wicherek899 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 to wiem, ale w przypadku modelarstwa do latania osobiście, nie na wystawy chyba można sobie odpuścić takie wzory i zrobić ładne asymetryczne szachownice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Model jest półmakietą i będzie latać na zawodach, więc musi mieć malowanie i oznaczenia jak oryginał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 B.ładny i ładnie wykonany model, powoli przymierzam się do takiego, ale w wersji EP. Bardzo jestem ciekawy wrażeń z lotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 10 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 W najbliższym czasie planuję oblot 11, zastanawiam się tylko nad tylną płoną . Jak to będzie ze startem. Jak zachowują się takie modele z płozą w czasie startu (chodzi mi o utrzymanie kierunku)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Robloz - gratuluję modelu. Mój P-24 z płozą ogonową (na mojej stronie www w dziale "moje modele") podczas startu jest bardzo trudny do opanowania (chodzi oczywiście o utrzymanie w miarę prostoliniowego kierunku rozbiegu pod wiatr). Doświadczam tego podczas startu z betonowego pasa naszego lotniska (powierzchnia trawiasta lotniska niestety nie nadaje się do startów modelami). Model potrafi podczas rozbiegu zakręcić kosmicznego pirueta, zmuszając do radykalnych ruchów sterem kierunku, co w konsekwencji zmusza do przerwania fazy startu. Najtrudniejszym momentem jest uzyskanie takiej prędkości, przy której skutecznie zacznie działaś ster kierunku. Być może podczas rozbiegu na trawie będzie inaczej. Macie Koledzy jakieś propozycj na bazie własnych doświadczeń ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 Ryszard- spróbuj tak bardziej samolotowo- od początku rozbiegu "oddaj drąga", żeby się ogon jak najszybciej, od samego "dmuchu" śmigła, a nie od prędkości uniósł, to powinno póść lepiej- ster kierunku będzie miał lżej. Potem w miarę rozpędzania oczywiście powrót do neutrum, no i w górę. Czasami w prawdziwym samolocie można jeszcze bardziej: hamulce na kołach, potem gaz- ogon w górę itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 Według niejednej pozycji - patrz np Modele makiet pana Whitehead'a czy jakoś tak - start z płozą jest łatwiejszy niż z kółkiem ogonowym. A szczególnie trudno z kółkiem o nie blokowanej osi pionowej - obrotowe w prawo i w lewo. Według mnie to kwestia wprawy - modele, które mnie myszkowały nie robiły tego bardziej wprawionym pilotującym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 11 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 Dorobiłem dzisiaj kółko nakładane na płozę i połączone popychaczem ze st. kierunku ( na czas oceny sędziowskiej można je zdjąć). Zobaczymy jak się będzie sprawować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 Jako posiadacz oblatanego PZL P 24, który jest identico w 99% jak 11ka , i który pierwotnie miał płozę , spieszę donieść uprzejmie, że mój nie chciał w ogóle jeździć jakkolwiek z płozą . Wydaje mi się, że winna była jej zbytnia sprężystość i nierówności na naszym lotnisku. Model szalał na wszystkie strony, ogon podskakiwał wysoko i ciężko było utrzymać kierunek, za to często o mały włos nie przewracał się na nos. . Po wymianie płozy na kółko sytuacja się zmieniła, model jest posłuszny , reaguje prawidłowo na ster kierunku. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 Pietka - identyczne objawy były i w moim P-24. Aktualnie również zamontowałem (przejściowo) kółko połączone ze sterem kierunku. Zobaczymy jakie będą tego efekty. Może kiedyś wrócę do oryginału (pozostawiłem taką możliwość). Powtórzę - z płozą model na betonie jest nieobliczalny w czasie rozbiegu. Próbowałem różnych wariantów startu, które proponują Irek i zbjanik, a modelami o różnym podwoziu latam już kilkanaście lat . Podsumowując - na betonie masakra, a dodatkowo, metalowa płoza - "kapeć" - po kilku próbach praktycznie starta od wspornika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 Jakoś nie myszkuje,jedynie dobieg to loteria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Model ma już zamontowane wyposażenie i jest ostatecznie pomalowany. Zostały jeszcze małe poprawki i odsłonić owiewkę kabiny. Po końcowym ważeniu wyszło 4 kg. bez paliwa. Wyważył bez ołowiu ( tylko pakietem na zasilaniu). Robercie mógłbyś podać jakich farb użyłeś i jak wykonałeś linie podziału blach? ps. Oblatany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 26 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Farby to Pactra A67,A68. Linie podziału robiłem czarnym markerem. Na całość lakier bezbarwny http://www.modelemax...roducts_id=8519 ps. Oblatany? Jeszcze nie. Został tylko wyregulowany , ale na oblot zabrakło czasu ( a może i odwagi ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Oklejanie zakończone Model szykowany do malowania, a w międzyczasie dotarła tablica przyrządów Widzę, że tablice wykonałeś na podstawie fotografi oryginału. Mógłbyś podesłać tą fotkę? Niestety nie mam żadnej o dostatecznie dobrej jakości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 12 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Tablica była wykonana na podstawie dwóch zdjęć jakie znalazłem w internecie i też nie są idealnej jakości. Powiększyłem je do odpowiednich rozmiarów i powycinałem zegary. Fotki powinny być w wiadomościach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Kiedyś zrobiłem takie zdjęcie, wszystkiego nie widać ale coś można zobaczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Tablica była wykonana na podstawie dwóch zdjęć jakie znalazłem w internecie i też nie są idealnej jakości. Powiększyłem je do odpowiednich rozmiarów i powycinałem zegary. Fotki powinny być w wiadomościach. Fotki dotarły. Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 W internecie znlazałem takie oto zdjęcie chyba jedenastki. Proszę zwrócić uwagę na owiewkę kabiny i kaemy. Czy ktoś z kolegów orientuje się co to za egzemplarz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 To nie kaemy.To prawdopodobnie prototyp P24 http://www.google.pl/imgres?client=firefox-a&hs=qyc&sa=X&rls=org.mozilla:pl:official&biw=1366&bih=578&tbm=isch&tbnid=70hC0deTpYregM:&imgrefurl=http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/84601&docid=yzaGwDiFBPlwiM&imgurl=http://forum.valka.cz/attachments/3588/PZL_P.24II_two_blade.JPG&w=800&h=450&ei=JNrJUrKFIuKu4QSaw4HYCw&zoom=1&ved=1t:3588,r:88,s:0,i:354&iact=rc&page=6&tbnh=168&tbnw=300&start=77&ndsp=14&tx=165&ty=111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Potwierdzam. Mam w monografii Profile Publication No170 o PZL P24 to zdjęcie z podpisem PZL P24/II Super P24 which established an International Speed Record for radial-engined fighters 414km/h Wkleiłem zdjęcie bo niby takie samo, ale brak szachownic i ma buty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi