzenia SC, które oczywiście wypada w innym miejscu teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Mojego posta nie zauważyłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 21 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Niestety nie trafiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Jak odsuwasz płat (nie skrzydło) od statecznika to zwiększasz ramię statecznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Widzę, że masz ciekawy program do wyliczania środka ciężkości. Zastanawiam się czy wyliczył by tez poprawny środek dla ATR. Co prawda mam już wyznaczony ale dla sprawdzenia mógłbyś pożyczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Tu: http://www.piotrp.de/MIX/sp.htm masz ten programik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Widzę, że nie ma chętnych do zgadywania. Skrzydło! Skrzydło przestawiłem! Szok, Gdzieś w procesie projektowania skrzydło uciekło mi aż o 10cm do tyłu. Dlatego sylwetka coś mi nie pasowała. Dobrze, że to teraz zauważyłem, łatwo poprawić. W związku z tym musiałem jeszcze raz go porzucać pustego dla sprawdzenia SC, które oczywiście wypada w innym miejscu teraz. Ja zauważyłem, że znacznie powiększyłeś powierzchnię skrzydeł! Gdyby nie pojedynczy statecznik pionowy to myślałbym, że to "Kocur" F-14 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Tu: http://www.piotrp.de/MIX/sp.htm masz ten programik dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Michał ,pamiętaj że w tym programie by wyliczyć SC dla układu kaczki trzeba wymiar odległości statecznika od skrzydła wstawić z wartością "minus" A ja się zastanawiam jak Robert wykona dolną brzechwę stabilizującą. W migu była składana do startu i lądowania.....a tu będzie elementem dosyć urazowym . Radziłem mu wykonać to z pianki EVA - zalety epp a wygląd depronu , ale skąd dorwać taki kawałeczek tej pianki ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 22 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Jak odsuwasz płat (nie skrzydło) od statecznika to zwiększasz ramię statecznika. A to w takim razie przepraszam zgadłeś. Nie zakumałem Twojej terminologi skojarzyło mi się z rozpiętością stateczników. Ja zauważyłem, że znacznie powiększyłeś powierzchnię skrzydeł! Gdyby nie pojedynczy statecznik pionowy to myślałbym, że to "Kocur" F-14 Moja zasada: powierzchni skrzydła nigdy za mało. Zawsze powiększam trochę po rozpiętości, trochę po cięciwie, ale tak aby nadal było to rozpoznawalne na pierwszy rzut oka co buduję. Z przesuniętym skrzydłem faktycznie bardziej przypominał Tomcata niż 23go. Widzę, że masz ciekawy program do wyliczania środka ciężkości. Zastanawiam się czy wyliczył by tez poprawny środek dla ATR. Co prawda mam już wyznaczony ale dla sprawdzenia mógłbyś pożyczyć W Twoim ATR środek ciężkości na oko to powinien być przed skrzydłem. W zależności od nośności canarda bliżej lub dalej od niego. Także zwracaj uwagę na wagę na ogonie. U mnie program wyliczył plus minus dobrze, Po rzutach pustym modelem skorygowałem to o dwa centymetry, ale tez nie przykładałem się zbytnio do dokładnego zwymiarowania w programie. A ja się zastanawiam jak Robert wykona dolną brzechwę stabilizującą. W migu była składana do startu i lądowania.....a tu będzie elementem dosyć urazowym . Radziłem mu wykonać to z pianki EVA - zalety epp a wygląd depronu , ale skąd dorwać taki kawałeczek tej pianki ... Z kapcia choćby, puzzli dla dzieci albo karimaty z fitnesa. Jeszcze nie wiem jaka będzie i z czego. W su-22 mam z twardej balsy i daje radę. Myślałem o składanym, jak w oryginale, ale przy lądowaniu w trawie chyba nie będzie różnicy jak zahaczy, w pionie czy poziomie. Może lepiej na magnesach, najwyżej się odczepi jak zbiorniki w moim Jaku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi