Ziggy Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Wojciech, jestes absolutnym Mistrzem!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Gratulacje, super model, czekam na film i glos silnika! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Gratulacje ,strasznie się cieszę ,że wszystko poszło dobrze.Napisz coś więcej ,czy silnik daje radę czy raczej tak na styk.Te 160 stopni to tylko górny cylinder,bo ponoć często tak z tym silnikiem bywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Gratuluję. Cieszę się, że oblot się udał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Gratuluje,w locie pięknie się prezentuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Gratulacje . A co do temperatury silnika to 160 stopni na silnik chłodzony powietrzem to nie jest żle , przy temperaturze spalin conajmniej 250-300 stopni , rozumiem że czujnik był w głowicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Wielkie gratulacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostry_gl Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Cały projekt był super - gratulacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Gratulacje! I od razu bierz się za opis własności lotnych, albo (i) uciekaj na lotnisko i napraw sprawę z brakiem filmu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Szacun Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlodeklis Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Gratuluje oblotu,co bo chłodzenia silnika masz kierownice wymuszające przepływ powietrza przez żeberka cylindra? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 OO! To wielka wiadomość, gratuluję koledze sukcesu! Wiem, że to dopiero pierwszy(e) lot(y), i na wnioski jeszcze za wcześnie, ale tak na świeżo - jak w/g doświadczenia kolegi ta konstrukcja radzi sobie w powietrzu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafał .k Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Kto widział ten wie! ten przepiękny model wygląda lepiej na żywo niż na zdjęciach ,gratulacje !!! ,ciekaw jestem czy równie dobrze lata jak wygląda? kawał naprawdę dobrej roboty ! do tego ten dźwięk silnika bezcenny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekCichy Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 W mordę jeża, wygląda niesamowicie, gratulacje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 11 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Dzięki wszystkim za gratulacje i zainteresowanie tematem. No cóż, długo się krygowałem z oblotem, bo to jakby krok w nieznane, ale moje wszelkie obawy czy aby silnik podoła itp, brały górę nad decyzją startu. Ale żeby nie wyjść na tchórza, podjąłem rekawicę i pomimo wiatru wiejącego (5m/s) dokładnie w poprzeg pasa, dałem manetkę gazu na maxa i model po 3-ch metrach podniósł ogon, nabrał prędkości i miał ochotę "zaryć" nosem, więc delikatnie zaciągłem wysokość i model oderwał się od pasa. Oczywiście ze ściśniętymi pośladkami czekam co zrobi dalej, a on jak po sznurku leci po zadanym kursie z ustalotym wznoszeniem. Tu mnie zaskoczył, bo byłem przygotowany na jakieś korekcję trymeremi, a tu poleciał bez ich dotykania: Po 30-stu sek lotu w nadajniku włączył się alarm, no i oczywiście panika - co jest!? Temperatura silnika 160 st. no to gaz na 50% i takim gazie próba wykonania jakiś zakrętów. Model zwolnił, ale zachował pełną stabilność. Wszystkie wychylenia sterów były zbyt duże co skutkowało bardzo delikatnymi ruchami drążków a i tak model natychmiast reagował. Tak w sumie to z lotu mało pamiętam, bo stres mnie zżerał, więcej by mogli opowiedzieć światkowie. Co do właściwości lotnych - model w zasadzie lata sam, jest przewidywalny, typowy Warbird, wystarczy utrzymywać właściwą prędkość a odwdzięczy się równym i stabilnym lotem. Oczywiście, tak na gorąco, wiele po jednym locie nie można powiedzieć, ale model, nawet przy tej wadze, jak najbardziej "lubi powietrze".Podwozia nie zamykałem, bo nie wiedziałem czy nie będzie w którymś momencie potrzebne (awaria śilnika, niestabilny lot itp.). Do lądowania użyłem klap, ale wychylonych tylko "jak do startu". Boczny wiatr mocno dokuczał, więc lądowanie odbyło się na większej prędkości, przez co oczywiście przeleciałem nad pasem i przyziemiłem poza nim, ale bez żadnych strat. Jest dobra wiadomość. Jednak ktoś filmował całe zdarzenie i czekam na materiał filmowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Jeszcze raz gratuluję koledze i determinacji w budowie nieznanego, i dowagi w oblocie.. Już choćby z tego krótkiego opisu widać, że Polacy też umieli budować samoloty. Szkoda tylko, że wtedy ich na niebie zabrakło, oj miała by Luftwaffe ciepło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iras 11 Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 No no Wojtek chwała ci za to że nie wstawiłeś modelu za szybę i dołączyłeś do grona ludzi którzy" budują i latają " Znając ciebie wiedziałem że ten dzień nastąpi. Tak trzymaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Czekamy więc na film I jeszcze raz gratulacje, oblot każdego modelu, a zwłaszcza samodzielnie zrobionego i tak dopieszczonego, no i polskiego historycznego to stres, dobrze więc że wszystko się obyło bez niespodzianek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 14 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 Obiecany filmik z oblotu. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 Gratulacje! Widać, że pięknie się trzyma powietrza. Szkoda, że kilka fajnych momentów operatorowi umknęło. Macie może wersję z oryginalnym dźwiękiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi