czarobest Opublikowano 22 Stycznia 2019 Opublikowano 22 Stycznia 2019 Dotarła do mnie dzisiaj paczuszka z Kanady , miałem trochę szczęścia i nie trafiłem na VAT mimo dość sporej kwoty. Zamówienie dokonałem w sklepie coxengines.ca i mogę szczerze polecić, bardzo miła obsługa techniczna, do tego udało się załatwić jakiś gratis . Ale do rzeczy, zakupiłem tam motorek Cox .049 RC Ranger, jest to oczywiście silniczek żarowy o pojemności .049 cala sześciennego, zalecane śmigła to mniej więcej 5x3, 5x4 lub 6x3. Silniczek ma jedną iglicę oraz przepustnicę pozwalającą regulować obroty od około 6500obr/min do max. Sprawdzę to wkrótce . Waga to 56 gramów. Silnik mimo, że nowy to niestety nie jest idealny, na zdjęciu widać, że ma parę skaz. No i nie jest taki piękny jak starsze motorki, jednak i tak mi się podoba. Link do motorka - https://coxengines.ca/cox-.049-rc-ranger-engine.html Na razie nagrałem tylko filmik z odpakowania i lekkiego rozkręcenia silniczka, jeśli ktoś chcę stracić kilka minut życia można obejrzeć . No i parę fotek owego silnika: Album - https://photos.app.goo.gl/b6oiBP9ipjZchrsK9 Test z odpalania nagram za jakiś czas, najpierw dotarcie. Mam nadzieję że uda się pokazać jak pracuję. Spróbuję też przetestować adapter do zwykłych świec żarowych, który jest na filmie, sprawdzając czy zmieni się jakoś zakres obrotów. Aha, dla zainteresowanych - mój Cox z tematu o renowacji również zostanie przetestowany z adapterem oraz w końcu będzie odpalony . To samo motorki od Marka, najpierw jednak muszą dać się odkręcić, a walczą i złamały mi nawet kluczyk.
jarek996 Opublikowano 22 Stycznia 2019 Opublikowano 22 Stycznia 2019 Wrzuc to raczej do silnikow , to bedzie wszystko w kupie , a tak bedzie skakanie z UNBOXINGU na SILNIKI. Kiedy planujesz go odpalic ?
czarobest Opublikowano 22 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2019 Możliwe, że tak będzie lepiej, bo wrzucę tu też ten "test". W takim razie mogę tylko poprosić moderatorów o przeniesienie do działu o 2T . A odpalić spróbuję może nawet jutro, trudno powiedzieć. Tylko najpierw oczywiście kilka zbiorników na docieranie.
Grzesiek Opublikowano 22 Stycznia 2019 Opublikowano 22 Stycznia 2019 Coxy były docierane w fabryce przynajmniej te z przed 20lat
elpazo Opublikowano 22 Stycznia 2019 Opublikowano 22 Stycznia 2019 Grzesiu miałem tych silników wiele sztuk w klubie i to różne żaden nie był fabrycznie docierany ,ale były wykonane bardzo precyzyjnie z dokładnością poniżej 1mikrona to coś takiego jak silniki Gieny Kalistratowa nie wymagały praktycznie docierania.
Grzesiek Opublikowano 23 Stycznia 2019 Opublikowano 23 Stycznia 2019 Ja też miałem kilka TEDE i MEDALIONOW o pojemnosci 1,5cm i jednego 2,5cm wszystkie były fabrycznie palone,co było widac po denku tłoka.
elpazo Opublikowano 23 Stycznia 2019 Opublikowano 23 Stycznia 2019 To chyba w CSH je docierali bo moje były czyste jak łza. 1
AndrzejC Opublikowano 23 Stycznia 2019 Opublikowano 23 Stycznia 2019 Grzesiek, Oni tam w tej fabryce nic by nie robili tylko te motorki odpalali. Tam produkcja szła w milionach dolarów. sprawdzenie każdego silnika było by praktycznie niemożliwe i kosztowne bardzo COX doszedł do takiej perfekcji, że jak sami pisali, powtarzalność części była na 100%. I to jest prawda ponieważ jak onegdaj składałem jeden silnik z dwóch to wszystko pasowało idealnie. W instrukcjach jest napisane wyraźnie, że silniki COXa nie wymagają docierania. Mam dwa nowe COXy i moje też nigdy nie były odpalane. I nawet po tych trzydziestu , czy czterdziestu latach wyglądają na takie, co odpalą od pierwszego puknięcia w śmigło. A.C.
