jarek996 Opublikowano 13 Marca 2021 Opublikowano 13 Marca 2021 W dniu 29.06.2020 o 20:09, kaszalu napisał: Trzeba powiedzieć uczciwie, że "chorowałem" na nie już bardzo długo, bo od lat 70 ubiegłego wieku ?, czyli kawał czasu ! Wiecie co jest piekne w NASZYM hobby ??? Ze nam w sumie tak malo do orgazmu trzeba ? 2 godziny temu, czarobest napisał: Z tego co rozumiem, była to współpraca w obie strony tzn. Sanwa ściągała Coxy do Japonii, a Cox ściągał elektronikę (serwa/radia) do USA i również oznaczone to było na pudełkach jako Cox Sanwa. A w srodku ( miedzy nimi ) widze , ze jeszcze MERCEDES w te wspolprace zamieszany ?
kaszalu Opublikowano 9 Maja 2021 Opublikowano 9 Maja 2021 (edytowane) Zgodnie z "naCOXowanym tryndem" - szybka przeróbka elektrycznej "minibabyjagi" na napęd spalinowy ! ? W użyciu COX 020 - 0,33cm3, rozpiętość skrzydła 580 mm ( wersja miękka). Oblot wkrótce !! Na fotkach lata jeszcze jako elektryczna-ekologiczna !? Jest i druga wersja rozwojowa z depronowym płatem sztywnym ! W obu wersjach płata jego kąt zaklinowania jest regulowany w szerokim zakresie dla ustawienia optymalnych warunków pracy. Edytowane 9 Maja 2021 przez kaszalu 2
kaszalu Opublikowano 9 Maja 2021 Opublikowano 9 Maja 2021 Dzisiaj wiało i turbiło - polatać się maluchem nie dało, ale wyregulować machinę można było !!! Filmik poniżej ! https://www.facebook.com/messenger_media?thread_id=100008937309993&attachment_id=306744577627444&message_id=mid.%24cAAAACtmGz_N_gwn1zV5UcHQXodtY
Marek_Spy Opublikowano 15 Maja 2021 Opublikowano 15 Maja 2021 Nie ma filmu Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
kaszalu Opublikowano 16 Maja 2021 Opublikowano 16 Maja 2021 Coś się skaszaniło w linku chyba.... Może teraz będzie lepiej ... https://www.facebook.com/messenger_media?thread_id=100008937309993&attachment_id=306744577627444&message_id=mid.%24cAAAACtmGz_N_gwn1zV5UcHQXodtY
Marek_Spy Opublikowano 16 Maja 2021 Opublikowano 16 Maja 2021 Nadal niestety nie widać Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Nielot Opublikowano 15 Listopada 2021 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 15 Listopada 2021 Dołączam do grona Cox-a miłośników ? W prawdzie to lekko podkręcony Cox Taipan Serpent ale Cox! Zbudowałem też Micro Hawka co by jakiś był z niego użytek. Miałem kiedyś ten model , latał z Norvelem . Spodobał się koledze i sprzedałem. Na kolejny sezon zbudowałem nowy ,oczywiście z Cox-em! 6
Nielot Opublikowano 16 Listopada 2021 Opublikowano 16 Listopada 2021 Cały z balsy i troszkę sklejki ? Oklejony oracoverem. Plany mam z gazety Model Flyer kupionej w Empiku w 2000 roku.
Grzesiek Opublikowano 31 Stycznia 2022 Opublikowano 31 Stycznia 2022 Stałem sie posiadaczem tego maleństwa.Nie wiem zabardzo o nim nic.Myślę ze 0,8ccm.Srednica tłoka 10mm.Jednocześnie proszę odkupię klucz do culindra/głowicy no i jaki gwint jest na śrubce do śmigla,przydała by się dluższa lub orginał czyli chyba kołpak.Uświadomcie znawczy.Mowa o tym mniejszym,ten większy to TEDE 0,9 czyli 1,5ccm
Grzesiek Opublikowano 31 Stycznia 2022 Opublikowano 31 Stycznia 2022 17 minut temu, jarek996 napisał: Kolejny koksiarz sie ujawnil ? Dla mojej żony podkaszarka jak talala.Żartuje.Nie wiąże z nim planow za mały.1,5ccm to minimum Teraz, Grzesiek napisał: Dla mojej żony podkaszarka jak talala.Żartuje.Nie wiąże z nim planow za mały.1,5ccm to minimum.No chyba ze moto szybola 1200mm zbuduje
czarobest Opublikowano 31 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2022 Na moje oko to będzie Babe Bee - tak jak piszesz .049. One były robione długo i pewnie się trochę zmieniały w trakcie, stąd różnica w karterze w stosunku do mojego. Mój prawdopodobnie gdzieś z początku produkcji (czyli jakaś końcówka lat '50) wygląda tak: Nie mogę się dopatrzeć jak u Ciebie jest z cylindrem, bo może się okazać, że tak jak u mnie jest trochę "inny" niż reszta które mam i przynajmniej mój kluczyk pasujący do innych .049 i .051, do niego nie pasuje .
Grzesiek Opublikowano 31 Stycznia 2022 Opublikowano 31 Stycznia 2022 Rozstaw mierzony suwmiarka sugeruje ze klucz plaski taki coxowy to?No i zostaje temat śmigła.Co to pociągnie?
czarobest Opublikowano 31 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2022 No właśnie ten mój Babe Bee nie ma wcięć na górze cylindra (podobnie Cox Space Bug, oba cylindry są też jakby nieco innej budowy, bo są jakby węższe w dolnej części) - pierwsze żeberko pod głowicą - takie coś ma mój Tee Dee .051 czy Ranger .049 i do nich kluczyk z rozstawem około 16mm dzięki temu pasuje. Ten potrzebuje dużo węższego wykorzystującego kanały wydechowe, ale to szczegół, bo pewnie były wersje kluczyka i do takich cylindrów, ale ja niestety nie poratuję. Głowice w we wszystkich w tym rozmiarze są jednak takie same - przynajmniej u mnie . A w kwestii śmigła, osobiście stawiałbym na klasyczne 5x3 .
hub Opublikowano 1 Lutego 2022 Opublikowano 1 Lutego 2022 Dzień dobry. Mój pierwszy post na forum. Mam niewielką kolekcję Cox-ów i z tego co o nich wiem, to głowice do wszystkich .049 sa takie same. A cylindrami rzeczywiście moga się różnić. Moje 2 TeeDee 020 miały różne. Egzemplarz z połowy lat 60 tych - bez wcięć na klucz i bez podcięcia (pocienienia) u podstawy cylindra. Egzemplarz z początku lat 70 - bez wcięcia na klucz za to pocieniony. Ale cylindry w TeeDee 020 i w PeeWee 020 były wymienne. Tez mam dwa PeeWee. W starszym, nie ma wcięć i pocienienia a w nowszym jest tylko wcięcie. Czyli jak widać, różne kombinacje są możliwe. Ale wracając do tematu - zamiast szukać odpowiedniego klucza, lepiej zrobić sobie własny z aluminiowego płaskownika z odpowiednim wycięciem. Ja przy użyciu oryginalnego klucza zepsułem sobie zarówno głowicę jak cylinder w Cox-ie. Elementy były tak zrośnięte a jak tak nieostrożny, że jeden stalowy klucz uszkodził aluminiową głowicę a drugi naruszył krawędzie wylotów. Przy drugim, podobnie opornym silniku już nie dotykałem stalowych kluczy. Zrobiłem sobie aluminiowe i z pomoca nagrzewnicy delikatnie odkręciłem i głowicę i cylinder. 1
witold_pi Opublikowano 1 Lutego 2022 Opublikowano 1 Lutego 2022 1 godzinę temu, hub napisał: głowice do wszystkich .049 są takie same nie są takie same , są różne, do TD i reszty z tego co pamiętam.
czarobest Opublikowano 1 Lutego 2022 Autor Opublikowano 1 Lutego 2022 Prawda, znowu wspomogę się moim postem - szczególnie chodzi o post Janka @Janeczek niżej. Prawdopodobnie różnią się kompresją i te wydajniejsze silniczki miały ją większą, ale kluczyk pasuje ten sam. Tutaj parę info (odnośnie .049 i .051) https://sites.google.com/site/coxenginecollection/glow-heads Do tego różnice są jak widać również w samych cylindrach i to nie tylko w postaci budowy zewnętrznej, ale również w postaci ilości kanałów przelotowych - i to najmocniej wpływa na wydajność (też do zobaczenie parę postów niżej od tego linkowanego wyżej ;)). Do tego część posiada SPI, a część nie. SPI - czyli to, że kiedy tłok jest w górnym martwym położeniu, to "otwiera" kanały wydechowe (jakby pod sobą) - też jest to do zobaczenia na moich zdjęciach w poście wyżej (jak trzymam silnik w ręku w położeniu bocznym ). Tutaj znowu trochę informacji (odnośnie .049 i .051) https://sites.google.com/site/coxenginecollection/choosing-a-cylinder No i witaj Henio @hub, fajnie że znajdują się kolejni "spalinowcy" .
Grzesiek Opublikowano 1 Lutego 2022 Opublikowano 1 Lutego 2022 13 minut temu, witold_pi napisał: nie są takie same , są różne, do TD i reszty z tego co pamiętam. A możesz Witek rozwinąć wypowiedz?Jaka roznica?
Rekomendowane odpowiedzi