Skocz do zawartości

Fun Cub RC zderzenie z drzewem


AKocjan

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Market napisał:

Apropos ściągania z drzewa to pewnie już było ale warto przypomnieć :)

 

Takie rzeczy to tylko w Ameryce. U nas pilot już by co najmniej 2x stracił licencję - raz za zawis praktycznie wśród drzew, a dwa za lądowanie w innym miejscu niż oficjalnie do tego przeznaczone. Jaka afera była jak pilot śmigłowca wylądował koło stacji paliwowej i poszedł z kanistrem po paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, dariuszj napisał:

Takie rzeczy to tylko w Ameryce. U nas pilot już by co najmniej 2x stracił licencję - raz za zawis praktycznie wśród drzew, a dwa za lądowanie w innym miejscu niż oficjalnie do tego przeznaczone. Jaka afera była jak pilot śmigłowca wylądował koło stacji paliwowej i poszedł z kanistrem po paliwo.

@dariuszj takie sporty do najbezpieczniejszych nie należą :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, d9Jacek napisał:

.....So, be aware the Hun in the sun......

Jasne, trzeba. Ale najczęściej lecę BF 109 F, G-10 albo K i to te słabe Spity V muszą kręcić szyjami. W IX w czterdziestym drugim, trzecim nie trzeba się tak rozglądać bo lata się wyżej z M61, 70 i ew. 63 niż BF-y czy FW. Lecz nie wiem czy malując IX tak jak V nie spadły osiągi tej piance do standardu piątki ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.03.2021 o 08:26, grzegor napisał:

Jasne, trzeba. Ale najczęściej lecę BF 109 F, G-10 albo K i to te słabe Spity V muszą kręcić szyjami. W IX w czterdziestym drugim, trzecim nie trzeba się tak rozglądać bo lata się wyżej z M61, 70 i ew. 63 niż BF-y czy FW. Lecz nie wiem czy malując IX tak jak V nie spadły osiągi tej piance do standardu piątki ?.

 Bf -109  jak dla mnie to przeciętny projekt, wyniesiony na piedestały przez propagandę a następnie kulturę masową. Gdybym miał wybierać na czym się szkolić (Dysponując swoją wiedzą inżynierską) wybrałbym Spitfire'a :P. Bf 109 był zbyt trudny w pilotażu i niebezpieczny. 

@grzegor - moje malowanie tylko nawiązuje do historycznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2021 o 12:11, AKocjan napisał:

Gdybym miał wybierać na czym się szkolić (Dysponując swoją wiedzą inżynierską) wybrałbym Spitfire'a :P. Bf 109 był zbyt trudny w pilotażu i niebezpieczny. 

A ,że tak zapytam z ciekawości :jakiej specjalności  jesteś inżynierem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2021 o 12:11, AKocjan napisał:

 Bf -109  jak dla mnie to przeciętny projekt, wyniesiony na piedestały przez propagandę a następnie kulturę masową. Gdybym miał wybierać na czym się szkolić (Dysponując swoją wiedzą inżynierską) wybrałbym Spitfire'a :P. Bf 109 był zbyt trudny w pilotażu i niebezpieczny.

Jak bym miał do wyboru ( ktoś by mnie do tego zmusił ) do szkolenia tylko te dwa to też bym wolał Spita ?. Ale jakby nie było musu to bym zrezygnował z tej impry. Szkolenie od podstaw na którymś z tych myśliwców zakończyło by się pewnie na pasie startowym lotniska ? jeszcze przed startem. Na początek może jakiś Tiger Moth by się nadał :) lepiej.

W dniu 21.03.2021 o 12:11, AKocjan napisał:

... moje malowanie tylko nawiązuje do historycznego

Jasne, wiem. Nie moja sprawa, Twój model. Wszędzie widuję te IX z malowaniem Zumbacha. Spoko nic nowego.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, grzegor napisał:

Jak bym miał do wyboru ( ktoś by mnie do tego zmusił ) do szkolenia tylko te dwa to też bym wolał Spita ?. Ale jakby nie było musu to bym zrezygnował z tej impry. Szkolenie od podstaw na którymś z tych myśliwców zakończyło by się pewnie na pasie startowym lotniska ? jeszcze przed startem. Na początek może jakiś Tiger Moth by się nadał :) lepiej.

@grzegor  ogólnie Ci piloci mieli przerąbane, symulatorów nie było. Przesiadka z lekkiego samolotu szkolnego na rasowy myśliwiec była potężnym skokiem . Dlatego tak ważne dla mnie są dobre właściwości  pilotażowe myśliwców z tamtego okresu. Obecnie się o tym zapomina i podaje tylko osiągi w słupkach :D.
 

 

21 godzin temu, grzegor napisał:

Jasne, wiem. Nie moja sprawa, Twój model. Wszędzie widuję te IX z malowaniem Zumbacha. Spoko nic nowego.

Mnie wizualnie najbardziej się  podoba Spit IX ze względu na trochę wydłużony kadłub, symetryczne wloty do chłodnic. Stąd IX w mojej kolekcji. V nie przewiduję, może kiedyś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.03.2021 o 13:57, AKocjan napisał:

@grzegor  ogólnie Ci piloci mieli przerąbane, symulatorów nie było. Przesiadka z lekkiego samolotu szkolnego na rasowy myśliwiec była potężnym skokiem . Dlatego tak ważne dla mnie są dobre właściwości  pilotażowe myśliwców z tamtego okresu. Obecnie się o tym zapomina i podaje tylko osiągi w słupkach :D.

E no tam po drodze były jeszcze jakieś Magistry, Mastery i Harwardy. Nie tak od razu. A to że mieli jazdę bez trzymanki to na pewno...Wersje szkoleniowe, dwustery to były nieliczne samoloty, późne i nie odegrały roli.

W dniu 24.03.2021 o 13:57, AKocjan napisał:

Mnie wizualnie najbardziej się  podoba Spit IX ze względu na trochę wydłużony kadłub, symetryczne wloty do chłodnic. Stąd IX w mojej kolekcji. V nie przewiduję, może kiedyś. 

O tym to lepiej nie zaczynać dyskusji bo dla modelarza historycznego ten Donald na IX to kuriozum ?. Ale jak napisałem nie moja sprawa.

W dniu 23.03.2021 o 18:26, d9Jacek napisał:

PO-2 ( CSS-13) samo startowało i samo latało:)

Pewnie tak. Pewnie przyjemny samolot jako cywilny. No i bombowiec nocny, strategiczny prawie ? wcześniej. Jeden w Krośnie latał kiedyś CSS. Ładniutki był niebieski.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, grzegor napisał:

O tym to lepiej nie zaczynać dyskusji bo dla modelarza historycznego ten Donald na IX to kuriozum ?. Ale jak napisałem nie moja sprawa.

traktując to  jako malowanie okazjonalne - nawiązujące do historycznego problemu raczej być nie powinno ;) . Takie malowania są nawet na niektórych samochodach :D.

W czasie walk raczej nie było czasu na szkolenie, straty szybko trzeb było uzupełnić. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, AKocjan napisał:

traktując to  jako malowanie okazjonalne - nawiązujące do historycznego problemu raczej być nie powinno ;) . Takie malowania są nawet na niektórych samochodach :D.

Racja, są i to ładne niektóre. Właściciel decyduje i dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.