Skocz do zawartości

Extra 300 KS - 2,7 m - relacja z budowy


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 26.07.2020 o 16:41, Cybuch napisał:

Jak waszym zdaniem to poprawi  chłodzenie cylindra ?.

Kto zgadnie stawiam Piiiwo.

Oczywiście czy warto się męczyć?.

 

Ponad tydzień myślałem i myślałem , radziłem się i edukowałem praktycznie i już  znam odpowiedź ???. Poprawi zdecydowanie (jak zrobisz na dwóch cylindrach to dwa razy poprawi zdecydowanie- bo na zdjęciu jest na jednym) . Kiedy to piwo dostanę ? 

I na drugie pytanie też odpowiem: ja się nad piwem nie męczę :)  Proszę się nie niepokoić. 

Chociaż to rozwiązanie nie jest patentem (metoda nazywa się z angielskiego Baffing), ba jest nawet skuteczne tylko podczas lotu. a co podczas postoju ? Myślał kolega może nad rozwiązaniem chłodzenia cylindrów podczas postoju ? Mamy coraz cieplejszy klimat, lata się w temperaturach powyżej 30  stopni...

Takie luźne dywagacje,  akurat  również rozmawialiśmy o tym na zawodach IMAC w Czechach w zeszłym tygodniu ( gdyż temperatura w ciągu dnia sięgała 37 stopni- a latać trzeba). Cześć zawodników stosowala takie naziemne " urządzenia chłodzące " ale nie wszyscy.  Ja np postanowiłem założyć sobie sensor do silnika, aby mięć podgląd temperatury na cylindrach - zawsze coś się człowiek dowie, jak mu się silnik napoci :D 

 

PS,  Zdjęcia z zawodów https://www.facebook.com/pg/modelarniaChelm/photos/?tab=album&album_id=2706425296313445&ref=page_internal 

PS 2. Kiedy oblot? 

20200805_231237.thumb.jpg.1b402d30190bd642ffd719d9d2826bd5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
4 minuty temu, MacFlyer napisał:

 

Ponad tydzień myślałem i myślałem , radziłem się i edukowałem praktycznie i już  znam odpowiedź ???. Poprawi zdecydowanie (jak zrobisz na dwóch cylindrach to dwa razy poprawi zdecydowanie- bo na zdjęciu jest na jednym) . Kiedy to piwo dostanę ? 

I na drugie pytanie też odpowiem: ja się nad piwem nie męczę :)  Proszę się nie niepokoić. 

Chociaż to rozwiązanie nie jest patentem (metoda nazywa się z angielskiego Baffing), ba jest nawet skuteczne tylko podczas lotu. a co podczas postoju ? Myślał kolega może nad rozwiązaniem chłodzenia cylindrów podczas postoju ? Mamy coraz cieplejszy klimat, lata się w temperaturach powyżej 30  stopni...

Takie luźne dywagacje,  akurat  również rozmawialiśmy o tym na zawodach IMAC w Czechach w zeszłym tygodniu ( gdyż temperatura w ciągu dnia sięgała 37 stopni- a latać trzeba). Cześć zawodników stosowala takie naziemni " urządzenia chłodzące " ale nie wszyscy.  Ja np postanowiłem założyć sobie sensor do silnika, aby mięć podgląd temperatury na cylindrach - zawsze coś się człowiek dowie, jak mu się silnik napoci :D 

 

PS,  Zdjęcia z zawodów https://www.facebook.com/pg/modelarniaChelm/photos/?tab=album&album_id=2706425296313445&ref=page_internal 

PS 2. Kiedy oblot? 

20200805_231237.thumb.jpg.1b402d30190bd642ffd719d9d2826bd5.jpg

Fajnie , że odpisałeś.

W ubiegłym tygodni przeprowadziłem testy. Różnica temperatur to ok. 30 stopni. Pomiar na głowicy przy świecy. Patent to akie moje luźne określenie moich poczynań. Wszystko w trakcie prób. Piwo obiecane , dane podaj gdzie ma być dostarczone.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Cybuch napisał:

Fajnie , że odpisałeś.

W ubiegłym tygodni przeprowadziłem testy. Różnica temperatur to ok. 30 stopni. Pomiar na głowicy przy świecy. Patent to akie moje luźne określenie moich poczynań. Wszystko w trakcie prób. Piwo obiecane , dane podaj gdzie ma być dostarczone.

Pozdrawiam.

 

 O to fanie że były testy. Do jakiej temperatury się rozgrzewają podczas lotu ? 

Piwo oczywiście wypijemy razem po wspólnych lotach na jakimś pikniku lub przy innej okazji :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego to nie wiem.

Jestem w trakcie budowy modelu , potrzebna wiedza jaka jest odpowiednia tm. bezpiecznej pracy silnika.

A wlocie , ? wiadomo potrzebna telemetria.

Znasz zakres poprawnych temperatur pracy silnika ?

22 godziny temu, MacFlyer napisał:

 

Ponad tydzień myślałem i myślałem , radziłem się i edukowałem praktycznie i już  znam odpowiedź ???. Poprawi zdecydowanie (jak zrobisz na dwóch cylindrach to dwa razy poprawi zdecydowanie- bo na zdjęciu jest na jednym) . Kiedy to piwo dostanę ? 

I na drugie pytanie też odpowiem: ja się nad piwem nie męczę :)  Proszę się nie niepokoić. 

Chociaż to rozwiązanie nie jest patentem (metoda nazywa się z angielskiego Baffing), ba jest nawet skuteczne tylko podczas lotu. a co podczas postoju ? Myślał kolega może nad rozwiązaniem chłodzenia cylindrów podczas postoju ? Mamy coraz cieplejszy klimat, lata się w temperaturach powyżej 30  stopni...

Takie luźne dywagacje,  akurat  również rozmawialiśmy o tym na zawodach IMAC w Czechach w zeszłym tygodniu ( gdyż temperatura w ciągu dnia sięgała 37 stopni- a latać trzeba). Cześć zawodników stosowala takie naziemne " urządzenia chłodzące " ale nie wszyscy.  Ja np postanowiłem założyć sobie sensor do silnika, aby mięć podgląd temperatury na cylindrach - zawsze coś się człowiek dowie, jak mu się silnik napoci :D 

 

PS,  Zdjęcia z zawodów https://www.facebook.com/pg/modelarniaChelm/photos/?tab=album&album_id=2706425296313445&ref=page_internal 

PS 2. Kiedy oblot? 

20200805_231237.thumb.jpg.1b402d30190bd642ffd719d9d2826bd5.jpg

Co mają niby dać te wentylatory po locie?. Bez sensu.

Kiedy oblot ? , chyba w przyszłym roku.

W tej chwili prowadzę walkę z JC 60. Nie mogę się z nim dogadać.Ma problemy z wolnymi obrotami , z 1400 i po dodaniu gazu i ponownym powrocie do małego wzrastają do 2500 . Morze jakaś sugestia ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem w RCGF 50cm.Ustawiałem wolne obroty na 1800 i tak samo jak u Ciebie,po dodaniu gazu i powrocie obroty rosły do 2500.U mnie pomogła wymiana uszczelek.Miałem nieszczelność na uszczelce pod głowicą i  na uszczelce pomiędzy gaźnikiem a odseparowującym od ciepłego silnika elementem z tworzywa.

Też nie rozumiem po co te chłodzenie?Przecież następnego lotu nie robi się minutę po wylądowaniu ,a silnik jeszcze nie ostygł.A co mu zaszkodzi na ziemi jak jest upał 37 stopni,jak pracuje w ponad 100??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, piotr28 napisał:

Szkoda..Irku,a jak połaczenie skrzyni korbowej z silnikiem?Wszystko ok,nie widać podejrzanych czarnych nalotów co by świadczyło o nieszczelności?Jeżeli nie to rzeczywiście chyba zostaje podmiana gaźnika..

Piotruś , ciśnienie w skrzyni w normie - zmierzone.

Pozostaje jedno.

Wydłubać tą pułkulową zawleczkę w gaźniku , może tam coś jest nie tak.

I temat Kocjana zamknięty.

23 godziny temu, Cybuch napisał:

Tego to nie wiem.

Jestem w trakcie budowy modelu , potrzebna wiedza jaka jest odpowiednia tm. bezpiecznej pracy silnika.

A wlocie , ? wiadomo potrzebna telemetria.

Znasz zakres poprawnych temperatur pracy silnika ?

Co mają niby dać te wentylatory po locie?. Bez sensu.

Kiedy oblot ? , chyba w przyszłym roku.

W tej chwili prowadzę walkę z JC 60. Nie mogę się z nim dogadać.Ma problemy z wolnymi obrotami , z 1400 i po dodaniu gazu i ponownym powrocie do małego wzrastają do 2500 . Morze jakaś sugestia ?.

Wszystko pięknie , ale jak to zamontować żeby trzymało się jak powinno - te wibracje.Jakieś podpowiedzi mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Cybuch napisał:

I temat Kocjana zamknięty.

