Skocz do zawartości

PZL P-11c


robloz

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Robloz - gratuluję modelu. Mój P-24 z płozą ogonową (na mojej stronie www w dziale "moje modele") podczas startu jest bardzo trudny do opanowania (chodzi oczywiście o utrzymanie w miarę prostoliniowego kierunku rozbiegu pod wiatr). Doświadczam tego podczas startu z betonowego pasa naszego lotniska (powierzchnia trawiasta lotniska niestety nie nadaje się do startów modelami). Model potrafi podczas rozbiegu zakręcić kosmicznego pirueta, zmuszając do radykalnych ruchów sterem kierunku, co w konsekwencji zmusza do przerwania fazy startu. Najtrudniejszym momentem jest uzyskanie takiej prędkości, przy której skutecznie zacznie działaś ster kierunku. Być może podczas rozbiegu na trawie będzie inaczej. Macie Koledzy jakieś propozycj na bazie własnych doświadczeń ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryszard- spróbuj tak bardziej samolotowo- od początku rozbiegu "oddaj drąga", żeby się ogon jak najszybciej, od samego "dmuchu" śmigła, a nie od prędkości uniósł, to powinno póść lepiej- ster kierunku będzie miał lżej. Potem w miarę rozpędzania oczywiście powrót do neutrum, no i w górę. Czasami w prawdziwym samolocie można jeszcze bardziej: hamulce na kołach, potem gaz- ogon w górę itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według niejednej pozycji - patrz np Modele makiet pana Whitehead'a czy jakoś tak - start z płozą jest łatwiejszy niż z kółkiem ogonowym. A szczególnie trudno z kółkiem o nie blokowanej osi pionowej - obrotowe w prawo i w lewo. Według mnie to kwestia wprawy - modele, które mnie myszkowały nie robiły tego bardziej wprawionym pilotującym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako posiadacz oblatanego PZL P 24, który jest identico w 99% jak 11ka , i który pierwotnie miał płozę , spieszę donieść uprzejmie, że mój nie chciał w ogóle jeździć jakkolwiek z płozą . Wydaje mi się, że winna była jej zbytnia sprężystość i nierówności na naszym lotnisku. Model szalał na wszystkie strony, ogon podskakiwał wysoko i ciężko było utrzymać kierunek, za to często o mały włos nie przewracał się na nos. . Po wymianie płozy na kółko sytuacja się zmieniła, model jest posłuszny , reaguje prawidłowo na ster kierunku.

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pietka - identyczne objawy były i w moim P-24. Aktualnie również zamontowałem (przejściowo) kółko połączone ze sterem kierunku. Zobaczymy jakie będą tego efekty. Może kiedyś wrócę do oryginału (pozostawiłem taką możliwość). Powtórzę - z płozą model na betonie jest nieobliczalny w czasie rozbiegu. Próbowałem różnych wariantów startu, które proponują Irek i zbjanik, a modelami o różnym podwoziu latam już kilkanaście lat . Podsumowując - na betonie masakra, a dodatkowo, metalowa płoza - "kapeć" - po kilku próbach praktycznie starta od wspornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Model ma już zamontowane wyposażenie i jest ostatecznie pomalowany.

Zostały jeszcze małe poprawki i odsłonić owiewkę kabiny.

 

p-11.50.jpg

 

 

 

Po końcowym ważeniu wyszło 4 kg. bez paliwa.

Wyważył bez ołowiu ( tylko pakietem na zasilaniu).

 

Robercie mógłbyś podać jakich farb użyłeś i jak wykonałeś linie podziału blach?

ps. Oblatany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Oklejanie zakończone

 

 

Model szykowany do malowania, a w międzyczasie dotarła tablica przyrządów

 

p-11.46.jpg

Widzę, że tablice wykonałeś na podstawie fotografi oryginału. Mógłbyś podesłać tą fotkę? Niestety nie mam żadnej o dostatecznie dobrej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tablica była wykonana na podstawie dwóch zdjęć jakie znalazłem w internecie i też nie są idealnej jakości.

Powiększyłem je do odpowiednich rozmiarów i powycinałem zegary.

Fotki powinny być w wiadomościach.

Fotki dotarły. Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Potwierdzam. Mam w monografii Profile Publication No170 o PZL P24 to zdjęcie z podpisem PZL P24/II Super P24 which established an International Speed Record for radial-engined fighters 414km/h

Wkleiłem zdjęcie bo niby takie samo, ale brak szachownic i ma buty

post-7718-0-01256100-1388960969.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.