Skocz do zawartości

PZL P1 Protoplasta wszystkich PZL-ek


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Dzięki z trafną uwagę, co prawda będzie jeszcze malowany bezbarwnym lakierem ale rzeczywiście lepiej żeby niepotrzebne się nie rysował .

Teraz mam małą przerwę bo chcę ulotnić  takiej samej wielkości samolot, który od ponad 20 lat leżał na strychu.

To jest model BigLift do holowania lub wynoszenia (na grzbiecie) szybowców. Ma też podobną wagę wiec go wykorzystam jako nosiciela napędu przeznaczonego do PZL-a.

Sprawdzę silnik, dobiorę śmigła, zasilanie itd. Nie będę musiał już eksperymentować na cadilaku ?

biglift 1.jpg

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
22 godziny temu, Lech Mirkiewicz napisał:

Piękności :) a jak wypadły testy z BigLift? Spodziewam się że pozytywnie ale napisz coś więcej.

Jeżeli chodzi o BigLift to niestety zima nas zaskoczyła i nie zdążyłem go oblatać, czekam więc z niecierpliwością na wiosnę :)

Zrobiłem tylko statyczna próbę ciągu i na razie wyszło mi 6,5kg, czy to wystarczy bo PZL P1 będzie właśnie tyle ważył?

20 godzin temu, dziobak napisał:

 

Dziękuję za filmik, już go wcześniej wygooglałem, chyba latał w Hiszpanii? Mam nadzieję ze mój będzie ładniejszy :)

Tak w ogóle to nie znalazłem jeszcze

22 godziny temu, Lech Mirkiewicz napisał:

Piękności :) a jak wypadły testy z BigLift? Spodziewam się,że pozytywnie ale napisz coś więcej.

tego modelu wykonanego w Polsce ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.02.2022 o 19:50, Bojan napisał:

Jeżeli chodzi o BigLift to niestety zima nas zaskoczyła i nie zdążyłem go oblatać, czekam więc z niecierpliwością na wiosnę :)

Zrobiłem tylko statyczna próbę ciągu i na razie wyszło mi 6,5kg, czy to wystarczy bo PZL P1 będzie właśnie tyle ważył?

Wielka szkoda bo oblot pokazał by dokładnie czy planowany napęd się sprawdzi.

Próba statyczna wyszła super, nawet lepiej niż pisze producent. 

14x8 - 14.8V / 587W / 40.3A / 2.9kg thrust
14x8 - 18.5V / 1077W / 60.7A / 4.03kg thrust
14x8 - 22.2V / 1906W / 88.2A / 5.36kg thrust 
15x8 - 14.8V / 626W / 43.6A / 3.3kg thrust
15x8 - 18.5V / 1165W / 64.2A / 4.85kg thrust
15x8 - 22.2V / 1961W / 88.8A / 6.15kg thrust

Czy mierzyłeś pobór prądu i ciąg np: po 30/60 sekundach pracy silnika? Może nie powinienem tego pisać ale ja dalej podchodzę sceptycznie do tego napędu ale doszedłem do wniosku, że dla dobra tego pięknego projektu warto rozważyć różne punkty widzenia. Jak dla mnie pobór prądu 90A to makabra dla tych akumulatorów, regulatora (nie wiem jaki masz) a i silnik będzie się mocno grzał co nie wróży jemu długiego żywota.

To tak z własnego podwórka :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Lech Mirkiewicz napisał:

Wielka szkoda bo oblot pokazał by dokładnie czy planowany napęd się sprawdzi.

Próba statyczna wyszła super, nawet lepiej niż pisze producent. 

14x8 - 14.8V / 587W / 40.3A / 2.9kg thrust
14x8 - 18.5V / 1077W / 60.7A / 4.03kg thrust
14x8 - 22.2V / 1906W / 88.2A / 5.36kg thrust 
15x8 - 14.8V / 626W / 43.6A / 3.3kg thrust
15x8 - 18.5V / 1165W / 64.2A / 4.85kg thrust
15x8 - 22.2V / 1961W / 88.8A / 6.15kg thrust

Czy mierzyłeś pobór prądu i ciąg np: po 30/60 sekundach pracy silnika? Może nie powinienem tego pisać ale ja dalej podchodzę sceptycznie do tego napędu ale doszedłem do wniosku, że dla dobra tego pięknego projektu warto rozważyć różne punkty widzenia. Jak dla mnie pobór prądu 90A to makabra dla tych akumulatorów, regulatora (nie wiem jaki masz) a i silnik będzie się mocno grzał co nie wróży jemu długiego żywota.

To tak z własnego podwórka :) 

Lechu, dziękuję za obszerną informację, próbę robiłem ze śmigłem 15x8 i pakietami 22,2V. Prądów nie mierzyłem, na następnej próbie na pewno to zrobię bo sam jestem ciekawy wyników ?

Myślę że prze 30 sekundach samolot nabierze juz wysokości i odpowiedniej prędkości aby trochę gazu odpuścić. Nigdy jeszcze nie latałem tak duży, elektrykiem stąd pomysł aby wszystko

sprawdzić na BigLifcie, którego ewentualnie aż tak bardzo żałował nie będę...

Teraz przymierzam się do dokończenia malowania kadłuba i maski silnika. Robię również próby "postarzenia" modelu bo teraz jest nienaturalnie biały. Na białym modelu nie jest to jednak takie proste, przynajmniej dla mnie, ale próbuję dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.