GEX999 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Zamiast ograniczać wszystko w aparaturze, lepiej będzie skrócić orczyk od serwa. Dzięki temu zyskasz większą precyzję i "siłę" serw (im popychacz bliżej środka serwa, tym większa siła). Jednak ograniczanie aparaturą pewnie będzie konieczne w przypadku takich mikserów.
przemo Opublikowano 23 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2012 Tak myślę i wpadło mi do głowy jeszcze coś takiego ... może takie będzie prawidłowe ustawienie sterów co o tym sądzicie ? Oczywiście rysunek mocno poglądowy i obrazuje wychylenie kanard rcgroups na razie milczy ... GEX999 serwa mam Tower Pro SG91R 1/2 metal więc większa siła mi nie będzie potrzebna a pod tym serwem dla takiej konstrukcji mocy raczej drzemie opór w zasadzie we wszystkich moich parkjetach siedzą te serwa i dają rade EDIT ... mam już potwierdzenie z rcgroups od Steve Shumate że takie wychylenie kanard jest prawidłowe jak na rysunku powyżej więc też tak ustawiam wychylenia kanard
przemo Opublikowano 4 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2013 Pilot w końcu doleciał z HK dzięki pomocy Rafała za co bardzo mu dziękuje jest pilot więc powoli powoli do przodu i ku końcowi relacji ... dorobiłem mocowanie kabiny na magnesie do kadłuba Jak i pilot się pojawił to zaraz zasiadł za sterami i przynajmniej posiedzi tam do dnia oblotu a co się w ten dzień wydarzy to się okaże czy jeszcze tam będzie siedział Spód kadłuba oklejony bezbarwną folią oracover I w końcu kompletny Teraz tylko do końca budowy pozostało : 1. Pomalować lakierem bezbarwnym. 2. Wykleić spód modelu bezbarwną folią oracover 3. Zrobić popychacze na lotki. 4. Zamontować pilota i skleić kabinę. 5,.Wykonać mocowanie kabiny do kadłuba. 6. Wyważyć. 7. Ulotnić opcjonalnie ukrecić Wstępnie przymierzałem się do wyważenia Gripena i miejsca jest na tyle w kabinie że pakietem 1300 3S bez problemowo to się da zrobić ... CDN ...
RAFALR30 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Kabinka dosłownie lodzio miodzio W temacie pozostałych do zrobienia prac proponuję poniższy rozkład: ... 6. Wyważyć. 7. Ulotnić.
przemo Opublikowano 4 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2013 Taki rozkład sądzę jest do przyjęcia więc trzymam się rozkładu zaproponowanego powyżej Gdy uda mi się wypełnić punkty 6 i 7 (które mają dużo wspólnego) rozkładu rzeczy do zrobienia poinformuje o tym fakcie stosowanym materiałem filmowym
robertus Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Przemo jestem pod bardzo dużym wrażeniem Twoich prac. Postęp jaki poczyniłeś od rwd5 i to w tak krótkim czasie jest wręcz niesamowity. Trzymam kciuki za pomyślny oblot. 1
przemo Opublikowano 4 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2013 Dziękuje Robercie za tak miłe słowa jest mi bardzo miło z tegoż tytułu :)Też mam nadzieję że oblot będzie pomyślny a już chyba odbędzie się na nowej aparaturze ... przeszedłem na ciemną stronę mocy ... 9X w drodze na dniach powinna do mnie trafić ...
RAFALR30 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Przesiadka na nową aparaturę da Tobie nowe możliwości. Proponuję zmienić soft na ER9x - rewelacja a i wykonanie podświetlenia ekranu też się przydaje. Teraz zakładam nogi na biurko, whiskey z lodem w ręku i chciałbym podelektować się filmem z lotu Gripena...
przemo Opublikowano 4 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2013 Ty masz takiego soft'a jak dobrze mi się wydaje na chwilę obecna będę musiał rozpracować oprogramowanie aparatury standardowe a potem pomyślimy a możesz coś więcej o tym napisać ? Jakieś nowe funkcję ? A co do podświetlania to mają już założyć w sklepie ... też bym już tak chciał walić "łiskacza" z lodem i oglądać film z lotu Gripena oblot będzie jak się pogoda poprawi bo od paru dni wieje nie miłosiernie i o lotach nie ma mowy
Wojtek Sz Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Przemo jestem pod bardzo dużym wrażeniem Twoich prac. Postęp jaki poczyniłeś od rwd5 i to w tak krótkim czasie jest wręcz niesamowity...............Robert ja też podziwiam go za wytrwałość i dokładność w tej dłubaninie przy modelach. Nie jeden już by tym p..oł w kąt . Przemku pilot no "Francja elegancja", fajnie się wpasował w kabinkę. Teraz to widać kto pilotuje ten super model. 1
przemo Opublikowano 4 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2013 Tam od razu wytrwałość i dokładność ... dla mnie to super zabawa i mile spędzony wolny czas na budowie modelu. Dodam jeszcze że relacja założona na forum działa bardzo motywująco Teraz tylko oblot, oblot jeszcze raz oblot ... Wojtek aparat w pogotowiu, pada umówiony znak sygnał i widzimy się za pół godziny do godziny na lotnisku może wiatr ustanie w najbliższych dniach ..
przemo Opublikowano 8 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2013 No i kicha śniegu nawaliło z oblotu nici ... za to dzisiaj paczka zawitała i oblot już będzie na Turnigy 9X pierwsze wrażenie po wyciągnięciu z pudełka wykonanie o wiele lepsze jak chodzi o obecnego Radiolinka czym samym nie mam zamiaru oczerniać tej aparatury bo byłem/jestem z niej nadal zadowolony i nie opłaca mi się jej sprzedawać niech leży w szafce ... wracając do 9X pół dnia czytania i godzina zabawy żeby poustawiać wszystko w Gripenie. Kłopotów przysporzyło mi uruchomienie kanard ale jakoś się udało Kanardy z klapolotkami połączyłem przez gotowy mikser "ELEVFLAP" co daje mi możliwość wyłączenia kanard podczas lotu. Przyznam się bez bicia że na chwilę obecną nie znalazłem innego sposobu zmiksowania kanard z klapolotkami ... tutaj czysta moja ciekawość jakieś inne sposoby ??? Ogarnięcie tej aparatury sądzę zajmie mi ciut czasu ale na szczęście do wiosny daleko więc jest szansa że zdążę ... podświetlanie wyświetlacza pierwsza klasa
robertus Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 W czym Ci przeszkadza śnieg Przemo? Przecież to nawet lepiej wylądować w śniegu niż w suchą trawę z wystającymi patykami.
przemo Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2013 Może i lepiej ale boje się o wyposażenie. Regulator mam we wlocie powietrza jak również układ atmege i boje się ze przy ladowaniu snieg moze dostac sie do wyzej wymienionych elementow co moze spowodowac jakies niechciane spiecie i to mnie troszke powstrzymuje od oblotu
przemo Opublikowano 8 Lutego 2013 Autor Opublikowano 8 Lutego 2013 Prawda jest coraz lepiej ale poludnie Polski pod sniegiem a jak cos snieg zniknie to lotnisko rozmokniete i strach wjechac samochodem w glab laki. Ale juz rzut beretem do konca zimy wiec oblot zbliza sie duzymi krokami
przemo Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Opublikowano 26 Lutego 2013 Dzisiaj odbył się w zasadzie pierwszy lot Gripena, który wyglądał jak walka o przetrwanie, przypomniało mi się jak uczyłem się latać RWD by skazoo ... troszkę wiatr przeszkadzał i zbyt duże wychylenie sterów w dodatku palce od zimna kostniały więc czekam na cieplejsze dni z dalszymi lotami ponieważ nie chciał bym ukrecić go z powodu marznących paluchów ... coś mi się wydaję że kłopoty z nerwowością to jest właśnie sprawka kanard i w zasadzie nie wiem czy ich zakleję na stałe choć jeszcze wymienię serwo na nowe bo na obecnym zrobiło się coś duży luz co może powodować latanie na po sinusoidzie ... ale za to sylwetkę w locie ma przecudną i tak po wstępnych odczuciach to lata o wiele szybciej jak F-22 Raptor co zdecydowanie podniesie emocje podczas lotu oczywiście jak uda się ujarzmić kanardy na tyle że nie będzie taki nerwowy, choć w obecnym stanie również potrafi sprawić że pomimo temperatury około 0 stopni troszkę się spociłem tylko stojąc w miejscu oświetlenie pozycyjne na bokach dobrze widoczne za dnia jak również oświetlenie dyszy silnika ... co do mrugających to będzie trzeba troszkę poczekać do wieczora i wtedy powinno być dobrze widać wszystko ... filmu brak a w zasadzie i tak by nie było co pokazać no chyba że totalny chaos ... no to wiosny jednak
RAFALR30 Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 Eeeech ciągnie Cię na "lotnisko" pomimo pogody. Wiosną to Ty w domu nie usiedzisz na miejscu. Wczoraj ruszyła produkcja AIM-9 Sidewinder.
przemo Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Opublikowano 26 Lutego 2013 To w takim bądź razie nie pozostaje mi nic innego jak czekać na Sidewinder'y i wyczekiwać wiosnę a co za tym idzie na ciepły bezwietrzny dzień
RAFALR30 Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 Po pierwszym malowaniu - AIM-9 Sidewinder for SAAB JAS 39 Gripen 1
Rekomendowane odpowiedzi