Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja się chyba zdecyduję na ten standard , zawsze to będzie taniej bo raz że sama w sobie jest tańsza a dwa że na jedno skrzydło mam standard jak pokryję drugie SCALE to pewnie się będą różniły i trzeba kupować by było więcej folii na dwa skrzydła aby były takie same.

Ja nie robię extry , podoba mi się , pewnie że chciało by się mieć model 2,7m  ale jest po za moim zasięgiem finansowym itp bo prócz zbudowania takiego modelu trzeba mieć na uwadze serwis który też kosztuje swoje, no i trzeba mieć czym to przewieźć i gdzie to przechować.

Ja kończę drugiego MX-a 2,2m miałem zestaw bo Marcin mi kiedyś wyciął i tak go powoli składałem jak miałem czas i powoli w końcu go złożyłem i skompletowałem , mam cały model i całe wyposażenie do niego , trzeba tylko okleić skrzydła , kupić dwa serwa na lotki i zrobić kolanko wydechowe , czyli roboty jest tyle co nic więc można powiedzieć że jest prawie gotowy.

Co do kabinki to Krzysztof klei specjalnym klejem do kabinek , ja swoją przykleiłem klejem montażowym podobno bardzo dobrym , ale model przez źle ustawiony silnik miał takie wibracje że kabinka się odklejała , potraktowałem ją cyjakiem ale cyjak też nie podołał a na dodatek po cyjaku kabinka w miejscu klejenia zrobiła się taka mleczna.

W końcu przykleiłem ją UHU POWER i skończyło się odklejanie , fajny klej , silnie trzyma się nawet śliskich powierzchni , używam go od dawna do wielu rzeczy i nigdy nie zawiódł , jedyny kłopot to że nie jest przejrzysty tylko żółty.

Dokładnie to takim przykleiłem sobie kabinę, i temu nawet potężne wibracje nie dały rady.

spacer.png

 

Opublikowano

Pewnie kryj Standard tym bardziej ,że na jeden płat masz - kilka zł. w kieszeni.

Co do kleju to gdzie go kupić.

Opublikowano

Czy taki sam to nie wiem , na allegro jest ich sporo , ale tego w czerwonej tubce to nie ma ani jednego.

Ja go kiedyś kupiłem przypadkowo pomylił mi się z UHU POR ale tak mi przypadł do gustu że zostałem z nim do dziś .

Klej po wyschnięciu jest elastyczny , kleiłem nim i drzewo , i przyklejałem dość ciężki akumulator do deseczki sklejkowej która to deseczka była z pakietem przykręcana w modelu , a za jakiś czas jak model przywalił o ziemię to cele wyskoczyły z termokurczki ale termokurczka od deseczki się nie odkleiła:) , wklejałem zawiasy , w modelu gdzie lotki nie mają zawiasów tylko wygina się pianka po dwóch latach pianka się zmęczyła i lotka w sporej części się odkroiła , przykleiłem lotkę na ten klej i pracuje dalej.

No i mam w obu mxach na ten klej przyklejone kabiny , jedna jest plastikowa a druga węglowa.

Pewnie są lepsze kleje ale ten na pewno jest wart te 20zł które kosztuje, niestety pali depron i pali elapor multiplexa co jest dziwne bo cyjak nie pali elaporu, natomiast EPP  ładnie klei i lotka z epp przyklejona tym klejem całkiem fajnie się wygina a w tym modelu mam naprawdę zacne wychylenia i klej daje radę pracować :).

Ten klej jest taki uniwersalny do różnych zastosowań , a może spróbuj kabinkę przykleić na taki klej dedykowany do kabinek jakiego używa Krzysztof

Opublikowano

Mam doskonały klej do kabinki typu Loctite 3090 , ale obawiam się czy zdążę ją prawidłowo ustawić - mam ok. 7 min. może mniej.

Robiłem próby z materiałem z jakiego jest wykonana kabinka , rewelacja.

Tworzywo pęka , rozdziera się a klej trzyma.

Chodzi mi oto aby nie było widać przejścia kabinka a jej stelaż.

https://e-kleje.pl/kleje-cyjanoakrylowe/590-loctite-3090-dwuskladnikowy-klej-cyjanoakrylowy-5010266001340.html

Pytanie do Krzysia.

Napisz jak sprawuje się ten klej z upływem czasu.

Opublikowano

Klej do kabinek jest o tyle fajny że nadmiar, który wypłynie podczas przyklejania można zmyć wodą. To ważne, bo materiały na kabinki różnie reagują z rozcieńczlnikami. Następna zaleta jest taka, że klej jest biały więc widać czy wszędzie pokrywa klejone powierzchnie  a po zaschnięciu robi się przezroczysty. Co jest ważne w przypadku kabinek. No i trzyma bardzo dobrze. 

Opublikowano

Instalacja paliwowa.

100_2361.JPG

100_2362.JPG

100_2366.JPG

Czy stosujecie w instalacji paliwowej zbiorniczki wyrównawcze typu kawałek puszki albo dodatkowego filterka ?.

Tak dla przestrogi.

Nowy model , mam na myśli Sbach a , czysty w środku i co ?,

Zalany kadłub paliwem , szlak mnie trafił.

Co się okazało , że zbiornik pęka w nasadzie gdzie wciskamy korek z rurkami.

Proponuję stosującym w tego typu zbiornikach od razu  patent w postaci pierścienia jak na fotce..

Opublikowano

Po pierwsze wywal ten filtr paliwa na wężyku który idzie do gaźnika. Filtr tylko w dużym kanistrze na paliwo. Po 2gie puść wężyk do wyrównania ciśnienia jak na zdjęciu poniżej,a drugą końcówkę wypuść pod kadłubem. Masz słabej jakości zbiornik. 

20200712_210419.thumb.jpg.9a5c1182acde19fa6871b2a9fb98329d.jpg

 

Opublikowano

Panowie dzięki za uwagi , ale proszę nie traktować mnie jak nowicjusza wiem co robię , ale szukam ciekawych mniej zawodnych rozwiązań.

Jak jest propozycja czegoś co robię nie tak to oczekuję odpowiedzi dla czego - za i przeciw.

Samo to , że napiszesz  nie rób tak nie wystarcza.

Uzasadnij to a będę miał partnera do rozmowy.

Krzysi i Ty takie rzeczy ???.

Zbiornik jet OK tylko wymaga modyfikacji -100 stówa w kieszeni.

Dla tego napisałem co poprawić.

Odnośnie tego dodatkowego zbiorniczka to jest odrębna historia.

 

 

Tam na fotce widziałem jakiś pęk zwoi rurek jak w spawarce , a można to samo zrobić w zbiorniku.

Trzeba tylko pomyśleć.

Opublikowano

Ja gdy kupiłem swój pierwszy model benzynowy nie mogłem zaakceptować tego wężyka przelewowego zwiniętego w spiralę , nie jestem jak wiadomo estetą ale nawet minimalne ilości paliwa wylewające się czy to na model z wierzchu czy do środka z mojego punktu widzenia dyskwalifikowały to rozwiązanie a jak widziałem to paliwo się leje z tej rurki strumieniami , kolega stanął do zdjęcia model postawił na kołpaku śmigła a tu się benzyna lała i lała to nie mogłem tego zaakceptować bo mi przeszkadza nawet przypocony  wężyk na króćcu a co mówić żeby mi coś pociekło.

Więc zamontowałem sobie odpowietrznik i po kłopocie.

Model zawsze suchy i nie śmierdzi benzyną , w Mx-sie też mam zamontowany odpowietrznik i lata już kilka lat i nigdy się nie uroniła nawet kropla benzyny bez względu w jakiej pozycji model się znajduje.

Odpowietrznik kupiłem renomowanego producenta Stihl  koszt to kilkanaście złotych i działa wyśmienicie i z tego co wiem to kilka osób też stosuje ten patent bo i bywało że ktoś dzwonił z pytaniem jak rozwiązałem to wylewające paliwo.

Opublikowano

Jak pisałem wcześniej , trzeba myśleć.

Dzięki.Gratulacje.

Odnośnie odpowietrzania zbiornika to sprawa prosta.

Problem w tym czy spienione paliwo jest problemem.

W moim odczuci nie , ale i tak stosuję zbiorniczek wyrównawczy.

Korkociąg np.

2 godziny temu, Michal3013 napisał:

Mimo wszystko jakiś filtr paliwa powinien być w układzie. Proponuję ciężarek filcowy w zbiorniku. 

No ciekawe rozwiązanie.

Opublikowano

Zdecydowanie nie polecam ciężarka filcowego w zbiorniku . Filc się kruszy i zapycha sitko w gaźniku . Ja stosuje filtr na przewodzie do tankowania , przy bańce z paliwem.

Opublikowano

Filtr w zbiorniku ma być,każdy producent silnika zaleca go stosować.Jeżeli komuś nie odpowiada filtr filcowy to są filtry ze spieku ceramicznego.Stosuję taki od roku i jest ok,z filcowym nie miałem kłopotów,po prostu trzeba go co jakiś czas wymienić.Poza tym filtr w zbiorniku to dodatkowe bezpieczeństwo że nie dostanie się nic niepożądanego do gaźnika.Nie oszukujmy się,nasze zabawki benzynowe nie są tanie i nie ma co kusić losu.A poza tym filtr na przewodzie do tankowania to nie jest panaceum na super czyste paliwo w zbiorniku,bo można przenieść jakiegoś paprocha równie dobrze na końcówce do tankowania,króćcu czy co tam kto używa i filtr w zbiorniku ma właśnie takie zanieczyszczenie wyłapać.Dla mnie to dodatkowa ochrona silnika i tak stosuję.

  • Lubię to 2
Opublikowano

Cytat z manuala do DA70

 

While an inline fuel filter can be used, we recommend filtering the gas entering the fuel tank from your field container

 

a jeśli ktoś chce koniecznie filtr do zbiornika to raczej te ze spieku ceramicznego ?

Opublikowano
15 minut temu, darkarll napisał:

Cytat z manuala do DA70

 

While an inline fuel filter can be used, we recommend filtering the gas entering the fuel tank from your field container

 

a jeśli ktoś chce koniecznie filtr do zbiornika to raczej te ze spieku ceramicznego ?

No właśnie, stary dylemat - ilu ludzi tyle zdań.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.