Skocz do zawartości

FUN FLY Amper ... zainspirowany depronowym fun fly'em buduje konstrukcyjny model ... wstępnie projekt później budowa ... PLANY


przemo

Rekomendowane odpowiedzi

Coś powoli drgnęło ale powoli ... klej znalazłem ale nadal czekam na przesyłkę z balsą na keson i brakującą listwę sosnową 2x3 mm na dźwigar oraz co najważniejsze folia. Przy okazji wyszło że muszę dokupić dłuższą rurkę węglową 8 mm i spróbować jakoś odkleić pręt węglowy 3 mm z kadłuba a klejony był na CA.  Tak to wstępnie wygląda na chwilę obecną ...

 

post-8897-0-16986700-1520423882_thumb.jpg

 

post-8897-0-16241600-1520423898_thumb.jpg

 

post-8897-0-82863100-1520423911_thumb.jpg

 

spływ to będzie listwa balsowa 4x4 mm

 

 

CDN ...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postęp w pracach bez żadnego szału ale coś już przybywa ... oczywiście brakło balsy 1,5 mm na górny keson więc trzeba domówić i przy okazji dłuższą rurkę węglową fi 8 mm na bagnet. Przy okazji podwozie przejdzie "lifting" tzn zostanie wygięte od nowa. Mam zamiar zrobić mniejsze bo na obecnym wygląda ciut karykaturalnie według własnej opinii.

 

post-8897-0-88785300-1520681376_thumb.jpg

 

post-8897-0-84952500-1520681418_thumb.jpg

 

post-8897-0-34067600-1520681520_thumb.jpg

 

tradycyjne CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

                                                 OBLOT

                                              Amper mk 3 

                           skrzydło trapezowe i profil NACA 64012

 

No to można powiedzieć że wersja mk 3 zakończona i oblatana :)

 

Nowe skrzydło okazało się jednak o wiele lepsze jak gruby profil fun fly'owski ... oczywiście to moje odczucie. Model może latać dużo wolniej jak na pierwszym skrzydle nie obawiając się że zaraz przepadnie. I co najważniejsze wyłączając silnik lot ślizgowy jest o wiele lepszy i model może spokojnie lądować bez silnika ... dzisiaj przetestowane. Lot plecowy niestety trzeba podtrzymać na wysokości. 

Obecna wersja do lotu waży 870 gram razem z pakietem 3S 1800 mah co daje mi obciążenie płata 33 g/dm2.

 

post-8897-0-83378600-1522343015_thumb.jpg

 

filmu brak gdyż oblot bez świadków ;)

 

Co do poprawek mówiłem, że muszę poprawić podwozie tzn zrobić ciut mniejsze bo obecne jest dość długie przy lądowaniu działa jak sprężyna i delikatnie się dzisiaj odkształciło ...

 

post-8897-0-22989100-1522343063_thumb.jpg

 

Robiąc nowy płat postanowiłem na końcowe żebra dodać nakrętki kłowe i poeksperymentować z wingletami 

 

post-8897-0-85646500-1522343534_thumb.jpg

 

post-8897-0-94391300-1522343656_thumb.jpg

 

Winglety zrobione ze sklejki 1,5 mm obustronnie za laminowane tkaniną (dość cienka ale nie pamiętam jaka gramatura ) ... na zdjęciu brak laminowania, gdyż była to przymiarka. Dzisiaj latałem przy dość sporym wietrze i przy zamocowanych wingletach miałem wrażenie, że model dużo bardziej reaguje na wiatr ... wylądowałem wykręciłem i polatałem bez ... wrócę do nich jak pogoda się poprawi. Winglety rysowane na szybko na kolanie, kierowałem się zdjęciami znalezionymi w sieci.

 

Jak będę miał okazję to film wstawię a na chwilę obecną musicie wierzyć na słowo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem winglety powinieneś przenieść bardziej do tyłu , na wysokość lotek . no i wykonać je z balsy zalaminowanej , a nie ze sklejki . końcówki skrzydła powinny być jak najlżejsze . Co do podwozia to pewnie krótsze nieco golenie będą mniej się wyginać no i masa modelu się zmniejszy .

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tej konstrukcji podwozia i wielkości modelu, oszczędność wagi z tytułu skrócenia goleni, będzie mieć wymiar symboliczny, a nie użyteczny.

Sugerowałbym w 1/3 lub w połowie wysokości goleni zamocować jakiś stabilizator, który zmniejszy odkształcenie statyczne.

 

Może to być nawet kawałek napiętej nieco gumy modelarskiej, który by ściągał golenie przy postoju, a pracował pod dodatkowym naciskiem.

Mogą też być amortyzatory gumowe, na wzór samolotów z lat 30-tych, od nasady goleni do końcówki goleni przeciwległej. 

Trzeba by tylko wymyślić jakieś zaczepy w tych miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem winglety powinieneś przenieść bardziej do tyłu , na wysokość lotek . no i wykonać je z balsy zalaminowanej , a nie ze sklejki . końcówki skrzydła powinny być jak najlżejsze . Co do podwozia to pewnie krótsze nieco golenie będą mniej się wyginać no i masa modelu się zmniejszy .

Co do przeniesienia wingletów to jak najbardziej skorzystam ... obecne winglety ważą oczywiście jedna sztuka 4 gramy ... może i balsowe mogły by być lżejsze ... spróbuje zrobić nowe z przeniesieniem ich do tyłu i z balasy 1,5 mm oczywiście laminując je. Co do krótszych golenie to jestem tego samego zdania. Dziękuje za sugestie :)

 

 

Przy tej konstrukcji podwozia i wielkości modelu, oszczędność wagi z tytułu skrócenia goleni, będzie mieć wymiar symboliczny, a nie użyteczny.

Sugerowałbym w 1/3 lub w połowie wysokości goleni zamocować jakiś stabilizator, który zmniejszy odkształcenie statyczne.

 

Może to być nawet kawałek napiętej nieco gumy modelarskiej, który by ściągał golenie przy postoju, a pracował pod dodatkowym naciskiem.

Mogą też być amortyzatory gumowe, na wzór samolotów z lat 30-tych, od nasady goleni do końcówki goleni przeciwległej. 

Trzeba by tylko wymyślić jakieś zaczepy w tych miejscach.

Co do wagi się zgodzę ... robiąc mniejsze podwozie z drutu zyskam może 2 do 4 gramów przy dobrych wiatrach. Z drugiej strony dodawanie stabilizatora to i może rozwiązanie ale to takie ciut kombinowanie, którego oczywiście nie wykluczam ;)

 

Przy fun fly Energy, któregoś tam kiedyś zbudowałem na łamach naszego forum w pierwszej kolejności zrobiłem podwozie o wiele za duże czyli takie jak poniżej 

 

post-8897-0-29764100-1522350607_thumb.jpg

 

Stwierdziłem wtedy, że model wygląda karykaturalnie w zasadzie jak teraz Amper (za duża przerwa w modelarstwie :P ) no i zrobiłem nowe

 

post-8897-0-11262000-1522350645_thumb.jpg

 

smuklejsze i przy wadzę w sumie identycznej co Amper zdawało egzamin, znaczy nie odkształcało się choć pewnie straciło na amortyzacji. Zakombinuje najpierw tak, a jak by nie zdawało egzamin spróbuje wykorzystać pomysł amortyzatory z gumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwozie nowa odsłona ... skrócone, w sensie rozstaw kół został zmniejszony a wysokość została ta sama, obecnie jest o wiele sztywniejsze jak poprzednie. Jak pogoda wytrzyma do końca dnia to dzisiaj nastąpią kolejne loty ;)

przed zmianą 

post-8897-0-34825500-1522401755_thumb.jpg

 

i po zmianie ... nie wygląda już tak śmiesznie jak poprzednio

 

post-8897-0-38705100-1522401619_thumb.jpg

 

post-8897-0-41044000-1522401685_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z planowanego testowania podwozia nici więc zabrałem się za nowe winglety ...

post-8897-0-67963700-1522599596_thumb.jpg

 

A tutaj laminowanie wingletów czyli dwa kawałki płyty meblowej "powleczonej" streczem tak żeby się folia nie pozwijała. Winglety pokryte obu stronnie tkaniną szklaną ... jutro odrywam kanapke ... powinno być dobrze ;)

post-8897-0-77999500-1522599705_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Rafał ;) w tle to Yak 54 z epo rozpiętość 1.5 m. W trakcie kompletowania wyposażenia brakuje mi tylko regulatora i pakietu 4S do niego i jak mi się spodoba taka rozpiętość to trzeba będzie przebranżowić :P

 

EDIT ...

 

Winglety skończone ... wcześniej sklejkowy ważył 4 gramy balsowy waży 2 gramy 

 

post-8897-0-45274300-1522687339_thumb.jpg

 

post-8897-0-02682600-1522687376_thumb.jpg

 

po świętach pogoda pozwoli to się oblata ;)

Edytowane przez przemo
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.