jarek_aviatik Opublikowano 22 Września 2016 Opublikowano 22 Września 2016 Jezeli uklad jest wywazony dynamicznie to jest tez wywazony statycznie, na odwrot oczywiscie nie. Mam ten sam ChangeSun EDF zamontowany do Viggen (~tydzien do oblotu) i HobbyKing pisze, ze jest wywazony (!!) ale nie pisze jak. Zreszta nie ma to znaczenia bo trzeba wywazyc dynamicznie razem z silnikiem. Jakosc wyrobow z HK jest powiedzmy sobie taka sobie, szczegolnie ostatnio, moj przyszedl tak jak zdjeciu (wywazony, oczywiscie!) 20160202_093350.jpg Do wywazania dynamicznego dobrze jest miec np takie Australijskie urzadzonko: http://www.dynexhobby.com Niestety kosztuje $120. ale udalo mi sie obnizyc drgania ukladu silnik-wirnik 20-krotnie. Nalezy pamietac, ze robimy to tylko przy malych predkosciach uzywajac okularow ochronnych. Mozna tez uzywac telefonu komorkowego ale masa telefonu jest duzo wieksza od masy i EDF i zmieni sie charakterystyka dynamiczna ukladu. Nie mniej jednak wielu modelarzy to stosuje i twierdza, ze daje dobre wyniki: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1267814 Mozna tez prosciej: Jest tego pelno na Internet. Dobrze byloby aby w czasie wywazania nie wkladac palca "przez przypadek" w wirnik, bo moze sie rozpasc, zarowno wirnik jak i palec. 20160707_182721.jpg A tak naprawde, to uzywalem Servo Tester do regulowania obrotow, tak jak gdzies polecano. Pomylilo mi sie prawo z lewym i zamiast wylaczyc dalem pelne obroty i EDF odlecial z hamowni. Probujac go zlapac, wlozylem palec w wirnik. Wirnik sie rozlecial na strzepy a takze stracilem koncowke palca. Moim zdaniem, gdybym uzyl aparatury z odbiornikiem nie byloby tego problemu (?). No ale to czerwone wino obok komputera moglo miec tez cos wspolnego z tym incydentem. Czolem Andrzej Sądzę, że warto wyważyć statycznie wentylator, plus dynamicznie sam silnik a potem dynamicznie zestaw. Witam, Silnik jest wyważony dynamicznie fabrycznie inaczej jego żywotność byłaby krótka. Wirnik EDF to nie śmigło, to "walec" i trzeba wiedzieć z której strony tego walca usunąć nadmiar masy. Wyważanie na wyważarce do śmigieł to wyważanie statyczne: https://www.youtube.com/watch?v=iath3xkDiqI Do wyważania dynamicznego potrzebny jest sprzęt aby określić przy jakiej prędkości obrotowej mamy niewyważenie: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1081834 http://www.bobsworkshop.co.uk/outdoor-flying/ducted-fan-balancer
robertus Opublikowano 22 Września 2016 Autor Opublikowano 22 Września 2016 Polemizowałbym, że silniki są wyważone dynamicznie w fabryce.
Andrzej Klos Opublikowano 22 Września 2016 Opublikowano 22 Września 2016 Polemizowałbym, że silniki są wyważone dynamicznie w fabryce. Ja tez, szczegolnie te z HK.
robertus Opublikowano 27 Września 2016 Autor Opublikowano 27 Września 2016 Takie małe podsumowanie wideo. 1
robertus Opublikowano 2 Października 2016 Autor Opublikowano 2 Października 2016 Podkusiło mnie, żeby spróbować klapolotek no to se spróbowałem. Ale zanim użyłem pstryczka cieszyłem się fajnymi przelotami na 70% gazu. Model odbuduję, bo fajnie mi się nim lata, ale nie mam pojęcia kiedy.
kapi0908 Opublikowano 2 Października 2016 Opublikowano 2 Października 2016 Nieeeee no tragedii nie ma, model jest do odbudowania, chyba, że oprócz tego dzioba coś jeszcze popękało. Trzymam kciuki, bo szkoda taki model spisać na straty
robertus Opublikowano 2 Października 2016 Autor Opublikowano 2 Października 2016 Będę musiał otworzyć też kadłub bo mi wyrwało EDFa z mocowania. Ale generalnie do odbudowy. Czasu tylko brak na hobby.
vaderjk Opublikowano 2 Października 2016 Opublikowano 2 Października 2016 O kurde, ale strata.... To te klapolotki w dół poszły i chyba zadziałało jak ster wysokości? , a miałeś może kompensacje na sterze wysokości?
Vesla Opublikowano 2 Października 2016 Opublikowano 2 Października 2016 Przykre! Szkoda modelu. BTW Jak masz zamocowaną kamerkę? I co to za ustrojstwo do filmowania? Bo czasami sam latam a przydałoby się filmować.
robertus Opublikowano 2 Października 2016 Autor Opublikowano 2 Października 2016 Nie miałem. Ale w którą stronę miałbym mieć, jak on zrobił zwrot o 90st do ziemi? Spodziewałem się, że raczej będzie zadzierał, a na pewno reakcja nie będzie tak gwałtowna. Nie dało się go opanować kontrując sterem wysokości, z reszta i tak to stało sie tak szybko, że zanim wyłączyłem klapy to było już za późno. Vesla, nagrywam mobiusem na czapce, z tym, że ustawioną na narow.
vaderjk Opublikowano 2 Października 2016 Opublikowano 2 Października 2016 A bo wyglądało mi to jakby zaczął pikowac w dół... Ale on był na plecach w trawie... To faktycznie coś innego... Hmmm oglądam film na YouTube w zwolnieniu i mi to nie wygląda jakby się obrócił tylko jakby zaczął pikowac po prostu w dół... A Ty juz wiesz co się stało?
jarek_aviatik Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 Witam, Robię flaprony np. w akrobatach, bo mam mało miejsca do startu i lądowania Trzeba ustawić mix tak aby serwo działało wolno (po włączeniu funkcji klap) i konieczna kompensacja sterem wysokości Przy wysunięciu klap rośnie Cz ale i rośnie również Cm (spółczynnik momentu pochylającego) Ja mam aparaturę FrSky Taranis poniżej link jak ustawić wolne działanie serwa Nie miałem. Ale w którą stronę miałbym mieć, jak on zrobił zwrot o 90st do ziemi? Spodziewałem się, że raczej będzie zadzierał, a na pewno reakcja nie będzie tak gwałtowna. Nie dało się go opanować kontrując sterem wysokości, z reszta i tak to stało sie tak szybko, że zanim wyłączyłem klapy to było już za późno. Vesla, nagrywam mobiusem na czapce, z tym, że ustawioną na narow.
Vesla Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 W moich PZL-kach mam flaperony ustawione na pokrętle, wychylenie następuje powoli i jest w pełni kontrolowane. Samolot w trakcie wychylania leci poprawnie.
robertus Opublikowano 10 Listopada 2016 Autor Opublikowano 10 Listopada 2016 Twardowski już pewnie gdzieś koło Urana. Wracam do Floggera. Resztę trzeba odtworzyć
Vesla Opublikowano 10 Listopada 2016 Opublikowano 10 Listopada 2016 Źle to nie wygląda, nadal masz całe 2/3 płatowca ;-) Jak tutaj (oglądać od 0:28) https://www.youtube.com/watch?v=iACJWkIAnls
robertus Opublikowano 12 Listopada 2016 Autor Opublikowano 12 Listopada 2016 Prace remontowe idą pełną parą Teraz widac o ile się skrócił he he
robertus Opublikowano 4 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2016 Aktualizacja statusu. Wkleiłem od nowa EDF, uzupełniłem braki w kadłubie. Zaraz będę łączył ze skrzydłem.
robertus Opublikowano 19 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2016 Prawie skończony, jeszcze zostało zrobić napisy eksploatacyjne i numer.
Rekomendowane odpowiedzi