czarobest Opublikowano 23 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2019 Fajne, że coś tu się dzieję . Sam średnio jestem w stanie stwierdzić jakość powierzchni i spasowanie (a i nawet jeszcze nie kręciłem silnikiem, by "poczuć" sprężanie, bo na to przyjdzie czas przy odpalaniu), bo po prostu nie mam takiej wiedzy. Mogę zrobić dodatkowe, lepsze zdjęcia tłoka czy cylindra, niż wrzuciłem w album w pierwszym poście, gdyby ktoś chciał nie ma problemu . Sugerowałem się jednak instrukcją do Cox'a Tee Dee w której jest napisane coś takiego: Nie jest to może docieranie takie jak "normalnych" siników czy ABC, ale jakaś procedura jest . I tak chciałem na początku postąpić, bo instrukcji do tego Rangera nie widzę na stronie. Dodam że w przypadku silników samozapłonowych na stronie jest taka adnotacja, z której moim zdaniem wynika, że docieranie powinno być Myślę więc, że zastosowanie się do instrukcji od Cox'a TD nie zaszkodzi. PS: Dzisiaj już chyba nic nie odpalę, bo źle się czuję, a do tego jest bardzo zimno...
kaszalu Opublikowano 23 Stycznia 2019 Opublikowano 23 Stycznia 2019 (edytowane) Ostatnio produkcja tych silniczków została reaktywowana na częściach pochodzących jeszcze ze starych zapasów magazynowych i nowej produkcji. Sporo modeli tych silników ( między innymi Black Widdow, Golden Bee, Black Bomber) oraz części do nich można dostać bliżej, w Anglii - wystarczy wpisać w wyszukiwarkę Dens Model Supplies ! Mają też głowice żarowe oraz głowice z gwintem pod klasyczną świecę żarową i sporo innych akcesoriów ! https://www.densmodelsupplies.co.uk/index.php?c=cox_049_engines https://www.densmodelsupplies.co.uk/index.php?c=cox_049_spares Warto tam zajrzeć ! Poniżej masz instrukcje do COXa i charakterystyki kilku silników na wykresie . Używam ich jeszcze w kilku modelach - zatyczki do uszu wskazane !! cox_049_operation_and_troubleshooting_guide.pdf Edytowane 23 Stycznia 2019 przez kaszalu 1
MASK Opublikowano 24 Stycznia 2019 Opublikowano 24 Stycznia 2019 Ja też miałem kilka TEDE i MEDALIONOW o pojemnosci 1,5cm i jednego 2,5cm wszystkie były fabrycznie palone,co było widac po denku tłoka. Grzegorz, co było widać na tym denku? Jakieś 10 lat temu, podczas przeglądania magazynów Estes/Cox znaleziono trochę silników Cox i części do nich (to było związane z procedurą upadłościową). Można było kupić rozmaite pozostałości po silnikach Cox. Pamiętam, że kupiłem trochę części, ponad 20 coxów Surestart (po $6,50/szt) i dwa TD 09 po chyba $30. Po kilku tygodniach otwartej dla każdego sprzedaży internetowej całą pozostałość wykupiła kanadyjska firma Cox international Bardzo byłoby miło widzieć takie cacka RC, jak TeeDee 05, 09 albo 074 w akcji (Queen Bee się trafiają), niestety zabrakło dobrego gospodarza 2
