Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zastosuj serwo cyfrowe, można je zaprogramować  w rewersie i nie potrzeba wtedy 2 kanałów, możesz dwa serwa podpiąć w jeden kanał na kablu Y. Ja tak robię na sterach wysokości bo nie mam wszystkomającej aparatury i wtedy mam po serwie na polówkę wysokości i nie muszę na to zużyć 2 kanałów. 

Opublikowano

Rozwinąłem model i zaczynam go sklejać.

Dzisiaj był owocny dzień.

Metoda dla mnie klasyczna, czyli ala mały modelarz.

image.thumb.jpeg.66883d8f8232d4f36fe3ad014b6661f7.jpeg

Wręgi są z climaporu 7mm jak i skrzydła, całkiem fajny materiał. Pokrycie głównie będzie z depronu 6mm. Te dwa przednie segmenty bedą z 3mm depronu. Średnica czubka to ledwie 28mm.

Tutaj widać zwężenie kadłuba z uwagi na wloty które wchodzą w kadłub

image.thumb.jpeg.f9ec1e358d64057b6d59b189cb6ef882.jpeg

I z wklejoną płaska płytką

image.thumb.jpeg.fd10a551001cc8e41377806d44fcbd16.jpeg

 

Popracowałem tez trochę nad skrzydłem. Zrobiłem kieszonki na serwa, klapy przednie i tylne. Między ruchome cześci skrzydła dałem celofan w nadzieji zwiększenia poślizgu.

image.thumb.jpeg.b7929a63561a60991e338d1a59876da7.jpeg

Na dziś koniec pracy, wyglada tak.

image.thumb.jpeg.505c342101e5e73c66d83cfb6947fcc8.jpeg

I kadłub z bliska.

image.thumb.jpeg.e9bd1a175a8d318b0479ca3405fc24b1.jpeg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Kolejny owocny dzień w modelarni. Dzisiaj skupiłem się na kadłubie.

Tak wygląda podskrzydłowa część kadłuba.

 

Trochę przeliczyłem się z wymiarami, konkretnie z grubością skrzydła i  nie zmieścił się cały tunel dla edf. Brakujący kawałek wydrążę w dolnej części skrzydła, powinno styknąć.

image.thumb.jpeg.6183e4b3e828506a7e9196ba9dd6d84d.jpeg

Tylna cześć jeszcze nie owinięta

image.thumb.jpeg.c0a8e86bb248f7a44f1171cea6bdc2b1.jpeg

Kadłub w całości

image.thumb.jpeg.7349a6f09514e1205bf8fce10db1659f.jpeg

 

I z przyłożonym skrzydłem

image.thumb.jpeg.24d720050ddb8da3345fc7d108eec241.jpeg

 

Od spodu nakleiłem paski depronu, będę je szlifował na okrągło.

image.thumb.jpeg.d1c84101e57f1a35240dc470c5f206ff.jpeg

Opublikowano

Może tego nie widać, ale mam już pracujące powierzchnie sterowe.

Zostało jeszcze opracować wloty

image.thumb.jpeg.8dfda196fa2dca3facaf7d6cd7f637e6.jpeg

Taki waży 570gram. Zakładam, że do lotu zamknę się w wadze do 1200 gram.

Opublikowano

Obliczyłem środek ciężkości

image.jpeg.d44bfc0fe759d4dc46619e592cfa543a.jpegimage.jpeg.e979ffb33072e5b5a8ef3b9552499da7.jpeg

i poszedłem rzucać. Rzucałem z kolan, z większej wysokości się nie odważyłem :) ale obliczony SC okazał się być prawie idealny. Musiałem zdjąć ciężarek z ogona aby ładnie ślizgiem lądował na trawie. Doświadczalny środek ciężkości okazał się 0,5 cm bardziej z przodu.

image.thumb.jpeg.1a7d2bbca888a07df3b714c5d1604e29.jpeg

 

No ale w związku z tym mam teraz dylemat gdzie rozłożyć EDF pakiet i regulator. Bo o ile EDF to tam by miał dobre miejsce to pakietu nie mam gdzie wstawić bo tam jest dolot.

 

image.thumb.jpeg.5ee8a3c2af44c879e41effeab4fc9605.jpeg

Pojawiła się koncepcja by pakiet włożyć w dodatkowy zbiornik paliwa.

 

 

Opublikowano

Druga koncepcja, dzieki Sławek,  to przebudowanie dolotu w kadłubie.

image.thumb.jpeg.8714d52e233aaa369b3be30b7decccf5.jpeg

Wtedy pakiet będzie między tunelami, muszę to dokładnie pomierzyć.

 

Coś mi tak nie pasowało jak oglądałem zdjęcia MiG-23 i mojego modelu.

 

Szybki quiz z gatunku znajdź rożnicę
image.jpeg.80d5b2cdf3ed0dd4b7cdb098b19d8af6.jpeg

 

 

image.jpeg.8fbdedf2da7b65fdd3a19ffe7914e6c2.jpeg

Ech, jak się człowiek spieszy to potem musi poprawiać ;)

Dobrze, że teraz...

Opublikowano

Widzę, że nie ma chętnych do zgadywania.

Skrzydło! Skrzydło przestawiłem! Szok, Gdzieś w procesie projektowania skrzydło uciekło mi aż o 10cm do tyłu.

Dlatego sylwetka coś mi nie pasowała. Dobrze, że to teraz zauważyłem, łatwo poprawić.

W związku z tym musiałem jeszcze raz go porzucać pustego dla sprawdzenia SC, które oczywiście wypada w innym miejscu teraz.

Opublikowano

Widzę, że masz ciekawy program do wyliczania środka ciężkości.

Zastanawiam się czy wyliczył by tez poprawny środek dla ATR.

Co prawda mam już wyznaczony ale dla sprawdzenia mógłbyś pożyczyć :P

Opublikowano

Widzę, że nie ma chętnych do zgadywania.

Skrzydło! Skrzydło przestawiłem! Szok, Gdzieś w procesie projektowania skrzydło uciekło mi aż o 10cm do tyłu.

Dlatego sylwetka coś mi nie pasowała. Dobrze, że to teraz zauważyłem, łatwo poprawić.

W związku z tym musiałem jeszcze raz go porzucać pustego dla sprawdzenia SC, które oczywiście wypada w innym miejscu teraz.

 

Ja zauważyłem, że znacznie powiększyłeś powierzchnię skrzydeł! Gdyby nie pojedynczy statecznik pionowy to myślałbym, że to "Kocur" F-14  ;)

Opublikowano

Michał ,pamiętaj że  w tym programie by wyliczyć SC dla układu kaczki trzeba wymiar odległości statecznika od skrzydła wstawić z wartością "minus"

 

A ja się zastanawiam jak Robert wykona dolną  brzechwę stabilizującą.

W migu była składana do startu i lądowania.....a tu będzie elementem dosyć urazowym .

Radziłem mu wykonać to z pianki EVA - zalety epp  a wygląd depronu ,  ale skąd dorwać taki kawałeczek tej pianki ... 

Opublikowano

Jak odsuwasz płat (nie skrzydło) od statecznika to zwiększasz ramię statecznika.

A to w takim razie przepraszam :) zgadłeś. Nie zakumałem Twojej terminologi skojarzyło mi się z rozpiętością stateczników.

 

Ja zauważyłem, że znacznie powiększyłeś powierzchnię skrzydeł! Gdyby nie pojedynczy statecznik pionowy to myślałbym, że to "Kocur" F-14  ;)

Moja zasada: powierzchni skrzydła nigdy za mało. Zawsze powiększam trochę po rozpiętości, trochę po cięciwie, ale tak aby nadal było to rozpoznawalne na pierwszy rzut oka co buduję. Z przesuniętym skrzydłem faktycznie bardziej przypominał Tomcata niż 23go.

 

Widzę, że masz ciekawy program do wyliczania środka ciężkości.

Zastanawiam się czy wyliczył by tez poprawny środek dla ATR.

Co prawda mam już wyznaczony ale dla sprawdzenia mógłbyś pożyczyć :P

W Twoim ATR środek ciężkości na oko to powinien być przed skrzydłem. W zależności od nośności canarda bliżej lub dalej od niego. Także zwracaj uwagę na wagę na ogonie. U mnie program wyliczył plus minus dobrze, Po rzutach pustym modelem skorygowałem to o dwa centymetry, ale tez nie przykładałem się zbytnio do dokładnego zwymiarowania w programie.

 

 

A ja się zastanawiam jak Robert wykona dolną  brzechwę stabilizującą.

W migu była składana do startu i lądowania.....a tu będzie elementem dosyć urazowym .

Radziłem mu wykonać to z pianki EVA - zalety epp  a wygląd depronu ,  ale skąd dorwać taki kawałeczek tej pianki ... 

 

Z kapcia choćby, puzzli dla dzieci albo karimaty z fitnesa. Jeszcze nie wiem jaka będzie i z czego. W su-22 mam z twardej balsy i daje radę. Myślałem o składanym, jak w oryginale, ale przy lądowaniu w trawie chyba nie będzie różnicy jak zahaczy, w pionie czy poziomie. Może lepiej na magnesach, najwyżej się odczepi jak zbiorniki w moim Jaku

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.