przemo Opublikowano 28 Września 2013 Autor Opublikowano 28 Września 2013 Dzisiaj zamówiłem mechanizmy chowanego podwozia w HK http://www.hobbyking..._1pc_18_8g.html do podwozia zamówiłem również spowalniacz serw Turnigy http://www.hobbyking...?idProduct=8863 jest to moje pierwsze zamówienie więc mam nadzieję że dojdzie Zamówiłem jeszcze całą rolkę foli transparentnej bo wychodzi naprawdę bardzo tanio i się zobaczy co ta folia z HK jest warta Jeszcze wnosząc pewne poprawki na chowane podwozie mam zamiar przesunąć dźwigar skrzydła od 6 do 10 mm do tyłu dla powiększenia przestrzeni na koło w skrzydle. Sądzę że nie będzie to miało jakiegoś negatywnych skutków na wytrzymałość skrzydła. Malowanie już wybrane czyli transparentna żółta folia (tym razem nie żółta fluorescencyjna a zwykła żółta) i czerwone detale. EDIT ... dnia dzisiejszego tj 29 września ruszyła budowa ENERGY V2 czyli wersja dolnopłatu ze składanym podwoziem zaczynam powoli i tym razem pierwszy będę budował kadłub a skrzydło jako drugie ... powycinałem część wręg kadłuba CDN ...
przemo Opublikowano 1 Października 2013 Autor Opublikowano 1 Października 2013 Elementów przybywa ... z brakujących elementów kadłuba brakuje mi tylko boków kadłuba i wręgi silnika. Dzisiaj zrobiłem żebra. Ogólnie 12 sztuk żeber w tym 4 żebra z balsy 3 mm jako żebra skrajne, 4 żebra ze sklejki 1,5 mm to na nich będzie opierało się podwozie jak również serwa lotek i 4 żebra balsa 1,5 mm. Czekam na materiały bo nie ma na chwilę obecną z czego wyciąć reszty modelu teraz zauważyłem że nie wyciąłem wypiłowałem sobie otworów na dźwigar w dwóch żebrach CDN ...
przemo Opublikowano 2 Października 2013 Autor Opublikowano 2 Października 2013 No to sklejka przybyła w końcu ... wyciąłem brakujące elementy czyli boki kadłuba ze sklejki 1.5 mm i wręgę silnika ze sklejki 4 mm. Oczywiście skrzydło zostało opuszczone w dół o 1,5 cm. Przymiarka czy wszystko do siebie pasuje we wręgę silnika wbiłem nakrętki kłowe do których będzie przykręcany silnik od razu przygotowałem sobie wręgę maski silnika. We wrędze silnika u góry są trzy otwory przygotowane pod kołki ustalające. Środkowy otwór pod kołek ustalający kabinę a dwa po bokach na kołki ustalające maskę silnika. Na samym dole wręgi przygotowany otwór na magnesy neodymowe 6 mm które będą trzymać maskę silnika ... w zasadzie postępuje analogicznie jak przy budowie pierwszego egzemplarzu. i przymiarka wręgi maski silnika, maskę silnika oczywiście będzie zrobiona z balsy i pomalowana. no i coś się więcej zaczęło dziać czyli klejenie CDN ...
przemo Opublikowano 4 Października 2013 Autor Opublikowano 4 Października 2013 Dalszy postęp prac nad kadłubem ... dodałem wzmocnienia boku kadłuba z listwy 2x5 mm i wkleiłem kołki ustalające maskę silnika kadłub urósł ... owiewka kabiny będzie o 1,5 cm mniejsza jak w pierwszym modelu (jak chodzi o długość) i szata graficzna na model dopisek v 2.0 od spodu skrzydła wstawka z foli w biało-czerwoną szachownicę CDN ...
przemo Opublikowano 8 Października 2013 Autor Opublikowano 8 Października 2013 Znowu co nie co do przodu zrobiłem mocowanie kabiny na dwóch a w zasadzie na cztery magnesy neodymowe 6x2 mm i trzyma bardzo dobrze, a resztę jak na razie wolnego czasu spożytkowałem na zrobienie maski silnika kilka zdjęć z etapów prac nad maską silnika ... w odróżnieniu do poprzedniej wersji zmieniłem nie co kształt i dodałem większe otwory dla chłodzenia silnika zapraszam do oglądnięcia zdjęć przedni kształt maski silnika przed wycięciem ze sklejki 2 mm Maska sklejona przed obróbką i przed drążeniem środka a tutaj już po obróbce i tak to się prezentuje maskę czeka jeszcze przesączenie CA i delikatne szpachlowanie ... CDN ...
RAFALR30 Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 Nabiera kształtów rasowej maszyny. Podziwiam Twoją czystą pracę. A może zamiast nasączania CA po prostu polakieruj maskę.
Bartek Piękoś Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 Piękna robota w drewnie. Aż żal to czymkolwiek zakrywac.
Karol.M Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 Maska fajniejsza niż w pierwszej wersji. Jak zawsze staranna i estetyczna robota
przemo Opublikowano 8 Października 2013 Autor Opublikowano 8 Października 2013 Nabiera kształtów rasowej maszyny. Podziwiam Twoją czystą pracę. A może zamiast nasączania CA po prostu polakieruj maskę. Dzięki Rafał maska i tak będzie malowana a nasączenie CA ją troszeczkę utwardzi. Najpierw mam zamiar ją nasączyć CA, potem zaszpachlować i polakierować ewentualnie jeszcze okleić papierem japońskim i dopiero pomalować. Piękna robota w drewnie. Aż żal to czymkolwiek zakrywac. Dzięki Bartku Oczywiście że nic nie będę zakrywał cały model oklejony będzie folią transparentną tak jak pierwsza wersja jak o to Ci chodzi Bartku Maska fajniejsza niż w pierwszej wersji. Jak zawsze staranna i estetyczna robota Dzięki Karolu ... przy tej budowie chciałem coś pozmieniać żeby się model delikatnie różnił od pierwszego choć i tak już stanie się dolnopłatem a nie centropłatem więc różnica będzie zauważalna ta maska też mi się bardziej podoba choćby ze względu na lepszego chłodzenia silnika, a i wygląda faktycznie o wiele lepiej ... myślę jeszcze żeby co nie co pozmieniać końcówki skrzydła i kształt sterów ale jeszcze sam nie wiem jak, na razie jest idea ale jak się ją sfinalizuje na to jeszcze poczekamy no chyba że macie jakieś pomysły to z miłą chęcią coś podpatrzę
RAFALR30 Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 myślę jeszcze żeby co nie co pozmieniać końcówki skrzydła i kształt sterów ale jeszcze sam nie wiem jak, na razie jest idea ale jak się ją sfinalizuje na to jeszcze poczekamy no chyba że macie jakieś pomysły to z miłą chęcią coś podpatrzę A może zmień kształt skrzydła na bardziej "sportowo-wyczynowy" jak w Edge 450.
przemo Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 Jak popatrzysz na skrzydło od Energy to troszeczkę ma taki kształt dzięki lotce ale delikatny ... Jak o to chodziło Żeber nie chce ruszać i wszystkie będą takie same, ewentualnie mogę lotkę bardziej jeszcze że tak powiem wyostrzyć na końcach co sprawi że skrzydło będzie bardziej trapezowe jak do tej pory
przemo Opublikowano 11 Października 2013 Autor Opublikowano 11 Października 2013 Za wiele się nie ruszyło ale udało mi się polakierować maskę silnika wcześniej jak miałem dużo czasu tak teraz cierpię teraz na brak czasu ... paczka jeszcze nie wyszła z Singapuru z mechanizmem podwozia więc i tak mi się nie spieszy CDN ..
przemo Opublikowano 12 Października 2013 Autor Opublikowano 12 Października 2013 Przy kadłubie jeszcze dużo do zrobienia ale zabrałem się za rozrysowanie nowego kształtu usterzenia i o to jak będzie wyglądać Balsa 4 mm pocięta na listwy szerokości 10 mm, wzmocnienia w stateczniku poziomy sosna 4x4 czyli jak w oryginale
Karol.M Opublikowano 12 Października 2013 Opublikowano 12 Października 2013 Pomyśl nad mocniejszym zaokrągleniem końcówek steru wysokości, tak jak w sterze kierunku. Do kompletu jeszcze zaokrąglić końcówki skrzydeł.
przemo Opublikowano 12 Października 2013 Autor Opublikowano 12 Października 2013 Karolu co do wyglądu sterów to wzorowałem się na Yak'u 55 więc ster wysokości zostawię tak jak jest a co do końcówek skrzydeł słuszna uwaga teraz warto i je przerobić i delikatnie zaokrąglić oczywiście nie jest to idealna kopia usterzenia Yak'a ale coś tam podpatrzyłem bo bardzo mi się podoba ten samolocik i taka malutka poprawka usterzenia pionowego CDN ...
GEX999 Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 Może w takim razie końcówki skrzydeł też zrobisz takie jak są w stateczniku poziomym?
przemo Opublikowano 13 Października 2013 Autor Opublikowano 13 Października 2013 Taki mam właśnie zamiar
przemo Opublikowano 14 Października 2013 Autor Opublikowano 14 Października 2013 Wykończyłem już cały kadłub zostało mi tylko wykleić go od spodu balsą 1,5 mm. Zabrałem się już powoli za usterzenia jak widać na zdjęciach. Klejenie SK EDIT ... SK gotowy i przymiarka Dla porównania SK nowa wersja z oryginalną CDN ...
przemo Opublikowano 14 Października 2013 Autor Opublikowano 14 Października 2013 Usterzenie kompletne teraz tylko oszlifować natarcia i ozawiasować czas brać się powoli za owiewkę ... mam zieloną butelkę i zobaczymy jak będzie to wyglądać na żółtym modelu z czerwonymi elementami ... czas pokarzę jak coś to będziem tłoczyć z przeźroczystej butelki kilka zdjęć CDN ...
przemo Opublikowano 15 Października 2013 Autor Opublikowano 15 Października 2013 Wyklejam spód kadłuba a między czasie narysowałem skrzydło końcówki zmienione i poszerzyłem lotkę tylko przy kadłubie o 10 mm co nie co zrobiło bardziej trapezowaty kształt. Jak przyjdzie mi podwozie to będę dalej planował rozmieszczenie żeber w skrzydle a na razie tylko tyle Czas zabrać się za owiewkę kabiny CDN ...
Rekomendowane odpowiedzi