maruta82 Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Opublikowano 11 Kwietnia 2020 13 minut temu, zipp napisał: Zmiksuj silnik z wysokością w aparaturze. W szybowcu istotne jest by prawidłowo szybował i to załatwia prawidłowe wyważenie. Zadzieranie od napędu to zupełnie inna para kaloszy nie związana z wyważeniem a z napędem, którą można łatwo(gdy aparatura pozwala na taki mix) skorygować w aparaturze do kanału wysokości domiksuj kilka(do dobrania eksperymentalnie, zaczynać od minimalnej wartości) procent gazu i będzie dobrze Na ziemi trzeba spróbować czy przy aktywnym mixie dodawanie gazu wychyla ster wysokości w pożądaną stronę, żeby jaj było i FR w plecy Ci się nie wbił po starcie Jeśli chodzi o wyważenie FR, nie masz czasem tej kulki stalowej w ogonie? Nie przypominam sobie by był problem z wyważeniem FR z baterią 3s 2200 Ano widzisz nie wiedziałem że tak się robi z domiksowaniem steru wysokości Co do kulki to ją mam bo jak by jej nie było to dopiero by zadzierał
zipp Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Opublikowano 11 Kwietnia 2020 7 minut temu, maruta82 napisał: Co do kulki to ją mam bo jak by jej nie było to dopiero by zadzierał no jak, chłopie? waga(kulka) w ogonie powoduje, że masz niedoważony przód, który korygujesz dokładając te nakrętki Wyciągnij kulkę, a będziesz mógł wyciągnąć nakrętki i baterię przesunąć trochę do tyłu(na właściwe miejsce prawdopodobnie)..
maruta82 Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Opublikowano 11 Kwietnia 2020 7 minut temu, zipp napisał: no jak, chłopie? waga(kulka) w ogonie powoduje, że masz niedoważony przód, który korygujesz dokładając te nakrętki Wyciągnij kulkę, a będziesz mógł wyciągnąć nakrętki i baterię przesunąć trochę do tyłu(na właściwe miejsce prawdopodobnie).. No w sumie nie pomyślałem w taki sposób Myślałem jak gamoń Skoro producent ją dał to musi być ?
zipp Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Opublikowano 11 Kwietnia 2020 9 minut temu, maruta82 napisał: Skoro producent ją dał to musi być podejście właściwie ma jakieś uzasadnienie.. Kulka fabryczna jest zapewne by ewentualnie zrównoważyć jakiś ekstremalnie duży motor, albo baterię.. Z kulką w ogonie jest tak, że 10g kulki równoważy 50-100g silnika/baterii z przodu(przed środkiem ciężkości) Gdy będziesz robił mix, zrób koniecznie próbę na sucho na ziemi(najlepiej ze ściągniętym śmigłem) by sprawdzić czy ster wysokość idzie w dobrą stronę (po dodaniu gazu ma iść w dół) Oczywiście ma to być ruch minimalny. Jeśli kierunek będzie dobry, to zwiększaj powoli procenty w miksie, testując zachowanie modelu w powietrzu..
maruta82 Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Opublikowano 11 Kwietnia 2020 2 minuty temu, zipp napisał: podejście właściwie ma jakieś uzasadnienie.. Kulka fabryczna jest zapewne by ewentualnie zrównoważyć jakiś ekstremalnie duży motor, albo baterię.. Z kulką w ogonie jest tak, że 10g kulki równoważy 50-100g silnika/baterii z przodu(przed środkiem ciężkości) Gdy będziesz robił mix, zrób koniecznie próbę na sucho na ziemi(najlepiej ze ściągniętym śmigłem) by sprawdzić czy ster wysokość idzie w dobrą stronę (po dodaniu gazu ma iść w dół) Oczywiście ma to być ruch minimalny. Jeśli kierunek będzie dobry, to zwiększaj powoli procenty w miksie, testując zachowanie modelu w powietrzu.. Dzięki Jutro się będę bawił z wyważaniem Co do miksu to będę próbował bo mam radio graupnera mz12 i się dopiero go uczę i poznaje
Therapy Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Na YT jest wiele filmów, wystarczy wpisać model radia. Właśnie jestem na etapie nauki i prób miksowania i robię to ogładajac filmy.
dekooral Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Opublikowano 11 Kwietnia 2020 O ile się nie mylę to w tym radiu masz możliwość zrobienia faz lotu (q-link). Wystarczy że ustawisz fazę lotu z silnikiem i do tej fazy wytrymujesz ster wysokości. Zmianę q-link może inicjowac drag gazu, automatycznie obniżając SW.Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
sbogdan1 Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Hmm ...w swoim nie stwierdziłem takiej przypadłości, czy to podczas startu czy w trakcie lotu. Po dodaniu gazu szedł jak po sznurku z minimalną tendencja do wznoszenia. Pakiety które wykorzystywałem to 2200 mAh 3S / 2700 4s / 3000 4S I czy faktycznie masz dobrze wytrymowany ? to że on sobie tam szybuje to o niczym nie świadczy.
maruta82 Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Opublikowano 12 Kwietnia 2020 8 godzin temu, sbogdan1 napisał: Hmm ...w swoim nie stwierdziłem takiej przypadłości, czy to podczas startu czy w trakcie lotu. Po dodaniu gazu szedł jak po sznurku z minimalną tendencja do wznoszenia. Pakiety które wykorzystywałem to 2200 mAh 3S / 2700 4s / 3000 4S I czy faktycznie masz dobrze wytrymowany ? to że on sobie tam szybuje to o niczym nie świadczy. Nie bardzo rozumiem stwierdzenie. To że on sobie tam szybuje to o niczym nie świadczy. Co ma świadczyć o dobrym wytrymowaniu? Jedynie mi go wznosi podczas rozpędzania ale jak już leci szybko bez napędu i puszczę drążki to sam szybuje bez zarzutów
samolocik Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Mój również latał prosto przy dodawaniu gazu. Aby się wznosił trzeba było wychylać ster wysokości. To tak w ramach informacji porównawczej.
maruta82 Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Może tu jest przyczyna? 20200412_104651.mp4
sbogdan1 Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Mariusz ja nie wiem jak ten model poskładałeś, mogę jedynie domniemać że masz źle wytrymowany. Tak w locie wolnym bez silnika jak i z dodaniem gazu powinien lecieć prosto ew z lekką tendencją do wznoszenia. I jak tak miałem. Samo trymowanie przygotowanie do lotu na pozór łatwe choć nie do końca. Wpływa na to wiele czynników o których nie będę się rozpisywał bowiem w sieci są napisane tony materiału o tym. Piszesz że zadziera do góry OK ... tyle że dla Ciebie to będzie zadzieranie a dla mnie czy kogoś innego postronnego lot z tendencją do wznoszenia. Ocena bardzo subiektywna mimo wszystko. Tu masz co nie co, Jerzy Markiton fajnie opisuje, miedzy innym poruszany jest temat DIVE TEST_u https://pfmrc.eu/topic/14559-regulacja-modelu-szybowca-termicznego/ Nie sądzę aby to było przyczyną, aczkolwiek nie wygląda to dobrze. Co to masz wręgę silnikową luzem włożoną ??? 1
Patryk Sokol Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Dziwną dyskusję Waszmości prowadzicie. Motoszybowiec reguluje się w locie bez silnika, zaczynając przede wszystkim od środka ciężkości. A środka ciężkości nie regulujesz w locie poziomym, tylko dive testem:http://www.charlesriverrc.org/articles/supergee/CGMarkDrela.htm Dopiero jak dobierzesz kombinację środka ciężkości i kąta natarcia, to interesujesz się kwestią lotu silnikowego. Normalnie jestem zdania, że w miarę możliwości to reguluje się to skłonem (czyli silnikiem wychylonym w dół) i wykłonem (czyli silnikiem wychylonym w prawo), ale w motoszybowcu można to też załatwić miksem do steru wysokości i steru kierunku. Jeśli nie robiłeś dive testów, to wszelkie dyskusje o kulkach w ogonie i nakrętkach sensu nie mają. EDIT: O kolega napisał to samo 1
cZyNo Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Dive test to dla szybowca z pianki wystarczająca regulacja. Warto pamiętać że model ma trym wysokości - czasami nie ma potrzeby kombinować z przesuwaniem ŚĆ. Dla innych modeli dive-test to taka baza, od której dopiero można coś tam regulować. A np. dla moich wszystkich modeli do latania na zboczu nigdy nie robiłem dive testu, bo jest całkowicie zbędny i niemiarodajny (a wręcz uważam że zły - bo ogranicza ). Ale to taka nieskrępowana dygresja.
Therapy Opublikowano 4 Sierpnia 2021 Opublikowano 4 Sierpnia 2021 Pytanko, gdzie kupić kołek ryglujący skrzydła? Wziął się i zgubił.
micro Opublikowano 4 Sierpnia 2021 Opublikowano 4 Sierpnia 2021 Na szybko, można dorobić z listewki, a niebawem się znajdzie ? .
sbogdan1 Opublikowano 5 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2021 https://www.der-schweighofer.com/Arretierstift-Solius-Heron-FUNRAY-a228486 :)))
Therapy Opublikowano 8 Sierpnia 2021 Opublikowano 8 Sierpnia 2021 Świetnie dzieki za link. Na szczęście znalazł się. Pierwszy oblot zrobiłem z kawałkiem leszczyny. Jego waga sugerowała, że będzie latał słabo ale zaskoczyłem się tym jak można nim powoli szybować.
sbogdan1 Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Jak kto woli ... można wolno, bardzo wolno, szybko, bardzo szybko, można też zapie... byle żarówka zaświecił się w odpowiednim momencie.
koniuor Opublikowano 4 Marca Opublikowano 4 Marca W dniu 9.08.2021 o 21:18, sbogdan1 napisał: Jak kto woli ... można wolno, bardzo wolno, szybko, bardzo szybko, można też zapie... byle żarówka zaświecił się w odpowiednim momencie. .. Odgrzeje kotleta. Latasz jeszcze swoim funray em czy już poszedł w zapomnienie dawno? Wlansie się przymierzam do zakupu FR kit i złożyć go wzorujac się na tym temacie
Rekomendowane odpowiedzi