paweln7 Opublikowano 27 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia Witam Dorób wręgę silnikową z sklejki a w kadłub wklej na piankę lun soudal d4 rurki węglowe 6/4 które przechodzą przez wręgę ( takie szpilki ) u mnie w kilku modelach po remoncie trzymały silniki benzynowe , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy_R Opublikowano 27 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia Tak to np. zrobił jeden anglik w 86'' Spitfire. Lata to i nic się nie urywa... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 11 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja O, nie wiem czemu przegapiłem te dwa ostanie posty. Podoba mi się to rozwiązanie ze spitfirem, ale już jestem w trakcie odbudowy inną metodą. Dam znać jak coś będzie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. robertus Opublikowano Piątek o 15:01 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano Piątek o 15:01 Samolot odbudowany. Jak już wspomniałem żółty xps jest dość kruchy, ale nie wymieniałem go. Wiązałoby się to z dużymi pracami i wymianą całej części nosowej. Zamiast tego uzupełniłem braki i wolne przestrzenie pianką poliuretanową niskoprężną. Zatopiłem w niej dłuższe listwy wspierające domek silnika. Może zda to egzamin. Zmieniłem śmigło na takie 19x12 o większym skoku (poprzednie było 19x10). Nowy drukowany kołpak ma grubsze ścianki niż poprzedni. Skorygowałem położenie akumulatorów i przesunąłem je do tyłu aby zrównoważyć cięższy nos. Mam tylko nadzieje, że zachowałem poprzednie kąty skłonu i wykłonu. 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano Piątek o 19:46 Udostępnij Opublikowano Piątek o 19:46 Ponownie wygląda świetnie. Cieszę się, że kołpak pasuje. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano wczoraj o 11:43 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 11:43 Piękny wyszedł i zaj.... brzmi i lata. Pamiętam jak wzmacniałem swojego, bo bałem się, że silnik odleci. Ten przedział mocy to już konkretny ciąg, a u Ciebie jest jeszcze mocniejszy niż u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 3 godziny temu Autor Udostępnij Opublikowano 3 godziny temu Robiłem wczoraj testy na ziemi dla śmigła 19x12 i maks prądu pociągnął 89A, wg specyfikacji to jednak za dużo bo instrukcja podaje max 70A. Wiem, że w locie to będzie mniej a i na ok 90% już spada do 70A, ale nie chcę ryzykować awarii. Następnie zrobiłem symulację lotu 3min z rożnymi wychyleniami przepustnicy między 50% a 90%. Po takim locie silnik był tak gorący, że zagrzała się aluminiowa oś silnika i nakrętka mocująca śmigło się zluzowała, trzymała, ale z łatwością ją odkręciłem. Tak, że wracam do 19x10, w przyszłości spróbuję 18x12. Druga sprawa to zauważyłem, że mam bicie na kołpaku i tylko na nim. Śmigło obraca się w płaszczyźnie. Sama oś piasty wydaje się prosta, tak jakby otwór w piaście na śrubę mocującą kołpak był krzywy Albo piasta może faktycznie jest minimalnie krzywa i wychodzi to dopiero na długości 10cm jaki ma kołpak. bicie-kolpaka.mp4 Szczerze mówiąc nie zwróciłem uwagi czy tak to było przed twardym przyziemieniem, czy nie. Wymieniać piastę, czy to jest w normie przy takiej wielkości modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi