Skocz do zawartości

ALBATROS DLG


Bartkosz

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, samolocik napisał:

Na razie zastanawiam się, czy zaryzykować zakup drogich serw KST - jak już pisałem jedno z ostatnio zakupionych jest felerne i zdarza mu się nie działać, czy też próbówać z innymi choć alternatywy właściwie prawie nie ma ze względu na wąski i niski kadłub. Z drugiej strony model został zaprojektowany jako zawodniczy, więc mieszczą się serwa powszechnie używane w tej grupie latających.


Racja na rynku mamy mało serw do zastosowania i trzeba korzystać z: KST X08, Blue Bird BMS-A10 i drogich MKSów. 


Ceny KST w Polsce od 185 do 200zł, z doświadczenia wiem że jak kupuje się około 10 sztuk idzie zejść z ceny w okolice 165-175zł :) 

KST  można spokojnie reklamować jeśli jest problem, ja osobiście z 14 kupionych sztuk nie trafiłem na żadną feralną sztukę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie,

 

Albatros lata już u mnie 2 miesiące. Nie jestem jeszcze dobrze "wlatany" ponieważ poznawanie modelu to proces. Ale postanowiłem podzielić się z Wami kilkoma subiektywnymi spostrzeżeniami:

 

1. Mój pierwszy Albatros jest w wersji standardowej, zakładałem, że będzie dość delikatny. Tu pierwsze zdziwienie poza drobnymi ryskami trzyma się świetnie (mimo, że nie był oszczędzany o czym poniżej) .

2. W rękach moje skrzydło Albatrosa (drugi wyprodukowany  egzemplarz)  jest mniej sztywne niż w droższym CX5. Zastanawiało mnie jak wypadnie przy silnych rzutach albo gdy będzie wiało... Oczywiście przy szybkim zamachu czuć niedostatek sztywności ale to jedyna przypadłość jaką odczułem do tej pory ponieważ zdecydowanie rekompensuje ją prędkość w zamachu i łatwość właściwego wypuszczenia modelu. Czas na drugie zaskoczenie: nie jestem typem "miotacza" (o czym wiedza koledzy z zawodów ?) ale bez kłopotu  5x z rzędu mogę wyrzucić Albatrosa na 55m co wystarcza mi w zupełności na 5x2min. W dodatku gdy rzucę silniej jest tylko lepiej, z resztą zobaczcie sami

 

453555678_Albatros60m.thumb.jpg.18de41d93f6e28dcf356319ca1661e70.jpg

 

Dla Albatrosa 65m z małym plusem wystarcza na spokojne 3 min, a przy odrobinie ciepłego powietrza 4 min nie jest problemem.

 

3. Co ciekawe delikatne na pierwszy rzut oka skrzydła standarda wytrzymują spokojnie stały wiatr 6-9m/s. Ale jak się lata w takich warunkach Albatrosem napiszę następnym razem:)

 

PS.

Czekam z niecierpliwością jak wypadną testy nowego sztywniejszego skrzydła, które mam nadzieję niedługo się u mnie pojawi?

 

CarbonBird Team

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym chciał...

 

Najbliższa data w kalendarzu, to początek lipca - eliminacje Pucharu Polski w Sanoku. Jeszcze nie odwołana - czekam w napięciu na decyzję organizatora. Następna impreza w 2. połowie sierpnia, czyli Mistrzostwa. Na stronie f3k.pl staram się, żeby kalendarz był aktualny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Czaro napisał:

Gratuluję sukcesów i niezmiennie trzymam kciuki. Może niebawem będę miał okazję zobaczyć ten model na żywo i zaspokoję ciekawość.

Będzie okazja zobaczyć Albatrosa na żywo, a nawet polatać :)

Od paru lat przyglądam się modelom dlg, ale na przyglądaniu do tej pory się kończyło plus na czytaniu bardzo ciekawych artykułów na forum Czarka i Patryka.

No i w tym sezonie postanowiłem spróbować.

Bardzo dziękuję Czarkowi i Kolegom za pokazanie praktycznej strony i cenne uwagi.

Zamówiłem Albatrosa i wstępnie umówiliśmy się z Autorem wątku, że dostanę model w najbliższą sobotę.

Już dawno na żaden model nie czekałem z taką niecierpliwością :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Czaro napisał:

 

Muszę się w takim razie brać do roboty, bo mi po piętach zaczynają deptać ;)

 

Gratuluję sukcesów i niezmiennie trzymam kciuki. Może niebawem będę miał okazję zobaczyć ten model na żywo i zaspokoję ciekawość.

 

 

Czarku, dzięki za miłe słowa. Pochwały należą się głównie Bartkowi, który naprawdę ciężko pracuje.

 

A co do motywacji, zawłaszcza tej najprzyjemniejszej czyli pozytywnej to nie musisz nic mówić ?  Wszak nic nie daje środowisku tak pozytywnego kopa jak sukces kolegi, mam tu na myśli Twoje wyniki na WC w 2019 ?

 

Dlatego dokładamy swoją cegiełkę aby latanie DLG w Polsce mogło się nadal rozwijać (i mieć przy okazji także wymiar patriotyczny ?)

 

 

Aby wątek pozostał merytoryczny, zmieniam temat!  

 

Tak lata Albatros. Latanie poranne, wiatr 2-3m/s. Wybaczcie kłopoty z kamerą, ale trudno utrzymać ją prosto na głowie wykonując rzuty ?

 

KLIKNIJ TUTAJ (filmik)

 

 

 

  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.06.2020 o 11:22, samolocik napisał:

A tak ląduje Albatros przy mojej próbie pętli odwróconej ;)

Pacjentowi nic się nie stało dzięki ostatnim opadom deszczu i wysokiej trawie, a wbił się po skrzydło.

Było jak na dobrym filmie, oddając drążek do końca wierzyłem, że się uda :rolleyes:


Szczęście się przydaje.
Crash testy są dobre do ewolucji konstrukcji ale nikomu tego nie życzę :D 

Mój Albatros Strong zawitał na Warszawską łąkę żeby pokazać się nowemu nabywcy modelu Marcinowi i naszemu koledze Czarkowi. 
Laty jak i modele były ciężkie ale najważniejsze były rozmowy i nauka z latania w bardzo zmiennych warunkach. Było trochę wysokości były również dalekie spacery po model, masa modelu do lotu 275g to było zdecydowanie za mało na tak szalone warunki. Dla porównania Czarkowy SNIPE 2 ważył około 400g 


A oto pierwsze zdjęcia Albatrosa w powietrzu ;) 

DSC_0448.thumb.jpg.13142a814c1d446997c9c18014b65e69.jpgDSC_0438.thumb.jpg.bbc6d2b99af3d3905df74ac055e0badf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem tutaj na komentarz z wątku "Jantar Magic F5J..." żeby nie zaśmiecać wątku o Jantarze.

 

 

12 godzin temu, Bartkosz napisał:

 Chyba robię coś źle z statecznikami że posiadacz moich Albatrosów chce robić własne stateczniki :o :D 
Stateczników do F3K już trochę zrobiłem z worka i formy więc coś tam mogę podpowiedzieć. Jeśli chce się mieć dobre, skuteczne i mocne stateczniki to trzeba mieć do dyspozycji frezarkę inaczej to będzie ... średnio ;) 

 

Traktuję ew. wykonanie stateczników jako jakiś tam stopień w ginącej nauce własnoręcznego robienia modeli a nie jako poprawianie dobrej konstrukcji; bo co w Twoich statecznikach Bartek można jeszcze poprawić? Jedyne co można to poprawić moje loty, abym nie łamał wszystkiego jak popadnie ;) A jak wiadomo nauka wymaga poświęceń zarówno własnych jak i materiałowych. Dla pocieszenia po wzmocnieniu statecznika kawałkiem laminatu węglowego (od Ciebie) na razie nie złamałem niczego więcej. I to mnie cieszy. Ladowania do ręki wychodzą mi coraz częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.06.2020 o 12:32, samolocik napisał:

Odpowiem tutaj na komentarz z wątku "Jantar Magic F5J..." żeby nie zaśmiecać wątku o Jantarze.

 

 

 

Traktuję ew. wykonanie stateczników jako jakiś tam stopień w ginącej nauce własnoręcznego robienia modeli a nie jako poprawianie dobrej konstrukcji; bo co w Twoich statecznikach Bartek można jeszcze poprawić? Jedyne co można to poprawić moje loty, abym nie łamał wszystkiego jak popadnie ;) A jak wiadomo nauka wymaga poświęceń zarówno własnych jak i materiałowych. Dla pocieszenia po wzmocnieniu statecznika kawałkiem laminatu węglowego (od Ciebie) na razie nie złamałem niczego więcej. I to mnie cieszy. Ladowania do ręki wychodzą mi coraz częściej.


Oj można poprawić są ciężkie ? ciągle nad tym pracuję i w najbliższym tygodniu zapewne poprawię ten niechlubny wynik. 
 

- Stateczniki do Albatrosa (Produkcja) 

Statecznik to jeden z łatwiejszych elementów w produkcji :D trzeba mieć jedynie formę i frezowane rdzenie.  
Obecnie Albatros ma stateczniki:
- Light - Carboweave CW11 
- Standard,Standard+,Strong - CCM ST15 (jedyną zmienną jest dźwigar IMS lub UD ) 

Waga standardowego zestawu to 11.5-12.5g 


A oto kilka zdjęć od formy po CNC po wyszlifowane gotowe stateczniki. 

 

DSC_6511.thumb.JPG.98d63e9df02bc858c62eaf553f3a4a80.JPG

DSC_7595.thumb.JPG.2cabab9b5fd66701c7eab963ddfa8b26.JPGDSC_7607.thumb.JPG.7cbece0c2291b843c236dacfc403c7e3.JPG
DSC_0360.thumb.JPG.625ed7f7a7c0d3951b582972e488ed07.JPGDSC_0357.thumb.JPG.4514d5b6985090cf89f0c63deae2c315.JPG

DSC_0364.thumb.JPG.d950eb94207a4abe9b3c1baaa5bbd12c.JPGDSC_0366.thumb.JPG.da3ecfc994ef4717b1883c1f9ee20f32.JPG

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda modele f3k to nie moja dziedzina modelarstwa więc nie będę udawał eksperta ale trzeba przyznać Bartek ,że robisz piękną robotę ? no i widać szybkie  postępy .

Także życzę powodzenia.Ja zabieram się za opanowywanie technologii VB zobaczymy jak mi pójdzie , jakby co będę zadręczał pytaniami rzutkarzy, bo wy na tym znacie się najlepiej. Sory ,że  rozbijam wątek .Powodzenia 

Pozdrawiam, Arek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Czaro napisał:

Konrad, mam pytanie. Po której stronie masz wklejone dźwignie steru kierunku? Po tej samej stronie, co kołek, czy przeciwnej?

 

Standardowo, a jestem praworęczny, tzn. kołek na lewym skrzydle a dźwignia po przeciwnej (czyli prawej) stronie st. kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Czaro napisał:

Uff, trochę mi ulżyło. Ponieważ zauważyłem na zdjęciach w tym temacie kilka modeli z wklejoną dźwignią po stronie "kołkowej" i już sobie pomyślałem, że w Albatrosie się to robi jakoś inaczej ;)


Racja powstało trochę takich modeli w tym mój z oszczędności statecznika po złym wklejeniu w kadłub. W modelu którym latam rekreacyjnie ... no nie widziałem sensu wymiany, tracę kilka metrów z rzutu i tyle. 
 

Może trzeba zrobić ABC DLG? ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.