robertus Opublikowano 25 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 WYliczyłem środek cięzkości. Do oblotu ustawię jakoś na 115mm Wkleiłem edfa z tunelem I okleiłem poszyciem gondoli Między tunelem a poszyciem było ok 6mm przestrzeni. Wkleiłem tam listewkę z balsy i paski depronu dla wzmocnienia brzucha. W końcu na nim będę lądował. Jeszcze nie mam ostatniego segmentu. Tak się zastanawiam. Zwężać wylot czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Rura wylotowa o stałym przekroju jest chyba gorsza niż zwężona do średnicy odpowiadającej FSA turbinki. Dalsze zmniejszanie wylotu w pewnym zakresie zwiększa prędkość, a następnie są już za duże straty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 25 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Średnica wirnika to 70mm, średnica silnika 28mm. Jeśli dobrze zrozumiałem FSA jest to pole powierzchni przez które przepływa powietrze, czyli taki pierścień. Końcówkę wylotu mam zwęzić do 100% FSA co się przekłada dla mnie na średnicę 64mm. Dodatkowo zwężenie powinno być delikatne i nie przekraczać 10 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Robert, gdybym ja go budował, zrobiłbym 100% FSA Model jest duży w stosunku do zastosowanej turbinki, nie ma sensu liczyć na extra prędkość, ale szukać maksymalnej sprawności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 No i chyba skończyłem prace nad płatowcem. Chyba dużo nie zniekształciłem samolot, bo w oryginale gondola silnikowa nie była tak obfita pod skrzydłem. Teraz czas na uzbrajanie w elektronikę. Gondolkę z kółkiem dorobię po oblocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Wedlug mnie jest super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 A gdzie pochylenie osi SK? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 27 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Tam gdzie reszta nieścisłości ze skalą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Jaczek jest gotowy do oblotu. Dla pakietów zrobiłem kieszonke wsuwaną, tak aby były przed skrzydłem Kabinkę chcę wytłoczyć, bądź kupić cos podobnego. Na razie zrobiłem wycinankę "na oko" z małego modelarz. Na oko, trochę jest za niska. Pozostaje czekać na pogodę do oblotu. Waga do oblotu 1000gram Dla porównania, wielkości rozmiar podobny do P40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magilla Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Robiłeś jakieś zwichrowania na skrzydle? Może to optyka ale na 3 zdjęciu wygląda jak by te skrzydła były skręcone a na natarcie było ugięte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Nie, być może jest to efekt, że końcówki skrzydła to już jest sklejone tylko poszycie 6mm i są płaskie a nie jak reszta skrzydła z profilem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Pod wieczór przestało wiać. Więc oblot. Do oblotu ustawiłem delikatnie SW do góry, nie potrzebnie. trochę mi przez to zadarł po starcie. Później potrymowałem i było lepiej. Trochę samolot zadziera, ale jeszcze nie wiem, czy to od silnika, kata zaklinowania skrzydła, czy SW. Lotki mam trochę gumowate, chyba nieco za małe, choć są rozmiaru jak w P40. Niestety lot trwał zbyt krótko na więcej testów. Pod koniec słychac pulsowanie silnika, nie miałem tego jeszcze, chyba regulator się przegrzał. Szybuje chyba dobrze. Wydaje mi się, że trzeba go odrobinę doważyć na przodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Robertus poleci wszystkim. Szacun. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 i jeszcze maiden flight rzuca pod slonce - kozak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Gdyby nie mieszkał tak daleko ode mnie, to zatrudniłbym go na oblatywacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Pod wieczór przestało wiać. Więc oblot. Niestety lot trwał zbyt krótko na więcej testów. Pod koniec słychac pulsowanie silnika, nie miałem tego jeszcze, chyba regulator się przegrzał. Gratuluję oblotu A co do regla to ja w YEP 60 w skrzydełku mam tak, że jak napięcie spadnie do 9,6v to też zaczyna pulsować i wtedy wiem że trzeba lądować, nie trzeba żadnych innych buczków. Może u ciebie też jest takie zabezpieczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 30 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Poczytam, może pakiety już sa słabe i nie wydalają. Po tym locie weszło do dwóch pakietów ledwie 1000mAh na 2600mAh. Więc powienien jeszcze polatac, ale może spadek napięcia juz był spory. Słońce miałem z lewej strony, taki kozak nie jestem, aby rzucac w słońce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 no dobrze rzuciles z boku i poleciales pod slonce dalej kozak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 30 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Mam urlop więc bezwietrzny poranek trzeba wykorzystać, prawda? Dodałem 10gram na dziobie, przedłużyłem lotki o 5mm, wyciałem dziurę na regulator aby był owiewany przez powietrze. Wrażenia. Przy wyrzucie, na małej prędkości troche zadziera od silnika, ale w locie myślę, że juz nie. Przy gwałtownym dodaniu gazu nie ma tendencji do obracania się. Natomiast przy przyśpieszaniu zadziera i coraz bardziej wraz z przyrostem prędkości. Myślę, że to efekt od skrzydła, profilu Clarky i jego zaklinowania. Nie są to duże wartości.Wytrymowałem go aby latał równo na pół gazu i zwiększenie prędkości wymaga jedynie minimalnej korekty drążkiem. Przy ciągłym sterowaniu drązkiem nie robi to specjalnej różnicy. W związku z tym po wyłączeniu gazu i przejściu do szybowania delikatnie pogłębia nurkowanie. Różwniez delikatna korekta wystarcza. Podejście do lądowania jest bardzo długie, leci i leci. Przykleiłem hot glue regulator i po locie klej sie roztopił muszę czymś innym przymocować go do okienka w depronie. Ciąg dalszy trymowania testów, wkrótce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 30 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Tu już bardzo przyjemnie się lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi