f-150 Opublikowano 16 Października Opublikowano 16 Października W dniu 13.10.2025 o 08:21, samolocik napisał: Może to podróbka 😞 Dobrego produktu nie zmienia się ot tak. Nie do końca Piotruś. To samo jest z Oratexem.
SowaFSO Opublikowano 16 Października Opublikowano 16 Października W dniu 13.10.2025 o 07:29, mirolek napisał: Do oblotu jeszcze trochę ale małymi kroczkami do przodu... Stateczniki i prawe skrzydło pokryłem koveralem jeszcze ze starych zasobów. Aby kontynuować prace otwarłem nowe opakowanie jakie kupiłem na e-bay-u i trochę sie zdziwiłem ... to inny materiał a różnica widoczna gołym okiem. Inna gęstość materiału, wydaje się cieńszy ale gęściej tkany i gorzej się przesącza lakierem .... czy ktoś miał już takie doświadczenie? Brakło mi lakieru aby dokończyć lewe skrzydło i jeszcze tego nowego nie prasowałem. Mam nadzieję, że naciągnie się jak zawsze. ms Płótno było w oryginalnym opakowaniu od SIG? Ściągam Koverall z USA i sam również używam, nie mam żadnych zastrzeżeń co do jakości i nigdy nie przytrafiło mi się żeby ktoś po zakupie narzekał. Duża szansa że to nie Ori koverall tylko inny zamiennik.
mirolek Opublikowano 17 Października Autor Opublikowano 17 Października Etykieta z nowej paczki odpowiada tekstem tej sprzed kilku lat ... ale czarno-biała nie budzi zaufania wyglądem jak z kserokopoiarki 😂 Na szczęście materiał naciągnął się jak ... koveral zatem nie ma sensu drążyć tematu. Przyjmuje, że to firma dokonała ulepszeń własnego produktu i "celem zachowania najwyższej jakości usług" poprawiła, skorygowała, ulepszyła itp. .... z ta myślą łatwiej mi zaakceptować wydatek związany z zakupem 😉 ms 4
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. mirolek Opublikowano 20 Października Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 20 Października Skrzydła skończone i uzbrojone pokrywam koveralem kadłub .... a że było wczoraj piękne słońce to wystawiłem model do ogrodu na małą prezentację ms 23
Kazik.R Opublikowano 22 Października Opublikowano 22 Października W dniu 18.12.2024 o 12:35, mirolek napisał: Tak, ostatecznie zdecydowałem się na IV wersję rozwojową która ma chyba najładniejszą linię a fragment archiwalnego filmu w którym ten samolot pokazano stanowił dobrą bazę do podglądania i odwzorowania Poniekąd odpowiedź zawiera się już w pytaniu... skrzydło (jak napisałeś) jest bardzo zbieżne, dlatego cieńszy profil wyglądał na końcówce marnie. Pierwotnie planowałem właśnie 15% przykadłubowo a 10% na końcówce ze skręceniem 2,5 stopnia. Skrzydło miało być konstrukcyjne w centropłacie i balsowe na rdzeniu za miejscem podziału. Taka technika wykonania pozwalałaby na łatwą zmianę wysokości przekroju a tym samym na lepsze zbliżenie kształtu modelu do oryginału. Ostatecznie ta "żyletka" na końcu skrzydła mnie zaniepokoiła a po chwili namysłu nawet przeraziła 😬. Zdecydowałem się na bardziej nośne rozwiązanie w całości na profilu 15% a to pozwoliło na tradycyjną metodę wykonania (moim zdaniem lżejszą) i zmniejszenie koniecznego skręcenia końcówki skrzydła. Model z założenia powinien latać wolno i nie jest dedykowany do gwałtownych manewrów zatem gruby profil nie będzie mu przeszkadzał. Moje założenia nie są poparte żadnymi obliczeniami a jedynie dobrym doświadczeniem z zastosowania tego profilu. Nie wiem czy to będzie pierwszy latający RWD-11, nic nie znalazłem w temacie takiego modelu RC ale nie ma też żadnej pewności. .... że mój poleci 😉 ms W dniu 18.12.2024 o 22:01, f-150 napisał: Wiem o jeszcze jednym budowanym w Krakowie Hej..Wojtku miał być budowany w Krakowie...nawet przygotowałem dokumentację -bo miała być makieta i to na pewno RC!!! Ale cóż skończyło się na deklaracjach...Nikt do tej pory nie zbudował modelu latającego RWD-11...ani na uwięzi i tym bardziej RC...gratuluję wyboru...
mirolek Opublikowano Czwartek o 05:39 Autor Opublikowano Czwartek o 05:39 Cytat Nikt do tej pory nie zbudował modelu latającego RWD-11...ani na uwięzi i tym bardziej RC...gratuluję wyboru... Dziękuję, Fakt, że model wcześniej nie był odwzorowany z jednej strony motywuje i podkręca adrenalinę "tego co pierwszy raz" a z drugiej rosną obawy przed porażką. Pokrycie na ukończeniu, pozostało mi szklenie. Elementy laminatowe spasowane , wyposażenie zamontowane, coraz większą czuje presje związaną z oblotem. Nie mam żadnej pewności czy przyjęte na początku projektu założenia okażą sie słuszne a rok budowy nie skończy się katastrofą.....w ciągu miesiąca pewnie wszystko się wyjaśni. ms 1
Ares Opublikowano Czwartek o 11:48 Opublikowano Czwartek o 11:48 6 godzin temu, mirolek napisał: Dziękuję, Fakt, że model wcześniej nie był odwzorowany z jednej strony motywuje i podkręca adrenalinę "tego co pierwszy raz" a z drugiej rosną obawy przed porażką. Pokrycie na ukończeniu, pozostało mi szklenie. Elementy laminatowe spasowane , wyposażenie zamontowane, coraz większą czuje presje związaną z oblotem. Nie mam żadnej pewności czy przyjęte na początku projektu założenia okażą sie słuszne a rok budowy nie skończy się katastrofą.....w ciągu miesiąca pewnie wszystko się wyjaśni. ms Nie martw się za dużo, stare modelarskie przysłowie mówi: co ładnie wygląda to i ładnie lata także patrząc na twój model o oblot jestem spokojny🙂 1
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. mirolek Opublikowano Poniedziałek o 06:59 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano Poniedziałek o 06:59 Oklejanie koveralem zakończone a rodzina z ulgą przyjęła tą wiadomość . Mimo pracy w garażu i wentylacji, nitro i tak było czuć w całym domu. Na dziś większość pokrycia już odprasowana ale w detalu jeszcze konieczne kilka poprawek - na oprofilowaniu skrzydła (wklęsły łuk) niestety po jednej stronie pokrycie się podniosło 🥴 Zabrałem się za szklenie. Proste pasy wzdłuż kadłuba nie powinny stwarzać problemów dlatego na początek wybrałem kabinę pilotów ... i wyszło moim zdaniem akceptowalnie. ms 8
pepcio Opublikowano 19 godzin temu Opublikowano 19 godzin temu Jestem pełen podziwu dla tego projektu. Fajny model fajnego samolotu. Jeszcze bardziej będę podziwiał odwagę pilotowania tego modelu. Lekki to on nie będzie, a za tym szybki. Życzę pomyślnego finału. Trzymam kciuki.
mirolek Opublikowano 17 godzin temu Autor Opublikowano 17 godzin temu Dziękuję za miłe słowa Z szybkimi modelami jakoś sobie radzę 😉 a RWD-11 przy wadze 6kg będzie miał obciążenie pow. nośnej na poziomie 80g/dm2. To całkiem akceptowalny parametr. Jeśli kąt sklinowania jest ustawiony prawidłowo i nie popełniłem błędu w odwzorowaniu profilu czy ustawieniu silników to model powinien być w locie przewidywalny ... mam nadzieję, że tak właśnie będzie ms
Grzesiek Opublikowano 9 godzin temu Opublikowano 9 godzin temu Akceptowalny parametr to 60g/dcm i w tedy predkosc jest ok .80g/dcm to juz troche cegla.Nie twierdze ze nielot ale predkisc bedzie znaczna.
Andrzej Klos Opublikowano 7 godzin temu Opublikowano 7 godzin temu 2 godziny temu, Grzesiek napisał: Akceptowalny parametr to 60g/dcm i w tedy predkosc jest ok .80g/dcm to juz troche cegla.Nie twierdze ze nielot ale predkisc bedzie znaczna. Niektorzy mowia, ze latanie zaczyna sie >100g/dcm2 😁.
Rekomendowane odpowiedzi