Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Coś powoli drgnęło ale powoli ... klej znalazłem ale nadal czekam na przesyłkę z balsą na keson i brakującą listwę sosnową 2x3 mm na dźwigar oraz co najważniejsze folia. Przy okazji wyszło że muszę dokupić dłuższą rurkę węglową 8 mm i spróbować jakoś odkleić pręt węglowy 3 mm z kadłuba a klejony był na CA.  Tak to wstępnie wygląda na chwilę obecną ...

 

post-8897-0-16986700-1520423882_thumb.jpg

 

post-8897-0-16241600-1520423898_thumb.jpg

 

post-8897-0-82863100-1520423911_thumb.jpg

 

spływ to będzie listwa balsowa 4x4 mm

 

 

CDN ...

  • Lubię to 1
Opublikowano

Postęp w pracach bez żadnego szału ale coś już przybywa ... oczywiście brakło balsy 1,5 mm na górny keson więc trzeba domówić i przy okazji dłuższą rurkę węglową fi 8 mm na bagnet. Przy okazji podwozie przejdzie "lifting" tzn zostanie wygięte od nowa. Mam zamiar zrobić mniejsze bo na obecnym wygląda ciut karykaturalnie według własnej opinii.

 

post-8897-0-88785300-1520681376_thumb.jpg

 

post-8897-0-84952500-1520681418_thumb.jpg

 

post-8897-0-34067600-1520681520_thumb.jpg

 

tradycyjne CDN ...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

                                                 OBLOT

                                              Amper mk 3 

                           skrzydło trapezowe i profil NACA 64012

 

No to można powiedzieć że wersja mk 3 zakończona i oblatana :)

 

Nowe skrzydło okazało się jednak o wiele lepsze jak gruby profil fun fly'owski ... oczywiście to moje odczucie. Model może latać dużo wolniej jak na pierwszym skrzydle nie obawiając się że zaraz przepadnie. I co najważniejsze wyłączając silnik lot ślizgowy jest o wiele lepszy i model może spokojnie lądować bez silnika ... dzisiaj przetestowane. Lot plecowy niestety trzeba podtrzymać na wysokości. 

Obecna wersja do lotu waży 870 gram razem z pakietem 3S 1800 mah co daje mi obciążenie płata 33 g/dm2.

 

post-8897-0-83378600-1522343015_thumb.jpg

 

filmu brak gdyż oblot bez świadków ;)

 

Co do poprawek mówiłem, że muszę poprawić podwozie tzn zrobić ciut mniejsze bo obecne jest dość długie przy lądowaniu działa jak sprężyna i delikatnie się dzisiaj odkształciło ...

 

post-8897-0-22989100-1522343063_thumb.jpg

 

Robiąc nowy płat postanowiłem na końcowe żebra dodać nakrętki kłowe i poeksperymentować z wingletami 

 

post-8897-0-85646500-1522343534_thumb.jpg

 

post-8897-0-94391300-1522343656_thumb.jpg

 

Winglety zrobione ze sklejki 1,5 mm obustronnie za laminowane tkaniną (dość cienka ale nie pamiętam jaka gramatura ) ... na zdjęciu brak laminowania, gdyż była to przymiarka. Dzisiaj latałem przy dość sporym wietrze i przy zamocowanych wingletach miałem wrażenie, że model dużo bardziej reaguje na wiatr ... wylądowałem wykręciłem i polatałem bez ... wrócę do nich jak pogoda się poprawi. Winglety rysowane na szybko na kolanie, kierowałem się zdjęciami znalezionymi w sieci.

 

Jak będę miał okazję to film wstawię a na chwilę obecną musicie wierzyć na słowo ;)

Opublikowano

Moim zdaniem winglety powinieneś przenieść bardziej do tyłu , na wysokość lotek . no i wykonać je z balsy zalaminowanej , a nie ze sklejki . końcówki skrzydła powinny być jak najlżejsze . Co do podwozia to pewnie krótsze nieco golenie będą mniej się wyginać no i masa modelu się zmniejszy .

  • Lubię to 1
Opublikowano

Przy tej konstrukcji podwozia i wielkości modelu, oszczędność wagi z tytułu skrócenia goleni, będzie mieć wymiar symboliczny, a nie użyteczny.

Sugerowałbym w 1/3 lub w połowie wysokości goleni zamocować jakiś stabilizator, który zmniejszy odkształcenie statyczne.

 

Może to być nawet kawałek napiętej nieco gumy modelarskiej, który by ściągał golenie przy postoju, a pracował pod dodatkowym naciskiem.

Mogą też być amortyzatory gumowe, na wzór samolotów z lat 30-tych, od nasady goleni do końcówki goleni przeciwległej. 

Trzeba by tylko wymyślić jakieś zaczepy w tych miejscach.

Opublikowano

Moim zdaniem winglety powinieneś przenieść bardziej do tyłu , na wysokość lotek . no i wykonać je z balsy zalaminowanej , a nie ze sklejki . końcówki skrzydła powinny być jak najlżejsze . Co do podwozia to pewnie krótsze nieco golenie będą mniej się wyginać no i masa modelu się zmniejszy .

Co do przeniesienia wingletów to jak najbardziej skorzystam ... obecne winglety ważą oczywiście jedna sztuka 4 gramy ... może i balsowe mogły by być lżejsze ... spróbuje zrobić nowe z przeniesieniem ich do tyłu i z balasy 1,5 mm oczywiście laminując je. Co do krótszych golenie to jestem tego samego zdania. Dziękuje za sugestie :)

 

 

Przy tej konstrukcji podwozia i wielkości modelu, oszczędność wagi z tytułu skrócenia goleni, będzie mieć wymiar symboliczny, a nie użyteczny.

Sugerowałbym w 1/3 lub w połowie wysokości goleni zamocować jakiś stabilizator, który zmniejszy odkształcenie statyczne.

 

Może to być nawet kawałek napiętej nieco gumy modelarskiej, który by ściągał golenie przy postoju, a pracował pod dodatkowym naciskiem.

Mogą też być amortyzatory gumowe, na wzór samolotów z lat 30-tych, od nasady goleni do końcówki goleni przeciwległej. 

Trzeba by tylko wymyślić jakieś zaczepy w tych miejscach.

Co do wagi się zgodzę ... robiąc mniejsze podwozie z drutu zyskam może 2 do 4 gramów przy dobrych wiatrach. Z drugiej strony dodawanie stabilizatora to i może rozwiązanie ale to takie ciut kombinowanie, którego oczywiście nie wykluczam ;)

 

Przy fun fly Energy, któregoś tam kiedyś zbudowałem na łamach naszego forum w pierwszej kolejności zrobiłem podwozie o wiele za duże czyli takie jak poniżej 

 

post-8897-0-29764100-1522350607_thumb.jpg

 

Stwierdziłem wtedy, że model wygląda karykaturalnie w zasadzie jak teraz Amper (za duża przerwa w modelarstwie :P ) no i zrobiłem nowe

 

post-8897-0-11262000-1522350645_thumb.jpg

 

smuklejsze i przy wadzę w sumie identycznej co Amper zdawało egzamin, znaczy nie odkształcało się choć pewnie straciło na amortyzacji. Zakombinuje najpierw tak, a jak by nie zdawało egzamin spróbuje wykorzystać pomysł amortyzatory z gumy.

Opublikowano

Podwozie nowa odsłona ... skrócone, w sensie rozstaw kół został zmniejszony a wysokość została ta sama, obecnie jest o wiele sztywniejsze jak poprzednie. Jak pogoda wytrzyma do końca dnia to dzisiaj nastąpią kolejne loty ;)

przed zmianą 

post-8897-0-34825500-1522401755_thumb.jpg

 

i po zmianie ... nie wygląda już tak śmiesznie jak poprzednio

 

post-8897-0-38705100-1522401619_thumb.jpg

 

post-8897-0-41044000-1522401685_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Z planowanego testowania podwozia nici więc zabrałem się za nowe winglety ...

post-8897-0-67963700-1522599596_thumb.jpg

 

A tutaj laminowanie wingletów czyli dwa kawałki płyty meblowej "powleczonej" streczem tak żeby się folia nie pozwijała. Winglety pokryte obu stronnie tkaniną szklaną ... jutro odrywam kanapke ... powinno być dobrze ;)

post-8897-0-77999500-1522599705_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Dzięki Rafał ;) w tle to Yak 54 z epo rozpiętość 1.5 m. W trakcie kompletowania wyposażenia brakuje mi tylko regulatora i pakietu 4S do niego i jak mi się spodoba taka rozpiętość to trzeba będzie przebranżowić :P

 

EDIT ...

 

Winglety skończone ... wcześniej sklejkowy ważył 4 gramy balsowy waży 2 gramy 

 

post-8897-0-45274300-1522687339_thumb.jpg

 

post-8897-0-02682600-1522687376_thumb.jpg

 

po świętach pogoda pozwoli to się oblata ;)

Edytowane przez przemo
  • Lubię to 1
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.