Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Porysowałem sobie Clarkiego i przy cięciwie 373mm przy kadłubie profil będzie miał grubość 40mm. Wolałbym Clark-y bo gdy go zamontuję podstawą na płasko to automatycznie wyjdzie mi dobry kąt zaklinowania 2 stopnie.

Rafale bez podwozia. Moje lotnisko na to nie pozwala.

Opublikowano

Trwa budowa górnej części kadłuba

W rogach najpierw wkleiłem paski pianki aby  wzmocnić kanty. Będę od zewnątrz nieco zaokrąglał krawędzie.

Na to listewkę sosnową 4x4 - takie miałem pod ręką

IMGP4435.JPG

 

Wręgi

IMGP4437.JPGIMGP4438.JPGIMGP4439.JPG

Górę wygiąłem i skleiłem taśmą, niech się układa. Na razie nie sklejam, bo nie wiem gdzie wyjdzie pakiet.

IMGP4441.JPGIMGP4440.JPG

Opublikowano

Tak, będzie profil Clark Y. Tak mi wierciliście dziurę w brzuchu, że będzie.

Nie wiem jak się wygnie, ale założeniem jest Clark y.

Na dobranoc zostawiam przednie części kadłuba aby się skleiły i rury EDF-a.

IMGP4444.JPG

Opublikowano

Jeśli dasz edfa  na samym końcu usytuowanie pakietu  może ci wyjść daleko  przed kabiną  -tu może dla pewności pomyśl nad jego (edf)  przesunięciem możliwie do przodu  tego tunelu pod skrzydłem.

Skrzydło -fajnie że nie schody :)   ale:   powinny być  montowane  w "podłodze" kadłuba  a ty dałeś już tam listwy  (sam też chyba się przyczyniłem do tego konstrukcyjnego konfliktu namawiając cie do takiego wklejenia wzmocnień  :( )

Opublikowano

EDF będzie na natarciu skrzydła, na początku modułu. Ze skrzydłem to faktycznie babol wyszedł, ale tak to bywa z prototypami, wszystkiego nie przewidzisz. Nie pierwszy raz będę pruł prototyp. :) Jakoś to muszę ogarnąć.

Opublikowano

Jako współwinny zasugeruje kilka pomysłów   :

- wpuszczenie w kadłub tylko dźwigarów skrzydła (omijających podłużnice kadłuba) a  poszycie płatów tylko na zewnątrz kadłuba

- montaż skrzydła nad listwami kadłuba -będzie odrobinę wyżej od oryginału

- wycięcie   wnęk na skrzydło wraz z listwami i uzupełnienie podłużnic poprzez wklejenie nowych nad skrzydłem

Tu chyba niema co pruć -to jest jeszcze do zrobienia na tych elementach bez potrzeby tworzenia nowych  (zresztą -co ja gadam-pewnie masz już jakiś pomysł)

Opublikowano

Nie wycinaj listew.

Skrzydło zamontuj nad nimi.

Nie będzie widać różnicy, a że to nie makieta więc i nikt nie będzie mierzył.

Opublikowano

Dzisiaj zająłem się segmentami dziobowymi i wlotem.

Największy segment już dobrze sklejony. średni w trakcie klejenia.

IMGP4446.JPG

Widać narysowany otwór pod tunel. Otwór musiałem i tak nieco powiększyć aby dopasować do tuby wlotu.

IMGP4448.JPG

 

Przymiarka czy dobrze się składają. Jest ok.

IMGP4447.JPG

 

A tak wygląda cały dziób wieczorem.

IMGP4449.JPG

 

Wlot będzie jeszcze obrabiany

IMGP4450.JPG

 

Wlot w oryginale jest okrągły. U mnie miał być owalny, trochę wyszło jajo bo tunel EDF prężył. Podpiłuję trochę papierem, będzie lepiej, ale owal będzie bo tak go zaprojektowałem. Nie mogłem zrobić ładnego okręgu bo pociągnęło by to poszerzeniem kadłuba aby zachować smukłość dziobu. Więc nie jest to taki Jak-17 w skali. Za duży EDF mam do niego (70mm). Wg skali z tym edefem samolot powinien mieć rozpiętości 140cm. Wtedy by wyszedł ładnie proporcjonalny.

Ale model wtedy były już za duży.

 

Wylot

IMGP4451.JPG

 

Na koniec przymiarka z kadłubem

IMGP4452.JPG

 

Długość kadłuba to 112cm. jest dłuższy niż mój P40, oba mają tą samą rozpiętość, czyli 120cm

To co na zdjęciach waży 150gram.

Opublikowano

Dzisiaj skrzydła.

Zmierzyłem kąt wzniosu na dolnym poszyciu. Wg skali to 6stopni. Z pomiaru spód końcówki ma być podniesiony o 6cm od przykadłubowej krawędzi

Opublikowano

W tej chwili skrzydło wygląda tak

IMGP4477.JPG

Rurka węglowa przyklejona na styk z dolnym poszyciem, pomiędzy dźwigarem z depronu. A tak naprawdę pomiędzy profilami na których wygnie się górne poszycie.

rurka węglowa będzie jeszcze od góry obudowana depronem. Będzie jeszcze krótszy kawałek rurki w tym samym kanale, pod górnym poszyciem. Ta górna rurka połączy poziomo oba płaty przez kadłub. Dolne rurki będą połączone z rurką w kadłubie za pomocą załamanego gwoździa aby utworzyć odpowiedni kąt wzniosu.

W kadłubie samolotu nie będzie zatem wycinanej dziury na profil skrzydła. Skrzydła będą przyklejone do boków.. Od środka kadłuba będą wzmocnienia, chyba z płytki balsowej i może jakieś półwręgi w okolicach przejścia rurek przez kadłub. A może tez przyklejone do nich.

Tak to wykombinowalismy ze Sławkiem.

Opublikowano

Minimalnie do przodu.

Wmontowałem bowdeny w garb  i zamontowałem sam garb

IMGP4478.JPG

 

Skrzydło. Górę poszycia będę kleił dopiero po zamontowaniu skrzydła, aby dopasować też do kadłuba

IMGP4480.JPG

Opublikowano

Tak rozwiązałem mocowanie skrzydła. Wystaje górny dźwigar. Będzie wklejony  w korytko z depronu w skrzydle. Dolna rurka będzie połączona na gwoździa pod odpowiednim kątem.

IMGP4485.JPG

 

IMGP4483.JPG

 

Gdy skrzydło zostało przyklejone do kadłuba przykleiłem górne poszycie skrzydła.

IMGP4527.JPG

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.