kaszalu Opublikowano 24 Stycznia 2019 Opublikowano 24 Stycznia 2019 (edytowane) Jeszcze żywe TeeDee 09 i PeeWee 020 ( 0.33 cm3 !) posiadam na stanie ! Maluch PeeWee był ostatnio używany w mikromodeliku ze skrzydłem Rogallo - niestety zespół tłok-cylinder jest już dość mocno zajechany a tych części brak... Poszukiwałem też tylnej płyty zbiornika do niego, bo zmęczeniowemu odkruszeniu uległo mocujące uszko.... niestety bez skutku ! TeeDee09 był używany do napędu motoszybowca - power ma do dzisiaj i dźwięk "powalajacy" - dzisiejszych norm hałasu na pewno nie trzyma !! Przynajmniej okolica wie, ze latamy !! PeeWee w akcji ( wprawdzie nie mój, ale widać o co chodzi !! ) https://www.youtube.com/watch?v=zeaTHh4TUXo TeeDee 09 w akcji https://www.youtube.com/watch?v=5eO33EStU6s oraz najmniejszy z COXików TD .010 ( 0.16 cm3 ) https://www.youtube.com/watch?v=xpsul0qz6gc i fotki PeeWee.020, TeeDee09 i TeeDee010. Edytowane 24 Kwietnia 2019 przez kaszalu
MASK Opublikowano 25 Stycznia 2019 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Jeszcze żywe TeeDee 09 i PeeWee 020 ( 0.33 cm3 !) posiadam na stanie ! Maluch PeeWee był ostatnio używany w mikromodeliku ze skrzydłem Rogallo - niestety zespół tłok-cylinder jest już dość mocno zajechany a tych części brak... Poszukiwałem też tylnej płyty zbiornika do niego, bo zmęczeniowemu odkruszeniu uległo mocujące uszko.... niestety bez skutku ! Pokrywę zbiornika akurat mam, tłok/cylinder poszukam - do wiosny jeszcze trochę czasu zostało Chłopaki, jak coś trzeba, to piszcie! 1
jarek996 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Dobrze sie MArcin zabezpieczasz na emeryture . Ludzie oszczedzaja kase w bankach na 0,0000032% , a Ty inwestujesz w COXy ktore za 20 lat beda po 25 000 dolarow
kaszalu Opublikowano 25 Stycznia 2019 Opublikowano 25 Stycznia 2019 (edytowane) O !! Widzę Marcin, że że odkrywa się interesująca perspektywa reanimacji PeeWee !! Jestem mocno zainteresowany !! Ostatnio u anglika w Dens Modell Supplies nabyłem sobie dwie dodatkowe głowiczki żarowe do "PeWiaka" - może się nareszcie przydadzą !! Edytowane 25 Stycznia 2019 przez kaszalu
czarobest Opublikowano 25 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2019 Oj chętnie bym posiadał jeszcze coś mniejszego jak PeeWee czy TeeDee .010 . Dziękuję też za link do sklepu, choć mam nadzieję, że nie przyda się mi za szybko . Niestety odpalenie nieco się przedłuży (Tee Dee'ka też), nieco się rozchorowałem i głupio wychodzić na zewnątrz z gorączką
AndrzejC Opublikowano 26 Stycznia 2019 Opublikowano 26 Stycznia 2019 Ładna kolekcja motorków i wszystkie na chodzie. A.C. 1
kaszalu Opublikowano 26 Stycznia 2019 Opublikowano 26 Stycznia 2019 (edytowane) Fajne - widać że to miłośnik samych samozapłonów !!! Tu żarowy Skymaster w depronowej , szkolnej uwięziówce rozmiaru "1/2A" krytej taśmą samoprzylepną - nie do zajechania !! . Edytowane 26 Stycznia 2019 przez kaszalu
Grifon Opublikowano 26 Stycznia 2019 Opublikowano 26 Stycznia 2019 Fajne ta Coxy, szkod że prawie wszystkie bez tłumików, da się gdzieś dokupić takowe?
kaszalu Opublikowano 26 Stycznia 2019 Opublikowano 26 Stycznia 2019 Czasem można dostać w UK pod linkiem który podałem powyżej ! Ale bardzo prosto można dorobić samemu -wystarczy prosty pierścień z otworem, założony na wykręconych cylinder i ponownie wkręcony w karter ! Widziałem też tłumik wykonany z dwóch simmeringow wsadzonych w rurkę - znajdę fotkę to wstawię poglądowo !Trzymał się na wargach uszczelniających i dawał radę !
Rekomendowane odpowiedzi