Skocz do zawartości

czarobest
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, d9Jacek napisał:

pozwolisz ,że Cię  poprawię...to w dalszym ciągu  są dobre silniki

Jasne:) Nawet bardzo , ja napisałem "były" ponieważ do moich zastosowań się obecnie nie nadają. Nie zmienia to faktu ,że to na wskroś udane konstrukcje i można je dalej z powodzeniem używać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w dalszym ciągu są dobre :D, dlatego też odpaliłem mojego TeeDee .010 i niczego nie żałuję :D. Na początku popracował około 2 minuty na "wolnych" obrotach a później dałem mu rozwinąć skrzydła i na obrotomierzu pojawiły się szalone liczby :D. Co ciekawe wcale nie jest taki głośny jak się spodziewałem, do tej pory uszy bolały mnie po Coxie Space Bug Jr. (którego wrzucałem tu jakiś czas temu) a kręcił się tylko do 15 000 RPM - może miałem akurat taki dzień, bo dzisiaj nie czułem dyskomfortu, a wręcz była to muzyka dla uszu :D. Na filmie po kolei, pierwszy start tego silnika, chwila wolnych obrotów i pełna moc.

 

Zapraszam :):

 

 

 

Paliwko 20% nitro, śmigło 3 x 1.25, maksymalnie około 27 800 RPM :D.

 

  • Lubię to 3
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MASK napisał:

No właśnie zrobiłeś coś, czego robić nie wolno. Ale jak się bardzo chce i musi, to wtedy wolno - jak to w życiu ;):D
To teraz pomyśl o modelu dla tego maleństwa :)

 

Trudny wybór, ale stwierdzam że dobry :), w Stanach jest tego raczej jeszcze dość sporo :P.

Jak się uporam ze wszystkimi planami to może, tylko jeszcze trzeba poćwiczyć na Coxowym "CzarDrillu" bo z tego co widzę ma ciut podobną charakterystykę co ten model (polecam opis pod filmem, który zacytuję) ?:

 

Cytat

NANO II - 2nd Trim Flight 2.7x3N Prop / 2.2oz RTF 
Best pass this vid:  39,244 rpm  / 112 MPH
Best pass vid 3:  41.5k rpm / 118 MPH   
Static 31,815 rpm / 90.3k mph PS / 2.46 oz thrust
5 mins. 10sec / 10cc tank / 35% nitro
2ch plane / 15.5in span 28 Sq. In. wing
Will try the 2.56 x 4N next

 

 

 

 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Paliwko 20% nitro, śmigło 3 x 1.25, maksymalnie około 27 800 RPM :D...

 

A nie mówiłem że się spodoba ?? Chociaż raz warto spróbować !!??

Chociaż paluchy jak widać trochę ucierpiały ....???

I inna jeszcze wersja modelu na COXa 010

 

 

wraz z "multiinstalacją"  :

 

 

oraz fajny filmik z testowania tego samego modelu na różnych silnikach -kamera na skrzydle !

 

 

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, kaszalu napisał:

....Paliwko 20% nitro, śmigło 3 x 1.25, maksymalnie około 27 800 RPM :D...

A nie mówiłem że się spodoba ?? Chociaż raz warto spróbować !!??

Chociaż paluchy jak widać trochę ucierpiały ....???

A no warto :D. Teraz kusi żeby spróbować "dokręcić" go do 30 000RPM, ale nie tak łatwo dostać inne śmigło i małą ilość paliwa z większą ilością nitro :D.
Akurat to jakaś skórka, tyle że przy pierwszym odpaleniu troszkę sobie wymroziłem tuż za śmigłem, bo fabrycznie sprężynka była przełożona przez jej blokadę do końca iglicy i nie trzymała na bogatej mieszance więc troszkę robiłem to sam i chyba stąd tak to się uwidoczniło :). I teraz wszyscy myślą, że to silnik :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jakiś zastój w temacie, wszyscy na elektryki przeszli czy co?
Na początek dwa zrzuty:

1049847087_TACH049.thumb.JPG.2dfbd07423495830226274afd0d31574.JPG

 

991695885_TACH0491.thumb.JPG.1da043d1b301f325605a3838fda8006c.JPG

Zmniejszam swojego Tachionka (link) do rozpiętości 600 mm (z 910mm), tak aby dał sobie z nim radę Cox 049. Model projektuję pod druk 3D. Zobaczymy co z tego wyjdzie :D

Tak przy okazji zapytam: jakie używacie serwa do swoich modeli z z Coxami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie wygląda, ciekawe jak wyjdzie z masą takiej drukowanki (nie mam z tym styczności to nie wiem :)).

U mnie na razie cicho, ale TeeDee 0.010 odpalany u kolegi w sobotę przy chyba -5 bez problemu kręcił 28k RPM :). No i mam nadzieję, że może w wakacje powstanie jakiś kolejny Coxowy model i u mnie, ale może nie powinienem uprzedzać faktów, bo nie wiadomo jak to będzie :).


Ja na razie za dużo tego nie miałem a w "CzarDrillu" przegiąłem stosując 9-gramowe serwa :P. Także może inni podpowiedzą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dobrze się sprawdzają takie 

MG-90S z metalowymi trybami oraz jednym łożyskiem

 

  • Waga : 13,4 g.
  • Wymiary : 22,8 x 12,2 x 28,5 mm.
  • Moment : 1,8kg (4.8V), 2,2 kg (6V)
  • Prędkość : 0,1 sek./60° (4,8V), 0,08 sek./60° (6V)
  • Napięcie pracy : 4,8V - 6,0 V
  • Temperatura pracy : 0 - 55 stopni

TOWER PRO SERWO MG 90S DIGITAL

Edytowane przez kaszalu
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.02.2021 o 03:29, MASK napisał:

Jakiś zastój w temacie, wszyscy na elektryki przeszli czy co?


Tak przy okazji zapytam: jakie używacie serwa do swoich modeli z z Coxami?

 

Zastój jest bo jest zima, a odpalanie COXów na mrozie nie należy raczej do przyjemności.

Do doboru serw używam zasady: moment >= masa modelu * 2, czyli dla typowej masy modelu z COXem 250g szukam serw o momencie co najmniej 500gcm, zwykle są to w moim przypadku tanie TP 5g 600-700gcm. Nie przypominam sobie żeby mi takie serwo kiedykowliek nawaliło, chyba posiadam nadal wszystkie takie serwa jakie kiedykowliek kupiłem, i tylko przekładam je do coraz to nowszych modeli w miarę jak stare są złomowane.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie MG90S trzeba niestety uważać, w zasadzie większość tych serw to podróbki różnej jakości, pewnie oryginalne są niezłe, ale ja na kilka zamówień z różnych miejsc zawsze miałem coś innego i niektóre chodziły gorzej niektóre lepiej ale żadne nie miały np. łożyska kulkowego, była tylko brązowa tuleja ślizgowa. Do takiego Tachionka to pewnie lepsze będą 9g, ale znowu do wolniejszych modeli szedłbym właśnie w coś mniejszego tak jak napisał Piotr szczególnie jak trzeba więcej niż 2 :).

 

2 godziny temu, jethrotull napisał:

Zastój jest bo jest zima, a odpalanie COXów na mrozie nie należy raczej do przyjemności.

Odpalanie zawsze należy do przyjemności! :P

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Domyślam się, że wielu osób obeznanych w silnikach nie zaskoczę, ale ja dopiero się o tym dowiedziałem przy okazji tej aukcji to się podzielę. Cox TeeDee .010 w pudełku firmowanym również przez Sanwę. Z tego co rozumiem, była to współpraca w obie strony tzn. Sanwa ściągała Coxy do Japonii, a Cox ściągał elektronikę (serwa/radia) do USA i również oznaczone to było na pudełkach jako Cox Sanwa.

 

Zdjęcia z aukcji:

image.thumb.png.e95d2dd919b4a96c875d95a9767faaae.png

 

image.png.369516dcdf98451e5985876fb11ce162.png

 

Aukcja silnika - https://buyee.jp/item/yahoo/auction/m478456930?conversionType=search_suggest#group=nogroup&photo=6

 

I dla porównania znalezione na szybko radio które chyba było w USA w wyniku właśnie tej współpracy:

 

image.png.f47cb95ef00332bc67610909ba9188f8.png

 

Aukcja: https://www.ebay.com/itm/Cox-Sanwa-Digital-Proportional-Radio-Control-System-80201-2-Channel-System/324474393891?hash=item4b8c2e5523:g:tVoAAOSwTSlgGvGw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.