Kropka Opublikowano 10 Lipca 2015 Opublikowano 10 Lipca 2015 Zaczęłam nowy model. Tym razem, postanowiłam zamieszczać postępy prac, wystawiając model do bieżącej oceny. Póki co, najwięcej problemów sprawiły stery poziome. Zarówno te z tyłu, jak i przy skrzydle. Plany, jak to zwykle bywa, nie pomagały lecz zaciemniały temat. Bardzo pomocne w tym przypadku, okazało się natomiast wideo z montażu sześciometrowego Junkersa: https://www.youtube.com/watch?v=-IdmRqCD8zk
Paweł Prauss Opublikowano 10 Lipca 2015 Opublikowano 10 Lipca 2015 Kropko kochana a co to są stery przy skrzydle? Bo nie ogarniam swoim małym rozumkiem...
Kropka Opublikowano 10 Lipca 2015 Autor Opublikowano 10 Lipca 2015 Kropko kochana a co to są stery przy skrzydle? Bo nie ogarniam swoim małym rozumkiem... Pod skrzdłem, na całej jego długości, ciągnie się ten element. Klapy?
Paweł Prauss Opublikowano 10 Lipca 2015 Opublikowano 10 Lipca 2015 Mogą to być i klapy i lotki i pewnie są....A jak tam postępy prac o których wspomniałaś?
Paweł Prauss Opublikowano 12 Lipca 2015 Opublikowano 12 Lipca 2015 Aha Twoje modele są wirtualne, czyli tak na prawdę ich nie ma...ale w dobie wszechobecnej cyfryzacji może się komu to do czego przyda....po mojemu brakuje jej (Ciotce Ju) jeszcze co najmniej 2 silników i podziału lotki-klapy, ale ja to laikiem w tym temacie jestem, są lepsi specjaliści od makiet na tym forum...pozdrawiam 1
Vesla Opublikowano 12 Lipca 2015 Opublikowano 12 Lipca 2015 Pracy jeszcze wiele, aż mnie ciekawi jak sobie poradzisz z poszyciem samolotu. Zasiadam i kibicuję. BTW z ciekawości zapytam, jakiego programu używasz?
Paweł Prauss Opublikowano 13 Lipca 2015 Opublikowano 13 Lipca 2015 No co się obrażasz, przecież prawdę napisałem. Powiedz jeszcze proszę jaką wersję odwzorowujesz czy ma to być Ju52/1m (pierwszy niezbyt udany jednosilnikowiec) czy Ju52/3m (dopracowany trzysilnikowiec zdecydowanie bardziej popularny)? Bo jeśli o ten drugi chodzi to w Muzeum Lotnictwa w Krakowie stoi AMIOT AAC.1 Toucan (tożsamy z Ju 52/3m g14e) wyprodukowany przez Niemców w czasie II wojny światowej we Francji. Budowałem kiedyś uwięziową sylwetkę Zlina 526 AFS (wybór padł na ten samolocik bo akurat oryginał stał w pobliskim aeroklubie) i nie wyobrażam sobie realizacji tego typu zadania bez pomacania oryginału - niestety budowy nie ukończyłem choć była mocno zaawansowana, w zasadzie trzeba było model tylko pomalować, ale poszedł był do ludzi za śmieszne pieniądze i przepadł w otchłani historii, cóż błędy młodości. Daleko nie masz więc fotoaparat w dłoń i podjedź sobie do Krakowa, a na pewno nie pożałujesz.
Kropka Opublikowano 13 Lipca 2015 Autor Opublikowano 13 Lipca 2015 Dzięki za kibicowanie. Na poszycie mam pomysł, acz także jestem ciekawa, co z tego wyniknie. Modele wykonuję w Blenderze. Dziękuję za informację o JU 52/3m w Krakowie. Właśnie taki model wykonuję. Załączam aktualizację stanu modelu -- doszło podwozie. Biorąc pod uwagę, że tylne koło się nie chowa, zdziwiła mnie hudraulika, która wygląda na dość rozbudowaną. Trzeba będzie rozpacować, jak ona działa. Zapraszam do uwag.
young Opublikowano 13 Lipca 2015 Opublikowano 13 Lipca 2015 http://www.turbosquid.com/3d-models/3d-model-junkers-ju-52/737330 Może się przyda
Vesla Opublikowano 14 Lipca 2015 Opublikowano 14 Lipca 2015 Tylne koło posiada amortyzator hydrauliczny. Dlatego jest to tak rozbudowane.
Kropka Opublikowano 20 Lipca 2015 Autor Opublikowano 20 Lipca 2015 Dzięki za cenną informację Załączam aktualizację na dzień 2015.07.20. Wydaje mi się, że z większych elementów zewnętrznych, pozostały tylko silniki. Zapraszam do uwag.
idfx Opublikowano 20 Lipca 2015 Opublikowano 20 Lipca 2015 Kropko kochana a co to są stery przy skrzydle? Bo nie ogarniam swoim małym rozumkiem... Pawle kochany a czy lotki to nie powierzchnie sterowe ? https://pl.wikipedia.org/wiki/Powierzchnie_sterowe Teraz dywagujmy czy powierzchnie sterowe to stery Jakby nie patrzeć to coś jednak sterują ..
Vesla Opublikowano 20 Lipca 2015 Opublikowano 20 Lipca 2015 Cioteczka Ju zaczyna wyglądać świetnie. Czas na silniki. Planujesz wyposażenie wnętrza?
Kropka Opublikowano 21 Lipca 2015 Autor Opublikowano 21 Lipca 2015 Co do wnętrza, to kokpit chciałabym wykonać. No ale wolę nie wybiegać zbytnio w deklaracjach.
Kropka Opublikowano 23 Lipca 2015 Autor Opublikowano 23 Lipca 2015 Zapoznając się ze zdjęciami, widać że w latach 40. JU52 miał śmigła z dwiema łopatami. Obecnie, pojawiają się modele z trzema (i być może także z innym silnikiem). Poszukuję przekrojów/rzutów śmigła do Ju 52. Może ktoś z Was, jest w stanie podsunąć pomysł, doradzić jakieś przekroje? Generalnie, jest to moja powtarzająca się bolączka -- przy planach samolotów nie ma przekrojów śmigieł. Załączam abstrakcję, która wyszła podczas pracy nad silnikiem Pratt & Whtiney "Hornet A".
dukeroger Opublikowano 24 Lipca 2015 Opublikowano 24 Lipca 2015 ladne, trafilo na desktop... przypomij mi sie na priva to poszukam ci troche materialow o tym samolocie, tylko na domowych dyskach leza na poczatek 3 wlasne fotki z muzeum w Oslo: smigla to zawsze za silnikami ida, zwiekszyli silnik, smiglo musialo by byc za duze zeby odebrac moc wiec pojawily sie 3 platowe (pod koniec wojny i na najwiekszych maszych innych producentow pojawily sie 4 platowe)
Kropka Opublikowano 26 Lipca 2015 Autor Opublikowano 26 Lipca 2015 Dzięki za PDFa, przyda się do malowania. Poniżej niedzielna aktualizacja. Model zapewne rozpączkuje się na dwa -- jeden z czasów wojny, drugi jako współczesny, pasażerski. 1
Tomek Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 Jak na golasa bez textur, zaczyna się świetnie prezentować. Stale tu zaglądam i czekam na kolejne etapy prac. Kiedyś sam bawiłem się w tworzenie modeli samolotów i samochodów 3D i wiem ile pracy to wymaga. Tym większy szacunek za Twoją pracę . !
Rekomendowane odpowiedzi