Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oświetlenie hmmm - tak ,aż się prosi ale nie wszystko na raz niech wpierw poleci a potem pomyśle.

Wytłoczka kabiny jest z F-16 :) akurat została z zapasu po zestawie z projektu dla Marka.

SC jest mniej więcej w połowie miedzy kanardami a wlotem do napędu .

 

Wiem o co ci chodzi Marek : takie płynne przejście z kadłuba we wlot -myślałem o tym ale napęd ma troszkę zmniejszoną wydajność przez przycięcie śmigieł więc wolałem zachować czysty wlot . nawet miałem pomysł by wlot na spodzie przeciągnąć do przodu ale zdecydowałem się jednak na styl "silnika z jumbojeta" więc mam taka beczułkę między statecznikami bez fikuśnego wlotu :)

a19d03d2d5f68f3fmed.jpg

Opublikowano

9ec505ae3ed18037med.jpg

 

Zamiast kończyć mechanizacje nie mogłem się oprzeć pokusie rozpoczęcia malowania -niestety improwizacja się zemściła-wyszło za bardzo retro :( postaram się poprawić ale wiele nie zdziałam.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Wiosna za oknem (mamy styczeń) model w prawdzie nie gotowy ale do lotu się nadawał więc.... miękkie nogi i lecim

http://www.youtube.com/watch?v=JwERBa7LrPs&feature=youtu.be

Mam nadzieje że link się dobrze "osadził "

Lądowanie troszkę nie wyszło ale jedyna strata było odklejenie się napędu ale on sam zdał egzamin mocarzem nie jest ale przy tak uciętych śmigłach i silniku z tylko 1600KV jest lepiej niż się spodziewałem.

Opublikowano

A oto i mój film z oblotu. Byłem widziałem osobiście, wygląda świetnie.

Napęd odkleił się bardzo ładnie, gdybyśmy mieli CA pod ręką to po chwili model mógłby znów latać.

Opublikowano

Przeoczyłeś Michał dane "turbiny" były podane -statycznego wychodziło troszkę poniżej 500g , mógłbym wycisnąć troszkę więcej prędkości robiąc mniejszy wylot ale tak zostawiam jak jest .

Jedyne zmiany jakie wprowadzę to powiększenie lotek od strony kadłuba -chce poprawić reakcje na wysokość bo jest troszkę za słaba- czego efektem było takie lądowanie jakie widać na filmie mimo zaciągniętego drążka .

Sam lot był całkiem przyjemny ,profil się sprawdził aczkolwiek może to on zaburza powietrze na lotkach?..... nie są duże ale i nie małe ,skok wychyleń też wydaje się słuszny -zobaczymy jak wprowadzę zmiany w ich kształcie.

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Ciągnę  temat  "edfa" dalej , zmieniłem konfiguracje śmigieł   -usunąłem pierwsze zostawiając drugie z łopatami  o większym skoku i tu niespodzianka : spodziewałem się ewentualnie przyrostu prędkości a uzyskałem i prędkości i ciągu !! na pewno dodatkowo zmniejszył się pobór prądu.

 

zadowolony z testów pomyślałem  o budowie innego płatowca dla tego  napędu  :

Założenia- model ciut większy  ,

                 z napędem ulokowanym tradycyjnie dla edf wewnątrz krótkiego tunelu w kadłubie (mniejsze straty), 

                 o ciekawej sylwetce.

Trudno znaleźć samolot który był by  ciekawy mimo pękatego kadłuba wymuszonego dużą średnicą napędu , ale nawet nie szukałem -miałem  go na oku od dawna -TA 183  HUCKEBEIN

 

shallow%20dive.jpg

 

Planuje skrzydła z profilem CRD  plus małe zwichrzenie , sterowanie klasyczne -lotki i wysokość (bez kierunku)

Małe poprawki które muszę wprowadzić (możliwe że zepsuje odrobinę wygląd)  to spore powiększenie wlotu i troszkę wylotu.

W załączniku idea konstrukcji .w sobotę ruszam z modelem .

 

 

 

 

post-1427-0-93577500-1405017986_thumb.jpg

Opublikowano

Najtrudniej to będzie usztywnić statecznik pionowy. Takie pomysły mam: wklejenie wygiętego 2,5mm pręcika węglowego, lub grubszą prostą rurkę. Do przytrzymania statecznika poziomego proponuję naciągi z żyłki, tak jak mam w migusiu.

post-7718-0-66049400-1405058184_thumb.jpg

Opublikowano

Rakiety?     czemu nie- a może trafie w powietrzu na jakiegoś MAD-29  do zestrzelenia   :)

 

Co do statecznika pionowego to miałem zamiar zamocować napęd bardziej w tyle i wykorzystać część statora jako element podparcia statecznika ale pakiet mogę do niego wkładać tylko w karku-w tym przedziale zaznaczonym pionowymi czerwonymi liniami, raczej był by problem z wyważeniem przy napędzie z tyłu  .

 

Możliwe ze zrobię mocniejsze wręgi karku - i tak będzie tam półka na mocowanie skrzydła i maneli (kolor pomarańczowy) i tę wręgę wykorzystam do sztywniejszego montażu stat.pion. , nie chciałbym zaburzać tunelu dodatkowymi elementami.

 

Ta czerwona prosta linia którą naszkicował Robert jako wzmocnienie- to może być warte przemyślenia.

Opublikowano

Ciągnę  temat  "edfa" dalej , zmieniłem konfiguracje śmigieł   -usunąłem pierwsze zostawiając drugie z łopatami  o większym skoku i tu niespodzianka : spodziewałem się ewentualnie przyrostu prędkości a uzyskałem i prędkości i ciągu !! na pewno dodatkowo zmniejszył się pobór prądu.

Nie dziw się.

Twoje założenie było błędne.

Miało by sens w takim j/n układzie, z tym że pierwsze śmigło z mniejszym skokiem, a tylne z większym.

post-8532-0-16640300-1405165630_thumb.jpg

Może spróbujesz?

 

Teoretycznie śmigła przeciwbieżne powinny dać zwiększenie ciągu, ale to łatwo sprawdzić.

Opublikowano

Tak -założenia chyba  były błędne  -działało by to lepiej  tylko w przypadku nie jednakowych obrotów różnych śmigieł co umożliwia dopiero zastosowanie dwóch napędów (silniki same by się przystosowały do różnej prędkości   w zależności od skoku śmigła na jednym kanale )

Ale to układ ciężki ,droższy i nie zależy mi na uzyskaniu jakiś extra osiągów - wystarczy że lata bez śmigła na wierzchu :)

 

Wracając do budowy :

Rura kadłuba zwijana z podkładu 6mm  , bez wręg jest za miękka  więc by łopatki  nie rozrywały tunelu zrobiłem kartonowy pierścień/obudowę nasączoną CA dla uzyskania jako takiej sztywności ,

Na czas zwijania głównej rury dodatkowo włożyłem tymczasowe "wręgi" w napęd

post-1427-0-14527500-1405173688_thumb.jpg

 

Nad tym rulonem się namęczyłem najwięcej  ale reszt pójdzie już gładko

post-1427-0-12429500-1405173584_thumb.jpg

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Statecznik pionowy -element który nie dawał mi troszkę spokoju -długi i ze statecznikiem poziomym na szczycie wymagał wykonania go możliwie lekkim i sztywnym.

post-1427-0-21750400-1405361056.jpg

 

Poszycie kadłuba i dodatkowe pół wręgi kadłuba usztywnią kadłub co dodatkowo wzmocni sztywność statecznika ale w tym momencie niema tragedii i jest już zaskakująco dobrze.

W sumie to przekładaniec-wewnątrz dwie płyty podkładu 6mm  -wyażurowane, i  z wycięta szczeliną na bowdeny

Wierzch do podkłady 3mm ze szczeliną na listewki 3x3  które tworzą jak by dźwigar.

post-1427-0-30662300-1405361210.jpg

 

 

Opublikowano

Prace z doskoku- pomału ale do przodu :)

 

post-1427-0-58003600-1405611210.jpg

szczątkowe wręgi w części ogonowej -do podtrzymania poszycia i statecznika

 

post-1427-0-20099200-1405611277.jpg

Robi się dosyć spory.... jak była tylko rura nie czułem jeszcze wielkości ostatecznej ...

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.