czarobest Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2016 (edytowane) Silnika jeszcze nie ma, ale coś powoli robię. Zająłem się trochę podwoziem i spróbowałem zrobić koło. I tu pytanie robić drugie czy to nie ma sensu i kupić po prostu gotowe? Zrobione jest z dwóch warstw balsy 3mm, pomiędzy jest plastikowe kółko od zakrętki, "ogumienie" to depron 3mm. Jak wygląda i czy wytrzyma w modelu? Dodam, że turla się równo i nawet nie podskakuje . ___________________________________________________________________________ EDYCJA : Postanowiłem, że zostanę przy własnych kołach. Zrobiłem już drugie i zabieram się za ogonowe. IMGP4671 by czarobest, on FlickrIMGP4672 by czarobest, on FlickrIMGP4673 by czarobest, on Flickr Edytowane 24 Lipca 2016 przez czarobest
czarobest Opublikowano 4 Lipca 2016 Autor Opublikowano 4 Lipca 2016 W końcu wszystko zamówiłem i ruszyłem z budową . Silnik ze Stanów przyszedł w tydzień więc jestem zadowolony. Tak oto prezentuje się zespół napędowy (kliknięcie na obrazek oczywiście przekierowuje na pełny rozmiar) IMGP6506 by czarobest, on Flickr Jeśli chodzi o to co zrobiłem. Półeczka pod serwa sterów wysokości oraz kierunku, połączenie taśm LED (dużo lutowania przy tym było ), skleiłem boki, wkleiłem stery i połączyłem je bowdenami. Bałem się o to, że beczułki przy serwach mogłyby się odkręcić dlatego wszystko jest na klej do śrub i trzyma bardzo dobrze. Zdjęcia: IMGP6507 by czarobest, on FlickrIMGP6508 by czarobest, on FlickrIMGP6509 by czarobest, on FlickrIMGP6510 by czarobest, on FlickrIMGP6517 by czarobest, on Flickr Oczywiście wszystko będzie jeszcze przeszlifowane i pokryte taśmą. I jeszcze film z próby działania sterów.
czarobest Opublikowano 5 Lipca 2016 Autor Opublikowano 5 Lipca 2016 Chyba wszystko trochę się przedłuży... Niestety coś szwankuje, regulator albo silnik, a może jeszcze coś innego. Objawia się to tym, po podłączeniu zasilania wszystko jest ok, melodyjka gra. Przy bardzo powolnym przesuwaniu przepustnicy silnik nagle zaczyna tak jakby wibrować i wydawać dźwięki dopiero po dalszym dodawaniu gazu silnik rusza i stamtąd już działa, chyba, normalnie. Szybkie przesunięcie przepustnicy od zera do np. ok. 60% objawia się tym że silnik wkręca się z dużym opóźnieniem, lekko się zakręci i szarpnięciem wchodzi na pożądane obroty. Spędziłem z 40 minut na programowaniu regulatora - bez skutku. Nie wiem jak dobrać odpowiednie parametry. Podczas jednego z testu w czasie kręcenia silnika nagle zaczął bardzo wibrować - podobnie jak przy najniższych obrotach i model zaczął prawie podskakiwać . Regulator to B - 25A BEC Silnik - Cobra 2221/16 940KV Sprawdziłem silnik ze starym regulatorem z ToTo (REDOX 20A) i z nim silnik pracuje dobrze od początku obrotów bez zmieniani niczego w ustawieniach. Jest on jednak dość głośny w porównaniu z silnikiem Redoxa. Co zastanawia mnie jeszcze bardziej, sprawdziłem regulator ZTW z silnikiem Redox i pracuję on tak samo jak z regulatorem Redox czyli dobrze od początku obrotów i tak samo cicho. Nie rozumiem tego, że z silnik mógłby nie współpracować z regulatorem. Jak sprawdzić co jest przyczyną? mogę nagrać krótki film (ale to już jutro) z działaniem silnika na obu regulatorach. Proszę o pomoc. Jak sprawdzić silnik czy regulator domowym sposobem i który element może być winny. Może trzeba to umiejętnie zaprogramować?
cacekspoko Opublikowano 5 Lipca 2016 Opublikowano 5 Lipca 2016 Sprawdziłbym taki parametr regulatora jak timing-może tu jest przyczyna.
czarobest Opublikowano 5 Lipca 2016 Autor Opublikowano 5 Lipca 2016 Ustawiałem timing 2°, 15° oraz 30°, na tym ostatnim było najlepiej jednak dalej nie dobrze. Sprawdzę jeszcze jutro wszystko po kolei, bo ustawianie tego bez karty programującej jest straszne .
andrzejrc Opublikowano 16 Lipca 2016 Opublikowano 16 Lipca 2016 Miałem dokładnie ten sam problem. Męczyłem się dobre 3 tygodnie, aż w końcu jeden z lutów puścił. To nakierowało mnie na problem: złe lutowanie. Zlutowałem wszystko jeszcze raz i działa do dzisiaj Popraw swoje połączenia i powinno być wszystko OK.
czarobest Opublikowano 16 Lipca 2016 Autor Opublikowano 16 Lipca 2016 Dzięki za podpowiedź, udało mi się w miarę opanować sytuację , mieszając rożne kombinacje startu silnika i timingów. Dodatkowo dzisiaj za poradą Andrzeja (AMC) pomierzyłem prąd bez obciążenia na różnych timingach i wyszło coś takiego: Napięcie akumulatora przy próbach - 11,88V Pobór prądu przy wyłączonym silniku - 0,09A Timing Auto - 1,01A Timing 2° - 0,79A Timing 8° - 0,81A Timing 15° - 0,82A Timing 22° - 0,88A Timing 30° - 0,99A Wyniki odzwierciedlają to jak silnik pracuję (mam na myśli dźwięk), najciszej pracuje przy timingu 2°. Dodatkowo przy tym samym pakiecie (napięcie podczas próby ok. 11,80V) zrobiłem test z założonym śmigłem APC 10x7, boję się trochę odpalać silnik w domu na full, dodatkowo jestem ograniczony przez multimetr (max 10A) więc wykonałem pomiar przy przepustnicy w ustawieniu ok. 50% i uzyskałem wynik między 4A a 4,5A, jeśli taki prąd będzie podczas spokojnego lotu to będę bardzo zadowolony Modelu jeszcze nie dokończyłem, ponieważ byłem na wyjeździe i dopiero wróciłem, ale zostało już bardzo niewiele . Chociaż dla pewności przylutuję jeszcze raz goldy od regulatora, od silnik zresztą też. W ToTo jeden gold wypadł po fabrycznym lutowaniu
czarobest Opublikowano 23 Lipca 2016 Autor Opublikowano 23 Lipca 2016 Przedwczoraj wszystko wyglądało tak : IMGP7361 by czarobest, on Flickr IMGP7362 by czarobest, on Flickr IMGP7364 by czarobest, on Flickr IMGP7365 by czarobest, on Flickr IMGP7366 by czarobest, on Flickr Ale wczoraj ukończyłem już model i wygląda to tak PanoramaUltimate by czarobest, on Flickr IMGP7391 by czarobest, on Flickr IMGP7392 by czarobest, on Flickr IMGP7393 by czarobest, on Flickr IMGP7395 by czarobest, on Flickr IMGP7397 by czarobest, on Flickr IMGP7398 by czarobest, on Flickr IMGP7399 by czarobest, on Flickr IMGP7400 by czarobest, on Flickr IMGP7401 by czarobest, on Flickr IMGP7402 by czarobest, on Flickr IMGP7403 by czarobest, on Flickr Sorki, że ostatnie zdjęcia w łazience, ale tylko tam akurat jest ciemno . Co do modelu, bardzo mi się podoba, waga niestety wyszła trochę słabo ok. 710g - gotowy do lotu. środek ciężkości wydzedł minimalnie z tyłu w stosunku do planów z czego jestem zadowolony, jeśli chodzi o zawieszenie - trochę się ugina ale myślę że spokojnie wytrzyma, akurat lądowanie mi wychodziło w ToTo, gorzej było ze startami... Stery chodzą bardzo ładnie i płynnie. Podłączałem lotki pod dwa kanały i mogę używać ich również jako klap, jestem ciekaw jak to zadziała. Z chłodzeniem raczej nie będzie problemu, regulator ma swój wlot powietrza od spodu, a silnik jest praktycznie na wierzchu. Przyznam, że oblotu się trochę boje . 1
Dawid Leśniewski Opublikowano 24 Lipca 2016 Opublikowano 24 Lipca 2016 Tym modelem lata się wyśmienicie - ale ma bardzo obszerną sylwetkę więc uważaj na wiatr podczas akrobacji. Ja tak swojego ubiłem...
czarobest Opublikowano 24 Lipca 2016 Autor Opublikowano 24 Lipca 2016 I po oblocie! Dzięki za poradę, dzisiaj na szczęście było bezwietrznie więc nie było problemów. Współczuje ubicia swojego modelu, buduj kolejny . Model lata całkiem fajnie, na razie latałem dosyć spokojnie. Ultimate leci równo i nie przechyla się specjalnie na którąś ze stron, mimo dość sporej wagi może latać dość wolno. Czuć lekko przeważony tył, ale i tak lata się dobrze. Nie mam niestety żadnego dobrego miejsca do lądowania więc kółek nie wykorzystam, ale fajnie wyglądają . Nie zaliczył dzisiaj kreta z czego się również cieszę i mam nadzieję, że dobrze to wróży . Silnik i pakiet lekko ciepłe, myślę że nie ma z tym problemu szczególnie biorąc pod uwagę, że było dzisiaj dość ciepło . Tu kilka fotek z balkonu : IMGP7431z by czarobest, on Flickr IMGP7432z by czarobest, on Flickr IMGP7433z by czarobest, on Flickr IMGP7434z by czarobest, on Flickr I film : 2
AMC Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 I po oblocie! Model lata całkiem fajnie, na razie latałem dosyć spokojnie. No to moje gratulacje ! Wnioskuję, że niebawem polatasz trochę mniej spokojnie . Jak Ci przyjdzie chętka na eksperymenty, to zmień śmigło - te same wymiary lub skok o 0,5 mniejszy, ale GWS lub MA. Przy takim samym lataniu silnik będzie ledwo ciepły, a pakiet zimny. Czas lotu się wydłuży.
czarobest Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Dziękuje, mniej spokojnie już latałem . Niestety przez ostatnie półtora tygodnia nie mam warunków do latania, albo pada, albo wieje i to mocno. Miałem zamiar protestować jeszcze 10x6 i jakieś trzyłopatowe, jeśli o nie chodzi to zakupię pewnie GWS, patrząc na Twoje pomiary . Chciałem kupić czarne, ale przypomniało mi się, że ktoś pisał, że czarne są słabszej jakości od pomarańczowych. Czy ktoś jeszcze ma takie spostrzeżenia? Nie ukrywam, że pomarańczowe mi niezbyt pasuje do modelu .
AMC Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Dziękuje, mniej spokojnie już latałem . Niestety przez ostatnie półtora tygodnia nie mam warunków do latania, albo pada, albo wieje i to mocno. Miałem zamiar protestować jeszcze 10x6 i jakieś trzyłopatowe, jeśli o nie chodzi to zakupię pewnie GWS, patrząc na Twoje pomiary . Chciałem kupić czarne, ale przypomniało mi się, że ktoś pisał, że czarne są słabszej jakości od pomarańczowych. Czy ktoś jeszcze ma takie spostrzeżenia? Nie ukrywam, że pomarańczowe mi niezbyt pasuje do modelu . Możesz spoko czarne, są sztywniejsze, mają podobną efektywność jak "pomarańczki" , ale granicę możliwości wyżej niż one - właśnie dzięki sztywności. Trzyłopatowe weż mniejsze i o mniejszym skoku, takie samo wymiarowo obciążyłoby silnik o 60...65% więcej, niż dwułopatowe. Sugerowałbym zacząć od 8x5 ... 8x6 i zobaczyć jaki prąd bierze w porównaniu do dwułopatowego 10x6, potem ewentualnie "trójka" 9x5. Nie wiem, jak z dostępnością podanych wymiarów...
czarobest Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Wiem, że muszę wziąć mniejsze - celowałem właśnie w 9x5 Sugeruję się cały czas tabelką producenta, wiem, że może trochę odbiegać od rzeczywistość, ale musi choć trochę być w niej prawdy . Nie jestem w stanie zmierzyć dobrze prądu (szczególnie podczas lotu ) ale po kilku lotach mogę powiedzieć, że ze śmigłem 10x7 czas lotu to prawie 20 minut na pakiecie 2200mAh, a były to loty przynajmniej w połowie na pełnym gazie i próby zawisów na dużej wysokości . Więc z tym prądem chyba nie jest tak źle.
AMC Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Wiem, że muszę wziąć mniejsze - celowałem właśnie w 9x5 Sugeruję się cały czas tabelką producenta, wiem, że może trochę odbiegać od rzeczywistość, ale musi choć trochę być w niej prawdy . Nie jestem w stanie zmierzyć dobrze prądu (szczególnie podczas lotu ) ale po kilku lotach mogę powiedzieć, że ze śmigłem 10x7 czas lotu to prawie 20 minut na pakiecie 2200mAh, a były to loty przynajmniej w połowie na pełnym gazie i próby zawisów na dużej wysokości . Więc z tym prądem chyba nie jest tak źle. 20 minut to bardzo dobry wynik, to daje średnio 3C prądu, pakiet pożyje - przynajmniej jest taka nadzieja. Możesz spróbować "trójkę" 9x6, chyba są dostępne w którymś ze znanych sklepów (nie pamiętam, w którym kupowałem). Przeciętnie jak z tej tabelki ujmiesz 10...15% ciągu i dodasz 10...20% prądu, to będziesz bliższy (czasem bliski) prawdy. Więc trochę jest. Ale rozumiem kłopotliwość Twojej sytuacji, gdy nie możesz zmierzyć tych wielkości "na pewniaka". No cóż, mogę zmierzyć jakby co i nie robić tajemnicy... Ale można też założyć do maszyny i zobaczyć, jak lata - i to jest naprawdę "pewniak" .
czarobest Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Dziękuje za propozycje pomiarów, ale w tym wypadku nie potrzebuję . Spróbuję 9x5x3 i 10x6, robię zakupy do jednego mikro projektu i przy okazji kupię śmigła. Co do pakietu - myślę, że ten wytrzyma w porównaniu do np. Redox'ów w ToTo - jednej już leciutko spuchł, dodatkowo mają rezystancje z 5 razy większą niż ten do Ultimate (jak były nowe miał ją ze 3 razy większą).
AMC Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Dziękuje za propozycje pomiarów, ale w tym wypadku nie potrzebuję . Spróbuję 9x5x3 i 10x6, robię zakupy do jednego mikro projektu i przy okazji kupię śmigła. Co do pakietu - myślę, że ten wytrzyma w porównaniu do np. Redox'ów w ToTo - jednej już leciutko spuchł, dodatkowo mają rezystancje z 5 razy większą niż ten do Ultimate (jak były nowe miał ją ze 3 razy większą). Opinię o wyrobach z nazwą Redox już mam ustaloną - pomijam. Natomiast biorę właśnie pod lupę Dłubalskiego - silniki i pakiety, na razie ostrożnie, zobaczymy jakie to one są naprawdę . Czy to podwójne niebo też jest blisko Ziemi ?
kossimon Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Nie wiem czy bardziej doświadczeni koledzy się nie oburzą ale ja śmigła maluję jak mi nie pasuje pomarańczowy nie zauważyłem spadku jakości pracy po takim malowaniu. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
enter1978 Opublikowano 3 Października 2016 Opublikowano 3 Października 2016 Miałem już ten model , co prawda oddałem go bo nie do końca mi pasował profil płaska deska. Stopni na skrzydła nie naklejałem tylko oddałem model. Obecnie nie mam co robić pitts skończony, na malowanie nie mam weny, model jutro spocznie pod sufitem, do czasu aż mnie najdzie na malowanie. Ale aż mnie korci żeby coś sklejać wieczorową porą. No i pomyślałem że jeszcze raz zrobię sobie tego ultimate nac. Ale mam zalegający silnik emax 2218/09 to chyba do standardowej wersji trochę za mocny , dziś wydrukowałem sobie plany powiększone o 20%, i do takiej skali ten silnik powinien być w sam raz. Ale chciałem zapytać o profil , pomyślałem że na płaskie skrzydło nakleję od dołu i od góry warstwę pianki 5mm i oszlifuję tak żeby mieć symetryczny profil, czy to zda egzamin? czy zrobię nielota? Pomysł na takie skrzydła wziął się właśnie z modelu pitts samson , model ma taki symetryczny profil i mimo dość sporej wagi bardzo chętnie szybuje , w ogóle po oswojeniu się z modelem to bardzo przyjemnie się nim lata. I chciałbym poprawić właściwości lotne , dawno go miałem ale z tego co pamiętam to nie latał źle do puki chodził silnik, po wyłączeniu silnika przechodziła mu chęć na latanie. Czy są jakieś przeciwwskazania aby skrzydła wykonać z 3 warstw pianki i oszlifować je w jakiś symetryczny profil?
czarobest Opublikowano 6 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2017 Ultimate też ma swój rekord lotów -14 °C IMG_20170106_145513 by czarobest, on Flickr IMG_20170106_145316 by czarobest, on Flickr Jedyny problem to serwa działające w "zwolnionym tempie" .
Rekomendowane odpowiedzi