Skocz do zawartości

Drukowany Kawasaki Ki61


japim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pożyjemy - zobaczymy. Wiem że koledzy we Wrocławiu sporo latają Spitami od 3Dlabu. A i na południu Europy sport ożył właśnie po wprowadzeniu drukowanek. Biorąc pod uwagę że na sezon i tak musisz zrobić 6-8 modeli to przy druku jest to prosta i czysta robota.

Drukowało się samo ok 30 godzin. A to co widzisz składałem 2 x 30 minut...

 

Zawsze mogę wydrukować formę negatytową - tak jak RamyRC. Wiem, że POGO drukował tak formy do swojego modelu do WWI. Korci mnie bardzo szalony pomysł aby doprojektować kilka elementów i zrobić Ki61 na napęd spalinowy :blink: 

 

30 minut temu, poharatek napisał:

87 - "się drukuje się" (powoli ;)), pewnie pod koniec tygodnia zacznę ją do kupy składać.

 

Czekam z niecierpliwością na 87... to będzie większa siostra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zapytam o "delikatność" takiej drukowani, jeśli można. Mam w domu Ta 152 z 3DLabu. Nie ja go drukowałem, ale wagowo zgadza się z tym co piszą na stronie 3DLab. Dla mnie ten model wygląda jakby był zrobiony z tektury, więc na razie lezy na półce i "cieszy oko". Jak to jest twoim w porównaniu z modelami z tkaniny szklanej? Projektuję Mustanga i nie wiem w jakiej technologii lepiej go zrobić: druk czy forma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chowane podwozie napisał:

Mam czeskie plany Fary, stawiam Hien do kolejki, konstrukcja balsa + styropian (skrzydła) 1,5 - 2,5 cm 3.

 

Za dużo czasowników w jednym zdaniu.

Chcesz robić Kawasaki klasycznie z balsy i styropianu i porównać z tym?

Czy zaklepujesz sobie miejsce do plików STL jak już będą dostępne, aby wydrukować model?

 

Z tą wersją spalinową to chętnie wypożyczę od kogoś silnik - najlepiej 2 - 2.5CM3, może być OS lub ASP 15XL. To bym sobie zdjął model 3D  tego silniczka i miałbym punkt wyjścia.

W weekend planowałem pomalować Hiene.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocham spaliny, hałas i takie modele. U mnie tylko MVVS i Super Tiger. Parę innych też ale ASP i OS w tym wymiarze - brak. Czasowniki ? Zdanie złożone, oddzielone przecinkami. Matura w 1973 roku, potem studia...Pozdrowienia?️ Plany Fary Ki 61 Hien w wersji skrzydeł konstrukcyjnej albo styropian i fornir (balsa ) Rozp. ok.1,2m dla silnika 1,5 - 2,5 cm3...Do kolejki bo teraz buduję 3 inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemku .... rozczarowałeś mnie ?

TY ostoja aircombatu drukujesz model i przesiadasz się na elektrykę ??

Toż to zgroza, tego nie wolno dzieciakom pokazywać .... to jakaś katastrofa jest ?

 

Wydrukuj ładną podstawkę, pomaluj i zostaw ten samolocik na półce ....i wracaj gdzie gdzie ryk silników, dym i wibracje, gdzie zapach nitro się unosi a tłusty kadłub ciężko w ręce utrzymać

 

ms

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh Mkrek. Co mam Ci powiedzieć?  Że całą szufladę mam wypchaną MVVS3.5  i OS 4cm, które leżą i czekają na jakiś laminatowy lub balsiany model? Że chętnie bym powąchał palonej rycyny... przy okazji przesiąkając jej zapachem. Ale smutna prawda jest taka, że coraz mniej miejsc w okolicy Warszawy nadaje sie do latania spaliniakiem.

 

Więc zostaje mi modelarstwo 3D i elektryfikcja. A do tego technika druku 3d tak mnie fascynuje że życia mi nie starczy aby spróbować wszystkich pomysłów.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, japim napisał:

technika druku 3d tak mnie fascynuje że życia mi nie starczy aby spróbować wszystkich pomysłów.

 

To mogę zrozumieć ...ale rozgrzeszenia w aircombacie dać nie mogę ?

 

Aircombat ACES w ciszy napędów elektrycznych może jest ECO i nie przeszkadza ECO krowom na ekologicznych pastwiskach słuchać Wiwaldiego ... ale niestety nie ma w sobie ducha walki jaki towarzyszy uruchomieniu spaliny, regulacji silnika i wkręceniu sie na graniczne obroty czy wręcz pięknego jazgotu coraz rzadziej już spotykanych rur rezonansowych. Silnik musi ryczeć i dymić aby poczuć, że sie kręci i ma moc .... elektryczne bzzzzzz jest dobre w ESA.

 

ms

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miało być malowanie a skończyło sie na testach malowania.

 

Dorwałem w Leclercu spray dragon kolor aluminim RAL9006 w śmiesznej cenie 12zl i powiem szczerze że bardzo fajnie wyglądają części pomalowane tym spreyem. Detale suszą się. Zobaczymy jutro czy coś nie zostało zjedzone.

20201121_212146.jpg

20201121_214456.jpg

20201121_214613.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, japim napisał:

Dorwałem w Leclercu spray dragon kolor aluminim RAL9006 w śmiesznej cenie 12zl i powiem szczerze że bardzo fajnie wyglądają części pomalowane tym spreyem. Detale suszą się. Zobaczymy jutro czy coś nie zostało zjedzone.

PLA mało co rusza (z tego co zauważyłem to jedynie aceton w dużych ilościach i debonder do CA), więc są małe szanse, że Ci ten spray cuś zeżre.

Natomiast na zdjęciach już widać, że "bare metal finish" jest przez redukcyjnych słusznie uważany  za najbardziej wredny rodzaj malowania - wyciągnie Ci każdy artefakt druku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to trochę "po ptokach",  ale z mojego niewielkiego doświadczenia z metalizerami wynika, że paleta RAL nie za bardzo się nadaje do kolorów metalicznych, bo to co widać na zdjęciu to wszystko powierzchnie pomalowane RAL 9006:

ral_9006_porownanie.jpg.e106620f9beaaf5cc047265eab55f178.jpg

U Ciebie istotne jest to, że na opisie jest "srebrny chrom", czyli po pomalowaniu ma imitować wykończenie chromowane; wysoki połysk, lustrzane.

Natomiast najlepiej ukrywają grzechy wykończenia powierzchni metalizery o dosyć grubym pigmencie i dające satynowe lub półmatowe wykończenie. Nie polecę Ci konkretnej farby w spreju (bo ich nie używam), ale u mnie dobrze się sprawdzały poliuretanowe farby Vallejo, konkretnie silver i steel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.