Atomizer Opublikowano 18 Maja 2016 Opublikowano 18 Maja 2016 Wydaje mi się, że ze względu na cenę nie będzie zbyt wielu chętnych. 500zł to za mało aby ulotnić takiego myśliwca...robertus Robert może napisać ile kosztował cały projekt, nie wliczając w to robocizny
robertus Opublikowano 18 Maja 2016 Autor Opublikowano 18 Maja 2016 No nie dogodzisz, jak robiłem Su-22 to były narzekania, że eeeeee śmigiełko nie EDF, a teraz znowu narzekania, że EDF bo drogi Raz robiłem tylko takie zestawienie przy P40 to się przeraziłem ile wpompowałem w model Ale spróbujmy: EDF z silnikiem 150zł Regulator 70A 120zł pakiet 3000mAh 4S 125zł 2 serwa dla skrzydła 50zł 2 serwa dla sterów 30zł Dwa profile kwadratowe 6mmx6mm 30zł Listewka 5zł I jakieś tam drobne, całościowo 20zł Farba 18zł Depron i climaporu nie liczę bo nie wiem w sumie ile mi zeszło, ale pewnie ze dwa trzy arkusze. Pakiet również można by nie liczyć bo jest wspólny z innymi modelami. Czyli razem tak jak piszesz ok 400-500zł
vaderjk Opublikowano 19 Maja 2016 Opublikowano 19 Maja 2016 Z tym pakietem to licz pół ceny bo w innym modelu też lata :-) Jakby to była kwestia zapłacenia 500 zł to bym sobie taki model od razu zafundował, problem jest taki że ja takiego sam nie zrobię ... A już na pewno by tak nie wyglądał jak ten...
KuTeR Opublikowano 14 Lipca 2016 Opublikowano 14 Lipca 2016 Dzieki Robert za plany, chyba sie skusze Moj odkurzacz juz jest oklepany, czas na cos nowego do nauki jakiej grubości pianek uzyłeś? https://youtu.be/RwSINv-crF4
robertus Opublikowano 17 Lipca 2016 Autor Opublikowano 17 Lipca 2016 7mm climapor na skrzydła i kadłub, to ten szary z jedną stroną malowana na biało, reszta to 6mm depron z modelarskiego, dobrze sie wygina, trochę tez 3mm na dzióbku
KuTeR Opublikowano 22 Lipca 2016 Opublikowano 22 Lipca 2016 Robert ile Ci to waży rtf. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
KuTeR Opublikowano 23 Lipca 2016 Opublikowano 23 Lipca 2016 ;/ Ostatnio poskladałem F-16 z tego BLOGA wyszło mi niby 1,5 RTF a EDF+ Full bateria daje 1,7kg. przy rzutach z reki dupa mu szła w dół jak kamień. Przesunięcie pakietu do przodu, nic nie dało, dlatego myslę że może za ciężki.... No nic. Kupie podkład pod panele 3mm i zaczne robic Twojego miga Nie moge Climaporu w dobrej cenie namierzyć, chyba że dobra cena to 65 zł za 8 płyt.
robertus Opublikowano 23 Lipca 2016 Autor Opublikowano 23 Lipca 2016 Te 1,7kg to na papierze pewnie. Jak trzymałeś model pionowo to wychodził z ręki sam do góry, czy opadał lekko? Drugie pytanie, liczyłeś obciążenie skrzydła? W Su-22 mam 65g/dm2 i żeby wystartować muszę go solidnie wyrzucić, mimo, że ciąg jest porównywalny z wagą. Dlatego wolę strzelać go z gumy. Trzeba nadać mu odpowiednią prędkość na starcie, bo ciąg to nie wszystko. MiG-23 na szczęście nie ma tego problemu, bo jednak targanie na "lotnisko" jeszcze haka i zwoju gumy jest trochę upierdliwe F-16 z Twojego linku jeszcze nie był oblatany z tego co znalazłem, dopiero gość go robi. Środek ciężkości mu liczyłeś, nie ma go opisanego na planach? A Climapor kupiłem na allegro, całą paczkę, nie zmarnuje się
KuTeR Opublikowano 24 Lipca 2016 Opublikowano 24 Lipca 2016 Wiesz co, nie pamiętam, cos ponad 70 chyba mi wychodziło, nie moge sprawdzi, bo calość juz zostąła przepuszczona przez komin.... Środek ciężkości miał określony w planach, nie liczyłem, po pierwszym krecie (jak ogon poszedł w dół) zmieniłem środek na 1 cm do przodu. Bez większego rezultatu. Odnosnie tego 1,7 to faktycznie na papierze, teraz znalazłem filmik i wychodzi na wadze 1,610 g - 1044W przy pakiecie 4S naładowanym na full, podejrzewam że mogłem zle przeprowadzić test, bo EDF miał przed sobą może 30cm miejsca, a za wylotem około 80-100 Cm. Przy takich parametrach viggen powinien piąć sie pionowo w górę, a po kilku nastu metrach traci na to ochotę. Powiedz mi czy element który trzyma skrzydła, wklejałeś tam coś, dzwigar po dlugości od zawiasu A do zawiasu B,
robertus Opublikowano 24 Lipca 2016 Autor Opublikowano 24 Lipca 2016 Między osie obrotów klejone są profile kwadratowe 6mm. Widać to dobrze na zdjęciu. Wzmocnienie wokół osi obrotu to klocki z kanapki: sklejka, twarda balsa, sklejka.
KuTeR Opublikowano 24 Lipca 2016 Opublikowano 24 Lipca 2016 O właśnie. Skrzydło ma grubośc 7mm. A elementy "trzymające" je? 6 czy 3?
robertus Opublikowano 24 Lipca 2016 Autor Opublikowano 24 Lipca 2016 Jak masz na myśli centropłat to też 7mm
robertus Opublikowano 25 Lipca 2016 Autor Opublikowano 25 Lipca 2016 Czyli ta kanaparatura ma ogólnie 21mm Miejscami nawet więcej. 7mm spód + 7+3 skrzydło +7 mm góra. W osi zawiasów są podkładki dystansujące, żeby skrzydło się nie zakleszczało. Jak robisz napęd skrzydła to tez musisz o tym pomyśleć, aby zmieścić mechanizm pod górnym centropłatem. Żeby taka kanapka nie była za gruba od czoła to w kierunku przodu się zwęża, robiąc taki pseudo profil.
jarek_aviatik Opublikowano 19 Września 2016 Opublikowano 19 Września 2016 Przyszedł EDF 70mm Zaskoczył mnie skok łopatek wentylatora, zobaczcie. Postawiłem wentylator na wyważarce i niestety nie jest wywazony statycznie. W opisie na HK jest napisane, że jest wyważany dynamicznie, ma to sens? Model już lata, ale mała uwaga do wyważania EDF - proponuję nie wyważać statycznie, przy takich prędkościach obrotowych, wyważa się dynamicznie aby nie było drgań (jak silniki turbinowe samolotów). Niestety nie daje się czasem tego osiągnąć w całym zakresie obrotów od 0 do max. Dlatego np. silniki odrzutowe mają tzw. zakresy zabronione RPM. Są one najczęściej w zakresie obrotów podczas uruchamiania silnika (aby szybko przez ten zakres przejść - jeśli wydarzy się "zawis obrotów" należy natychmiast przerwać rozruch silnika). Tu mamy inną bajkę. Możemy trafić na dobrą turbinę, która płynnie pracuje bez drgań w całym zakresie obrotów, a możemy mieć problem w pewnym zakresie. Najlepiej po zakupie sprawdzić i jeśli jest coś nie tak odesłać. HobbyKing przyśle nową. Sugeruję też zakup dedykowanego regulatora do turbiny. I lepiej nie kombinować samemu z wyważaniem. Jeśli zmienimy tzw harmoniczną, przy której EDP wpada w rezonans, to może rozerwać turbinę. Trzeba też uważać na uszkodzenia łopatek (jakieś uszczerbki) wtedy spiłować po przeciwnej stronie mniej więcej tyle samo, ale nie rozkręcać i nie wyważać statycznie! Mam dwa Dr. MAD i działają super. Pozdrawiam
bandyr Opublikowano 21 Września 2016 Opublikowano 21 Września 2016 Wyważam od x czasu dynamicznie i nigdy nie było problemu z turbiną... przy montażu silnika trzeba wyważyć za każdym razem a nie odsyłać i czekać aż jakimś cudem wyślą jakąś inną... bzdura... turbiny cs są znośne taki kompromis pomiędzy ceną a osiągami. Jednak wszystkie po montażu silnika musiałem wyważyć... jak się kupuje combo z silnikiem i to za 240 czy 450 dolców to można wymagać perfekcji wykonania wyważenia itp. Ale umówmy się changesun kosztuje 50pln więc czego mamy wymagać...
jarek_aviatik Opublikowano 21 Września 2016 Opublikowano 21 Września 2016 Wyważam od x czasu dynamicznie i nigdy nie było problemu z turbiną... przy montażu silnika trzeba wyważyć za każdym razem a nie odsyłać i czekać aż jakimś cudem wyślą jakąś inną... bzdura... turbiny cs są znośne taki kompromis pomiędzy ceną a osiągami. Jednak wszystkie po montażu silnika musiałem wyważyć... jak się kupuje combo z silnikiem i to za 240 czy 450 dolców to można wymagać perfekcji wykonania wyważenia itp. Ale umówmy się changesun kosztuje 50pln więc czego mamy wymagać... Robertus pisał o wyważaniu statycznym, a nie dynamicznym. Mój komentarz był odnośnie tego by nie wyważać statycznie tylko dynamicznie, co nie jest proste.
robertus Opublikowano 21 Września 2016 Autor Opublikowano 21 Września 2016 Sądzę, że warto wyważyć statycznie wentylator, plus dynamicznie sam silnik a potem dynamicznie zestaw.
Andrzej Klos Opublikowano 21 Września 2016 Opublikowano 21 Września 2016 Jezeli uklad jest wywazony dynamicznie to jest tez wywazony statycznie, na odwrot oczywiscie nie. Mam ten sam ChangeSun EDF zamontowany do Viggen (~tydzien do oblotu) i HobbyKing pisze, ze jest wywazony (!!) ale nie pisze jak. Zreszta nie ma to znaczenia bo trzeba wywazyc dynamicznie razem z silnikiem. Jakosc wyrobow z HK jest powiedzmy sobie taka sobie, szczegolnie ostatnio, moj przyszedl tak jak zdjeciu (wywazony, oczywiscie!) Do wywazania dynamicznego dobrze jest miec np takie Australijskie urzadzonko: http://www.dynexhobby.com Niestety kosztuje $120. ale udalo mi sie obnizyc drgania ukladu silnik-wirnik 20-krotnie. Nalezy pamietac, ze robimy to tylko przy malych predkosciach uzywajac okularow ochronnych. Mozna tez uzywac telefonu komorkowego ale masa telefonu jest duzo wieksza od masy i EDF i zmieni sie charakterystyka dynamiczna ukladu. Nie mniej jednak wielu modelarzy to stosuje i twierdza, ze daje dobre wyniki: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1267814 Mozna tez prosciej: Jest tego pelno na Internet. Dobrze byloby aby w czasie wywazania nie wkladac palca "przez przypadek" w wirnik, bo moze sie rozpasc, zarowno wirnik jak i palec. A tak naprawde, to uzywalem Servo Tester do regulowania obrotow, tak jak gdzies polecano. Pomylilo mi sie prawo z lewym i zamiast wylaczyc dalem pelne obroty i EDF odlecial z hamowni. Probujac go zlapac, wlozylem palec w wirnik. Wirnik sie rozlecial na strzepy a takze stracilem koncowke palca. Moim zdaniem, gdybym uzyl aparatury z odbiornikiem nie byloby tego problemu (?). No ale to czerwone wino obok komputera moglo miec tez cos wspolnego z tym incydentem. Czolem Andrzej
Rekomendowane odpowiedzi