Kończy się jak zwykle tak samo.....Przykro mi tylko ,że wcześniej nie reagują na zapędy Arka.Domyślam się że moderowanie to niewdzięczna robota,ale Nasi moderatorzy to nie są ludzie ,którzy siedzą cały dzień przy komputerach i tylko śledzą całe forum od A do Z,bardzo dobrze znają się na lataniu,lotnictwie i widzą że Arek głupoty czasem wypisuje a nie reagują.Ciągną sie tematy,kolejne gównoburze o nic.Przez to już kilka osób bardzo fajnych i mających coś do powiedzenia zrezygnowało albo z pisania albo z forum.

No to próbuj,może coś tam wypatrzysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, piotr28 napisał:

Kończy się jak zwykle tak samo.....Przykro mi tylko ,że wcześniej nie reagują na zapędy Arka.Domyślam się że moderowanie to niewdzięczna robota,ale Nasi moderatorzy to nie są ludzie ,którzy siedzą cały dzień przy komputerach i tylko śledzą całe forum od A do Z,bardzo dobrze znają się na lataniu,lotnictwie i widzą że Arek głupoty czasem wypisuje a nie reagują.Ciągną sie tematy,kolejne gównoburze o nic.Przez to już kilka osób bardzo fajnych i mających coś do powiedzenia zrezygnowało albo z pisania albo z forum.

No to próbuj,może coś tam wypatrzysz.

Jak rozwiąże problem dam znać.

Pozdrawiam.

Ps. Odnośnie Arka , sporo wie , ale to taki teoreta marzyciel . Brak weryfikacji życiowej i praktycznej -młody myśli , że cały świat zawojuje.

W dniu 5.08.2020 o 23:48, MacFlyer napisał:

 O to fanie że były testy. Do jakiej temperatury się rozgrzewają podczas lotu ? 

Piwo oczywiście wypijemy razem po wspólnych lotach na jakimś pikniku lub przy innej okazji :) 

Maćku ponawiam pytanie .

Czy wiesz jaka jest bezpieczna temperatura pracy silnika np. DLE 120 by zapobiec zatarciu , była by to cenna uwaga.

Producent tego nie podaje . Potrzebna inna wiedza o silnikach dwusuwowych -wybiurcza?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinieneś przekraczać ok. 100 stopni . Zdarza się że motor osiaga i 110-120 stopni ale to już niekorzystne warunki pracy. 90 stopni to bezpieczna temperatura do latania,akrobacji w normalny nie upalny dzień.

Podstawa to zapalić i latać a nie gazować i gotować motor na ziemi.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co dowiedziałem się od kolegi który ma dobre kontakty z firmą ZDZ , lata na tych silnikach z czujnikiem temperatury .ZDZ zaleca nie przekraczanie temperatury 180 st . Podczas lotu , mówił że temperatura utrzymuje się w granicach 110-160 st 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90 to temperatura plynu chlodzacego w silnikach czterosuwowych. 120-130 to normalna temp. pracy silnika chlodzonego powietrzem mierzona na zeberkach przy wylocie. W dobrych silnikach nic sie nie dzieje w takich temp ale.. ja swoj DLE 55 bardzo szanuje, ktory nigdy nie przekroczyl 110 i zawsze ma troche bogatsza mieszanke. Ostatnio wyregulowalem tak, ze max obroty -400 i temp. po wyladowaniu to 90st.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Erwin napisał:

. Ostatnio wyregulowalem tak, ze max obroty -400 i temp. po wyladowaniu to 90st.C.

 

zaczerpnięte z instrukcji DA70

 

Don't set the needles overly rich to protect the engine. Operating the motor overly rich not only reduces power, it creates other problems such as poor transition, vibration, pre-mature carbon build up, fouled plugs, excessive exhaust residue, sticking rings, and overall rough running.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj silnik jest po wypaleniu dopiero 5l paliwa. To co pisza w instrukcji DA70 to moze i prawda ale wole ustawic lekko bogatsza niz go przegrzac. 400 obrotow to jest tak mala roznica, ze zaden nagar sie nie utworzy i nie zniszczy super silnika DA70.  Oni tu pisza bardziej o dolnym ustawieniu aby dobrze sie wkreceal na obroty a gorne ustawienie mieszanki trzeba chronic przed zbyt duza dawka powietrza aby nie zatrzec motoru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z silnikiem JC aktualny.

Zmieniłem gaźnik , objawy te same.

Z całym  szacunkiem , ale to nić nie wnosi do tematu.

Mam problem , jak masz ewentualne lekarstwo to je podaj.

To , że Twoje DA dobrze działa mojemu nie pomoże, masz porządny motor.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, darkarll napisał:

 Nie mam silnika DA :) , no i kolejny raz okazało się że piszę bzdury , więc moje ewentualne porady nic by nie wniosły .

Kto napisał ,że piszesz bzdury ?. Ja tak tak nie myślę. Ta uwaga odnośnie porady była do Erwina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.