Modelarz 2123 Opublikowano 25 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2016 Witam mam pytanie do ekspertów w sprawie regulacji 4 taktów. Kupiłem niedawno silnik saito fa 300 t. Docierałem go według instrukcji i wszystko było w porządku, jednak gdy zabrałem się za regulację niskich obrotów coś zepsułem bo silnik odpala ale po chwili gaśnie raz jeden raz drugi cylinder. Dodam jeszcze że zanim wziąłem się do regulacji niskich Obrotów silnik miał obroty ok 3000 i dużo dymił, zacząłem dokrecać śrubę od wolnych obrotów początkowo było dobrze a potem zaczęło się gaśnięcie cylindrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 25 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2016 Prawdopodobnie masz zbyt ubogą mieszankę na iglicy wolnych obrotów. Ale tak zapytam dla ścisłości, bo było kilka wersji 300T. to silnik z jednym gaźnikiem, czy dwoma? benzynowy, czy żarowy? nowy, czy używany? Masz już jakieś doświadczenie z silnikami spalinowymi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Modelarz 2123 Opublikowano 26 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2016 Jest to silnik z jednym gaźnikem żarowy. Jakieś tam doświadczenie mam jest to mój piąty silnik, wcześniej miałem i wyregulowałem 3 cylindrową gwiazdę z saito. Spróbuję wzbogacić mieszankę i zobaczę co to da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Modelarz 2123 Opublikowano 26 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2016 Witam myślę że problem rozwiązany trzeba było podregulować śrubę niskich obrotów. Mam natomiast pytanie czy jest normalne to że podczas pracy na gaźniku tworzy się jak by rosa, we wcześniejszych silnikach nic takiego nie zauważyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 Zupełnie normalne. Tak jak z zimnym piwem przed burzą: im zimniejsze, tym kufel bardziej się poci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Modelarz 2123 Opublikowano 27 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 Ok dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 Czy możesz zdradzić jaki masz zamontowany zbiornik i jakie jest orientacyjne zużycie paliwa? (ile procent nitro, śmigło?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Modelarz 2123 Opublikowano 27 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 Śmigło to 3 łopatowe biela 20/10. Używam paliwa contest 10, zbiornik tak na oko ma może z 400 ml, dokładnie nie wiem bo nie mam na nim oznaczeń był w zestawie z samolotem. Po dotarciu paliwa starcza na ok 20 minut jeżdżenia po pasie i gazowania na max obroty co jakiś czas. Co do zużycia paliwa w locie to nie wiem bo oblot planuję w tą sobotę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny_kormoran Opublikowano 28 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2016 A jak wypada mocowo taki silnik? Ile kręci obrotów z tym śmigłem? A może mógłbyś sprawdzić z innym śmigłem - najbardziej mnie interesuje ile obrotów wykręci ze śmigłem 22x10 (Menz lub Fiala) Pozdrawiam Januasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Modelarz 2123 Opublikowano 28 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2016 Śmigła innego tej wielkości nie mam, a z tym co mam to odpisze jakie ma obroty po sobocie bo będzie po oblocie i wkręce go na maksymalne obroty bo narazie był docierany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Modelarz 2123 Opublikowano 31 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2016 Maksymalne obroty na tym śmigle to 5600-5700. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi