RAFALR30 Opublikowano 13 Czerwca 2020 Opublikowano 13 Czerwca 2020 I prawie gotowe - jeszcze tylko imitacja reflektora i nr 131. 1 1
RAFALR30 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Potrzeba jest matką wynalazku - mój sposób na imitację reflektorów świateł lądowania. Instrukcja jest chyba zbędna ?. Zamiast srebrnej folii można użyć np.: żółtej. 1
robertus Opublikowano 15 Czerwca 2020 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Sprytne. I o to chodzi w modelarstwie
RAFALR30 Opublikowano 30 Czerwca 2020 Opublikowano 30 Czerwca 2020 Po próbach statycznych... przy wyrzucie z ręki myślę, że model płynnie odleci (czuję tę moc gdy go trzymam), w pionie raczej nie zawiśnie ? (lekko opada w dół) a ciąg mierzony metodą nacisku na wagę tylko ...600g ? (deklarowane wg producenta 900g)
japim Opublikowano 30 Czerwca 2020 Opublikowano 30 Czerwca 2020 10 minut temu, RAFALR30 napisał: Po próbach statycznych... przy wyrzucie z ręki myślę, że model płynnie odleci (czuję tę moc gdy go trzymam), w pionie raczej nie zawiśnie ? (lekko opada w dół) a ciąg mierzony metodą nacisku na wagę tylko ...600g ? (deklarowane wg producenta 900g) Ciąg podawany jest na stanowisku testowym z zamontowanym pierścieniem na wlocie, który generuje dodatkowy ciąg. Zestaw zabudowany w modelu z nieidealnym tunelem i bez stożka da dużo mniej. 1
RAFALR30 Opublikowano 30 Czerwca 2020 Opublikowano 30 Czerwca 2020 Pierścień jest w modelu ale lekko z 4 stron ścięty na płasko aby zmieścił się w "komorze silnika". Ponadto ESC i 3 żyły kabli zasilających w tunelu, 2 serwa przed EDFem wchodzące częściowo w kanał dolotowy...Dobrze, że od spodu dodatkowe wloty zrobiłem. Ogólnie jest gotowy do lotu.
japim Opublikowano 30 Czerwca 2020 Opublikowano 30 Czerwca 2020 Rafal - nie chodzi o przekrój kanału - tylko właśnie o te wszystkie wystające elementy. Kanały wlotowy i wylotowy powinny być gładkie - każda nierówność powoduje zawirowanie, a to strata energii.
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. RAFALR30 Opublikowano 3 Lipca 2020 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 3 Lipca 2020 Poskracałem okablowanie, poukładałem je na płasko, regulator jest w pionie (nie w poziomie) - opory powietrza zmniejszone i...ciąg wzrósł o 50g. Teraz jest 650g ciągu. READY TO FLY JAS39 Gripen EDF Jet, malowanie „Splinter Camo” ?? Długość 111 cmRozpiętość skrzydeł 67 cm Bez podwoziaWysokość 26 cmWaga modelu do lotu (RTF): 950 g"Ciąg" mierzony na wadze 650gPowierzchnia skrzydeł 14 dm2, obciążenie przy max. wadze 950g wynosi 67,85 g/dm2Powierzchnia skrzydeł z powierzchnią canardów 16,4 dm2, obciążenie przy max. wadze 950g wynosi 57,92 g/dm2 Z podwoziemWysokość 35 cmWaga modelu do lotu (RTF): 1040 g"Ciąg" mierzony na wadze 650gPowierzchnia skrzydeł 14 dm2, obciążenie przy max. wadze 1040g wynosi 74,28 g/dm2Powierzchnia skrzydeł z powierzchnią canardów 16,4 dm2, obciążenie przy max. wadze 1040g wynosi 63,41 g/dm2 Wyposażenie:Silnik i turbina: FMS EDF 64mm, 11 łopat, silnik 2840-KV3900 , zasilanie 3s, ciąg 900gESC: FMS 40A PredatorServo: 2 x 9g TowerPro SG92RLi-pol: 2300mah 11.1V 3S, 45C, Tattu Komplet oświetlenia - 1 x stroboskop, 4 x pozycyjne(na skrzydłach i pod canardami), 1 x pozycyjne na ogonie podłączone pod kanał nadajnika (5,5V), imitacja dopalacza(pierścień LED) podłączona przez sterownik Arduino pod kanał odbiornika THR. Pylony pod skrzydłami+rakiety i zasobniki do walki elektronicznej na magnesach neodymowych 2 4
przemo Opublikowano 4 Lipca 2020 Autor Opublikowano 4 Lipca 2020 W tym Poznaniu to chyba delikatnie przesadzają ? ale że takie rzeczy z pianki wycisnąć ... czekam na telefon w sprawie me 109 Rafał bo mi miejsce zajmuje w warsztacie i kolejne koptery mi się nie mieszczą 1
wojtek-a Opublikowano 4 Lipca 2020 Opublikowano 4 Lipca 2020 To jest model na wystawe a nie do latania?.Bardzo ladny??.
RAFALR30 Opublikowano 4 Lipca 2020 Opublikowano 4 Lipca 2020 13 godzin temu, przemo napisał: W tym Poznaniu to chyba delikatnie przesadzają ? ale że takie rzeczy z pianki wycisnąć ... czekam na telefon w sprawie me 109 Rafał bo mi miejsce zajmuje w warsztacie i kolejne koptery mi się nie mieszczą Ta odbudowa/przebudowa była z cyklu "Poznań się nudzi" ? 5 godzin temu, wojtek-a napisał: To jest model na wystawe a nie do latania?.Bardzo ladny??. Miło, że się podoba. Dziękuję. Jest ok - zdjęcia nie pokazują jednak wszystkich niedociągnięć. Musi polecieć - nie pozwolę mu się kurzyć po 2 latach leżakowania w piwnicy. ?
RAFALR30 Opublikowano 4 Września 2020 Opublikowano 4 Września 2020 W związku z tym, że mój poprzedni regulator (Predator 40A) pracował na granicy wydajności prądowej (producent zestawu EDFa zalecał reg. 40A , taki zastosowałe, na próbach pobierany prąd to 40,3A) postanowiłem wymienić regulator na mocniejszy (Skywalker 50A) i przeprowadziłem próby - wyniki poniżej. Ku mojemu zdziwieniu prąd pobierany przez zestaw EDF wzrósł do 48A, moc do 510W a i "ciąg" do 700g. Dlaczego jednak ten sam zestaw EDF + regulator 70A (zamontowane w innym modelu T-45 Goshawk) generuje pobór prądu tylko 37A, mocy max 350W, "ciąg" 730g. Wpływ na tą różnicę "ciągu" ma kanał dolotowy, który w T-45 Goshawk jest prawie pusty a w JAS39 Gripen częściowo zajęty przez konstrukcję skrzydła, okablowanie, regulator i 2 serwomechanizmy Akumulator w obu modelach ten sam: LiPo Gens Ace Tattuu 3s,2300mAh, 45C. Skąd taka różnica poboru prądu skoro producent deklaruje pobór 40A?
robertus Opublikowano 4 Września 2020 Opublikowano 4 Września 2020 Timing masz na high to dlatego. Ustaw auto albo mniej.
Bartek Piękoś Opublikowano 4 Września 2020 Opublikowano 4 Września 2020 Jestem cieniutki z prundów, ale w którymś modelu zmieniłem regielek na "wyżej prądowy";) i osiągi wzrosły. Wytłumaczono mi, że poprzedni dławił silnik, był mniej wydajny. No i jak przy 50A wzrasta moc, silnik może się "rozwinąć" to i pobór rośnie. Wydaje mi się logiczne. To, że 70A daje gorsze osiągi jest dla mnie zaskakujące. Jedną z odpowiedzi może być wspomniany przez Roberta timing. Jeśli oba regle (50 i 70A) są innych firm lub serii to dochodzą różnice jakościowe. I wreszcie, niektóre ESC chyba nie dogadują się z niektórymi silnikami. Myślę tak, odkąd ESC mocno promowanej swego czasu firmy ZTW nie udało udało mi się ożenić ze sprawdzonym Turnigy C3536 910kV, który z ESC Dualsky śmigał aż miło. Za to ZTW działał poprawnie tylko z 1 moim silniczkiem (nie pamiętam nazwy). Zakładam, że ESC 70A sprawdzałeś z innymi silnikami pod kątem jego ew. uszkodzeń.
RAFALR30 Opublikowano 4 Września 2020 Opublikowano 4 Września 2020 3 godziny temu, robertus napisał: Timing masz na high to dlatego. Ustaw auto albo mniej. Godzinę temu, Bartek Piękoś napisał: To, że 70A daje gorsze osiągi jest dla mnie zaskakujące. Jedną z odpowiedzi może być wspomniany przez Roberta timing. Jeśli oba regle (50 i 70A) są innych firm lub serii to dochodzą różnice jakościowe. Zakładam, że ESC 70A sprawdzałeś z innymi silnikami pod kątem jego ew. uszkodzeń. Ten ESC na 70A to firmy Hobbyking z serii Blue Series i podany pobór 37A i mocy 350W jest przy ustawieniu HIGH TIMING. Nie pamiętam skąd go mam. Zastąpię go innym ESC i sprawdzę osiągi modelu T45 Goshawk.
robertus Opublikowano 4 Września 2020 Opublikowano 4 Września 2020 Kiedyś czytałem trochę artykułów i eksperymentowałem z timiegiem. Wyszło mi, ze zysk mocy jest niewielki za to silnik sie mocno grzeje i więcej prądu pobiera. Generalnie od pewnego czasu w ESC tylko ustawiam gaz to nie ten co kiedyś znalazłem, ale może coś rozjaśni. https://www.radiocontrolinfo.com/__trashed/ https://www.radiocontrolinfo.com/timing-explained-for-brushless-motor-and-escs/
RAFALR30 Opublikowano 8 Września 2020 Opublikowano 8 Września 2020 W dniu 4.09.2020 o 19:45, robertus napisał: Kiedyś czytałem trochę artykułów i eksperymentowałem z timiegiem. Wyszło mi, ze zysk mocy jest niewielki za to silnik sie mocno grzeje i więcej prądu pobiera. Generalnie od pewnego czasu w ESC tylko ustawiam gaz to nie ten co kiedyś znalazłem, ale może coś rozjaśni. https://www.radiocontrolinfo.com/__trashed/ https://www.radiocontrolinfo.com/timing-explained-for-brushless-motor-and-escs/ Robert dzięki za lekturę. Ustawiłem w moich modelach TIMING LOW aby nie przegrzać silników. Ale nadal nurtuje mnie pytanie na które nie znajduje odpowiedzi: dlaczego ten sam zestaw EDF (turbina i silnik) + LiPo generuje w jednym modelu max pobór pobór prądu tylko 37A (mocy max 350W, "ciąg" 730g) a w drugim pobór prądu 48A (mocy 510W, "ciąg" 700g.) Skąd taka różnica poboru prądu skoro producent deklaruje pobór 40A? O '"ciągu" nie dyskutuję bo wiem, że wpływ na tą różnicę ma kanał dolotowy, który w T-45 Goshawk jest prawie pusty a w JAS39 Gripen częściowo zajęty przez konstrukcję skrzydła, okablowanie, regulator i 2 serwomechanizmy co generuje opory powietrza. Akumulator w obu modelach ten sam: LiPo Gens Ace Tattuu 3s,2300mAh, 45C.
Bartek Piękoś Opublikowano 8 Września 2020 Opublikowano 8 Września 2020 Może właśnie zaburzenie przepływu powietrza w Grippenie powoduje spadek ciągu i większe obciążenie napędu (silnika)? Długości przewodów zasilających masz takie same w modelach?
robertus Opublikowano 8 Września 2020 Opublikowano 8 Września 2020 Nie wiem jak się zapatrujesz ale ja bym zrobił lewy wylot w pobliżu EDF.Masz dwa różne ESC. Wygląda na to że są lepsze i gorsze.
RAFALR30 Opublikowano 8 Września 2020 Opublikowano 8 Września 2020 2 godziny temu, Bartek Piękoś napisał: Może właśnie zaburzenie przepływu powietrza w Grippenie powoduje spadek ciągu i większe obciążenie napędu (silnika)? Długości przewodów zasilających masz takie same w modelach? W modelu o mniejszym poborze prądu (T45 Goshawk) mam regulator podpięty pod silnika na kablach fabrycznych oraz dłuższy przedłużacz od regulatora do połączenia baterii. (regulator bliżej silnika a dalej od baterii) W modelu o większym poborze prądu (Jas 39 Gripen) mam regulator podpięty pod silnik na kablach fabrycznych + 15 cm przedłużacz oraz krótszy przedłużacz od regulatora do połączenia baterii. (regulator dalej od silnika a bliżej baterii) Przekroje przewodów są identyczne - 14 AWG (przekrój żyły 2,08 mm2). 2 godziny temu, robertus napisał: Nie wiem jak się zapatrujesz ale ja bym zrobił lewy wylot w pobliżu EDF. Masz dwa różne ESC. Wygląda na to że są lepsze i gorsze. Włożę do modelu o mniejszym poborze prądu (T45 Goshawk) regulator 50A Skylwalker i zrobię pomiary. Sam jestem ciekaw jak to wypadnie.?
Rekomendowane odpowiedzi