robertus Opublikowano 8 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Porysowałem sobie Clarkiego i przy cięciwie 373mm przy kadłubie profil będzie miał grubość 40mm. Wolałbym Clark-y bo gdy go zamontuję podstawą na płasko to automatycznie wyjdzie mi dobry kąt zaklinowania 2 stopnie. Rafale bez podwozia. Moje lotnisko na to nie pozwala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 A jaki w rzeczywistości profil skrzydła posiadał Jak-17? W temacie profili polecam: http://airfoiltools.com/airfoil/details?airfoil=n0009sm-il Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrJ Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Co do profilu skrzydła to Clark YH - tak jak było od Jak 1,3,7,9, 11 - szczegóły na spisie profili stosowanych na samolotach na stronie http://aerospace.illinois.edu/m-selig/ads/aircraft.html Conventional Aircraft: Wing Root Airfoil Wing Tip AirfoilYakovlev Yak-9 Clark YH (14%) Clark YH (10%) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Czas na pierwsze cięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarsko Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Jak zawsze czekam na finał w pierwszym rzędzie 4 miejsce od lewej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 11 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Trwa budowa górnej części kadłuba W rogach najpierw wkleiłem paski pianki aby wzmocnić kanty. Będę od zewnątrz nieco zaokrąglał krawędzie. Na to listewkę sosnową 4x4 - takie miałem pod ręką Wręgi Górę wygiąłem i skleiłem taśmą, niech się układa. Na razie nie sklejam, bo nie wiem gdzie wyjdzie pakiet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Uuuu ale się fajnie zapowiada tak dla ścisłości profil będzie clark Y? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 11 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Tak, będzie profil Clark Y. Tak mi wierciliście dziurę w brzuchu, że będzie. Nie wiem jak się wygnie, ale założeniem jest Clark y. Na dobranoc zostawiam przednie części kadłuba aby się skleiły i rury EDF-a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 huraaaaa, Clark Y, huraaaaa. Koniec zębatych płatów huraaaaa... 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Bardzo ciekawy projekt, kibicuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Jeśli dasz edfa na samym końcu usytuowanie pakietu może ci wyjść daleko przed kabiną -tu może dla pewności pomyśl nad jego (edf) przesunięciem możliwie do przodu tego tunelu pod skrzydłem. Skrzydło -fajnie że nie schody ale: powinny być montowane w "podłodze" kadłuba a ty dałeś już tam listwy (sam też chyba się przyczyniłem do tego konstrukcyjnego konfliktu namawiając cie do takiego wklejenia wzmocnień ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 EDF będzie na natarciu skrzydła, na początku modułu. Ze skrzydłem to faktycznie babol wyszedł, ale tak to bywa z prototypami, wszystkiego nie przewidzisz. Nie pierwszy raz będę pruł prototyp. Jakoś to muszę ogarnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Jako współwinny zasugeruje kilka pomysłów : - wpuszczenie w kadłub tylko dźwigarów skrzydła (omijających podłużnice kadłuba) a poszycie płatów tylko na zewnątrz kadłuba - montaż skrzydła nad listwami kadłuba -będzie odrobinę wyżej od oryginału - wycięcie wnęk na skrzydło wraz z listwami i uzupełnienie podłużnic poprzez wklejenie nowych nad skrzydłem Tu chyba niema co pruć -to jest jeszcze do zrobienia na tych elementach bez potrzeby tworzenia nowych (zresztą -co ja gadam-pewnie masz już jakiś pomysł) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Nie wycinaj listew. Skrzydło zamontuj nad nimi. Nie będzie widać różnicy, a że to nie makieta więc i nikt nie będzie mierzył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Dzisiaj zająłem się segmentami dziobowymi i wlotem. Największy segment już dobrze sklejony. średni w trakcie klejenia. Widać narysowany otwór pod tunel. Otwór musiałem i tak nieco powiększyć aby dopasować do tuby wlotu. Przymiarka czy dobrze się składają. Jest ok. A tak wygląda cały dziób wieczorem. Wlot będzie jeszcze obrabiany Wlot w oryginale jest okrągły. U mnie miał być owalny, trochę wyszło jajo bo tunel EDF prężył. Podpiłuję trochę papierem, będzie lepiej, ale owal będzie bo tak go zaprojektowałem. Nie mogłem zrobić ładnego okręgu bo pociągnęło by to poszerzeniem kadłuba aby zachować smukłość dziobu. Więc nie jest to taki Jak-17 w skali. Za duży EDF mam do niego (70mm). Wg skali z tym edefem samolot powinien mieć rozpiętości 140cm. Wtedy by wyszedł ładnie proporcjonalny. Ale model wtedy były już za duży. Wylot Na koniec przymiarka z kadłubem Długość kadłuba to 112cm. jest dłuższy niż mój P40, oba mają tą samą rozpiętość, czyli 120cm To co na zdjęciach waży 150gram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 13 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 Dzisiaj skrzydła. Zmierzyłem kąt wzniosu na dolnym poszyciu. Wg skali to 6stopni. Z pomiaru spód końcówki ma być podniesiony o 6cm od przykadłubowej krawędzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 14 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 W tej chwili skrzydło wygląda tak Rurka węglowa przyklejona na styk z dolnym poszyciem, pomiędzy dźwigarem z depronu. A tak naprawdę pomiędzy profilami na których wygnie się górne poszycie. rurka węglowa będzie jeszcze od góry obudowana depronem. Będzie jeszcze krótszy kawałek rurki w tym samym kanale, pod górnym poszyciem. Ta górna rurka połączy poziomo oba płaty przez kadłub. Dolne rurki będą połączone z rurką w kadłubie za pomocą załamanego gwoździa aby utworzyć odpowiedni kąt wzniosu. W kadłubie samolotu nie będzie zatem wycinanej dziury na profil skrzydła. Skrzydła będą przyklejone do boków.. Od środka kadłuba będą wzmocnienia, chyba z płytki balsowej i może jakieś półwręgi w okolicach przejścia rurek przez kadłub. A może tez przyklejone do nich. Tak to wykombinowalismy ze Sławkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2014 Minimalnie do przodu. Wmontowałem bowdeny w garb i zamontowałem sam garb Skrzydło. Górę poszycia będę kleił dopiero po zamontowaniu skrzydła, aby dopasować też do kadłuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 19 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2014 Dzisiaj trochę ogonka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 23 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 Tak rozwiązałem mocowanie skrzydła. Wystaje górny dźwigar. Będzie wklejony w korytko z depronu w skrzydle. Dolna rurka będzie połączona na gwoździa pod odpowiednim kątem. Gdy skrzydło zostało przyklejone do kadłuba przykleiłem górne poszycie skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi