Ares Opublikowano 15 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2021 12 godzin temu, japim napisał: Ki61 dzielnie walczyła. Ja zawsze marzyłem o combacie. Kiedyś gdy w moich stronach było dużo zawodów to jeszcze wtedy byłem zbyt mało doświadczony a teraz kiedy mógłbym spróbować to zero zawodów i modelarzy latających w tej kategorii.Trochę się boję tych modeli bo to nie jest fun fly czy trenerek zwłaszcza ,że nie ma mi kto puścić modelu z ręki. No i nigdy nie latałem dolnopłatem.... jak myślisz dałbym rade ? I jakie myśliwce 1:12 są Twoim zdaniem dość proste w pilotażu? A Kawasaki piękne mimo ,że elektryczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 16 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 Cytat nie ma mi kto puścić modelu z ręki. No i nigdy nie latałem dolnopłatem. Nie bardzo widzę problem .... jeśli nie latałeś dolnopłatem to spróbuj a do nowoczesnych mam na myśli lekko wykonanych modeli aircombat, wcale nie potrzeba asystenta do startu. Popychasz lekko model albo tylko go puszczasz i leci, na wielu filmach z lotów aircombat na moim kanale zobaczysz jak samodzielnie się startuje. Wiele osób próbuje aircombatu ale nie każdemu pasuje taka mocno urazowa rywalizacja. Są emocje bezpośredniej walki z przeciwnikiem ale są też emocje związane ze stratą własnego modelu. Jeśli chcesz się tym zająć to musisz powyższe zaakceptować. Budując model samemu zawsze będziesz umiał go potem naprawić ale trzeba włożyć sporo pracy aby wykonać model który spełni potem oczekiwania. Kupując zestaw, masz pewność że wykonany model będzie poprawny i dedykowany do walki ale zdany jesteś na części zamienne od dostawcy zestawu. Modele drukowane mają tą dużą przewagę bo sprawdzony i wielokrotnie powielany projekt daje sprawdzony model a każdy uszkodzony element można zawsze wydrukować ponownie ? ms 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 16 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 6 godzin temu, mirolek napisał: Nie bardzo widzę problem .... jeśli nie latałeś dolnopłatem to spróbuj a do nowoczesnych mam na myśli lekko wykonanych modeli aircombat, wcale nie potrzeba asystenta do startu. Popychasz lekko model albo tylko go puszczasz i leci, na wielu filmach z lotów aircombat na moim kanale zobaczysz jak samodzielnie się startuje. Ja bardziej myślałem o takim modelu aby polatać sobie rekreacyjnie: z budową sobie poradzę mam w tym doświadczenie natomiast obawiałem się trochę latania bo to specyficzna klasa. Częściowo rozwiałeś moje wątpliwości. Zawodów nie biorę pod uwagę ze względów czasowych (pracuję w weekendy i nie mam możliwości brać urlopu) oraz finansowych (konkurencja mocno urazowa) Chyba ciężko również by mi było zaakceptować właśnie tą dużą ilość kraks w walkach. Natmiast chętnie polatałbym takim szybszym modelem myśliwca: najchętniej z silnikiem spalinowym Ja mam bardzo dużo pomysłów , a czasu na to wszystko brak. Najpierw trzeba pokończyć bieżące tematy.Ale może kiedyś spróbuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 Cytat Ja bardziej myślałem o takim modelu aby polatać sobie rekreacyjnie: To akurat może być trudne ? Moim zdaniem nie bardzo da się latać szybko warbird-em i zarazem rekreacyjnie. Mam spory nalot różnymi modelami ale właśnie te modele do walk powietrznych powodują u mnie największe emocje a wręcz "spięcie pośladków". Nie tylko szybkość lotu ale również zwrotność modelu i bliska obecność innych zawodników oraz ten charakterystyczny świst skrzydeł jak blisko lecą sprawiają, że uwagę trzeba mieć wytężoną i pilnować się cały czas by nie popełnić błędu. Po kilku treningowych lotach potrzeba rekreacji ... bo takie latanie rekreacją nie jest ? ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 30 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2021 Przemek stworzył łatkę aktualizacyjną do projektu Powstała K1-61 V2 Zdjęcie wydrukowanych elementów: Zmiany: - Powiększona przestrzeń na akumulatory (modyfikacja górnej pokrywy kadłuba) - Zmieniony sposób mocowania nakrętek w kadłubie. - Dodane dodatkowe kanały na pręty węglowe w miejscu mocowania skrzydła. - Zwiększony kąt chłodnicy pod skrzydłem (mniejsze ryzyko wyrwania przy lądowaniu) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 19 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2022 A tak te elementy wyglądają posklejane... Będzie trochę przestoju, bo nie zwróciłem uwagi, że serwa "91" są trochę wyższe od "90" i nie mieszczą się w przygotowanych dla nich łożach. Oczekuję na dostawę. No, i całe malowanie jeszcze czeka .To, co na zdjęciach - 2 popołudnia z "Matchbox-em XL"... Pozdrawiam - Jurek 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 24 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2022 Skrzydła do małych poprawek, gdzie podwiało maski i uzupełnić światła pozycyjne. Czekają na dostawę serw. Kadłub czeka na nową maskę ale już jest w drodze to pomalutku będę się bawić... Nie przemyślałem tematu do końca bo stateczniki można było wkleić pomalowane. Odpadło by żmudne i czasochłonne wykonywanie masek. Pozdrawiam - Jurek 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 Praktycznie skończony. Zostało zaprogramować radio, ale to już jutro ? Wygląda na to, że trzeba poratować się ołowiem ? Jeżeli dobrze przeniosłem punkty podane przez Przemka w instrukcji, to Ś.C. powinien być w okolicach 58mm od natarcia przy kadłubie ? Przemku - jak to widzisz ? Cóż - chyba mogę zgłosić akces do klubu posiadaczy "drukowanek". Ciekawe, jak długo utrzymam członkostwo ?? Pozdrawiam - Jurek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 27 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2022 Środek ciężkości wypadać ma na takich dwóch wypustach na górnej powierzchni skrzydła. Nic nie trzeba mierzyć - wystarczy podeprzeć model. Prezentuje się super. Faktycznie ze wszystkimi nowymi poprawkami doszło trochę filamentu na ogon co wymaga dodania obciążenia na dziób. Mogę jeszcze zmodyfikować trochę projekt aby np przednia część kadłuba posiadała więcej wzmocnień co doda wytrzymałości a jednocześnie ograniczy ilość niepotrzebnego ołowiu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2022 Zgadza się Przemku ! Starałem się tak to ustawić. Wyszło mi, że te wpusty, tzn: ich środek wypadałby jakieś 58,5mm przy kadłubie. Raczej chciałem tylko potwierdzenia, czy dobrze to przeniosłem ? Bo waga elektroniczna wskazuje odległość od słupków ograniczających na natarciu. Jasne, że można to wyznaczyć przy pomocy 3 węgielnic odpowiednich długości. Lenistwo to brzydka rzecz, wiem... Wzmocnień nigdy za dużo. Chociaż dla mnie kadłub za skrzydłem jest trochę miękki. Lubię tam trzymać model do startu. Dziś próbowałem silnik po skróceniu zbędnych kabli, chwyciłem zwyczajowo za skrzydłem i powłoka się ugięła pod palcami. Natomiast chwyt na wysokości kabiny jest pewny. Za sprawą rynienki i podwójnej ścianki. Akumulatory zgrupowałem na wysokość przez co poszły bardziej do przodu i do 58mm Ś.C. wystarczyło już tylko 14g ołowiu. Ale kable silnika zostały wypchnięte przez akumulator i zdeformowały wewnętrzną powłokę komory. Nie zrobiłem dziś zdjęcia. Może jutro ? Gdyby doszło do kolejnej modernizacji to może zrobić otwór we wrędze silnikowej i kable poprowadzić między ściankami ? Te silniki mają długie kable i regulator z uwagi że lżejszy powędrował do tyłu, za akumulator. Kanał do kabli łącząc obie powłoki robiłby za dodatkowe wzmocnienie ? Ale to takie luźne dywagacje. Nie wiem jaki jest zbyt i czy dla 2-3 szt. opłaca się siedzieć przed kompem kilka godzin ? Można wypróbować w innych projektach ? Sugerowane serwa nie wzbudzają zaufania. Dałem 4x SG-90 MG. Na lotkach i kierunku różnica w "0" wynosi ponad 2mm, na wysokości ok. 1,5mm. Tylko dlatego, że dla osiągnięcia sugerowanych wielkości wychyleń punkt zaczepienia popychacza dałem bliżej osi serwa. Być może prędkość lotu powoduje, że serwa (stery) same się prostują pod wpływem opływającego powietrza. Nie wiem, nigdy nie latałem jeszcze z takimi prędkościami. Obawiam się jednak myszkowania modelu i kłopotów z lotem po prostej. Możliwe, że moje refleksje są na wyrost i wszystko rozwieje się w pierwszym locie ? Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2022 Tutaj zdjęcia na wczoraj poruszony temat: 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 2 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2022 Hmm, - wnoszę o zawieszenie mojego członkostwa w klubie posiadaczy drukowanek. Ale to, co przeżyłem przez jakieś 5 min. w powietrzu - to moje ! Hien,a - wcale nie taka straszna, jak ją malują !! Poszła ślicznie, posłuszna i przewidywalna. Myślę, że do niej jeszcze wrócę - jeśli Przemek przerobi pliki pod inne serwa. Dysponuję nawet nagraniem z komórki. Dzięki serdeczne Alex ! Ale nie ma sensu wklejać tego gdziekolwiek - jeden przelot na którym model jest rozpoznawalny a reszta to jakiś pikselek na tle nieba ? Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 2 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2022 Jurku, piszesz tak jakbyś ją rozsmarował na 10000 kawałków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 3 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2022 No, może nie na 10000. Prawe skrzydło nadawałoby się do naprawy gdyby zaistniała konieczność podjęcia na szybko walki. Można by jeszcze odciąć stateczniki ? Ale w efekcie takich działań nie wyglądałaby fajnie i nie byłbym za nią pewny w powietrzu. Pokrywa z kabinką - nietknięte, Przywaliłem prawie pionowo w ziemię ! Ze 100m ?? Może trochę więcej. Zrobiłem z 4 beczki pionowo w dół obserwując dyferencjał lotek i zapomniałem, że jest dość mułowata na wysokość. Ziemia była szybsza... Przywaliła lewym skrzydłem i nosem. Właśnie zaczęła wyprowadzać... Wcześniej pomyślałem, że słabo reaguje na wysokość to w następnym locie skoryguję trochę Ś.C. do tyłu. Jeżeli to nie będzie to - to domiksuję lotki w funkcji klap do wysokości. Poczułem się zbyt pewnie, stąd idiotyczne decyzje pod wpływem emocji ! - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 3 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2022 Upsss, przykro to wygląda ale chyba nie problem aby zabrać się za naprawę. Dzień czy dwa zajmuje zawsze pogodzenie się z taką sytuacją a potem drukarka wydrukuje kilka sekcji i KI będzie jak nowe ? ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 3 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2022 UUUuuuaaa To musiales dac SC jakos mocno przedni lub za male wychylenia. Walczylem Kijanka w zawodach w Plocku i pieknie chodzila za reka. Wyznaczony SC na wypustkach dawal dobry zapas statecznosci. 1 minutę temu, mirolek napisał: Upsss, przykro to wygląda ale chyba nie problem aby zabrać się za naprawę. Dzień czy dwa zajmuje zawsze pogodzenie się z taką sytuacją a potem drukarka wydrukuje kilka sekcji i KI będzie jak nowe ? ms Mirku - wlasnie srednio. Klejenie na prety i wpusty powoduje ze nie da sie kadluba odbudowac sekcjami. Trzeba drukowac calosc, albo bawic sie puzle 3D... Cos za cos. Jak zrobisz kadlub klejony na plasko - to owszem odbudujesz go - ale przy lekkim tryknieciu w powietrzu model rozpada sie sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AQUARIUS_ML Opublikowano 3 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2022 Ja bym to zalaminował matą 300g? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 3 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2022 Ś.C. - być może do lekkiej korekty. Ale naprawdę lekkiej. Napisałem "mułowaty" - bo reakcja na wysokość była trochę słabsza niż na lotki. Na lotki reagował naprawdę szybko. W pierwszej chwili nawet pomyślałem, że przydałby się trochę większy wznios, przynajmniej dla mnie.... Myślę, jestem przekonany, że głównym powodem była moja głupota ! Mając świadomość, że stery nie wracają prawidłowo do neutrum nie powinienem był ciągnąć tych zwitek tak długo i wyprowadzić szybciej. Najprawdopodobniej powtórzę ten model ale z innymi serwami. Dziś te "90" włożyłem do Zera. Sytuacja identyczna. Skalpel do ręki, kilka brutalnych cięć i wpasowałem "91"... Sytuacja o niebo lepsza ! Jutro powinienem skończyć i jak tylko pogoda to umożliwi - w powietrze ! - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 3 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2022 O ile 91 sa wieksze? Może na przyszłość uwzględnienie szerszy wachlarz serw a nie tylko 90. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 4 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2022 Jakieś 5mm od łapek w dół. Od łapek w górę są identyczne. Wnęki w skrzydłach wystarczy powiększyć o 5mm w kierunku kadłuba. Może w kadłubie ustawić serwa pionowo ? Domyślam się, że poziomy łącznik pod serwami w kadłubie spełnia istotną rolę w jego sztywnieniu ? Może w aktualne miejsce wpasować kilka opcjonalnych do wydruku mocowań, np: pod DSM 44, Blue Bird Czy KST dla odbiorców, dla których cena wyposażenia nie odgrywa aż tak ważnej roli ? Trochę te moje pomysły kłócą się ideą, która przyświeca twórcą, że te piękne, wyrafinowane modeliki maja być tanie i z założenia nie są długo eksploatowane ? Taką rolę kiedyś spełniały modele ze styropianu czy XPS. Technologia zrobiła ogromny krok do przodu niestety wyposażenie sprzed 20 kilku lat zaczyna nie wystarczać do tych prędkości.... Filozofia - filozofią, każdy dorobi swoją ? Szersza paleta możliwości wyposażenia z pewnością uatrakcyjni ofertę ? Może się zdarzyć, że ktoś ma w szufladzie droższe wyposażenie z modelu, który dokończył żywota i może go włożyć do takiej drukowanki. Nie będzie zmuszany do zakupu relatywnie taniego wyposażenia, które za jakiś czas powiększy jego zapasy w szufladzie ? Ot, takie rozważania "zgryźliwego", pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi